Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 133 ... 481 482
S. Morgenstern

Baskenland moet toch boven Limburg gaan mbt sterkte ploeg. Wt punten

Vind je dat een vreemde keuze? Of bedoel je dat ze om onbegrijpelijke redenen een sterkere ploeg naar Limburg sturen?

Laatst gewijzigd
xistnc

Ze zullen allicht ook kijken naar vermoeidheid en naar de koersen die nog komen. Dan kun je inwisselbare renners best een keer inwisselen.

Baskenland is alle ballen op Roglic. Prima ploeg om hem daar te steunen. De ploeg in Limburg is niet sterker, gezien de route die voor die renners is uitgestippeld.

ghostwriter

'@schipperaar
Het is inmiddels al weer bijna april hoor, een ploeg met een budget van 18 miljoen euro hoort eind maart veel meer te hebben gepresteerd. Gesink komt terug van een zware rugblessure dus het is absurd om maar steeds zijn mislukte Parijs-Nice erbij te halen. Wat presteerde Sunweb trouwens in Parijs-Nice?Trouwens heeft LottoNL tot nu toe veel meer gepresteerd qua algemeen klassement in kleine rondes dan Sunweb terwijl Sunweb de betere en duurdere klassementsrenners heeft. Geef gewoon toe dat Sunweb relatief aan hun budget tot nu toe een heel teleurstellend jaar heeft, terwijl LottoNL relatief aan hun budget tot nu toe een redelijk jaar heeft.

Die BBking staat op vijf overwinningen dit jaar, hoeveel overwinningen heeft de geweldige Teunissen met z'n strakke afgetrainde lichaam waar je het zo vaak over hebt?

Laatst gewijzigd
kelderfan

George Bennett meldt: "Morning spin in Andorra, lunch in Barcelona with the misty and dinner with the @LottoJumbo_road boys in Sierra Nevada. Giro team assembling up high to put in some miles in and half wheel each other into form."
Dat betekent kennelijk, dat Bennett met Gesink, Bouwman, Tolhoek, Van Poppel en Van Hoecke reeds op dat mooie plekje in de Sierra Nevada zijn.

Denewar

Ik bedoel ermee dat sowieso de sterkste ploeg naar Vlaanderen en Baskenland moet. Ik zie mensen dubbelen met Limburg en Baskenland. Lijkt mij niet verstandig.

Dus geen van hoecke in Vlaanderen...........

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom is dat niet verstandig?

Denewar

Doordat Baskenland belangrijk is.

Waarom zo een koers rijden dan reisdag en 7 dagen vlammen. Buiten het risico van vallen e.d.
De ploeg is niet breed. Rij dan lekker met 5.

S. Morgenstern

Ik denk niet dat Battaglin en Kuss anders al voor zondag naar het Baskenland zouden vliegen en de koers zelf is er toch ook niet een waar je nog dagen van moet bijkomen? Misschien zitten ze straks juist in dat vliegtuig met een lekker gevoel over een sterk gereden koers? Ik kan me hoe dan ook niet voorstellen dat het enige invloed zal hebben op de kwaliteit van de ondersteuning van Roglic.

Laatst gewijzigd
xistnc

Maandag om half twee 's middags is de aftrap van het Baskenland. Als een eventuele dubbelaar vroege dienst heeft, haalt hij de vlucht van 17u50 uit Düsseldorf naar Bilbao. Dan ligt hij desgewenst zaterdagavond om 21u op bed met een toetje van Jesper achter de kiezen.

Ik vermoed dat er zelfs renners en misschien wel hele ploegen zijn, die pas maandagochtend landen op Bilbao Airport.

Poeksel

Volgens PCS zouden Nibali en Kwiatkowski in Baskenland rijden (na zondag De Ronde gereden te hebben) maar of dat klopt?

S. Morgenstern

Zelfs die combinatie komt nog wel eens voor inderdaad, hoewel zelden bij renners van dat niveau. Boogerd heeft het volgens mij wel eens gedaan, maar was toen niet geweldig in het Baskenland.

S. Morgenstern

Interview met Groenewegen voor de geïnteresseerden.

kelderfan

'@vlek
Bedankt voor de link en ik ben altijd geïnteresseerd in stukjes en weetjes.
Hij geeft keurig aan dat 1 mannetje minder in 't peloton eigenlijk onzin is en er alleen voor zorgt, dat of de klimkopman of sprintkopman moet inschikken en dat gaat voor wrijving zorgen binnen de ploegen. Zeker nu Zeeman meent een 2e. sprinttrein op te zetten; terwijl van Van Poppel met 1 man zijn ding kan doen. Daar heb je geen trein voor nodig.
Want nu in de Giro krijgt ook Bennett niet de beste ondersteuning, die de ploeg in huis heeft;{zie Roglic in de Pays Vasco}.

S. Morgenstern

Wat een ramp inderdaad en dat allemaal door een mannetje minder en dat stomme gedoe met die sprinttreinen, anders zouden ze overal de beste ondersteuning die ze in huis hebben op kunnen stellen..

Het grappigste is eigenlijk nog dat Roglic in het Baskenland mede niet 'de sterkste ondersteuning' mee heeft, juist doordat ze de ploeg rond Bennett zo sterk mogelijk aan de start van de Giro willen krijgen (naast o.a. het gegeven dat ze Bennett en Kruijswijk in Catalunya en Roglic in Romandie ook goed willen ondersteunen). De ironie zal je misschien ontgaan, maar wanneer ik je op een andere plek moeiteloos zie wensen dat er was geschoven met enkele van die renners rond Bennett (Gesink en Tolhoek), dan kan ik een glimlach moeilijk onderdrukken.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Gerekend buiten de opstellingen van TLJ heeft Dylan wel gelijk.

