Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 132 ... 481 482
ghostwriter

'@schipperaar
LottoNL was toen Kelderman nog bij hun onder contract stond hard met Kelderman bezig om zijn gewicht omlaag te krijgen maar zijn prestaties gingen doordat zijn dieet werd veranderd omlaag en ze hebben toen besloten om hem op een langer traject te zetten en toen hij LottoNL verliet stond hij al een stuk strakker. Die ontwikkeling heeft zich bij Sunweb doorgezet. Groenewegen heeft inderdaad wat overbodig vet in zijn gezicht maar aan de rest van zijn lichaam zit echt geen grammetje vet te veel (dat er overtollig vet op zijn armen zou zitten is onzin). Bij sommige mensen duurt het gewoon wat langer voordat ze ook in hun gezicht wat strakker komen te staan. Van dat beetje extra vet in zijn gezicht gaat hij echt niet minder hard rijden.

Hoe komt het trouwens dat het 'oh zo geweldige' beleid van Sunweb dit jaar pas één overwinning en voornamelijk veel teleurstellingen heeft voortgebracht? Ze hebben 7 miljoen euro meer te besteden dan LottoNL en hebben met mannen als Matthews, Dumoulin, Kelderman, Theuns, Teunissen en Oomen ook meer kwaliteit in de ploeg maar LottoNL is dit jaar tot nu toe een stuk succesvoller. Dumoulin schijnt ook niet zo tevreden te zijn met het beleid van Sunweb qua mecaniciens en ploegleiders.

Ik hoop dat Roglic na zijn (ietwat) teleurstellende Tirreno-Adriatico deze Ronde van het Baskenland wel om een podiumplaats mee kan strijden. Met een tijdrit van bij 20 kilometer en maar één aankomst bergkop (maar wel veel klimkilometers) lijkt het parcours mij zeker voor hem geschikt.

Laatst gewijzigd
schipperaar

'@gw
Hoe kan je niet eerste plaatsen als teleurstelling bestempelen, rijden veel constanter in de breedte dan dat enkel sprint triomfje.
Met een(kop) man aankomen in Nice en dan ook nog in de achterhoede, toch niet om over naar huis te schrijven?
Zou Dylan het trouwens gered hebben in de kou gister tegen Mikie?
En problemen in beleid los je op door rond de tafel te zitten, komt best goed met SUNWEB, op naar zondag.
@xistnc
Scherp weer, viel genoeg te juichen gister maar wanneer mag die foto weg?

S. Morgenstern

Ik weet niet waarom TLJ en Sunweb zo nodig tegen elkaar afgewogen moeten worden, maar wanneer je een punt wil maken in het voordeel van Sunweb, dan lijkt Parijs - Nice me niet het meest voor de hand liggende voorbeeld. Zo belangrijk kan niemand een 13de stekkie vinden...

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Schipperaar Paris-Nice aanhalen (waar een etappezege werd behaald) en dan de Tirreno negeren waar Sunweb toch ook niet al te best presteerde.

schipperaar

'@vlek
Helemaal gelijk weer, 13e stelt absoluut niks voor in zo'n week, ook nog drie plekken verloren op laatste dag in ijzige omstandigheden maar wel een week lang koers gemaakt door Loewietje, Mikie en Sammie, hardheid opdoen, werken in de breedte en je ballen eraf rijden voor elkaar, resultaat komt vanzelf, benieuwd naar zondag.

S. Morgenstern

Sunweb had in de Tirreno gewoon brute pech, beetje flauw om dat onder 'niet al te best presteren' te scharen.

wel een week lang koers gemaakt

Nou, zeg dat..

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Net zo flauw als Paris-Nice aan te halen waar de ploeg ging voor etappe zeges en niet voor een klassement. En met de behaalde zege van Dylan heeft men dus daar zeker niet gefaald ;)

ghostwriter

'@schipperaar
Tot nu toe één etappe overwinning van Bauhaus in de Abu Dhabi Tour en een paar ereplaatsen (6e Cadel Evans Great Ocean Road Race, 2e in het algemeen klassement van de Abu Dhabi Tour, 7e Milaan San Remo, 6e Omloop Het Nieuwsblad en 2e Dwars Door Vlaanderen) is niet teleurstellend voor een ploeg die zeven miljoen euro meer heeft te besteden dan LottoNL? Wie rijdt er dan zo constant in de breedte want bij LottoNL hebben behalve Groenewegen (vier etappe overwinningen en een semi-klassieker) ook Roglic, Van Poppel en Eenkhoorn al een etappe gewonnen en met een 10e plaats in het algemeen klassement van de Tour Down Under, een 7e plaats in het algemeen klassement van de Ronde van Andalusië, een 6e en een 8e in het algemeen klassement de Ronde van Catalonië en een 5e en 9e plaats in het algemeen klassement van de Coppi e Bartali doen ze het ook qua ereplaatsen beter. In de ProCyclingStats ranking van dit seizoen staat Suweb 16e, dat is vijf plaatsen lager dan LottoNL (terwijl volgens jouw veel mis is met die ploeg)!

"Zou Dylan het trouwens gered hebben in de kou gister tegen Mikie?"

In een sprint zal Teunissen (zo goed als) nooit van Groenewegen winnen maar Teunissen heeft een grotere inhoud en is dus beter in de meeste (semi-)klassiekers. Wil je dat ik ook wat appels en peren voor je ga vergelijken?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Volta Limburg Classic geeft de volgende TLJ-renners aan voor deze ronde {zwaar}; Battaglin, Boom, Eenkhoorn, Kuss, Clement, Leezer en Olivier met als reserve Martens. Dat betekent, dat Powless de Pays Vasco mag betwisten. {gokje}

S. Morgenstern

Battaglin en Kuss staan ook op de rol voor Baskenland en hebben hiervoor een vergelijkbaar programma gereden als Powless. Die laatste zou evengoed ziek kunnen zijn, waardoor hij dan is afgevallen voor Volta Limburg. Magere ploeg verder, zonder de renners voor wie een rustige aanloop naar Baskenland belangrijker wordt gevonden (De Tier, Martens en mogelijk Powless). Desondanks wel leuk om te zien wat Eenkhoorn daar doet.

