Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 169 ... 481 482
AHampsten

Een gezonde renner, I guess?

kelderfan

Roglic heeft goede zaken gedaan en staat nu op 1. Ook Kruijswijk doet goede zaken en staat nu 19e. in 't AK.

Laatst gewijzigd
xistnc

Het begint te wennen, Roglic in de leiderstrui. Ook 'Team Stevie' erg sterk.

kelderfan

'@xistnc
Je hebt nu zelf kunnen vaststellen, dat een extra sterke renner geen weggegooid geld is. {Konrad, Power of ... is voor mij prima}
Zonder Kruijswijk, die zich volledig in dienst stelde van Roglic, had Clement 't alleen niet gered, nu De Tier nog steeds last heeft van de luchtwegen.
Hopelijk zijn de mannen Boom, Wagner en De Tier morgen wel op de afspraak.

Romāns Vainšteins

Je kunt toch met Bennett, Kruijswijk en Roglic zo rouleren dat de 1 knecht voor de ander wanneer dat uitkomt ? Ook zo'n Gesink kan natuurlijk als knecht fungeren indien werkelijk nodig. Bennett gaat nu in de giro een AK zetten maar in de tour hebben ze meteen 2 goede knechten wanneer Roglic of Kruijswijk er goed voor staat.

xistnc

'@kelderfan
We konden vandaag vaststellen dat Roglic prima hulp had aan Kruijswijk en Clement. Kun je nagaan als De Tier gezond zou zijn, wat een weelde!

kelderfan

'@xistnc
Dan kun je de Kleenex thuislaten.
Het probleem is juist, dat er renners met ongemakken komen te zitten.
Die kun je dan niet Roglic laten ondersteunen, want nu moest de "oude" Tankink weer inspringen.
Morgen moet de trui worden verdedigd en dan redt je 't niet met Tankink.

xistnc

Die Kleenex heb je duidelijk niet begrepen.

Morgen ga je respect hebben voor de Tank, let maar op.

Poeksel

Vandaag vertelde Roglic iets over zijn ambities:

"All eyes were aimed at the 28-year-old Slovenian as he moved towards the podium to receive the yellow driver's shirt after the stage of the day. Roglic, who also won the Basque Country Around earlier this year, is being a man accustomed not only to wearing the yellow LottoNL-Jumbo faults, but also the yellow class color. After the stage, however, he stresses that he has not put his nose up after the rankings in the big GrandTours yet.

"It's not just a challenge for me, but one for the whole team. Last year in the Tour I only went after stage stages so I did not really fight the rankings and searched for all the problems I had to overcome to fight for it. My focus this year is still the week-long run, and here I manage, so far, really good. "

The riders start on a 174-kilometer route on the third day, which includes a category two climbs and 1998 altitude meters to be driven before it ends in a flat end to the town of Yverdon-los-Bains. "

Vertaling van http://www.feltet.dk/nyheder/roglic_skruer_ned_for_grandtour_ambitionerne_efter_foerertroeje_i_tour_de_romandie/

S. Morgenstern

Zonder Kruijswijk en Clement had Roglic vandaag helemaal geen geweldige ondersteuning gehad...

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan de ondersteuning voor Roglic is toch gewoon goed. Al ga je renners wegdenken blijft er inderdaad geen ondersteuning over nee ;) bovendien was Wagner niet op de afspraak? Die is nu eenmaal geen klimmer en reed er voor zijn doen nog lang bij. Zelfde geld voor Boom die ik zeker vond meevallen.

Hengacity1

hopelijk vind de Tier snel zijn gezondheid terug.. nu 2 "rustdagen" daarna moet het hele team er staan!