Het hele probleem met de vele valpartijen los je niet op met minder renners per ploeg of minder renners in een koers.

De twee grootste oorzaken van de vele valpartijen zijn de vele volgers in de karavaan (motoren en auto's) en de soms bizarre obstakels in de parcoursen.
Daarna gevolgd door het gedrag van de renners zelf, het aantal renners op de weg staat daar verder helemaal los van.

S. Morgenstern

Dat er grotere oorzaken zijn, die aangepakt moeten worden, maakt nog niet dat het aantal renners in zo'n peloton helemaal los staat van de kans op valpartijen.

kelderfan

"Het grappigste is eigenlijk nog dat Roglic in het Baskenland mede niet ‘de sterkste ondersteuning’ mee heeft, juist doordat ze de ploeg rond Bennett zo sterk mogelijk aan de start van de Giro willen krijgen."
De sterkste ploeg naar de Giro; dan mag ik even smakelijk lachten;
De Giro krijgt Bennett met Bouwman, Tolhoek? en Gesink de beste ondersteuning? Ik hoop voor Bennett, dat Bouwman heel blijft en Gesink niet afstapt; vanwege de sneeuw en de kou in de bergen. Dan zal hij wel weer in spaarstand komen.
Zelfs sprinter Danny van Poppel krijgt de beste ondersteuning met Wagner?

S. Morgenstern

Lees het anders allemaal nog eens rustig door..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Door de blessures van Tolhoek en Olivier moet de ploeg iets schipperen maar al te dramatisch is het ook weer niet. Achteraf kan je misschien zeggen dat de ploeg een extra knecht zou kunnen gebruiken maar is er voor dit jaar volgens mij vooral besloten om het budget vooral te gebruiken om enkele kopmannen tussentijds voor langere tijd vast te leggen en hoopte ze vooral dat iedereen heel bleef wat natuurlijk een utopie is. Het zal mij dan ook niet verbazen als de ploeg komend jaar weer een mannetje groter zal zijn. Maar dat is meer speculatie van mijn kant.

Op zich moet Roglic met deze mannen goed uit de voeten kunnen en doet zijn ondersteuning dit jaar echt niet zoveel onder als die van vorig jaar.

De selectie voor Vlaanderen is vooral jong en nog onervaren dus ik zie dit vooral investeren in de toekomst. Ben gewoon benieuwd hoever Roosen kan komen en vindt de toevoeging van Eenkhoorn wel een interessant experiment.

In de Volta is het alle ballen op Bataglin maar daar lukt het TLJ maar zelden om het echt af te maken omdat al die andere ploegen weer naar hun gaan kijken. Daar kan je eigenlijk alleen maar verliezen.

S. Morgenstern

Door de blessures van Tolhoek en Olivier moet de ploeg iets schipperen maar al te dramatisch is het ook weer niet. Achteraf kan je misschien zeggen dat de ploeg een extra knecht zou kunnen gebruiken

In welke zin is het überhaupt enigszins dramatisch dan? Tolhoek kan niet starten in Catalunya en werd vervangen door Tankink. Olivier is nog niet toe aan Baskenland en ruilt van koers met Powless. Helemaal niets mis mee toch? Ik zie op geen enkele manier een probleem. Welke verbetering had die 'extra knecht die ze achteraf hadden kunnen gebruiken' daar kunnen bieden? Dat ze in Volta met zeven man kunnen starten misschien, maar mocht je dat al belangrijk vinden, dan blijft alsnog de vraag wat je de rest van het jaar met die extra renner moet..

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek volgens mij zijn wij het in grote lijnen gewoon wel eens hoor. Ik zie volgens mij ook geen grote problemen. Ik zie sommige reacties alsof er enorme problemen zijn en daar ben ik het dus met jou eens. Het kan zijn dat je met een extra renner of misschien een iets andere samenstelling van type renners of nog iets meer ervaren klimmers dat je nog een stap kan maken. Die analyse moet de ploeg voor zichzelf maken. Misschien is het aantal blessures in deze periode ook wel ongewoon hoog. In ieder geval denk ik dat we aardig op dezelfde lijn zitten.

Wielerfan1987

'@Rahim

Ik volg Pascal al vanaf zijn eerste jaar bij de junioren nadat ik hem in nieuwelingenwedstrijden leuke dingen had zien doen.

Bij de junioren en ook de beloften waren Pascal zijn beste prestaties juist op Klassieke parcoursen waar hij diverse keren net aan Bram Welten (toen ploeggenoot) voor moest laten gaan.

De Ronde is natuurlijk wel iets heel anders dan een junioren of beloftenkoers, maar normaliter verwacht ik wel dat hij zijn mannetje zal kunnen staan.

S. Morgenstern

Eenkhoorn lijkt me in ieder geval het postuur te hebben voor dit soort wedstrijden. Ik kan niet inschatten of hij ook goed kan wringen en of hij de handigheid heeft om goed over de kasseien te gaan, maar qua andere karakteristieken (bouw en vermogen) heeft hij in mijn ogen enige overeenkomsten met Roosen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Verder heeft hij ook nog nooit een wedstrijd boven de 200km gereden en omdat dan te moeten doen in de RVV is natuurlijk best pittig. Maar ik ben benieuwd.

kelderfan

Zover het voorzichtig brengen van talenten en allemaal door 't wegvallen van ene Lobato, die het Battaglin moeilijk gaat maken in de Volta en de trein van Danny van Poppel, die aan zijn broer genoeg had om te scoren.
Met Eenkhoorn in de DDV {kortere afstand en een stuk makkelijker} kun je dat nog begrijpen, maar het opstellen van die jongen in de RVV lijkt mij niet goed.
Waarschijnlijk is het goede rijden van Powless in de MSR de onderliggende gedachte.

1 2 ... 133 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.