Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 158 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan dit is denk ik waar we het beide helemaal over eens zijn... Bennett heeft zich enorm ontwikkeld bij TLJ en ik hoop enorm dat ze die binnenboord kunnen houden.

Fanny

Heb zojuist op Cyclingnews gelezen over de crash (á la Scarponi) van Bennett gisteren.
Dat had dus ook heel dramatisch voor zowel Bennett en Bouwman kunnen aflopen.
Erg veel geluk gehad dus en dat in de koers van vandaag die uit naam van de vorig jaar overleden Scarponi werd verreden.
Des te knapper dat beiden vandaag heel goed reden want dat ongeluk van gisteren moet toch in beide hoofden hebben meegespeeld.
Benieuwd wat ze beiden (met name Bennett) morgen gaan doen in de koninginnenrit na dit voorval en het feit dat ze net uit de hoogtestage komen.
Bennett zegt dat er normaal altijd wel een slechte dag tussen zit na een pas verreden hoogtestage.
Hopelijk niet morgen, maar het belangrijkste is natuurlijk de komende Giro.
Ze gaan dus niet echt vol voor een klassement, maar als het kan wel een ritoverwinning en dat is een mooi streven met dit erg jonge team.

http://www.cyclingnews.com/news/george-bennett-lucky-to-be-alive-after-being-hit-by-car-in-training/

Voor foto auto waar een 85 jaar oude Italiaanse priester in reed en waar George op botste en compleet de dak rails met zijn knieën ervan afreed zie hieronder.

https://www.instagram.com/p/Bhor3uUA8dE/?taken-by=georgenbennett

Laatst gewijzigd
Yeez

Afwachten hoe het vandaag met Bennett zal gaan. Meestal krijg je de 2de dag na een crash wat te maken met spierpijn (door de klap). Gelukkig telt deze wedstrijd als voorbereiding op de Giro.

ghostwriter

Hopelijk verlengen Boom, Gesink en De Tier hun contract zodat Roosen en De Tier ook volgend jaar in de schaduw van Boom en Gesink de klassiekers kunnen rijden. Dan is de druk minder groot om te presteren terwijl ze misschien wel al meer kwaliteit hebben voor dat soort eendaagse wedstrijden.

Yeez

Battaglin klimt weer erg goed zeg! Die is weer niet verkeerd bezig

ghostwriter

Bouwman lijkt een extra stap in zijn ontwikkeling als klimmer te hebben gezet.

S. Morgenstern

Bennett stuk minder dan gisteren, daartegenover Bouwman vandaag met de ontbolstering van een meesterknecht. De laatste week van de Vuelta was vorig jaar al hoopgevend, maar de stap die hij met de recente hoogtestage lijkt te hebben gezet lijkt helemaal geweldig.

Yeez

Bennett last van een slechte dag na stage of last vd val?

xistnc

'@vlek
Je overweegt de nickname 'bouwfan'?

S. Morgenstern

Nee, die intekenlijst was al vol.

Romāns Vainšteins

Boom in de Waalse pijl ??? Koekkoek

wielerfan95

Start Roglic morgen in de Waalse Pijl?

ghostwriter

'@jessevdalen
Bennett reed tot zo'n twee kilometer van de finish nog goed voorin maar leek er in één keer helemaal doorheen te zitten. Hongerklop of man met de hamer (doordat hij na zijn aanrijding de kracht van zijn lichaam niet goed kon inschatten).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wielerfan95 nee dus....

101 KRUIJSWIJK Steven
102 BOOM Lars
103 CLEMENT Stef
104 DE TIER Floris
105 GESINK Robert
106 LINDEMAN Bert-Jan
107 MARTENS Paul

kelderfan

Ik zie dat Lars Boom naar de WP gaat voor de broodnodige km's mag ik voorzichtig aannemen.
Is Yorkshire geen optie om vormpeil weer ophoog te tillen.
@Fanny
Jammer dat de val toch zijn invloed heeft op 't rijden van George Bennett.
En wat @vlek zegt, dat Koen Bouwman echt stappen heeft gezet en dat is met 't oog op de Giro een goede zaak.
In de WP mogen Gesink en De Tier kijken hoever zij kunnen rijken. {top tien tot vijftien moet toch mogelijk zijn.}
Hopelijk gaat 't zo goed, dat zij allebei met George Bennett mee kunnen gaan. Want Daan Olivier mag aan zijn vorm werken in de ToC lijkt mij.
Sepp Kuss is kennelijk ook gevallen en komt gelijk met Gijs van Hoecke over de streep. Die ook wel klaar lijkt om de Giro te rijden om Bennett en Van Poppel bij te staan.

S. Morgenstern

om Bennett en Van Poppel bij te staan.

