Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 16 ... 481 482
xistnc

'@rahimns
Is nu wel duidelijk toch, dat jij dat vindt? Misschien gewoon accepteren dat anderen er met wat meer/andere nuance naar kijken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc dus ik mag niet meer reageren op iemand omdat ik mijn zegje al heb gedaan... sorry maar ik geloof niet dat jij dat voor mij bepaald. En natuurlijk mag iemand anders een andere mening hebben. Maar dan mag ik daar met argumenten toch wel op reageren. We doen hier niets anders.

Yeez

'@rahimns waarin zouden zij begeleid moeten worden? Er wordt nu net gedaan of het junks zijn zeg. Ze pakten buiten het weten vd ploeg om medicatie (slaapmiddelen). Dat valt niet goed te praten, maar er staat duidelijk dat het NIET doping gerelateerd is. Doe het dan af met een geldboete of een waarschuwing. Bovendien snap ik best dat ze zoiets gebruiken. Zoek het verhaal van Ten Dam maar op. Die kon op een gegeven moment niet meer slapen doordat hij een slaapstoornis had door de vele trainingsarbeid die hij leverde.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevdalen dat laatste kan... maar ga dan naar de ploegarts en los dit op de juiste manier op. En het gaat nu niet om het product maar op de manier waarop het verkregen is en daar heeft de ploeg dus duidelijke regels over, die waarschijnlijk ook bij de renners bekend is net zo goed als de consequenties. En verder is het alleen maar gissen hoe het verder intern is gegaan, maar daar wilt de ploeg blijkbaar niet verder over uitwijden. Hun goed recht verder. Misschien dat 1 vd renners binnenkort nog hun verhaal doet.

hartstikkebedankt

Om commotie te voorkomen zou je toch verwachten dat renners even met de ploeg(arts) afstemmen welke medicatie ze nemen. Lijkt me een onhandig voorval

kelderfan

'@rahimns
Ik hoop, dat Lobato niet meer van dat slaapmiddel heeft uitgedeeld.
Dat betekent wel iets voor 't ploegske voor TDU 2018, mag ik aannemen? Nu toch maar Danny van Poppel zijn debuut in de TDU laten maken.

skylimit

Lobato - movistar - spanjaard - fuentes - doping.....
TLJ wat heb je in huis gehaald ? Lobato moet natuurlijk presteren komend seizoen, aangezien dit seizoen eigenlijk kort gezegd ruk was.
Hopelijk heeft TLJ hiermee de zaak tijdig in de kiem gesmoord, alvorens Lobato nog meer buiten de pot dreigt te gaan pissen.
Dat Tolhoek en nieuwkomer Eekhoorn zich hier mee in laten, geeft ook te denken over hun mentaliteit en intregiteit betreffende het "schone, nieuwe wielrennen".

achtpuntzes

'@ kelderfan:
dus die slaappillen kwamen van Lobato? bron?

het is nog meer dan een maand tot de TDU begint, grote kans dat die schorsing voor onbepaalde tijd dan alweer voorbij is. verder heeft dit weinig tot geen invloed op die wedstrijd, ik mag toch aannemen dat de geschorste wielrenners tijdens hun schorsing gewoon doorgaan met voorbereiding op het nieuwe seizoen en geen trainingsverbod krijgen of zo.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Skylimit jij trekt wel heel voorbarige conclusies... het gaat niet om doping gerelateerde medicatie en er staat ook nergens dat Lobato de leverancier is.

skylimit

'@rahimns Natuurlijk zegt TLJ niet dat het om doping gerelateerde medicatie zou gaan, anders zouden de poppen helemaal aan het dansen zijn. Koosjer is het zeker niet. Ik zeg ook niet expliciet dat Lobato de leverancier is, al is dat wel vrij aannemelijk gelet op zijn leeftijd en ervaring.
Misschien inderdaad wat voorbarige conclusies, maar ik zou er ook niet vreemd van opkijken als ik de plank niet ver mis sla hiermee.

hartstikkebedankt

Als ze bij TLJ Roglic en Bennett nog een klassement willen laten rijden dan zou ik dat lekker in de Giro en Vuelta laten doen. De TdF lijkt zo'n sterk veld te krijgen dat ik volle bak op de ritten zou gaan met Groenewegen, Boom, Roglic en Gesink (Kruijswijk?). Anders is een plek 12 tot 15 al degelijk denk ik.

achtpuntzes

'@ skylimit:
niet lullen, net zoals kelderfan stel je wel degelijk impliciet dat Lobato de bron is van de pillen. en conclusies kan je pas trekken als je alle info weet.

skylimit

'@8.6 dit forum is bij uitstek geschikt om te "lullen". Ik trek voorbarige conclusies en vind het aannemelijk inderdaad. Iedereen mag zijn/haar mening hebben. Jij weet ook dat de wielerwereld vol zit met halve en hele waardheden en dat de info gekleurd naar buitenkomt. Pas na jaren en jaren komt de waarheid aan het ligt, al lijkt dat nu in de digitale en sociale mediawereld sneller te gaan dan in de jaren 80-90. We gaan het zien....of niet.

achtpuntzes

'@ skylimit:
ik vind het een beetje laf om als Nederlander de zwarte piet zomaar neer te leggen bij 'die buitenlander', want onze eigen jongens zouden zoiets toch nooit uit zichzelf gedaan hebben?
of denk je echt dat hoe ouder je bent, hoe meer pillen je gaat uitdelen?
en daarnaast, noem mij dan eens een slaapmedicijn dat op de dopinglijst staat? de benzowereld stikt van de pammetjes maar van geen enkele ga je harder fietsen.

