Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 122 ... 481 482
Rahim Vlasblom
admin

Dat zie ik bij sommige andere TLJ renners niet zo snel gebeuren.

Sorry Fanny maar dit is echt onzin... een wielrenner zal als het even kan altijd doorgaan. Als het fysiek niet meer mogelijk of verantwoord is dan pas geeft hij er de brui aan... daarnaast heeft het er ook mee te maken dat hij 3e staat in het AK. Als hij nummer 125 had gestaan was de kans groot geweest dat hij het ook voor gezien had gehouden. Ik vind deze reactie echt niet recht doen aan hoe wielrenners hun sport beleven, echt met passie.

S. Morgenstern

Zelfs met die derde plek heeft zijn gezondheid (richting de Giro) altijd voorrang. Wanneer hij met starten enig risico zou nemen, dan zou hij lekker aan zijn herstel gaan werken. Want wat maakt zo'n podium uiteindelijk nou echt uit? Het belangrijkste is dat hij heeft getoond mee te kunnen doen in de finale van zo'n rit tegen enkele hele aardige tegenstanders en dat hij dus weer een behoorlijke stap heeft gezet. Dat meenemen is veel waardevoller, dan de podiumplek die hij nu misschien nog kan pakken.

kelderfan

'@Fanny
Ik maar denken, dat jij al langer fan was van Koen Bouwman {Dauphine met Vermeulen}. Gelukkig heeft Koen nu meer volgers.
Nu Gesink en Boom door allerlei vervelende omstandigheden 't wat minder goed doen, is het mooi dat er een nieuwe lichting aankomt met Bouwman, Powless, De Tier, Tolhoek, Bennett, Roglic en hopelijk kunnen Olivier en Kuss nog de nodige stappen maken dit seizoen.
Alleen voor 't Vlaamse segment hoop ik, dat TLJ een goede renner weet te strikken, want om daarin mee te doen heb je een renner nodig op 't niveau van Naesen, Stuyven, Vanmarcke, Benoot of een in vorm zijnde Lars Boom nodig; want Roosen en Jansen hebben zo'n man nodig om beter te worden.

S. Morgenstern

Allemaal leuk en aardig, maar voorlopig hebben ze een van de drie Vlaamse koersen die ze reden gewonnen en hebben de renners uit die groep (oa Roosen, Jansen en Van Emden) daarnaast een groot aandeel gehad in succes op andere plekken.

Spruch

'@kerlderfan
Volgens mij zijn ze met bijv Roosen, Groenewegen en Jansen de renners voor het Vlaamse werk aan het opleiden. Bij het Vlaamse werk gaat dat wat langzamer dan bij kleine rittenkoersen en klimmers. Daar is meestal wat tijd voor nodig, uitzonderingen als bijv Bennoot daargelaten. Komt bij dat het niet 1 van hun speerpunten is als ploeg, daar zijn ze altijd heel duidelijk over geweest. En Boom was daarin hun enige duidelijk naar voren geschoven man, alleen heeft die geen geluk. Misschien dat ze daar vanaf volgend jaar, met wat meer budget weer wat meer op kunnen investeren. Voor nu is het toch hopen op de ontwikkeling van de jonge renners en een uitschieter bij hen. Mocht Groenewegen eraan blijven hangen in Gent-Wevelgem dan hebben ze een goede kans. Met KBK hebben ze al een mooie wedstrijd op zak voor deze ploeg.

kelderfan

'@Spruch
In deze helemaal met je eens. Ik zeg ook "weet te strikken" en dan voor volgend seizoen natuurlijk.
Dat is ook 't punt. Roosen en Jansen kunnen alleen de nodige stappen maken met een goede kopman.
De Kemmelberg zal op 32 kilometer van de finish als scherprechter van de ronde gelden. {met een maximaal stijgingspercentage van 22 procent}
Dat betekent, dat de mannen, die er nog bij zitten Groenewegen moeten terugbrengen naar de 1e. groep. Dat wordt een heel moeilijk verhaal.

kelderfan

De Bikkel gaat toch van start in de Settimana Internazionale Coppi e Bartali. En dit rondje kan dan mager bezet zijn met Bauke Mollema, Fabio Felline, Diego Rosa, Guillaume Martin, Pavel Sivakov, Lucas Hamilton en Giulio Ciccone. Het zou toch erg leuk en goed voor de toekomst mocht Koen Bouwman hier op 't podium eindigen.
Powless en Bouwman {hopelijk} mogen 't laten zien in de tijdrit.

kelderfan

Er staat nog zo'n koers op 't program Tour of the Alps met voorlopig Bennett en Bouwman als deelnemers voor TLJ.
De bezetting lijkt ook niet onaardig met o.a. Froome, Bernal, Lopez en Aru als deelnemers.
Er zijn wel wat klimmen opgenomen in het programma.
Hopelijk krijgt Bennett genoeg ondersteuning, omdat ook de Tour de Romandië op 't programma staat met o.a. Roglic en Kruijswijk.

