Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 127 ... 481 482
kelderfan

Gesink gaat weer op hoogtestage en hoopt mooi en warm weer tijdens de Giro. Het begint in ieder geval met goed warm weer in 't Midden-Oosten.

Wauw, dat TLJ voor Van Aert gaat voor 't nieuwe seizoen. Als je die vis kan binnenhalen, dan wordt 't nog heel mooi bij TLJ.

Kraaijvanger

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/160529/strijd-om-handtekening-van-aert-is-al-begonnen-zijn-hoofd-staat-nu-al-naar-de-worldtour

Fanny

'@tdola
Quote: Bennett en Bouwman nu op hoogtestage volgens mij. Is tolhoek dat al? Gaat Gesink nog?
En van Poppel? (En wellicht na Parijs Roubaix ook Wagner, van Emden en van hoecke?).

Ik denk dat sowieso de volgende renners de hoogtestage in de Sierra Nevada (Spanje) vanaf morgen gaan doen.
Gesink, Bennett, Bouwman, Tolhoek, van Poppel en van Hoecke.
Later zullen waarschijnlijk ook van Emden en Wagner aanschuiven.

Trouwens wat een gezeur wat Gesink wel of niet moet gaan doen.
Ik denk dat de ploegleiders (staf) en de renners zelf het beste hierover kunnen beslissen en niet wij als zgn kenners.
Wat dat betreft houdt TLJ zich vaak aan wat er in de winter gepland voor renners gepland.
Natuurlijk ook in overleg met de wielrenners, zeker de kopmannen van de ploeg voor de grote rondes.

S. Morgenstern

Van Hoecke ging toch niet naar de Giro?

schipperaar

Ach, in de Ardenne kan ie ook best hardheid opdoen, alleen is het weer en het eten beter te pruimen daar in Spanje. Nadeel van hoogtestage blijft toch altijd die immer terugkerende trugval die nauwelijks te controleren is als de rode door de witte bloedlichaampjes worden teruggedrongen, niet handig als je net in je beste derde week in de tour zit.
En hou Dumoulin er buiten, daar is een ander schaars bezocht forum voor.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom zou je Dumoulin niet als voorbeeld gebruiken? Tamelijk succesvolle renner die zijn doelen bewust kiest en zich veelvuldig via hoogtestages en weinig koersdagen in topvorm fietst zonder uitgewoond aan een derde week te hoeven beginnen. Zeker wanneer het hier een renner betreft die in het verleden zelf veelvuldig succesvol is geweest na een hoogtestage, maar dat gegeven bij sommige verduistert is door alles wat ze van zichzelf van die renner moeten vinden, dan lijkt het me niet gek om het perspectief wat te openen door iemand te noemen waar nog wel op een gezonde manier naar gekeken kan worden..

Jotto-Lumbo

Het zou wel een stunt zijn als Jumbo voor van Aert zou gaan. Kan er wel een commercieel argument bij bedenken. Jumbo die dr Belgische markt wilt betreden met van Aert als uithangbord. Maar dat argument lijkt me iets te simpel😉..

ghostwriter

Van Aert is één van de grootste talenten van zijn generatie maar LottoNL moet zich momenteel niet op de klassiekers richten. Ze hebben goede sprinters en goede klassementsrenners en de rest van de ploeg moet op die sprinters en klassementsrenners afgesteld worden. Natuurlijk kan het dan best zo zijn dat er in die ploeg toch goede klassiekerrijders zitten maar ze moeten niet speciaal dure wielrenners voor de klassiekers aantrekken. Ik vind dan ook dat als Boom en Gesink hun contract bij de LottoNL ploeg willen verlengen ze zich in een rol als wagon in een sprinttrein (Boom) of klassementstrein (Gesink) moeten schikken. Dan kunnen ze daarnaast natuurlijk als kopman worden uitgespeeld in bepaalde wedstrijden (Boom in de kasseienklassiekers en Gesink in de heuvelklassiekers) en in andere wedstrijden af en toe voor eigen succes gaan (door mee in de aanval te gaan). Het is niet zo dat knechten alleen maar hoeven te knechten maar aan wielrenners die niet of zelf een kopman zijn of als knecht waarde hebben voor een kopman heeft LottoNL momenteel weinig.

schipperaar

'@vlek
Hij is al een tijdje weg bij zijn ouders maar zaak is denk ik dat de beste periode voor einde hoogtestage zo'n drie weken voor een grote ronde is, had zelf een gigantische terugslag na 3/4 weken na drie weken tussen 1500/3000m gebivakkeerd te hebben.
Daarnaast doet Dumoulin het vnl om spiermassa op te doen wat meer blijvend is dan die rooie bloedlichaampies die zich weer laten inpakken.

S. Morgenstern

Daarnaast doet Dumoulin het vnl om spiermassa op te doen

Hoe weet je dit? Ik heb hem werkelijk nog nooit spiermassa als motief horen noemen.

schipperaar

Wel degelijk, het effect hoogtestage bagatelliseert hij echter en mocht je de docu van Giant ooit gezien hebben, ook bij Kittel legde ze er de zweep op om in het hooggebergte sprintsessies van een km te doen, misschien dat ie daardoor afhaakte, misschien te weinig hardheid als glamour boy.

