Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 156 ... 481 482
Yeez

'@kelderfan wat verloopt daar niet soepel aan? Gesink na hoogtestage is gewoon redelijk, die is net een dag terug. Verder had je toch niet verwacht dat Van Poppel (ook net terug van stage) dit werk aankan?

kelderfan

'@jessevdalen
Ik heb Van Poppel in Wallonie wel anders zien koersen; die heeft nog een weg te gaan om weer mee te kunnen doen.
Dat hij niet in de finale kon meedoen met al die kleppers, kan ik wel begrijpen, maar vandaag was hij de 1e. die moest lossen.
En Gesink reed lang mee, maar bij de versnelling van de toppers, moest hij snel laten gaan. Dus die moet eerst wat meer koersen rijden om weer ok te zijn.

jerteg

Belachelijk dat Floris de Tier vandaag bidon en moest gaan halen als je ziet dat hij uiteindelijk de sterkste renner is van Lotto Jumbo. Dit zag je toch ook al aankomen na Strade Bianche?

Borsje

Prima gereden door de Tier. Volgend jaar maar echt speerpunt maken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jerteg de Tier zegt zelf dat hij heel de dag al geen goede benen had, dus of hij dit moest of dat hij die keuze zelf heeft gemaakt om voor zijn collega's bidonnen te halen weet ik dus niet, maar om dan meteen te zeggen dat het belachelijk is als je niet weet wat voor afspraken er zijn gemaakt is weer erg kort door de bocht.

jerteg

Belachelijk is misschien overdreven, maar ik vind het vrij apart dat hij eigenlijk de enige renner is die heeft meegedaan in de finale en dat hij dan degene is die de bidonnen moest halen. Tuurlijk kan het dat hij geen goede benen had, ben benieuwd hoe goed hij dan is met superbenen haha.

Chrys

Als je toch al bij de auto bent ga je natuurlijk eerst naar het peloton rijden om Bert-Jan even te vragen of hij wat bidons voor je ophaalt.

kelderfan

Daar heb je tegenwoordig toch oortjes voor. Bert-Jan zat steeds voorin en als beschermde renner had hij natuurlijk geen tijd om zijn bidon bij te vullen.
Maar achterin 't peloton zaten ook Danny van Poppel en Paul Martens en ja, wie moet dan de bidons opvissen. Hij had zo'n zeven bidons bij zich.
Dus lijkt 't erop, dat Floris De Tier voor de bidons moest zorgen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je zag vlak daarvoor duidelijk dat hijzelf zijn hand op stak omdat hij een bidon wilde. Hij zat toen al achterin het peloton en ging zelf naar de auto om een bidon te halen. Het kan best dat hij zelf heeft aangegeven of men in de auto hem gevraagd heeft om ook bidonnen voor de rest mee te nemen.

kelderfan

'@rahimns
Dat zag ik ook, maar dat wil toch niet zeggen, dat hij helemaal toevallig zeven bidons meeneemt. Hij peesde meteen weer naar voren en dat gebeurde vlak voor de finale. Ik heb geen andere TLJ-renner dat zien doen.

simplex

'@kelderfan. De regie richt zich al wat meer op jou Nederlandse helden en het nationale g/zww team
maar het is in zo'n koers totaal niet interessant om behalve hun lekke banden ook nog shots te maken van bidonnen ophalers en dan net zo lang tot er zeven zijn verzameld.
Bovendien moeten de 2 spitsen van dat moment daarom hetzelfde doen? Trek geen domme conclusies als je niet weet wat er gebeurt in deze laat staan in überhaupt welke koers dan ook.
Zelfs als je de koers wel hebt gezien dan nog is het beter wat raadzamer met de beoordeling van je favorieten(ploegje) om te gaan.
Laten we hopen dat "die de Tier" woensdag ook mee doet (jij kent of maakt alle opstellingen toch?)
en dat hij in een 200 km "rondje" fit met goed benen aan de voet van de muur arriveert. Dus beter maar geen bidonnen halen?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@simplex
Over domme conclusies gesproken. De enige TLJ-renner die een beetje in de buurt komt, wordt stom toevallig in beeld genomen, als hij bidons mee neemt.
Is 't dan een domme conclusie om te zeggen, dat hij kennelijk de aangewezen man was om bidons te halen, terwijl er nog 2 TLJ mannen in de buurt reden.

