Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 168 ... 481 482
kelderfan

'@vlek
Je vergeet dat De Tier in de Vuelta 2017 toch aardig heeft geacteerd en met Bouwman een prima koppel voor de Giro zou kunnen zijn.
Alleen wat @wielerfan 1987 ook aangeeft, dat je in andere koersen ook weer klimmers nodig hebt en door 't wegvallen van Tolhoek met zijn knieproblemen, is de spoeling dun. Ook mede doordat Daan Olivier op de weg terug is, blijkt maar weer dat de problemen met Lobato er voor zorgen, dat TLJ nu moet zoeken naar oplossingen.
Derhalve hoop ik, dat er voor volgend jaar genoeg geld is om een extra ronderenner te halen.

S. Morgenstern

De Tier deed het daar inderdaad aardig, vooral op de dagen dat hij voor eigen kans kon rijden, voor het overige viel het in de bergritten wat tegen. In mijn herinnering was dat echter een grote ronde waar hij maanden naartoe kon werken en niet eentje die hij zou moeten plakken na een voorjaar waarin hij naar een andere koersen heeft gepiekt (en tevens richting en in die koersen met zijn gezondheid sukkelde).

Dat ze hem niet in de Giro opstellen omdat hij als klimmer perse nodig is in Californië of de Dauphine lijkt me onzin. Ik kan eerlijk gezegd geen goede reden bedenken om dat aannemelijk te maken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Dat ze hem niet in de Giro opstellen omdat hij als klimmer perse nodig is in Californië of de Dauphine lijkt me onzin. Ik kan eerlijk gezegd geen goede reden bedenken om dat aannemelijk te maken."
Dat lijkt jou misschien onzin, maar hoe zit 't met de ToC {vorig seizoen toch een mooie winst voor Bennett}.
Nu rijden daar 2 neo's, 1 ronderenner die op de weg terug is en verder?

S. Morgenstern

Dat zal wel iets worden in de richting van Powless, De Tier, Kuss, Olivier, Tolhoek, Eenkhoorn en Tankink.

Dat lijkt jou misschien onzin

Ik lees geen redenen om het tegendeel te onderschrijven..

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@vlek

Ik suggereer ook niet dat een gewenste aanwezigheid van de Tier in een andere wedstrijd DE reden is om hem niet in de Giro op te stellen.

Ik denk alleen dat het wellicht zal hebben meegewogen bij het maken van de keuze voor Lindeman boven de Tier.

Nogmaals, de Tier heeft al een behoorlijk druk voorjaar gehad en is gezien zijn laatste wedstrijden inderdaad wat wisselvallig geweest de afgelopen weken.

Dat samen met het feit dat ze hem straks in de Dauphiné of Zwitserland goed zouden kunnen gebruiken zou mee kunnen wegen in de beslissing van de ploegleiding.

Daarnaast weten wij natuurlijk niet wat er intern is besproken, wellicht heeft Floris zelf aangegeven aan de ploegleiding toe te zijn aan rust of iets dergelijks.

Hoe dan ook vind ik de opstelling voor de Giro een redelijk evenwichtige, een die aan beide kopmannen voldoende ruimte laat aangezien van Lindeman bekend is dat hij qua type renner wel een beetje een Kameleon is.
Hij kan zowel voor van Poppel als Bennett zijn werk kunnen doen zoals hij altijd al multi inzetbaar is geweest.

S. Morgenstern

Ik denk niet dat ze dat hebben meegewogen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de afwezigheid van De Tier in een van die koersen een probleem zou zijn, aangezien ze daar ook zonder hem met goede ploegen zouden kunnen starten. Dat ze hem er goed kunnen gebruiken staat vast, maar hetzelfde kun je zeggen voor meer dan genoeg andere renners.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@vlek

Jij denkt dat ze niet elke klimmer keihard nodig hebben in die periode?

Met Dauphiné en Suisse als twee WT koersen en daarnaast de ronde van Slovenie die elkaar overlappen hebben ze een druk programma waar ze de klimmersbenen van de Tier goed kunnen gebruiken.

Je mag er vanuit gaan dat ze Roglic naar Slovenie de nodige ondersteuning willen bieden.
En ik neem aan dat ze Kruijswijk ook goed willen omringen in Suisse.
Jij stelt dan voor om alle kasseimannen naar de Dauphiné te sturen begrijp ik?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Ja @vlek is er voorstander van om mannen als Leezer en Wagner zo vaak mogelijk op te stellen in koersen zoals Romandie, waar de proloog al te zwaar is.
Een renner als De Tier is wisselvallig {hij ging toevallig beter omhoog dan kopman Kruijswijk}; maar die kasseienvreters zijn overal goed inzetbaar.
Roglic en Kruijswijk zullen wel blij zijn met Lars Boom {die blij zal zijn als hij de Tour of Norway weer mag rijden} en Wagner.