Leezer dus niet in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd
schipperaar

'@gw
Seizoen begint pas natuurlijk, gaat om de opbouw en als JUMBO alleen voor etappe zeges van BBking gaat is danig teleurstellend in een klimkoers waar voor Robert niks te graaien viel ondanks een achterstand van een half uur.

S. Morgenstern

Klimkoers? Bedoel je Catalunya? Ik zal even de uitslagen aldaar gaan checken..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In ieder geval zal de ploeg keuzes moeten maken. Het zal lastig worden om in beide koersen aan 7 renners te komen. Of ze starten in elk met 6 of kiezen ze voor 7 in Baskenland en gaan ze maar met 5 naar Limburg. Ik ben benieuwd.

S. Morgenstern

Volta en Baskenland combineren lijkt me niet onmogelijk toch? Battaglin en Kuss lijken dat sowieso te gaan doen.

Baskenland met minder dan zeven is trouwens sowieso geen optie, ondenkbaar. Hoeveel renners er in Volta starten is verder ondergeschikt aan de andere koersen in deze periode.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@vlek een combinatie is inderdaad ook nog een optie... ik dacht dat het meteen de volgende dag was, maar er zit nog een dag tussen.

mus van de maasstad

Timo kopman zondag

https://www.ad.nl/wielrennen/roosen-kopman-in-vlaanderen~a5e25046/

Laatst gewijzigd
tdola

Verrassend in mijn ogen met eenkhoorn, tankink en Wagner, die de laatste week geen Vlaamse koersen reden.
Roosen, Jansen, van Emden en Wijnants gewoon verwacht.
Vooral van hoecke en in zekere zin leezer (weliswaar niet denderend afgelopen koersen, maar was wellicht belangrijk 1e 150km als eerste knecht) verrassend dat ze niet starten.

Mgl van hoecke al op hoogtestage ivm giro?
Of omdat geen topfavoriet wat proberen, eenkhoorn proberen in vroege vlucht?

Edit: geen eenkhoorn zaterdag in Limburg lijkt me dan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Eenkhoorn! Leuke beslissing mocht dat werkelijk de ploeg zijn. Van Hoecke niet is wel wat merkwaardig. Niet dat hij zo goed reed, maar of Wagner en Tankink momenteel werkelijk beter zijn? Hoewel die twee voor dit soort koersen natuurlijk de nodige ervaring hebben in het ondersteunen van een kopman en in die zin waardevol kunnen zijn voor de twee beschermde renners. Van Hoecke zou ik desondanks wel meenemen voor een van die drie plekken waar over valt te discussiëren.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Het is al met al geen best team voor 1 vd zwaarste koersen van het jaar, dat wordt echt overleven.

Van Poppel had ook wel meegekund denk ik.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Poppel had met het oog op de komende jaren niet verkeerd geweest. Had echter ook niets veranderd aan die andere zin.

Verweggistan

Bert-Jan Lindeman wordt, nadat hij perongeluk een bergrit won in de Vuelta tegen Cousin(!), opgesteld bij de klimmersploeg en eindigt steeds anoniemer in de achtergrond in zware koersen als Catalunya, Baskenland, Vuelta en Polen. (vorig jaar alleen een uitschieter in de Brabante Pijl). Kan hij niet beter een programma met meer eendagskoersen in Vlaanderen en Nederland en rittenkoersen als Eneco rijden? Daar komt hij volgens mij beter tot zijn recht.

xistnc

Ik heb het idee dat BJ vooral wordt 'gebruikt' als een soort leadout richting een slotklim of iig het afzetpunt in de finale. Als de gelegenheid is, kan hij natuurlijk best meespringen aan het begin van een etappe.

In beide gevallen kun je dat als anoniem bestempelen, want meezitten in een vlucht lukt vaker wel dan niet en als leadout ben je ook niet per se heel zichtbaar. Maar het is beide wel degelijk waardevol.

Denewar

Rare keuze om van hoecke niet op te stellen.

Sowieso vind ik het selectie beleid nooit echt het sterkte punt bij tlj. Baskenland moet toch boven Limburg gaan mbt sterkte ploeg. Wt punten

Denewar

Lindeman is ook een mooi voorbeeld

S. Morgenstern

Ik ben daar ook een voorstander van, van het opstellen van Lindeman in wat meer Vlaamse koersen. Ik vind echter ook dat zijn mogelijkheden in andere koersen dan degene die hij nu rijdt niet overdreven moeten worden; ik denk bijvoorbeeld niet dat hij in Catalunya of Polen minder waardevol is dan hij in de Eneco Tour zou zijn.

Hij reed eerder dit jaar nog wel in het openingsweekend en mocht hij in Catalunya geen pech hebben gehad, dan had ik het ook niet vreemd gevonden wanneer ze hem nu in Vlaanderen op zouden stellen. Lijkt mij de beste balans voor zo'n renner; knechten in pittige koersen combineren met het rijden van eendagkoersen waar hij bij het ontbreken van een kopman om voor te knechten een geschikte man zou zijn voor in de kopgroep.

Lindeman reed vorig jaar overigens na de Brabantse Pijl ook een goede Amstel.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 132 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.