Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 128 ... 481 482
schipperaar

'@vlek
Tom houdt van de Sierra Nevada waar je 's ochtends ook nog heerlijk kan skien en 's middags trainen of naar het strand/zeilen en noemt het zelf geen hoogtestage, gewoon veel kms bergop maken om bij zelfde gewicht of iets meer meer spiermassa op te doen, niet gemerkt dat zijn wattage toegenomen is?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij legt Tom hier duidelijk uit waarom hij op hoogtestage gaat:

https://www.youtube.com/watch?v=yj67qme_DvM

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Skylimit die lijkt me denk ik net iets te vroeg te komen en volgens mij hebben ze daar al een selectie voor en die renners hebben volgens mij gewoon recht op hun programma.

schipperaar

'@rahims
Interview met Frank die de valbrug in honselersdijk nog niet overkomt levert zelden wat op maar dit interview is al van een tijdje(2015) terug en vorig jaar gaf ie al aan minder met effect hoogtestage bezig te zijn omdat dat effect altijd afloopt.
Hij vond het interview niet vervelend maar pingpongt liever lijkt het, voegt weinig toe, gaap vervelend voor een topsporter.
Had het zelf ook niet op die nieuwsgierige campinggasten die vroegen hoeveel lekke banden we al hadden gehad.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@schipperaar jij blijft me ook verbazen hoor.

Diever

Is schipperaar een oud renner?

Adrianus en Patrick

Schipperaar heeft net zoveel praat als zijn naamgenoot J.W. v Schip(peraar)

Romāns Vainšteins

Schippie is een vliegtuig, wushhhhhhhhhhhhhhh...

Burn

Volgens onderzoek doen renners ook aan hoogtestages omdat de geteste waarden daardoor mogen afwijken van het bloed paspoort; immers verander je de hb waarde op een 'natuurlijke' manier en mag het daardoor afwijken (ik kan citeren als iemand het nodig vindt). Het is voor ons niet te achterhalen wat het echte doel van een hoogtestage is van een bepaalde renner, maar het geeft meer ruimte om middelen te gebruiken die een positief effect hebben op het hematocriet gehalte.

Romāns Vainšteins

Hoogtestage is allang de nieuwe epo,

Burn

Het heeft juist nadelen die epo niet heeft, waardoor het eigenlijk niet met epo te vergelijken is, maar het geeft wel meer ruimte om epo of bloeddoping te gebruiken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hier worden wat zaken door elkaar gehaald. Epo is een stof die het lichaam zelf aanmaakt en de nieren maken die op hoogte in grotere mate aan. Daarnaast heb je de kunstmatige Epo die ingespoten kan worden en die is verboden. Het kunstmatige stofje is bij een dopingcontrole gewoon te onderscheiden van de lichamelijk eigen stof. Ook bloeddoping is te vinden in het lichaam maar daarvoor moet wel bloed worden afgenomen. Maar het op een legale manier van Epo aanmaken door hoogtestage is dus echt wat andere dan bloeddoping of de syntetische Epo. Maar ondertussen gaan we wel enorm offtopic.

Romāns Vainšteins

Mijn punt is dat je vroeger geen ronde om de knikkers meedeed zonder epo en tegenwoordig kun je zonder allejezuslang boven op een berg je de bagger rijden beter thuisblijven. Het is gewoon het volgende trucje waar iedereen aan moet.

Burn

'@ rahmins

Natuurlijk is hoogtestage niet hetzelfde als het toedienen van Epo, maar hoogtestage wordt wel misbruikt om bijv Epo te kunnen gebruiken. Over de voordelen van hoogtestage is niet iedereen het eens.

