Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 159 ... 481 482
Netraam

Aan iedereen die mij voor gek verklaarde toen ik vond dat Vanendert een versterking kon zijn, toen nog niet duidelijk was dat hij al verlengd had: ongelijk had ik volgens mij niet.

Yeez

Die battaglin klimt weer erg goed vandaag zeg! 15de. Die is duidelijk in vorm

ghostwriter

'@Netraam
Versterking voor wat? LottoNL richt zich niet op de heuvelklassiekers en dat zijn zo'n beetje de enige wedstrijden waarin hij echt een versterking zou zijn ten opzicht van wat LottoNL al in huis heeft.

kelderfan

'@Netraam
Wat Jelle Vanendert betreft ben ik 't volkomen met je eens, want die kan wel wat meer dan de Waalse Pijl. Zo'n renner met een punch lijkt mij een welkome versterking.
@ghostwriter
Nu TLJ wat ruimer in 't jasje komt te zitten, is 't toch niet verkeerd om ook naar zo'n soort renner te kijken.
Ik had van Floris De Tier meer verwacht in deze; als ronderenner lijkt hij toch meer op z'n plaats.

kelderfan

Maar wat te denken van Lars Boom, die ook deze WP niet kon uitrijden.

Netraam

'@Kelderfan, @ghostwriter
Vorig jaar/topic werden mensen welhaast weggehoond dat een ervaren, Nederlandssprekende renner als Vanendert op meerdere tereinen een versterking zou kunnen zijn, met misschien een lager salaris vanwege tegenvallende prestaties.
Inmiddels heeft hij weer aangetoond een versterking te zijn, heeft al verlengt tot en met 2019 en is dan 35. Niet meer zo interessant dus als vorig jaar, maar wel even gerechtigheid ;)

ghostwriter

'@kelderfan
LottoNL kan dat ruimere jasje beter gebruiken om 1) een opleidingsploeg op te zetten, 2) de ondersteuning van Kruijswijk, Roglic, Bennett (als hij verlengt), Groenewegen en Van Poppel te versterken door wielrenners als Wagner en Lindeman te vervangen met een slag betere knechten, en 3) extra talenten van het kaliber van Powless aan te trekken.

@Netraam
Hoe heeft Vanendert dan aangetoond een versterking te zijn voor wedstrijden waar LottoNL zich op richt (en dus niet de klassiekers)? Behalve in de klassiekers zit Vanendert zo ongeveer of het niveau van De Tier en het zou me niet verbazen als De Tier volgend jaar een stuk beter zal zijn dan Vanderert. Die jongen ontwikkeld zich namelijk geweldig en zal dan (hopelijk) een extra grote ronde uit hebben gereden.

Laatst gewijzigd
Netraam

'@ghostwriter
Door de jaren heen als gewaardeerde knecht in de ardennen (zowel klassiekers als etappekoersen) ondersteuning verleent aan verschillende kopmannen, in bergritten regelmatig meegezeten in de aanval of tot de 2e helft van de etappe ondersteuning gegeven, enkele dichte resultaten in wedstrijden waar TLJ een kopman tekort kan komen en zeer wisselvallig waardoor wellicht betaalbaar geweest.
Maar nogmaals, een gepasseerd station. Gaat niet meer interessant zijn.

kelderfan

'@ghostwriter
Ik ben 't met je eens, maar dat weet je inmiddels wel, dat het prima idee is om een opleidingsteam te starten.
Ook denk ik, dat versterking voor Roglic, Bennett en Kruijswijk een goede zaak is. Met Konrad heb je de versterking en ook een man voor WP/LBL.
Extra talenten van het kaliber Powless zijn schaars maar met Foss kom je aardig in de buurt.