veld

2SPRUCH helemaal eens. Voor volgend seizoen het uiterste proberen om Stuyven (en Mike Teunissen terug) te halen .Op Boom en Gesink moeten ze m.i. wel ca. 1 miljoen kunnen besparen en dat moet daarvoor ongeveer genoeg zijn. Het extra sponsorbedrag is dan te besteden aan verlenging van Bennett en het halen Van een gearriveerde klimmer plus Foss.

kelderfan

'@veld
Ik ga helemaal mee, want Stuyven en Teunissen lijken mij een welkome versterking voor 't Vlaamse werk; Bennett zie ook zitten om te verlengen.
en ja 1 extra klimgeit lijkt mij naast Foss welkom. Wat denk je van Power, die nogal wat klimmers voor zich moet dulden en zelf ook goed bezig is.
Dan heeft Bennett zijn ondersteunende man voor de TDU.

Poeksel

Teletekst meldt:

Koen Bouwman,die vrijdag kort voor de
finish ten val kwam,maar wel nog zesde
werd,zat niet in de voorste groep.Hij
raakte daardoor ook zijn derde plaats
in de algemene rangschikking kwijt.

Helaas.

Spruch

Wat denk je van Power, die nogal wat klimmers voor zich moet dulden en zelf ook goed bezig is.
Dan heeft Bennett zijn ondersteunende man voor de TDU.

@kelderfan
Je meent toch niet serieus dat ze een renner moeten aantrekken omdat hij in 1 koers ondersteunend kan zijn voor Bennett?

Denk trouwens dat Power ook helemaal niet weg wil bij Mitchelton-Scott. Die zit daar prima. En volgens mij had veld het over een gearriveerde klimmer. Met z’n 22 jaar lijkt Power mij niet een gearriveerde klimmer. Ze kunnen niet alleen maar jonge renners aantrekken toch?

Laatst gewijzigd
Rawolf

1 miljoen besparen op boom en gesink gaat niet lukken natuurlijk, moeten ze geld toe geven om bij tlj te rijden?

kelderfan

'@Spruch
Je hebt wel gelijk, dat TLJ niet alleen maar jonge renners moet aantrekken; maar feit is, dat die jonge gasten wel met de zeges naar huis gaan.
Nu weer Maximilian Schachmann ook al van Quick-Step Floors en die Lawless van Sky.
Maar je zal mij niet horen klagen, als er nog een goede klimmer bij gaat komen en het niet alleen maar om de TDU natuurlijk.

SolitaryShell

'@kelderfan

Je vergeet Eenkhoorn. Oh wacht.

Borsje

Top 5 nog mogelijk voor Koen?

Fanny

Wederom de beelden gezien van de 3e etappe van de Coppi e Bartali.
Het was weer een leuke etappe om te zien en goed in beeld gebracht.
Helaas was het weer geen goed einde voor TLJ.
De race was snel (48km1e uur) en door de harde wind werd het peloton in stukken getrokken waardoor er 3 waaiers ontstonden.
Jammer dat net voor TLJ het peloton brak waardoor ze in een achtervolgend peloton kwamen.
Het team heeft er daarna alles aan gedaan om de flink gekwetste Bouwman en Powless weer terug te brengen.
Vooral Eenkhoorn was hier goed mee bezig maar kreeg het gat niet dicht omdat er van de andere ploegen te weinig renners meededen.
Ik denk dat Bouwman energie en kracht tekort kwam door de zware val van gisteren.
Dat blijkt ook wel uit zijn verhaal op TLJ nieuws hieronder.

Quote: "Toch kon de 24-jarige Bouwman ook de positieve kant van vandaag inzien. “Ik had na mijn val van gisteren nooit verwacht vandaag nog te gaan fietsen. Zeker nadat ik zo lang in de ambulance en in het ziekenhuis heb doorgebracht. Gisteravond heb ik niet kunnen eten en drinken. Alles bij elkaar opgeteld geen ideale voorbereiding op vandaag. Meer dan dit zat er niet in.”

Eerlijk gezegd had ik er niet veel hoop op dat hij vandaag na die zware val nog zou starten en uitrijden.
Maar hij is volgens mij een jonge renner met karakter en harde mentaliteit die nodig is voor een goede profwielrenner.
Een bikkel zoals TLJ zelf zegt.
Top van hem dat hij voor zijn team nog alles heeft gegeven om toch nog voor een podiumplaats te rijden ondanks dat dat heel moeilijk zou worden na zijn zware crash.
Ook de organisatie van de Coppi e Bartali was hier vanmorgen vol lof over.
Mooi dat Bouwman op TLJ twitter iedereen bedankt en zegt dat hij alles heeft gegeven.

