Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 129 ... 481 482
achtpuntzes

Ik maak er een grapje over, kom nou.

Of moet ik daar ook nog een apart 'humor'-topic voor openen? :p

jvh93

Dus Lars Boom gaat weer starten in de Volta Limburg Classic. Heel benieuwd hoe hij het ervanaf zal brengen

skylimit

'@jvh93 ronde van romandia bedoel je. Dit is de startlijst van de Volta zonder Boom.

11 BATTAGLIN Enrico
12 CLEMENT Stef
13 EENKHOORN Pascal
14 KUSS Sepp
15 MARTENS Paul
16 POWLESS Neilson

kelderfan

Dat lijkt mij een hele goede zet van TLJ/Lars Boom om hier te checken, hoe hij er voor staat.
Ik hoop voor hem, dat 't een geslaagde sessie wordt in de Limburgse heuvels.
Hij mag wat mij betreft in de volta vrij koersen en zien hoe het in de wedstrijd verloopt.
Go Lars.

kelderfan

'@Skylimit
Die lijst is niet up-to-date.

jvh93

'@sky, nee ik bedoel de Volta. TLJ bevestigde dit nieuws vandaag ;)

Yeez

Van poppel zit weer goed van voren hoor. Die kan echt wel een topper worden in dit werk (mits hij niet op de kant gaat zitten zoals zondag ;) maar hoe hij de kemmel met de beste opging en nu weer zo van voren zit doen mij toch verbazen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Daan Olivier start niet in Baskenland, is nog niet sterk genoeg... weet nog niet of er een vervangende renner start.

edit: hij gaat de Volta Limburg Classis rijden en zal dus waarschijnlijk ruilen met 1 van de renners daar.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roosen mee met de beste in koers, Van Poppel bij de beste op de Taaienberg en Jansen die samen met Wynants in volle koers een kopgroep met elf kopmannen terughaalt. Positieve koers voor het Vlaamse blok.

kelderfan

Timo Roosen 13e. in een zware koers. Hij heeft weer stappen gemaakt. TLJ brengt Teunissen mooi naar een 2e. plaats en offert Wynants.
Jammer dat Olivier nog niet zover is. Dan wordt 't Powless, die de Pays Vasco gaat rijden, lijkt mij de man in goede doen.

S. Morgenstern

Dat moet dan natuurlijk zo snel mogelijk uitgemolken worden..

kelderfan

Op stal lijkt mij bij dit fraaie weer.
Die Teunissen lijkt mij ook steeds beter worden in dit werk. Halen mag dat?

Laatst gewijzigd
schipperaar

Teunissen die door Tlj naar de tweede plek geloodst wordt, samenwerking wordt almaar beter.

S. Morgenstern

Samenwerking was vandaag wat eenzijdig. Soggie en Eddie voelde zich vast te goed om voor Mikie te werken.

kelderfan

Ja heel eenzijdig, want 't was een Vlaamse samenwerking.
TLJ had de tactiek om de sprinters in stelling te brengen, derhalve moesten Roosen, Jansen en Wynants steeds 't gaatje dichten.
Maar gezien 't koersverloop was 't beter geweest om Timo Roosen en Amund Jansen in stelling te brengen.
Want dit was de kans geweest om een top-tien te rijden met Timo Roosen.
TLJ heeft lang mee gedaan met 4 man in de 1e. groep. Dat was goed om te zien. Dus volgend jaar met versterking kunnen zij ook weer meedoen wat betreft 't Vlaamse werk.

S. Morgenstern

Wynants en Jansen offeren zich toch niet voor niets op? Van Poppel was op de Taaienberg tenslotte de beste van de ploeg, na zondag ook al indruk te hebben gemaakt. Roosen was daarnaast heel sterk bezig in de fase vlak voor die elf wegreden, door constant voorin het peloton te zitten en mee te werken met het forceren van een afscheiding met een select gezelschap. Ik denk dat ze op basis van wat wij kunnen waarnemen duidelijk de goede keuze hebben gemaakt qua opoffering. De presentatie van Roosen in de finale onderstreept dat volgens mij ook, aangezien hij daarin voor heel weinig renners moest onderdoen.

Volgend jaar verwacht ik de meeste van deze jongens inderdaad weer een stukje sterker.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja Van Poppel heeft in die twee koersen zich goed laten zien. Dat heuvelwerk ligt hem wel.
Maar Timo Roosen zat wel erg vaak achterom te kijken of zijn sprinter er nog zat. Dat kost toch heel veel kracht, dat afstoppen en weer aangaan om 't gaatje te dichten. De krachten, die haar daarbij verspeelde, kwam hij duidelijk te kort in de finale.
Teunissen was wat dat betreft slimmer bezig. Liet zich eerst door Wynants terugbrengen en deed daarna geen trap te veel; totdat Sep hem maande zijn steentje bij te dragen. Wat mis ik die Sep nog steeds. Die blijft maar aanvallen wauw. De RVV is voor hem.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Maar Timo Roosen zat wel erg vaak achterom te kijken of zijn sprinter er nog zat.

Wanneer dan? Heb je gekeken?

kelderfan

Wanneer dan? Heb je gekeken?
Ja, jij kennelijk niet. Het weer kan toch geen spelbreker zijn geweest.
Dan moet je 't direct op you tube nog maar napluizen en dat deel voorgaande aan de finale, toen Van Poppel er nog bijzat en met 3 ploegmaten.
Wynants, Roosen en Jansen. Jij hebt natuurlijk op Leezer gelet en maar goed ook, want ik heb hem gemist.

S. Morgenstern

Wynants, Roosen en Jansen.