S. Morgenstern

Bidons meenemen is iets heel anders dan bidons halen..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan die hij meenam omdat hij toch al voor zichzelf ging halen.... echt niet zo heel lastig te begrijpen.

oscarito1908

Ben wel benieuwd wat zijn nieuwe status in dit soort koersen zal zijn. Die demarrage op de cauberg was erg snedig. Hij heeft wel een goede punch.
Zet hem in de Waalse pijl bij de eerste 10 af, en hij kan denk ik een goede uitslag halen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nog maar een keer Bram... mooi interview

https://www.youtube.com/watch?v=3w_z_dk_vto

tdola

T vullen van de selecties voor wp en lbl is volgens mij beetje passen en meten op het moment.
Zijn natuurlijk ook niet 1e speerpunt wedstrijden voor tlj.

Je bent het team voor tour of alps kwijt (batta, eenkhoorn, Bennett, Bouwman, Olivier, kuss en van hoecke), zouden in theorie lbl kunnen rijden, maar zijn na deze ronde wrs wel even aan rust toe.
En de week erna heb je Romandië waar je met Roglic voor hoogste plek wilt gaan en dus goed ondersteund wilt hebben, die rijders lijken ze grotendeels lbl te willen besparen (start Romandië lijkt Roglic, kruijswijk, Clement, boom, Olivier, tankink en Lindeman (nu zo op Pcs), wat ook logisch is. Geen verkeerde ondersteuning voor Roglic hier btw.

Dan heb je dus powless die blijkbaar in vs zit, aan het voorbereiden op toc, wat ook weer logisch is als hij daar wil pieken.
Tolhoek geblesseerd die gepland stond voor deze wedstrijden.
Heb je ook nog de rijders die voorbereiden ri giro en dus ook niet uitgeput moeten raken.
Nog wat renners in herstelstand van voorjaarskoersen (groenewegen, Jansen, roosen, leezer).

Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Zou best kunnen ergens met 6 starten ipv 7.

Zo te zien laten ze Frankfurt rundum finanzplatz, toch wt wedstrijd, ook lopen als tlj zijnde begin mei.

Pm ik verwacht ook eerder battaglin dan de tier in giro.
De tier als speerpunt volgend jaar zou kunnen, maar dan moet hij wel eerst bijtekenen.

@rahimns.
Contractverlenging Jansen is nog niet verwerkt in openingspost.

Laatst gewijzigd
SS3000NL

Beste Rahimns, ik lees vooral mee en meestal zeg je zinnige dingen. Mbt De Tiet zit je er naast. Je arm in de lucht betekent niet dat je voor jezelf haalt en meeneemt. Daarmee laat je de jury je ploegauto roepen. Scheelt afdalen. Als hij beschermt was geweest hadden de anderen voor hem gehaald (als beschermde renner wip drinken gaat knecht dat halen). Dus was hij aangewezen als bidon haler en ging hij niet toevallig voor zichzelf halen. Zoals je schrijft heb je moeite met kritiek op de ploeg, maar dit was een blunder van de leiding. Ze hadden hem moeten sparen en hem drinken moeten brengen. Hij heeft dit jaar meer gepresteerd dan de overige renners die er nog zaten.

tdola

Ss3000 heeft een punt, als we zouden weten wie de beschermde renners waren, dat hebben we niet gehoord van de ploegleiding.

Wellicht gaven op dat moment in de koers Gesink en Lindeman betere indruk, en de tier had wellicht ook al doorgegeven aan ploegleiding geen goede benen te hebben, zoals hij in interview na afloop zei.

Ook de laatste zin is speculatie, maar we weten het volgens mij gewoon niet.

gardeyn

De Tier voelde zich slecht, loste in de Brabantse Pijl al vroeg en zat in de AGR heel de tijd achterin te hangen. Hij gaf de kijker/ploegleiding nou ook niet echt de indruk in orde te zijn. Misschien dacht hij zelf wel dat hij maar beter iets voor de ploeg kon doen voor hij zou afhaken of waren de eerste twee/drie waterdragers al afgehaakt (ze zaten er wel, maar konden ze ook nog naar voren rijden? ). De dramaqueens hebben weer iets te zeuren gevonden.... Alsof hij anders voor het podium had meegedaan....

