Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 157 ... 481 482
S. Morgenstern

Prima dag met het oog op de Giro: Bennett maakte weer een heel goed indruk (tegenwoordig kan hij haast zonder uitzondering mee met de allerbeste klimmers in koers), Bouwman kon hem redelijk lang bijstaan en Battaglin hield op die slotklim langer stand dan ik had verwacht.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik heb 't vandaag niet gevolgd, maar gezien @vlek's reactie lijkt mij dat Battaglin ook een plek krijgt in de Giro-selectie.
Nu nog kijken hoe 't met Floris De Tier gaat in de WP en LBL.
@Fanny
Bedankt voor de toelichting, want ik heb ook niet meegekregen, dat Bennett een aanrijding met een auto op zondag heeft gehad.
Koen Bouwman lijkt mij ook in orde. Hij en Bennett komen toch van hoogtestage en hebben kennelijk geen problemen, zoals wel eerder is gemeld bij Gesink in de AGR.
Maar hoe hebben Olivier en Kuss 't gedaan in deze bergetappe?

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Welke problemen bij Gesink?

S. Morgenstern

Olivier en Kuss moesten er vrij vroeg op de slotklim tussenuit.

kelderfan

Niet zo zeer problemen, dat is misschien te sterk uitgedrukt; maar Bennett staat er meteen weer en Gesink moet in de WP toch laten zien, dat hij klaar is voor de Giro. Want in de AGR moest hij 't toch snel laten lopen in de finale. Dat lijkt mij toch een beetje mager.

ghostwriter

Bennett en Bouwman lijken goed op weg richting hun Giro vorm. Het zou mooi zijn als Bennett weer een top 10 klassering in een kleine (maar toch goed bezette ronde) kan behalen.

Floris

'@luckyloek: deze problemen

Loek de Rooij

Terugkomend na zijn blessure vond ik het 'snel laten lopen' reuze meevallen hoor. De beklimmingen van de Keutenberg en Eyserbosweg zijn de snelste die hij gereden heeft sinds hij Strava heeft. Het ging daar gewoon erg hard dit jaar. Getuige ook de elite groep die overbleef aan het eind. Vaak kwam er een groep van +/-100 man aan bij de Cauberg. In topvorm had hij misschien top10 rijden, maar dat hij geen topvorm zou hebben afgelopen zondag was toch wel duidelijk lijkt me zo. Die topvorm kan er in de 2e en 3e week Giro dan prima wel zijn.

Yeez

Bouwman finished vandaag ook gewoon bij meintjes op een minuutje (23ste) die is ook erg goed bezig zeg!

gardeyn

'@kelderfan: tel daar bij op dat de Agr 2x zo lang was als deze etappe.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Bedankt voor de toelichting, want ik heb ook niet meegekregen, dat Battaglin aanrijding met een auto op zondag heeft gehad.
Het was Bennett die van de weg is afgereden maar ik neem aan dat je je hebt vergist.
Kuss en Olivier moesten er snel af zoals Vlek zegt.
Misschien dat morgen 1 van die 2 morgen de knecht van dienst is voor Bennett in een zware bergrit met bergop aankomst en dat ze het daarom vandaag rustig hebben aangedaan.
Alhoewel ik zelf denk dat Bouwman weer de laatste knecht bergop voor kopman Bennett zal zijn.
Lijkt mij trouwens een hele mooie aankomst voor Bennett om er in de laatste kilometers vandoor te gaan mocht hij over hele goede benen beschikken.
@ghostwriter
Inderdaad een top 10 plaats zou een mooie eindklassering zijn voor TLJ met kopman Bennett in deze redelijke sterk bezette Tour of the Alps met 8 WT teams en een goede voorbereiding op de komende Giro.

Floris

Bennett ben ik fan van trouwens, vorig jaar ijzersterk in de Tour. Jammer dat hij daar (misschien door overinspanning?) ziek moest afstappen.

S. Morgenstern

Het zou mooi zijn als Bennett hier podium kan rijden. Wanneer een renner de eerste bergrit van een koers vol bergritten bij de vier beste klimmers hoort, dan is een mogelijke toptien geen mooi vooruitzicht.

kelderfan

'@gardeyn
De AGR is er ook voor de grote {sterke} mannen en verrassend misschien, maar Gesink is ook zo'n renner. Hij was nu blij, dat hij de afstand heeft gereden zonder al te grote problemen. Maar hij moet 't nog wel laten zien in de WP

Floris

Ja eens Vlek, het is altijd mooi voor de teamspirit en publiciteit als je in een dergelijke koers een sprekend resultaat neer kunt zetten. Zou een bleue toptien-notering nu ook wat teleurstellend vinden.

kelderfan

'@Fanny
Sorry ik heb 't aangepast. Bennett 't is.

Floris

Vraagje: zijn de contractdata (als u begrijpt wat ik bedoel) in het eerste bericht van dit topic actueel? Dan zijn er namelijk wel erg veel einde contract na dit seizoen...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Floris klopt ... er zijn nu 13 renners met een aflopend contract.

Floris

Ah, oké. Nu ken ik dat aspect van de sport niet goed; is er meestal een soort van vast moment wanneer er over contractverlengingen wordt gesproken/bericht?

tdola

Gedurende het hele jaar, maar rond de tour/begin augustus gaan ze renners van andere ploegen contracteren als ik me niet vergis.

@rahimns
Ik tel 14 einde contract, waarvan we weten dat tankink stopt als renner.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Floris
TLJ is volgens mij vroeg begonnen met verlengingen, zoals met Roglic, Roosen en Jansen. Meestal wordt 't pas bekend {wie of wat} na de TdF.

Floris

Okido, thx voor de info :)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola Ik heb Tankink idd niet meegeteld.

@Floris contract besprekingen gaan het hele jaar door. Best kans dat er al renners zijn die bijgetekend hebben, alleen bepaald de ploeg dan uiteindelijk wanneer ze dit naar buiten brengen. Verder kan het ook zo zijn dat de renner zelf nog wilt wachten met bijtekenen omdat hij hoopt op aanbiedingen elders of dat hij op die manier zijn salaris kan opkrikken. Wel geldt dat voor nieuwe renners er pas na 1 augustus bekend mag worden gemaakt dat ze hebben getekend. Dus van buiten lastig in te schatten wat de stand van zaken is.

Floris

Helder, thx . Ik meende al ooit zoiets te hebben opgepikt, maar had er echt geen idee meer van.

kelderfan

'@rahimns
Ik lees net wat terug over de T/A met Bennett bij cyclingnews en ik hoop, dat zij die Bennett ook snel over de streep kunnen trekken, want hij lijkt mij steeds sterker te worden in 't bergwerk.

1 2 ... 157 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.