S. Morgenstern

het effect hoogtestage bagatelliseert hij echter

Hoe weet je dit? Heb je niet een link naar het interview waar je dit uit hebt gehaald? En waarom gaat hij nu dan weer exact hetzelfde doen? Voor iemand die een hoogtestage niet zo belangrijk vindt, maakt hij er wel erg veel gebruik van.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quickstep Floors heeft niet gewacht, nu een aantal renners niet beschikbaar zijn, met het aantrekken van Kasper Asgreen.
Nu Lars Boom en Robert Gesink een vraagteken zijn voor de drukke periode, die er aan gaat komen, lijkt mij 1 extra renner ook niet verkeerd.
TLJ begon met 27 renners en door 't wegvallen van Lobato en hopelijk tijdelijk wegvallen van Lars Boom is dat gezakt tot 25 renners.
Reden: "Er zijn altijd valpartijen en ziektes, die renners tijdelijk buitenspel zetten."

defietser

Jasper Philipsen of Marco Canola

gardeyn

En quickstep heeft nog maar 23 renners. (en meer 1e jaars neo's dan TLJ, waar misschien wat voorzichtigheid mee geboden is)

Gesink gaat toch gewoon op zn geplande hoogtestage? Die zou al geen wedstrijden rijden.
En De plus en vakoc zijn wel wat langer weg dan Boom.

Heb je signalen dat TLJ de selecties niet rondkrijgt?

Laatst gewijzigd
Akiria

Het goede nieuws knie probleem lijkt verholpen.. iedere wielerfan wil een goede Gesink mee zien rijden. Je kan het oneens zijn met de manier waarop TLJ de ploeg samenstelt.. Maar wij willen allemaal veel Nederlanders vooraan zien toch?

kelderfan

'@gardeyn
Ja, Lars Boom staat wederom gepland voor de Romandie. Ik snap niet dat hij dat rondje zonder voorbereiding kan rijden.
Ook Robert Gesink, die is afgestapt in zijn favoriete koers Volta Ciclista a Catalunya, heeft nog geen km in een wedstrijd gereden. Hij gaat nu op hoogtestage en hoopt weer mee te kunnen doen in de AGR om daarna vrolijk de Giro aan te vallen. Gezien de vele valpartijen juist in de beginfase heb ik er een zwaar hoofd in, dat hij die gaat uitrijden.
Natuurlijk is 't nog nijpender bij Quickstep Floors en Sunweb.

S. Morgenstern

Nu (..), lijkt mij 1 extra renner ook niet verkeerd.

Dat weten we, ongeacht de werkelijkheid waarin ze geen moeite hebben om hun koersen goed af te werken met de beschikbare renners, is voor jou alles een aanleiding om een extra renner voor te stellen.

Reden: “Er zijn altijd valpartijen en ziektes, die renners tijdelijk buitenspel zetten.”

Gevolg: ploegen spelen daar in de winter op in, zodat niet iedere valpartij of ziekte aanleiding is om tijdens het seizoen een extra renner te halen. Balen..

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Gesink heeft volgens mij toch al wedstrijden gereden dit jaar... en waar zou hij dan nu voor de heuvelklassiekers moeten starten dan?? En voor Lars is juist Romandie de start van de voorbereiding op het restant van zijn seizoen, of dacht je dat hij daar voor de eindoverwinning mee zou kunnen doen ???

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Gevolg: ploegen spelen daar in de winter op in, zodat niet iedere valpartij of ziekte aanleiding is om tijdens het seizoen een extra renner te halen. Balen.."
Ja en Quickstep Floors is een uitzondering. Je hoeft niet te balen.

gardeyn

'@kelderfan: elke eerste wedstrijd rijdt je zonder voorbereiding. Boom rijdt niet om te winnen, maar om kilometers te maken, dus hij kan prima elke dag in het laatste groepje eindigen.

En welke vier renners van TLJ zijn dan nu niet voor langere tijd beschikbaar?
Gesink lijkt toch precies te gaan rijden wat hij van de winter van plan was? Maar omdat er in de Giro en de AGR gevallen wordt, zal hij er wel bij liggen en moet er op voorhand een renner bij, terwijl er wellicht nog renners in de ploeg zitten om, mocht hij vallen, hem te vervangen?

Ze rijden ongeveer altijd een dubbel programma (2 ploegen in actie) = 14 renners.
Er zijn er maximaal 6? op stage = nog 6 renners over om te rouleren of om geblesseerd te zijn.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja en Quickstep Floors is een uitzondering.

Exact, dit zie je zelden tot nooit en is dus op geen enkele manier een aanleiding om te veronderstellen dat TLJ het snel moet gaan kopiëren.

kelderfan

"Gesink heeft volgens mij toch al wedstrijden gereden dit jaar… en waar zou hij dan nu voor de heuvelklassiekers moeten starten dan?? En voor Lars is juist Romandie de start van de voorbereiding op het restant van zijn seizoen, of dacht je dat hij daar voor de eindoverwinning mee zou kunnen doen ???"
Jawel, maar na zijn afstappen met kniepijn komt hij toch weer in actie in de AGR? Waarom geen BP om weer km's te maken.
Het gaat juist voornamelijk om Lars Boom, die al een paar keer geprobeerd heeft terug te komen. En waarom juist in zo'n rondje als de Romandie, waar Roglic en Kruijswijk juist zouden kunnen scoren met de juiste ondersteuning. Ik zou zeggen alle ballen op Kruijswijk en Roglic met Clement, Kuss, Powless en Olivier.

S. Morgenstern

Waarom niet een hoogtestage volledig afwerken? Waarom Boom niet als waardevolle knecht beschouwen, maar Kuss en Olivier wel?

skylimit

'@RAHMINS Gesink zou de Volta Limburg Classic kunnen rijden.

1 2 ... 127 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.