Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 167 ... 481 482
tdola

Dat zal het doel zijn ja.
Hopen dat ze dat minimaal kunnen behalen.

Vooral benieuwd ook of van Poppel goed effect heeft van zijn hoogtestage en vnl Viviani 1 of meerdere keren de baas kan zijn.

AHampsten

Toch niet erg sterke sprinterstrein, na wegvallen Wagner

AHampsten

Toch een flinke val gemaakt die Bennet

klassementsrenner

Is de Tier nog op tijd gekomen ;)

ghostwriter

'@AHampsten
Met Van Emden en Van Hoecke heeft Van Poppel twee hardrijders als ondersteuning die ervoor moeten zorgen dat hij op het juiste moment in het juiste wiel (het liefst dat van Viviani) wordt afgezet. In geval van nood kunnen Lindeman en Battaglin hem daarin ook bijstaan. Voor een sprinter van het kaliber van Van Poppel lijkt me dat een prima sprinttrein. Dit jaar is toch vooral een jaar van opbouw.

AHampsten

Ghostwriter,

Het blijft toch een aderlating wanneer je laatstelead out wegvalt

Fanny

Team Giro: Gesink, Bennett, Van Poppel, Van Hoecke, Lindeman, Battaglin, Van Emden en Bouwman.

Ontzettend leuke en goede selectie voor het klassement en hopelijk ook ritoverwinningen in deze Giro 2018.
Dit zou ook mijn keus zijn geweest na het afvallen van Tolhoek en Wagner.
Op elk terrein (gezien de komende etappes in deze komende Giro 2018) kunnen de geselecteerde renners van TLJ uit de voeten om een mogelijke overwinning te halen.
Gezien deze selectie verwacht ik een aanvallend team die etappeoverwinningen nastreeft naast het klassement voor Bennett.
De Giro is voor mij gelaagd met een top 10 voor Bennett en (hopelijk) 1 ritoverwinning.
Als het team maar echt gaat voor die ene ritoverwinning lukt het vast wel een keer en het maakt mij niet uit of dat in een lange ontsnapping is, of in een sprint of een in aanvallende heuveletappe of in een zware bergetappe.
We zullen denk ik (hoop ik) TLJ veelvuldig in beeld gaan zien (hopelijk positief en zonder valpartijen).

Vraag: Weet iemand al wie de ploegleiders van dienst zullen zijn ?
Ikzelf verwacht en denk dat dit Grischa Niermann met Sierk-Jan de Haan zullen zijn maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De ondersteuning van Van Poppel is inderdaad niet geweldig. Mocht er nog zo'n typisch Italiaans stadscircuit inzitten, dan heeft hij aan Van Emden wel een gouden piloot.

Rhohan

Welke renner is ipv Wagner ingezet dan? Van Hoecke?

ghostwriter

Ik hoop vooral Gesink en Bouwman veelvuldig in de aanval te zien in de hoop dat ze een etappe winnen. Gesink heeft bij mij een enorme gunfactor en mijn fandom van Bouwman groeit per etappe.

tdb

Ploegleiders voor de giro zijn Grisha Niermann, Addy Engels en Sierk-Jan de Haan

kelderfan

'@Fanny
De chefs van dienst zijn Grisha Niermann, Addy Engels en Sierk J. de Haan voor de Giro-ploeg.
@ghostwriter
Bouwman lijkt mij gebonden aan George Bennett bij de bergaankomsten, want Lindeman en Battaglin zijn mee voor de heuvelritten.
Ik ben benieuwd naar Gesink's taak?

Wat betreft Romandie kijk ik uit naar de verrichtingen van Roglic, Clement en Boom in de proloog.

achtpuntzes

Boom gevallen lijkt me.

Had zelfde tussentijd als Hotseat-Bohli en geeft 31 seconden toe op de laatste 2 kilometer.

gardeyn

'@8.6: of gewoon zn max. hartslag niet kunnen bereiken op dat klimmetje. Ziet er aardig steil uit.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@achtpuntzes denk eerder dat te maken heeft met die lastige laatste kilometer die toch flink omhoog loopt.

AHampsten

Rhoham. Nee, Lindeman

S. Morgenstern

Lindeman is de invaller voor Tolhoek.