Volgens mij heb ik daar Roosen niet op kop zien komen. Wynants nam daar het meerendeel van het werk op zich, enkel Jansen heb ik ook even op kop gezien. Ik denk eerlijk gezegd dat jij hetzelfde hebt gezien, aangezien je even hierboven zelf optekende dat de groep met Roosen en Teunissen zich door Wynants liet terugrijden naar de groep ervoor.

Maar stel nu even dat Roosen toen inderdaad wel erg vaak achterom zat te kijken of Van Poppel zich al in hun rijtje had aangesloten, wat jij blijkbaar hebt waargenomen. Wat is daar dan het probleem mee? Alsof hij daarmee kostbare energie heeft verspeeld voor de finale. Mocht er van dat laatste sprake zijn geweest, dan was het eerder door de energie die hij heeft gestopt in het forceren van een gaatje in de fase ervoor. Toen hij totaal niet bezig was met Van Poppel, maar zelf vooruit wilde zitten met een mooi groepje.

Blijft het wat mij betreft een vraag wanneer je Roosen nu werkelijk energie hebt zien verspillen door met Van Poppel bezig te zijn? Een iets helderdere beschrijving van die situatie zou welkom zijn.

Laatst gewijzigd
Borsje

'@vlek: mij is wel regelmatig, dus in vorige wedstrijden, opgevallen dat Roosen onrustig rijdt. Heel vaak om- c.q. onderdoor kijken, zich opzij zetten en weer kijken etc. Ook als ie de kopman niet hoeft te beschermen/leiden. Alsof ie niet 100% zeker weet hoe te koersen. Maar goed: heb vandaag genoten van hem. Mooi dat ie in een select groepje aankomt.

S. Morgenstern

Heel vaak om- c.q. onderdoor kijken, zich opzij zetten en weer kijken etc.

Dat zie je hem inderdaad regelmatig doen. Vandaag was hij daar ook vaak mee bezig, bijvoorbeeld toen hij zat te loeren op een afscheiding na het eerdere doortrekken van BMC en QS. Volgens mij niets ongebruikelijks in dit soort koersen. Ik zie het namelijk nagenoeg iedereen doen die zich tussen de hellingen een beetje in het geweld van zo'n finale gooit; niemand wil hard doortrekken met de hele groep (of juist niemand) in zijn wiel.

Het is overigens ook heel iets anders dan wat kelderfan denkt te hebben waargenomen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Dat 't anders is, is jouw beleving. Maar verschillende volgers en ook de commentatoren is 't opgevallen. Na de breuk heeft voornamelijk Wynants kopwerk gedaan; toen hij leeg was en zich aan de kant zette, heeft Jansen 't overgenomen voor ca 50m.
Maar waar dat overduidelijk gebeurde was nog daarvoor, want daardoor is de breuk ontstaan.
De reden kan zijn dat Van Poppel 't even niet kon volgen; maar dat is gissen.

Fanny

Select groepje van TLJ is momenteel als voorbereiding op de Giro op hoogtestage in de Sierra Nevada en verblijvend in een prachtig op ruim 2300m hoog gelegen Spaans sportcomplex met voorzieningen voor diverse sporten.
Er is echter volgens mij wel een probleem.
Er ligt namelijk, gezien de foto's van Gesink op Strava/Instagram enorm veel sneeuw en het lijkt mij dan hier moeilijk fietsen.
Lijkt mij meer iets voor de skiërs onder de renners en verdere TLJ-medewerkers.
Trouwens prachtige foto's gemaakt door profwielrenner en huisfotograaf Gesink.

https://youtu.be/DChbz-cZfmk

https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/m6XVH4AzVxUZcY6KLd2u1qcWs9KBRFLuN0pbqB-F7pU-2048x1150.jpg

S. Morgenstern

Dat ’t anders is, is jouw beleving. Maar verschillende volgers en ook de commentatoren is ’t opgevallen.

Ik heb niemand anders zien beweren dat het duidelijk was dat Roosen vooral met de positie van Van Poppel bezig was. Waar heb jij dat anderen zien beweren?

Na de breuk heeft voornamelijk Wynants kopwerk gedaan; toen hij leeg was en zich aan de kant zette, heeft Jansen ’t overgenomen voor ca 50m.

Precies, die situatie is dus geen voorbeeld van Roosen die energie zit te verspillen omdat hij Van Poppel in de gaten moet houden.

Maar waar dat overduidelijk gebeurde was nog daarvoor, want daardoor is de breuk ontstaan.

Overduidelijk? Iedereen die mee kon zitten op die klim zat mee. Welke reden heb je om daaraan te twijfelen en te denken dat Roosen daar achterbleef doordat hij op Van Poppel zat te wachten? Wanneer alle toppers vertrekken en Roosen zou mee kunnen, dan hoeft hij echt niet op Van Poppel te wachten. Hij zat daarvoor en daarna tenslotte wel een aantal keer mee, zonder dat Van Poppel daarbij zat.

Wat maakt het ontstaan van die groep met alle toppers dan dat jij daarin wel iets ziet van een wachtende Roosen? Overduidelijk zelfs? Wat heb ik dan over het hoofd gezien?

De reden kan zijn dat Van Poppel ’t even niet kon volgen; maar dat is gissen.

De reden dat Roosen niet mee zat zal eerder zijn dat Roosen het even niet kon volgen. Dat is ook gissen, maar wel vele malen waarschijnlijker natuurlijk. Roosen zat in eerste instantie ook al niet mee op de Taaienberg en zag op deze klim een stuk of elf toppers wegrijden. Hoe vaak hebben we hem dat soort renners überhaupt zien volgen wanneer ze voluit koersen? Zelden toch? Heb je dan werkelijk de invloed van een verondersteld wachten op Van Poppel nodig om deze specifieke situatie voor jezelf begrijpelijk te maken?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 129 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.