Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 130 ... 481 482
S. Morgenstern

Er is echter volgens mij wel een probleem.
Er ligt namelijk, gezien de foto’s van Gesink op Strava/Instagram enorm veel sneeuw en het lijkt mij dan hier moeilijk fietsen.

Ze hebben daar echt meer dan genoeg mogelijkheden om te fietsen. Gesink is waarschijnlijk naar de boven gereden voor die foto's. Daarmee is die hele berg niet meteen ondergesneeuwd. De meeste trainingen werken ze daar toch af door eerst richting zeeniveau af te dalen.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

In De Gelderlander (editie Achterhoek) van vandaag een artikel over Bouwman. In de Giro wil hij voor een etappewinst gaan.

kelderfan

"De reden dat Roosen niet mee zat zal eerder zijn dat Roosen het even niet kon volgen. Dat is ook gissen, maar wel vele malen waarschijnlijker natuurlijk. Roosen zat in eerste instantie ook al niet mee op de Taaienberg en zag op deze klim een stuk of elf toppers wegrijden."
Ha, ha. Daar heb je 't al, als ik gis, is 't onwaarschijnlijk en jij gist, dan is 't vele malen waarschijnlijker. Zo lust ik er nog wel een paar.
Op de top zat de groep met Roosen nog bij elkaar; alleen toen gingen Vanmarcke en Teunissen versnellen en keek Roosen achterom, om te kijken of Danny nog kon aansluiten of misschien wel Jansen. Dus waarschijnlijker Van Poppel en dat klopt ook wel, want die werd gebracht en zat veilig in 't wiel.
Jansen kon niet meer volgen omdat hij 't laatste stuk naar de vluchtgroep van 11 moest overbruggen.
Door 't achterom kijken, was zijn reactie te laat en waren de vijf sterke mannen vertrokken. Die mannen zaten allemaal stuk, dus ja dan kun je niet nog eens achtervolgen, want ook Benoot had de puf niet meer.
Maar dat Roosen er zat was op zich al heel goed, maar de RVV is andere koek.

tdola

Powless of Clement zal wel als vervanger van Olivier naar het Baskenland gaan lijkt me. Even afwachten maar.

Fanny

'@Vlek
Quote:Ze hebben daar echt meer dan genoeg mogelijkheden om te fietsen. Gesink is waarschijnlijk naar de boven gereden voor die foto’s. Daarmee is die hele berg niet meteen ondergesneeuwd

Hoe weet je dat ? Heb je gebeld, gemaild of getwittert ?
Schijnbaar weet jij het hier altijd beter.

Ik heb zelf even het weer bekeken.
Top 4 meter sneeuw en dal (2100m) 1 meter sneeuw en a.s. vrijdag valt er weer sneeuw en er is vorst.
Maar goed er is ook nog een mooi sportcentrum om misschien wat andere sporten te doen en het lijkt mij daarnaast ook een gezellig skioord om 3 weken op hoogte te verblijven.
In ieder geval beter/gezelliger dan dat alleenstaande hotel boven op de Teide op Tenerife.

@EmPeHa
Quote: In De Gelderlander (editie Achterhoek) van vandaag een artikel over Bouwman. In de Giro wil hij voor een etappewinst gaan

Heb het artikel in de papieren editie ook gelezen toen ik vandaag voor werk in de Achterhoek was.
Mooi artikel over Bouwmans week in de Coppi e Bartali.
Ik denk alleen dat Bouwman in de Giro moet knechten voor Bennett en Gesink zodat er weinig kans voor hem is op een ontsnapping en dus eventuele kans op een ritzege.
Wel jammer want hij lijkt mij juist een aanvallende renner die daarnaast redelijk kan tijdrijden en klimmen.
Natuurlijk kan hij zich misschien wel laten zien in de proloog en de ITT als dat van de ploegleiding mag.

@tdola
Powless of Clement zal wel als vervanger van Olivier naar het Baskenland gaan lijkt me. Even afwachten maar.

Dat denk ik ook.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Bedankt voor je info. Mooie beelden. Ja, de TLJ-renners zullen moeten afdalen om te kunnen trainen, maar binnen hebben zij zat gelegenheid om hun km's te doen en om die Strava te zetten. Ik zag laatst Paul Martens een route rijden in hartje Londen.
Leuk dat ook Koen Bouwman al plannen heeft om voor een ritzege te gaan in de Giro.