S. Morgenstern

Ik weet wel zeker dat ze niet elke klimmer keihard nodig gaan hebben, aangezien ze er ook enkele in die periode een rustperiode geven. Dat zou anders onmogelijk zijn. Moeten we verder echt doen alsof Kruijswijk, Roglic, Clement, Powless, Bouwman, Olivier, Tolhoek, Kuss en Battaglin over die drie koersen verdelen onmogelijk was geweest, zonder in een van de drie met enkel Groenewegen en zijn treintje opgescheept te zitten? En dat nu met het behouden van De Tier voor die weken ons die nachtmerrie bespaart blijft? Lijkt me niet toch?

@ kelderfan; wanneer je geen punt hebt, kun je natuurlijk ook overwegen eens een beurt over te slaan.

Laatst gewijzigd
tdola

Het zou zomaar kunnen dat ze in de dauphine idd zonder klassementsrijders rijden, of een enkele die voor eigen kans mag gaan zonder specifieke klassementambitie. Afgelopen jaar mocht er daar ook gevrijbuit worden.

Zoals het er nu uitzien dauphine iig zonder topkopman voor klassement. Bennett uitrusten na giro, kruijswijk Zwitserland en Roglic Slovenië. Misschien Gesink, maar die rijdt zoals bekend vaak voor ritten en niet klassement.

kelderfan

'@tdola
Clement mag zich uitleven in de Dauphine en ik denk met Koen Bouwman en waarom zou Gesink niet weer als kopman op te treden.
Hij gaat als rittenkaper naar de Giro en TdF.

gardeyn

Omdat Gesink na de Giro waarschijnlijk rust neemt/ rustig opbouwt naar de Tour.
Ik zie eerder Bennett na de Giro nog de Dauphine of Zwiterland rijden en daarna rust en opbouwen naar Vuelta/najaar.

Wielerfan1987

Eens met @gardeyn

mus van de maasstad

'@kelderfan
Denk je niet dat en de giro en de dauphine en de tour een beetje te veel vh goede is?

xistnc

Welnee, Kelderfan stelt renners desnoods in twee koersen tegelijk op.

kelderfan

'@mus
Het is toch niet zo, dat Gesink al veel gereden heeft voor de ploeg. Na afstappen in Catalunya heeft alleen de heuvelklassiekers gereden als voorbereiding op de Giro; dus @xistnc heeft een puntje. Je kunt Gesink niet opstellen in de Dauphine en de TdS.
@gardeyn
Ja dat Bennett een betere optie is, ben ik met je eens.

Romāns Vainšteins

Als je graag kapot wil is het zeker slim om tussen de giro en tour nog even in Zwitserland of/en Dauphine mee te rijden ja.

ghostwriter

Bennett zou na de Giro (mits hij daar goed uitkomt) de Dauphine als kopman kunnen rijden met Bouwman in een vrije rol. Ook zal Tolhoek dan (hopelijk) weer fit zijn en kunnen rijden.

S. Morgenstern

Bennett neemt met het oog op de Vuelta wat rust na de Giro.

Fanny

'@Ghostwriter
Ik denk niet dat Bouwman zijn 2e Dauphiné na het succes van vorig jaar (ritoverwinning en bergtrui) gaat rijden.
Ik verwacht hem eerder in de Tour de Suisse omdat:
a) Hij daardoor 6 dagen méér rust heeft na een voor hem als jonge renner zware 3 weekse ronde tw de Giro d'Italia.
b) Omdat er voor hem als tijdrijder liefst 2 tijdritten inzitten tw een TTT op de eerste dag van 18km en een ITT op de laatste afsluitende dag van liefst 34km.
Dat zullen denk ik belangrijke issues zijn met het oog op de later te verrijden WK ploegentijdrit van TLJ waarin hij volgens mij ook inzit gezien de windtunneltesttrainingen in het begin van het jaar in Eindhoven.
Ik zie Bouwman daarom wel starten met Kruijswijk in deze Tour de Suisse.

Voor Bennett zal het niet veel uitmaken omdat hij daarna wel rust zal nemen met het oog op de later in het jaar te rijden Vuelta.
Dus ja, hij zou wel eens de kopman kunnen zijn in deze Dauphiné.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We zijn nog bezig met Romandie, de Giro en de TOC moeten nog verreden worden en men is hier alweer bezig met de selecties van de Dauphine en Zwitserland terwijl er nog van alles kan gebeuren.

AHampsten

Ik hoor dat Bertje ook de Vuelta wil rijden! :)

kelderfan

Floris De Tier en Lars Boom hebben 't peloton moeten laten gaan. Floris toch ziek en Lars heeft 't nog niet.

AHampsten

Waarom een zieke renner meenemen? Tis gen criteriumpje

ghostwriter

'@AHampsten
Wie hadden ze dan mee moeten nemen volgens jou?

1 2 ... 168 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.