"Antwan Tolhoek had last van z'n knie. En ze zochten een goede vervanger. Het was eerst de bedoeling dat ik de Vuelta zou rijden. Maar nu rij ik de Giro" , zegt Lindeman die net de voorjaarsklassiekers achter de rug heeft.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Roglic heeft zich goed geweerd en als klassementsman staat hij er goed voor met z'n 3e. tijd in de proloog.
Jammer dat Kruijswijk, die toch als 2e. kopman mee is volgens Zeeman dan, net wat te kort komt en buiten de toptwintig is binnengekomen.

Fanny

Roglic heeft een zeer nette 3e plaats gehaald in de ITT van de ronde van Romandïe op slechts 1 sec van winnaar Matthews.
In denk dat hij wat voorzichtig was in de eerste kilometers maar dat hij daarna de snelste was op dat laatste klimmetje naar de finish.
Goede start dus voor TLJ.
Kruiswijk had ik wel ietsjes hoger ingeschat dan een 30e plaats ivm dat steile klimmetje.
Boom ging volledig stuk op dat laatste steile klimmetje terwijl hij halverwege dezelfde tijd had als Bohli.
Hij verloor uiteindelijk nog 32 seconden op Matthews.
Boom heeft nog niet voldoende kliminhoud en kon misschien de hoge hartslagen op dat klimmetje nog niet aan.
Tlj hoeft dus morgen niet op kop te rijden van het peloton en dat lijkt mij een voordeel.
Het is dus aan Sunweb.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roglic weer uitstekend en Kruijswijk een proloog naar verwachting. Goede uitgangspositie voor de rest van de week.

kelderfan

'@vlek
"Lindeman is de invaller voor Tolhoek."
Dat lijkt mij niet te rijmen. Lindeman is een leuke knecht voor 't heuvelwerk toch.
Tolhoek wordt in deze wel gemist in de Giro-ploeg.

S. Morgenstern

Tolhoek had beter (en leuker) geweest, dat neemt echter niet weg dat Lindeman zijn vervanger is.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Tjah, uiteraard is Tolhoek een betere klimmer dan Lindeman, Tolhoek zonder noemenswaardig koersritme en met nog steeds een mogelijk kwetsbare knie opstellen in een wedstrijd als de Giro is echter alles behalve verantwoord.

Andere opties waren nog de Tier en Martens geweest, welnu; Martens klimt echt niet merkbaar beter dan Lindeman en de Tier is dan in principe wel weer een betere klimmer maar je kunt je afvragen wat dan nog de waarde van de opstellingen voor WT koersen als Californië, Zwitserland en de Dauphiné zouden zijn.

De Tier heeft al best een behoorlijk druk voorjaar gereden en die zou na een Giro zeker rust nodig hebben (zo niet nu al) dat is dan dus al weer een klimmer die niet in met name Zwitserland en Dauphiné zal kunnen starten.
Daarnaast is ook Tolhoek voor die races vooralsnog ook nog altijd een vraagteken.

Gesink zal na de Giro sowieso rust nemen en is dus ook geen optie voor Zwitserland.

Gevolg van het opstellen van een ander dan Lindeman is dat het invullen van evenwichtige opstellingen voor andere koersen in gevaar komt.

Conclusie, er moeten prioriteiten gesteld worden en keuzes worden gemaakt en naar mijn idee heeft de leiding de meest logische keuze gemaakt in deze.

Met Bouwman, Gesink en hopelijk een Battaglin in zijn Giro vorm van (2016?) heeft Bennett voor het behalen van een top 10, wellicht top 5 meer dan voldoende ondersteuning in de bergen.
De ervaring leert tenslotte al enige tijd dat ondersteuning tot in de laatste beklimming van de dag/etappe voldoende zou moeten zijn, daarna is het aan Bennett zelf.

S. Morgenstern

De Tier is een veel betere klimmer dan Lindeman, maar ook een tamelijk wisselvallige en wat kwetsbare renner. Ik weet niet of het verstandig is om zo'n renner (zonder specifieke voorbereiding) te selecteren voor een grote ronde.

1 2 ... 167 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.