S. Morgenstern

Ha, ha. Daar heb je ’t al, als ik gis, is ’t onwaarschijnlijk en jij gist, dan is ’t vele malen waarschijnlijker. Zo lust ik er nog wel een paar.

Giswerk gebaseerd op degelijke waarnemingen en redelijke veronderstellingen valt toch te verkiezen boven giswerk zonder zo'n basis? Kun je natuurlijk proberen hetzelfde te doen, ik stel genoeg vragen die je als voorzetjes in die richting zou kunnen zien, of je kunt de waarnemingen en veronderstellingen van mij met goede argumenten onderuit halen, het minst effectief lijkt me dit wegwuiven waarmee je geen steek verder komt. Moet je natuurlijk zelf weten verder, maar toch..

Op de top zat de groep met Roosen nog bij elkaar; alleen toen gingen Vanmarcke en Teunissen versnellen en keek Roosen achterom, om te kijken of Danny nog kon aansluiten of misschien wel Jansen. Dus waarschijnlijker Van Poppel en dat klopt ook wel, want die werd gebracht en zat veilig in ’t wiel.

Wacht even, je hebt het nu opeens over de laatste ontsnapping van vijf? Toen het verhaal van Van Poppel al uitgezongen was en er nog vijftien man voor de overwinning reden en Roosen echt alleen nog met zijn eigen kansen bezig was? Maar bij jou in het beeld zat Van Poppel even daarvoor nog veilig in het wiel? Tip: kijk de koers nog eens terug en probeer hem niet in gedachten te reconstrueren op zo'n manier dat je nog ergens het punt kunt maken dat je steeds verder lijkt te ontglippen.

Je doet nu eerst een poging om een punt te maken, plaatst dat vervolgens bij het moment dat Wynants, Jansen en Roosen bij elkaar in het wiel reden, daarna plaatst je het 'daarvoor' en nu probeer je me wijs te maken dat het je te doen was om het moment waarop de groep van vijf ontsnapt uit die groep van vijftien. Misschien gewoon tijd om het 'achteromkijken naar Van Poppel' los te laten en gewoon te beseffen dat Roosen in die finale met zijn eigen koers bezig was, dat uitstekend deed, maar op verschillende momenten nog net wat te kort kwam om mee te zitten. Dan heb je namelijk een conclusie waarvoor je de werkelijkheid niet hoeft om te buigen...

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

dal (2100m)

Zal dat het dal zijn of de laagste plek waar Gesink vandaag heeft gefietst?

Hoe weet je dat ? Heb je gebeld, gemaild of getwittert ?
Schijnbaar weet jij het hier altijd beter.

Een deel van de top van de Sierra Nevada zal in deze periode nog regelmatig onder de sneeuw liggen, maar ze zakken daar voor hun trainingen altijd richting zeeniveau en klimmen dan weer omhoog, dus komen de mogelijkheden om goed te trainingen niet in gevaar door sneeuw op de top van de berg. Die laatste zin heb je verder niet nodig.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op de top zat de groep met Roosen nog bij elkaar; alleen toen gingen Vanmarcke en Teunissen versnellen en keek Roosen achterom, om te kijken of Danny nog kon aansluiten of misschien wel Jansen

Toen Vanmarcke met Lampaert (niet Teunissen) ging toen was de groep met Danny toch al op enorme afstand gezet en heeft Roosen toch nooit meer achterom gekeken of bedoel je het moment dat Van Avermaet en Benoot aangingen... anders is dat echt onzin. Roosen was toen Sep wegreed al waarschijnlijk flink in het rood aan het rijden en kon gewoon niet beter.

EmPeHa

'@Fanny: misschien zit er een heuveletappe in de Giro waarin Bouwman voor eigen kansen mag gaan. Zo'n etappe is niet zwaar genoeg voor Gesink en als Bennet voor het klassement rijdt, zal hij in zo'n tussenetappe ook niet in de problemen komen.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@EmPeHa
Dat zou inderdaad misschien wel kunnen en ook leuk zijn als er überhaupt TLJ meegaan in een vluchtgroepje.
Bouwman heeft dat bv vorig jaar ook laten zien in de Dauphiné waar hij ook nog eens aardig goed kon sprinten in een groep.
Maar ik denk dat hij de krachten van TLJ moet sparen voor de kopmannen in de wat zwaardere (berg)etappes.
We zullen het gaan zien.
Kan niet wachten op de eerste grote ronde van dit jaar, tw de Giro, die ik naast de Vuelta vaak mooier vind dan de TdF, maar dat terzijde.