Furthermore, the to date only placebo-controlled and double-blinded LHTL study using nitrogen houses demonstrated no performance gains following 4 weeks of LHTL (16 h per day at 3000 m) (Siebenmann et al., 2011). Thus, altitude training cannot be ‘offered’ as an alternative to blood doping to athletes. Of greater concern, however, is that altitude exposure seems misused by some athletes as a masking procedure since sports federations such as the International Cycling Union (ICU) exclude the analytical results of blood samples obtained for the Athlete Biological Passport (ABP) (see later) in conjugation to altitude exposure, and, hence, it cannot be ruled that some athletes may go to altitude with the specific aim to dope knowing that potential blood samples will not be used.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3372716/

schipperaar

Na hoogtestage gaat het lichaam qua rode bloedlichaampies altijd weer terug naar zeenivo tenzij je op hoogte blijft. Kunst is misschien dus om zolang mogelijk voor een ronde op hoogte te blijven waardoor er slechts een week zeenivo tussen zit en terugval nog niet inzet waarna de volgende hoogtestage Alpen/Pyreneeen alweer opdoemen en je wellicht voordeel hebt tov de rest.

simplex

Quote RV : "Mijn punt is dat je vroeger geen ronde om de knikkers meedeed zonder epo en tegenwoordig kun je zonder allejezuslang boven op een berg je de bagger rijden beter thuisblijven. Het is gewoon het volgende trucje waar iedereen aan moet."

Ik ben onderhand ook wel al die meldingen en uitvoeringen van hoogtestages wat beu.
Ik heb geen inzicht in effecten voor welke vorm van koers dan ook.
Heb alleen het idee dat de renners van net of wat verder onder de top hier meer gebruik van maken dan de echte toppers.
En waarom rijden de echte flyers of flandriens niet in Nevada of Teide en Columbia etc.
Hoeveel hoogtestages hebben de grote renners als Boonen, T. Martin, Van Avermaet, en zeker niet te vergeten Niki Terpstra "ondergaan"
Wat Schipperaar zegt moeten we de effecten niet overdrijven. Gesink is trouwens wel het meest ultieme voorbeeld (zie ook NK 20??) dat het ook averechts kan werken of ook zelfs niet werkt in de praktijk (als je dat al kunt meten?) En overgangstijd van hoog- naar zeeniveau werkt bij vele renners ook verschillend of zelfs helemaal niet

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lijkt me dat we die discussie verder voeren in het daarvoor bestemde topic

simplex

'@rahimns. Waar kan ik het het "hoogtestage topic" vinden en dan ook graag inclusief Gesink als meest bekende voorbeeld in dit genre?

kelderfan

Morgen de DDV. Kijken wat de mannen van TLJ kunnen laten zien. Is 't wederom van Poppel, die het langst erbij zit of gaat Groenewegen zijn 5e. plaats van vorig jaar verbeteren.
Roosen en Jansen mogen zich toch ook een keer laten zien in de DDV, want de RVV en Roubaix is andere koek.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Simplex sorry, mijn reactie was gericht naar @Burn...

Romāns Vainšteins

Roosen en Poppel lijken me hun sterkste mannen maar morgen wordt een dermate a-typische dag dat er ook ineens andere namen tussen kunnen komen, in algehele zin.

Adrianus en Patrick

'@Rahims, inderdaad.. kon alleen het hoogtestage topic niet vinden.

Verder is het natuurlijk zo dat een hoogte stage vooral het herstel vermogen bevorderd waar met name in een meerdaagse koers / grote ronde voordeel van ondervonden kan worden. Hier hebben we direct de reden waarom de zgn. " Flandriens" en Niki T. Geen hoogste stages doen of nodig denken te hebben.

Die rijden de dag na de RVV. even 150 km tegen de wind door de polder en zijn ook weer hersteld ;')

ghostwriter

Ik neem aan dat LottoNL geheel in dienst van Groenewegen zal rijden en er een sprint van probeert te maken.

achtpuntzes

'@rahimns:
Je bent naast wielersupporter en fanboy(ik bedoel ambassador, excuus) ook al beheerder op dit forum?

Heb je nog wel tijd om kaartjes te knippen voor de NS? :p

Laatst gewijzigd
Yeez

'@achtpuntzes dat denigrerend gedrag is ook niet nodig.

1 2 ... 128 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.