Prima dag met het oog op de Giro: Bennett maakte weer een heel goed indruk (tegenwoordig kan hij haast zonder uitzondering mee met de allerbeste klimmers in koers), Bouwman kon hem redelijk lang bijstaan en Battaglin hield op die slotklim langer stand dan ik had verwacht.
Ik heb 't vandaag niet gevolgd, maar gezien @vlek's reactie lijkt mij dat Battaglin ook een plek krijgt in de Giro-selectie.
Nu nog kijken hoe 't met Floris De Tier gaat in de WP en LBL.
@Fanny
Bedankt voor de toelichting, want ik heb ook niet meegekregen, dat Bennett een aanrijding met een auto op zondag heeft gehad.
Koen Bouwman lijkt mij ook in orde. Hij en Bennett komen toch van hoogtestage en hebben kennelijk geen problemen, zoals wel eerder is gemeld bij Gesink in de AGR.
Maar hoe hebben Olivier en Kuss 't gedaan in deze bergetappe?
Terugkomend na zijn blessure vond ik het 'snel laten lopen' reuze meevallen hoor. De beklimmingen van de Keutenberg en Eyserbosweg zijn de snelste die hij gereden heeft sinds hij Strava heeft. Het ging daar gewoon erg hard dit jaar. Getuige ook de elite groep die overbleef aan het eind. Vaak kwam er een groep van +/-100 man aan bij de Cauberg. In topvorm had hij misschien top10 rijden, maar dat hij geen topvorm zou hebben afgelopen zondag was toch wel duidelijk lijkt me zo. Die topvorm kan er in de 2e en 3e week Giro dan prima wel zijn.
'@Kelderfan
Quote: Bedankt voor de toelichting, want ik heb ook niet meegekregen, dat Battaglin aanrijding met een auto op zondag heeft gehad.
Het was Bennett die van de weg is afgereden maar ik neem aan dat je je hebt vergist.
Kuss en Olivier moesten er snel af zoals Vlek zegt.
Misschien dat morgen 1 van die 2 morgen de knecht van dienst is voor Bennett in een zware bergrit met bergop aankomst en dat ze het daarom vandaag rustig hebben aangedaan.
Alhoewel ik zelf denk dat Bouwman weer de laatste knecht bergop voor kopman Bennett zal zijn.
Lijkt mij trouwens een hele mooie aankomst voor Bennett om er in de laatste kilometers vandoor te gaan mocht hij over hele goede benen beschikken.
@ghostwriter
Inderdaad een top 10 plaats zou een mooie eindklassering zijn voor TLJ met kopman Bennett in deze redelijke sterk bezette Tour of the Alps met 8 WT teams en een goede voorbereiding op de komende Giro.
'@tdola Ik heb Tankink idd niet meegeteld.
@Floris contract besprekingen gaan het hele jaar door. Best kans dat er al renners zijn die bijgetekend hebben, alleen bepaald de ploeg dan uiteindelijk wanneer ze dit naar buiten brengen. Verder kan het ook zo zijn dat de renner zelf nog wilt wachten met bijtekenen omdat hij hoopt op aanbiedingen elders of dat hij op die manier zijn salaris kan opkrikken. Wel geldt dat voor nieuwe renners er pas na 1 augustus bekend mag worden gemaakt dat ze hebben getekend. Dus van buiten lastig in te schatten wat de stand van zaken is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.