Beter laat dan nooit!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Je hebt ondertussen toch wel door dat Yorkshire dit jaar niet op het programma staat van TLJ, dat is volgens mij pas een keer of 10 voorbijgekomen.

kelderfan

'@rahimns
Dat is zeker vaker langsgekomen, maar na 't afhaken van de ZLM kan er toch een andere koers worden ingepast.
Lars Boom had veel meer gehad aan een rondje, dan kan hij echt werken aan een terugkeer; nu in de WP na de DNF in de Volta lijkt mij vragen om...
@vlek
"Beter laat dan nooit!"
Wauw;)

Yeez

Van Hoecke vond ik vandaag ook goed rijden. Zette Bennett goed af en reed lang mee voorin

kelderfan

'@jessevdalen
Helaas kan 't niet volgen; dus ik ben afhankelijk van @vlek's "beter laat dan nooit".
Het was toch de rit in deze aflevering van de "Tour of the Alps" en dan is Gijs Van Hoecke zeker goed bezig en denk ik klaar voor de Giro.

Fanny

Vandaag de koniginnenetappe in de Tour of the Alps gezien en daarbij vielen mij de volgende dingen over TLJ op.
Kopman George Bennett die helaas net niet meer meekon met toppers naar de zeer steile top van de Alpe di Pampeago-Fiemme vanwege minder goede benen.
Misschien waren dit nog de naweeën van zijn valpartij zondag of een terugslag van de afgelopen week gehouden hoogtestage in de Sierra Nevada.
Bennet werd aan het begin van deze steile klim goed afgezet door o.a. Eenkhoorn, waarna vooral Battaglin en Bouwman het overnamen.
Vooral knecht Bouwman deed dat erg goed voor Bennett op de laatste kilometers steile flanken van deze Alpenpas en ging lang mee met de toppers.
Ik moet zeggen dat mij Bouwman mij daarin erg verbaasde, zeker na zijn vrij zware valpartij in de Coppi Bartali waarbij hij denk ik nog steeds enige last van heeft en daardoor ook niet voluit kon gaan in de eerste dagen van zijn hoogtestage waar men overigens ook niet altijd goed kon trainen vanwege de vele sneuwval.
Hij eindigde uiteindelijk nog een 6 tal seconden voor Bennett.
Bouwman is dus tot nu toe goed bezig in deze ronde en het is jammer dat er in deze toch zware ronde met alleen maar klimetappes helaas geen ITT voor hem als tijdrijder inzit.
Hij lijkt mij klaar voor de Giro om Bennett hier goed te ondersteunen en maakt al sinds het begin van het jaar prima stappen om naar een goede knecht voor de kopmannen voor TLJ in een grote ronde uit te groeien.
Ben ook benieuwd of Bouwman deze week nog een keer in de aanval gaat gezien de woorden over hem op TLJ nieuwssite van zijn ploegleider Grischa Niermann in de Tour of the Alps tw
"Koen Bouwman finishte kort voor Bennett. “Koen heeft een sterke klim gereden en dat biedt perspectieven voor de komende dagen. Dan zijn de etappes net wat minder zwaar, waardoor Koen meer kans heeft”, besluit Niermann".

Laten we hopen dat kopman George Bennett de komende dagen weer goede benen heeft om uiteindelijk in de top 10 te eindigen en dan goed in vorm is voor de komende belangrijke Giro voor TLJ.

Overigens vind ik dit een prachtige (klim)koers op de kalender als voorbereiding op de Giro en als ik TLJ was zou ik hier zeker de komende jaren aan meedoen.
Hopelijk dan ook met een ITT.

S. Morgenstern

Bouwman staat iets te kort voor een dag in de aanval. Ik denk eerder dat Niermann doelt op mogelijkheid om in de komende minder zware finales mee te sprinten of met wat andere subtoppers wat ruimte te krijgen van de klassementsrenners. Battaglin lijkt me de meest kansrijke optie voor een kopgroepje.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan huh.... de ster zlm toer was in juni, Yorkshire is in mei tijdens de Giro.... In mei fietsen ze al in de Giro, in California en in Noorwegen en verder zijn de plekken voor Yorkshire al lang vergeven.

Fanny

'@Vlek
Ja inderdaad. Battaglin was ik helemaal vergeten voor de komende etappes.
Die reed vandaag in het eerste gedeeldeelte van die laatste steile klim ook goed voor Bennett.
Battaglin kan misschien in de komende etappes nog eens uithalen met een sprint in een klein groepje, alhoewel Bouwman toch ook heel redelijk goed kan sprinten.
Ik weet echter niet of Battaglin goed kan dalen op weg naar de laatste finishkilometers maar als Italiaan in een bergachtig land moet hij dat volgens mij wel kunnen.

kelderfan

'@Fanny
Battaglin is dik in orde en heeft vandaag ook zijn werk kunnen doen. Dus voor mij zoals al eerder aangegeven lijken mij Bennett, Bouwman en Battaglin zeker van hun deelname aan de Giro.

1 2 ... 158 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.