Laatst gewijzigd
Rhohan

Hoe zit het eigenlijk met de ontwikkeling van Daan Olivier? Hij had nu toch al op het niveau willen zijn dat ie in de finales mee kon doen/helpen?

Sandy Casar

Die is in Australië hard gevallen en eigenlijk nog maar net terug.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ss3000 dat is het hem nou juist... we weten het niet. Zat hij bewust achterin, heeft hij zelf de keuze gemaakt om zich af te laten zakken, is het hem gevraagd... was het zijn taak. Dat is dus waarom ik zeg dat je niet een conclusie kan trekken. Daarom reageerde ik omdat sommige hier al de schuld leggen bij de ploegleiding zonder te weten wat de afspraken waren.

@tdola LBL zal inderdaad nog puzzelen worden. Lindeman rijdt al een pittig programma en zal dus alle 3 de heuvelklassiekers rijden en daarna dus ook Romandie zoals het er nu naar uitziet. Dan zou je als noodgreep bijvoorbeeld ook Clement nog LBL kunnen laten rijden, die heeft ook nog niet al te veel koersdagen. Verder vraag ik me af of Daan Olivier echt na Tour of de Alps meteen doorgaat naar Romandie zoals het nu op PCS staat... lijkt me vrij pittig voor hem nu al, maar theoretisch natuurlijk mogelijk. TLJ slaat inderdaad Frankfurt over samen met Turkije de enige 2 WT wedstrijden die ze niet rijden.

Laatst gewijzigd
Hengacity1

Weet iemand de precieze toedracht omtrent het ongeluk van Bennett?

Fanny

'@Hengacity1
Hieronder het verhaal van ploegleider Niermann.
George Bennett heeft de eerste etappe van de Tour of the Alps goed doorstaan. De Nieuw-Zeelander van Team LottoNL-Jumbo vond zich in de finale terug in de strijd om de dagzege aan de zijde van onder anderen Tour-winnaar Chris Froome. Dat bevestigde dat de Giro-kopman geen ernstige gevolgen heeft overgehouden aan een aanrijding met een auto op zondag.
Pascal Eenkhoorn nam in de eerste etappe de leiding in het puntenklassement. De 21-jarige renner zat vrijwel heel de dag in de kopgroep en wist daarin de tussensprint te winnen. Pas op de laatste beklimming moest hij de groep laten gaan.
Daarna was het woord aan Bennett. De Nieuw-Zeelander zat heel de dag in het peloton en werd tot kort voor de finish ondersteund door Koen Bouwman. Uiteindelijk kwam Bennett als zevende over de finish. Die plek neemt hij ook in in het algemeen klassement. Het verschil met de nummer één bedraagt daarin twintig seconden.
Ploegleider Grischa Niermann was te spreken over de ontsnapping van Eenkhoorn. “Altijd goed om iemand mee te hebben zitten in een lange vlucht. Hij beloonde zichzelf knap door de enige sprint van de dag te winnen.” Daarom draagt Eenkhoorn morgen de rode trui.
Niermann zag dat Bennett er op de laatste klim goed uitzag. “We zijn hier als voorbereiding op de Giro, maar ook met het ook op het klassement. Vandaag ging het, gezien de gebeurtenis van gisteren, goed bij George.”

Bennett kwam in botsing met een auto, maar hield daar niets noemenswaardigs aan over. “De komende dagen gebruiken we om te testen of hij met de besten meekan bergop.”

Knap gereden dus door Bennett na zijn botsing met een auto en dito valpartij.
Ook knecht Bouwman was vandaag goed bezig voor kopman Bennett op de laatste klim waar volgens mij Battaglin moest laten lopen.
Daarnaast mooi dat Eenkhoorn de rode trui heeft voor het tussensprintklassement.
Al met al een goede dag voor TLJ en met name voor de renners die net van een hoogtestage komen in de Sierra Nevada.

1 2 ... 156 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.