Groenewegen heeft met Jansen en Roosen een prima combi, die je in sommige koersen kan versterken met Van Hoecke.

ghostwriter

'@kelderfan
Ik betwijfel of Konrad haalbaar is maar hij zou zeker een goede versterking voor de Jumbo ploeg zijn. Ik zou Konrad het co-kopmanschap in de klassiekers, bepaalde kleine rondes (samen met Bennett) en de Vuelta (samen met Bennett) aanbieden als hij daarnaast in de Tour voor Kruijswijk wil knechten. Ik zou Bennett ook het co-kopmanschap in bepaalde kleine rondes en de Vuelta aanbieden als hij daarnaast in de Tour voor Kruijswijk wil knechten. Met die twee plus Roglic (die ik de Giro als kopman zou laten rijden en dan in de Tour zou laten knechten) zou Kruijswijk een geweldige klimtrein hebben. Laat Groenewegen volgend jaar de Giro rijden zodat er vier hardrijders (Wynants, Van Emden, Leezer en Boom) naar de Tour kunnen worden gestuurd met als belangrijkste taak om ervoor te zorgen dat Kruijswijk geen onnodig tijdsverlies lijdt in de vlakke(re) ettapes. Ik zou graag zien dat Kruijswijk een keer met een echt sterke ploeg om hem heen een grote ronde rijdt. Met Wynants, Van Emden, Leezer, Boom, Roglic, Bennett en Konrad zou Kruijswijk zo'n echt sterke ploeg om zich heen hebben.

Laatst gewijzigd
defietser

Eerst er voor zorgen, dat diverse renners bijtekenen voor minimaal 2 jaar.

Een aantal renners heeft al voor minimaal 2 jaar bijgetekend. Tevens zit te denken aan: Bennett, van Emden, Powless, Battaglin, de Tier, Gesink, Tolhoek, Clement, Leezer en Bouwman.

Tobias Foss zou ik toch even aankijken. Rijdt dit seizoen nog niet zo goed. Vorig jaar misschien een uitschieter?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zie trouwens niet heel veel aanleiding om Battaglin geen contractverlenging aan te bieden zoals de afgelopen weken wel is gesuggereerd.

DemPolS

'@ghostwriter Ik ben het helemaal met je eens. Dat is een echte keuze voor een specifiek doel, mede door de financiele mogelijkheden, ontbrak het daar toch een beetje aan vorig jaar. Stel dat kruijswijk toen 100% was dan nog was de ploeg, voor het verdedigen van een eventuele roze trui, te zwak.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Die suggestie kan ook naar de prullenmand, want Battaglin blijft en is een goede knecht voor Bennett e/o Kruijswijk.

Fanny

Zojuist de herhaling van een prachtige spectaculaire etappe van de Tour of the Alps van vandaag bekeken.
Heel mooi dat George vandaag weer de benen had die hij gisteren helaas miste in de kopgroep.
Hij heeft daardoor weer flink kunnen stijgen van een 11e plaats naar een 6e plaats in het AK.
Koen Bouwman, die vandaag wederom klasse reed, heeft hem als luitenant keurig afgezet op de top van de laatste berg.
Dan Enrico Battaglin.
Ongelofelijk dat hij in de afdaling nog terug gekomen is bij de groep van Bouwman en klassementsleider Sosa maar misschien had die groep last van die val van Sosa.
Mooi dat Battaglin nog de sprint won van dat groepje bij de finish net voor teamgenoot Bouwman die ook nog even mee sprintte.
Hij was er vandaag volgens mij op gebrand om met de kopgroep met o.a. Froome te sprinten voor een overwinning.
Doordat o.a. Pinot en Pozzovivo in een kopgroep zaten moesten Froome en Lopez in de achtervolging waarbij het zo hard ging op laatste kilometers van de laatste berg dat helaas Battaglin niet meer mee kon.
Hij heeft het in de afzink nog wel geprobeerd door heel hard naar beneden te rijden (snelste van alle Strava renners) maar hij kwam niet meer bij de kopgroep met o.a. Froome.
Anders had ik hem nog een hele grote kans gegeven in de sprint met deze kopgroep.
Maar morgen is er weer een kans voor hem en Bouwman om aan te vallen want gezien het parcours is het een ideale rit voor vluchters/aanvallers die ook redelijk goed kunnen klimmen op de laatste steile berg 10 km voor de finish.
Zou mooi zijn om in deze hele mooie harde en zware bergrittenkoers met 1 etappeoverwinning voor TLJ naar huis te gaan.
Maar als dat onverhoopt niet zou lukken dan is heel mooi als Bennett op een top 5-10 plaats eindigt.
De voorbereiding voor de Giro lijkt mij nu al voor TLJ geslaagd.