Roelien

Fanny: hij zit niet in dat sportcomplex waar jij het over had (nu in ieder geval niet). Hij zit met gezin iets lager in een skidorp volgens zijn instagramverhalen...

KJP

Ik weet niet wat ik fascinerender vind, iemand die constant dingen verzint zodat ze in zijn straatje passen, of het feit dat er, naar het zich laat aanzien, intelligente gasten zijn die constant tegen beter weten in die gast proberen te overtuigen van zijn overduidelijk ongelijk.

Ach vermakelijk is het soms sowieso.

horsm

Ik zie in Van Poppel trouwens wel echt een klassieke renner. Misschien Volgens jaar daar maar eens vol voor gaan.

kelderfan

Goh wat leuk heb je weer zo'n roeptoeteraar, die zich daarbij nog vermaakt ook.

ghostwriter

Het lijkt dat Roosen en Jansen in de (semi-)klassiekers die ze met Groenewegen en Van Poppel rijden voornamelijk in dienst van de twee sprinters rijden. Roosen lijkt enige vrijheid te hebben maar doet ook duidelijk veel werk in dienst van Groenewegen en Van Poppel. Ik kan dat goed begrijpen maar ik zou graag zien dat Roosen en Jansen samen met Groenewegen en Van Poppel een vrije rol krijgen.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Roelien
OK, bedankt voor je informatie.
Robert Gesink met zijn gezin iets lager in een het skidorp zou wel kunnen gezien zijn strava en waardoor hij ook meer km's heeft gereden.
De anderen zijn waarschijnlijk gestart bij het sportcomplex en daar ook geëindigd (zie bv strava Bouwman).
De Sierra Nevada is hier wel een prachtige omgeving om op hoogtestage te gaan met die zon en de vele sneeuw, alhoewel het er momenteel wel koud zal zijn voor de renners.

kelderfan

'@horsm
Danny Van Poppel kan dit werk echt wel aan, maar rondjes als de TDU zijn toch meer zijn stiel.

ghostwriter

'@horsm
Inderdaad, Van Poppel heeft in 2016 en 2017 relatief weinig wedstrijdkilometers gereden door blessures en dit is dan ook voornamelijk een opbouw jaar maar hij doet het direct al goed. Het zou me niet verbazen als hij (mits hij fit blijft) zich de komende jaren tot een goede kopman voor de klassiekers ontwikkeld.

simplex

De bijdrage van KimJungPoels van 22:49 lijkt me een redelijke tot uitmuntende weergave en samenvatting van wat hier vrijwel dagelijks plaatsvindt en gewoon is te lezen.
Kan en mag uiteraard allemaal, maar ik heb steeds meer twijfels hoe je na bepaalde tijd je vrije tijd beter en vooral minder frustrerend kan invullen.
Hoewel enig vermaak wat er dan ook weer bijhoort, dan laten we ons ook niet kennen en enige dank daarvoor.

Laatst gewijzigd
xistnc

'@KimJungPoels
Wat vervolgens weer voer is voor bijvoorbeeld een Noud ;) om daar een grinniksamenvatting van te maken. Misschien kun jij dat ook eens proberen? :D

schipperaar

'@vlek
Nog tijd om te eten? Hoe jij alles recht kan praten wat krom is, meesterlijk. Roossen zat als een constante zenuwpees zijn tijd te verdoen, steeds achterom kijkend of er een spookrijder vd verkeerde kant kwam .

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Schipperaar nou vertel... in welke fase van de wedstrijd heb jij hem dit allemaal zien doen... kilometers erbij graag. Gaan we het eens gezamenlijk terugkijken, ik ben benieuwd. Is je trouwens opgevallen dat bijna elke renner wel meerdere keren omkijkt.... heb het Vanmarcke meerdere keren zien doen, Valverde, Lampaert, Benoot enz enz... maar waar heb jij de constante zenuwpees gezien. Boter bij de vis....

schipperaar

Renners die naar de streep willen kijken niet om maar het was op km 134,69 138,43 140,11 en daarna hield ik het voor gezien, te tijdrovend met koers aan het front waar de messen geslepen werden, boter bij de vis is zonde zeker als het in overvloed op de tong ligt waardoor de vissmaak wegebt.

S. Morgenstern

Niet op de foto's..

1 2 ... 130 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.