skylimit

'@8.6 uitkijken met zwarte pieten....je beschuldigd mij zo bijna van een vorm van racisme;) niet zo serieus aub !!
Tolhoek en Eenkhoorn zijn jong en relatief nieuw in het peleton, Lobato daarentegen loopt al langer mee, maar ja het kan best zijn dat Tolhoek/Eenkoorn
Lobato hierbij hebben betrokken.
Verder duid ik ook niet op een slaapmedicijn als doping, maar dat TLJ het expliciet naar buiten brengt dat het om een slaapmiddel zou gaan, misschien proberen ze hiermee te vervullen om welke middelen het werkelijk gaat en hopen ze hierover geen verdere vragen en onderzoeken te krijgen.
Ik trek dus voorbarige conclusies en doe veronderstellingen die ik niet hard kan maken, maar helaas in het huidige wielrennen is enig wantrouwen c.q. skepis wel op zijn plaats.

kelderfan

'@8.6
Waarom is 't laf om te denken aan Lobato {kind aan huis}, als verstrekker van dat slaapmiddelgoedje. {waarschijnlijk wel in Spanje te koop, gezien de reactie van TLJ, dat zij dat middel niet hebben en niet verstrekken.} Of verwacht jij een andere bron. Die Eenkhoorn komt net kijken en ook Tolhoek is nog met een ontdekkingsreis bezig.
@Juan José Lobato:
RT @chrisfroome; "It’s sad seeing the misconceptions that are out there about athletes & salbutamol use. My hope is that this doesn’t preven… "

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@skylimit als de ploeg bij deze jongens spul had gevonden dat op de dopinglijst staat, dan waren ze gewoon met onmiddellijke ingang op straat gezet. Ze zijn verder niet betrapt op iets dus dan was dat voor de ploeg ook niet een reden om iets onder het tapijt te schuiven. Daar ga je in deze tijd geen risico meer mee nemen. Dus de kans dat de ploeg nu zo onhandig zou reageren lijkt me echt uitgesloten, dan schiet je jezelf alleen maar in de voet.

@Kelderfan dus omdat Lobato een tweet van Froome retweet is hij opeens schuldig. Misschien hebben deze 3 renners los van elkaar wel een product in hun bezit gehad. Op welke manier dit allemaal is vastgesteld in Spanje weten wij niet, dus laten we nu niet er op los gaan speculeren.

Laatst gewijzigd
Franco Bitossi

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/102663/Niet-ondenkbaar-dat-ontslag-Tolhoek-overwogen-wordt

gardeyn

Geluidsfragement bij bovenstaand artikel:
Drie afzonderlijke producten: van tabaksproducten tot zware medicatie.
Bij Tolhoek gaat het om slaapmedicatie.

Dus misschien kunnen Kelderfan en skylimitt hun beschuldiging terugnemen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Franco Bitossi bedankt voor deze link, dit geeft al weer iets meer een inkijk in de zaak. Dus wat ik al opperde staan deze 3 zaken dus los van elkaar en gaat het ook niet om dezelfde producten bij deze renners. Wel heftig om te horen dat er dus nog zelfs ontslag wordt overwogen.

Yeez

'-geen doping gerelateerde producten
-alle 3 afzonderlijk van elkaar en 3 verschillende middelen
-zijn 1 keer samen bijgekomen (de 3)
-contractueel vast gelegd dat het niet mag
-consequenties onduidelijk

Als je dit zo ziet is het vooral dom en naïef. Niet doorgegeven en vanzelfsprekend alle 3 gebroken en bang voor de consequenties. Ik denk dat deze maatregel ze al genoeg heeft laten schrikken en hoop dan ook dat het bij dit blijft. Ontslag zou bizar zijn.

kelderfan

'@rahimns
Het wordt niet uitgesloten volgens het radioverslag, maar 't kan ook zijn, dat hij zaterdag weer aansluit en dat laatste hoop ik dan maar. Want Antwan is ook serieus met zijn sport bezig.
Maar er moet eerst meer duidelijkheid komen lijkt mij.
Excuses aan Lobato, want ik ging er vanuit dat de drie renners hetzelfde middel hadden gebruikt.
Het is in ieder geval geen goed begin van het nieuwe wielerjaar 2018.
@franco Bitossi ja, bedankt voor de link, dat is zeker een eye-opener.

jvh93

Als ze voor ontslag gaan moeten ze ze alle 3 ontslaan en dat lijkt me heel sterk. Denk dat ze al genoeg geschrokken en gebroken zijn door dit voorval, als je ze volledig wilt breken (in ieder geval de jonge tolhoek en eenkhoorn) moet je ze nu ontslaan, maar dat gaat de ploeg geen goed doen

kelderfan

'@jessevdalen
Als 't niet doping-gerelateerd blijkt, dan lijkt mij de gehanteerde maatregel genoeg straf en dan ben ik 't met je eens, dat ontslag bizar zou zijn.
Want dat zou betekenen, dat de zondaar gewoon door mag gaan met zijn praktijken en dat een jonge neo meteen de zak krijgt. En dat is oneerlijk.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat ik uit het interview begrijp bekijken ze elk zaak op zich. Het ene vergrijp kan blijkbaar zwaarder wegen dan het andere. Het is inderdaad te hopen dat ze alle 3 gewoon mogen blijven en in dat opzicht is het ook wel goed geweest dat de ploegleiding er even de tijd voor neemt om een besluit te nemen en dus niet vanuit emotie dit te doen. Kan me voorstellen dat men daar wel meteen aan gedacht heeft. Nu dus even afwachten wat er de komende periode gaat gebeuren. In ieder geval is het er goed ingehakt bij de mannen.

1 2 ... 16 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.