Helaas viel de WP voor TLJ vandaag voor mij tegen maar daar heeft TLJ eigenlijk momenteel niet echt de renners voor.
Misschien dat er voor zondag meer in het vat zit in LBL.

Yeez

Bouwman weer erg goed vandaag trouwens. Die kwam toch nog bij aansluiten met ciccione op de top. Toekomstig kopman in rondes van een week mocht hij zo doorgaan?

Romāns Vainšteins

Toch heb ik het idee dat Battaglin niet helemaal top gebruikt wordt en eigenlijk ook niet echt past bij Jumbo. Ik vind het een renner die je carte blanche moet geven in etappes op geaccidenteerd terrein met zij allround kwaliteiten, behendigheid en vinnig eindschotje. Met dat dienende heeft hij zich ook niet kunnen ontwikkelen op dit vlak en persoonlijk vind ik dat zonde, wat hij er zelf van vindt weet ik natuurlijk niet.

Is trouwens die mafkees van een Schippie van de site af gesodemieterd ?

xistnc

Neuh, typisch geval van een Sunweb Succes Supporter. Zoals je bijvoorbeeld ook types als Jan Jansen en TeamNL nog amper ziet.

simplex

1) Schipperaar is geen mafkees, maar een aantrekkelijk en daarom vooral noodzakelijk verwoorden en omschrijven van de wielerinzichten/kennis en uiteraard met eigen voorkeuren (zoals iedereen!)
Schipperaar ligt echt niet wakker, denk ik, dat Sunweb in 2018 wat langzaam de juiste vaargeul vindt.

2) Misschien even wat tijd voor andere zaken nodig of gewoon Wielerflitsposters even beu?
Zoals die stereotype posters die hem op oneigenlijke en eigenlijk wel zeer eigenwijze moeten aansprteken op zijn zgn. clubkleuren. Eigenlijk is hij één van de weinigen VEELposters die het niet zo zwart/geel of zwart/wit ziet.

3) ietwat te simpele conclusie dat bekende posters als TeamNL, Jan Jansen, LinusG. ,Tendam en nog vele anderen daarvoor tijdelijk passen, geband(???) of door andere omstandigheden zouden hebben afgehaakt. Wie weet zijn er nog vele actief zonder dat je daarover informatie hebt en dat hoeft uiteraard ook niet!

Laatst gewijzigd
EmPeHa

Voor diegene die het hebben gemist: Bram Tankink bij Extra time wielrennen.
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/programmas/Extra_Time_Koers/2.52937?video=1.3182828

kelderfan

Olv. Grisha Niermann is TLJ echt goed bezig. Stage 4 Bennett 2e. en Bouwman 3e. na LLS.

kielabokki

Waarom ontkent Tankink niet de vraag van Wuyts of hij na dit jaar elders ook een half miljoen kan verdienen?

Poeksel

Zal ook erg goed zijn voor het zelfvertrouwen van Bouwman. Hij heeft natuurlijk al eerder goede resultaten behaald, maar nu rijdt hij gewoon competitief mee (ook bergop) tegen de echte top zoals Froome, Aru en Pinot. Hopelijk kan hij de vorm vasthouden voor de Giro!

Jopie

Met Bennett, Bouwman, Gesink, Battaglin en van Poppel toch genoeg mogelijkheden voor ritzeges in de Giro, mits ze allemaal starten. Zeker als je zo’n Bouwman vandaag weer ziet rijden. Hopelijk krijgen ook renners als Bouwman en Battaglin alle ruimte om er in te kletsen komende Giro. Vooral in de heuveletappes liggen er kansen voor die gasten. Zou zonde zijn als ze volledig in dienst moeten rijden net als Battaglin afgelopen 2 jaar.

kelderfan

'@Poeksel
Geen zorgen hoor want Bouwman zal er staan in de Giro. Hij heeft nu de smaak te pakken. Want hij rijdt tussen de grote jongens met o.a. Froome, Pinot, Lopez en Aru.

1 2 ... 159 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.