Van ploegleider Sierk-Jan de Haan had ik wel verwacht dat hij Powless voor in het peloton (met misschien nog een andere TLJ renner) zou posteren.
Powless kwam tussen zijn teamleden nu ook in het 2e peloton terecht.
Naar mijn mening geen goede tactische zet.
Maar misschien had Powless er ook geen goede benen voor nadat hij gisteren toch wat minder was dan gedacht.
Afsluitend
Benieuwd wat beide jonge rijders en dan met name de gehavende Bouwman nog kunnen in de lastige afsluitende ITT met een kleine heuvel/bergje erin.
Misschien zit er voor Bouwman nog een plaats bij de Top 5 in (@Borsje) mits hij nog goede benen heeft want in goede doen kan hij toch een behoorlijk ITT rijden.
Maar dat zou mij wel verbazen na zo'n harde val en dat vreet toch energie, zeker als je niet kut eten.
Voor Neilson Powless is er ook nog een mogelijkheid om in de 10 top te eindigen wat een prachtig resultaat voor hem en TLJ zal zijn.
Mocht dit waarheid worden dan heeft TLJ met deze overwegend jonge ploeg zelfs een hele goede Coppi e Bartali 2018 gereden.
Zeker na de valpartij van gisteren waar de 2e overwinning, na 1e mooie ritoverwinning van Eenkhoorn, voor TLJ voor het grijpen lag.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Vastgesteld, de wereld had er heel anders uitgezien als Koen wel met de handen in de lucht over de streep had kunnen komen gister (ongehavend wel te verstaan).
Dan had dat wat vandaag gebeurde allicht nog steeds zonde geweest, maar was die overwinning toch maar mooi in de pocket.

Nu is het dubbel zo zuur dat hij niet alleen die mooie overwinning (met kans op eindwinst) en nu een kans op een mooi klassement verliest.

Overigens ben ik het helemaal eens met eerdere posters dat Power een mooie aanwinst zou zijn.
Echter geloof ik ook dat hij zich thuis voelt bij zijn huidige ploeg die hem grenzeloos gesteund heeft tijdens zijn moeilijke periode en herstel.

Als hij daar al zou vertrekken zie ik hem eerder overstappen naar een ploeg als Sunweb waar hij meerdere landgenoten zou treffen.

kelderfan

'@Fanny
Eens dat Koen Bouwman meer heeft gedaan, dan van hem kon worden verwacht na die harde valpartij. Hij is en blijft een kanjer.
Het is natuurlijk nog een jonge teamleider Sierk-Jan de Haan, maar hij heeft 't kennelijk niet goed beoordeeld.
Neilson Powless had bij Diego Rosa en Bauke Mollema moeten zitten.
Hij had eigenlijk nog een jaar met Grisha Niermann moeten meelopen, want die had wel gezien, dat er waaiers in de maak waren.
Alle TLJ'ers zaten keurig bij de 1e. groep. Wat dat betreft is 't in Catalunya een stuk beter gegaan, want ook Bram Tankink zat er keurig bij.
Bennett en Kruijswijk hebben 't nu zelf in de hand om hun positie te verbeteren. Want top-tien moet er toch inzitten.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Wellicht is er een weloverwogen keuze gemaakt om alle mannen om hun best geklasseerde renner te houden ondanks de val en gevolgen voor Bouwman van gister, of was Powless zoals geopperd wellicht gewoon niet goed genoeg.

Zolang we niet alle details weten, en die gaan we denk ik ook niet meer krijgen kun je daarover niet oordelen
(En waarom zou de ploegleiding ook, een fanbase is leuk maar men hoeft niet alles van je dagelijkse bedrijfsvoering te weten)

veld

'@ Kelderfan. Goed dat je het met me eens bent. Die Power weet ik nog zo net niet. Wat te denken v an Mohoric?Ik weet niet of die einde contract is, maar ik weet wel dat hij een goede klimmer en een heel goede daler is. Bovendien is een flankerende charme dat hij een landgenoot is van Roglic.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Natuurlijk kun je niet weten, wat er is gezegd bij de teambespreking. Maar ook achteraf wordt dat niet duidelijk uit 't verslag.
Ik denk alleen, dat het te makkelijk is om 't bij Powless te leggen.
@veld
Die Mohoric zou natuurlijk te mooi zijn, maar een goede landgenoot van Roglic lijkt mij ook niet verkeerd.

Diever

Ik zal even uitleggen hoe waaiers werken..

Er komt wind aan. Dit weten renners.. 40 man willen bij de eerste 10 zitten.. Dat is vrij lastig.. Ben je een neo-prof en kom je uit Amerika, Powless, heb je daar waarschijnlijk wat weinig ervaring mee. Ben je hard gevallen de dag daarvoor, Bouwman, kan het zomaar zijn dat je wat voorzichtiger bent.. Het vervelende van waaiers is dan dat er meerdere waaiers zijn waardoor niet iedereen mee kan zijn.

ti-raleigh

Een WT team tussen continentals behoort mee te zitten.

kelderfan

Bij Sporza heeft Dylan Groenewegen een ster gekregen. In 't zelfde rijtje Sep Vanmarcke. Dus gaan met die banaan zou ik zeggen.

1 2 ... 122 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.