ghostwriter

Zoals ik eerder al schreef zou ik Kruijswijk en Roglic dit jaar en volgend jaar zo veel mogelijk aan elkaar koppelen. Met in dat geval Kruijswijk als meesterknecht van Roglic in kleine rondes en Roglic als meesterknecht van Kruijswijk in grote rondes zouden ze een geweldig duo vormen. Als de ploeg dan Bouwman en Tolhoek aan de Kruijswijk/Roglic klassementstrein toevoegt hebben ze een kwartet waar ze de komende jaren mee verder kunnen bouwen. Clement kan dan als meesterknecht van Bennett worden aangesteld (mits beide hun contract verlengen natuurlijk). Gesink, Battaglin, De Tier, Olivier, Kuss, Powless en de andere klimmers die de ploeg mogelijk voor volgend jaar contracteert kunnen worden ingezet waar ze nodig zijn zonder vast aan een kopman te worden gekoppeld. LottoNL is een relatief kleine ploeg maar met een klassementstrein met Kruijswijk, Roglic, Bouwman en Tolhoek en een sprinttrein met Boom, Roosen, Groenewegen en Jansen kunnen ze met de wereldtop meestrijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Powless lijkt mij de volgende renner, die als kopman kan worden uitgespeeld. Hij heeft de potentie om dat te doen.
Dat jij Clement nu aan Bennett koppelt snap ik niet, want Clement en Kruijswijk zijn ook een goed koppel. Clement gaat nu met Kruijswijk ook naar de Vuelta, volgens PCS dan.
Ik zie 't zo voor volgend seizoen:
de klimtrein met Tolhoek, Bouwman, Kuss en twee extra klimmers in dienst van de kopmannen Kruijswijk, Bennett en Roglic.
Dan LBL/AGR/.... De Tier, Olivier, Powless in dienst van kopman Gesink.
De sprinttrein lijkt mij duidelijk met Groenewegen, Jansen, Roosen en Boom.

Johnny7

Mensen die Kruijswijk graag zien als knecht moeten zich wel even realiseren dat hij de grootverdiener van de ploeg is. Die kan je echt niet uit gaan spelen als knecht. Zelfs bij Sky verdienen de knechten niet zoveel geld. Ook voor Gesink telt dit, die verdiend ook teveel om te gaan knechten. Die moet gewoon resultaten halen.

ghostwriter

'@Johnny7
Waarom kan Dumoulin met enige regelmaat zich wel in een rol als knech schikken maar zou dit bij Kruijswijk niet kunnen? Kruijswijk heeft als kopman alleen zijn waarde in grote rondes. In kleine rondes eindigt hij normaliter tussen de vijfde en tiende plaats. Waarom zou hij in kleine rondes dan niet de wereldtopper Roglic kunnen bijstaan? Het lijkt me ook sterk dat Kruijswijk zich te groot voelt om in kleine rondes voor Roglic te knechten. Zeker als Roglic in grote rondes voor hem knecht. Bij een ploeg als LottoNL (met een relatief laag budget) moeten de toppers voor elkaar knechten zodat ze de best mogelijke ondersteuning krijgen wanneer ze zelf als kopman worden uitgespeeld.

Volgens mij zijn er bij Sky behoorlijk wat mannen die ongeveer net zo veel of meer verdienen dan Kruijswijk en toch regelmatig als knecht hun werk doen. Poels, Thomas en Kwiatkowski zullen bijvoorbeeld allen ongeveer net zo veel of zelfs meer dan Kruijswijk verdienen en die zie ik toch echt regelmatig knechten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Thomas is toch ook regelmatig knecht? Ik begrijp niet waarom het zo vreemd zou zijn om Kruijswijk in dit soort koersen in dienst van Roglic te laten rijden.

ghostwriter

'@Sephiroth
Niemand rekent Boom tot de vaste sprinttrein van Groenewegen maar als hij in de Tour wordt opgesteld zal hij zeker in die rol moeten fungeren. Als hij dat goed doet kan hij in de toekomst waarschijnlijk wel vast in die sprinttrein worden opgenomen. Dan kan hij daarnaast de klassiekers als kopman rijden. Zoals Roosen en Jansen de klassiekers dit jaar koppelen aan hun rol in de sprinttrein van Groenewegen. Als Boom zich niet in zo'n rol wil schikken zou ik zijn contract niet verlengen aangezien hij niet goed genoeg is om alleen als kopman voor de klassiekers (en in een vrije rol in andere wedstrijden) te worden ingezet.

Laatste man

Boom is buiten de klassiekers om onderdeel van de sprinttrein van Dylan en zal in een Eneco ronde eigen kansen krijgen, lijkt me prima.

Gesink heeft aangegeven voor een rit te gaan in de Giro en eventueel Tour. Heeft ook aangegeven volledig te willen rijden voor Steven in de Tour, zeker als dat nodig is. Zijn goede vrienden van elkaar en als de jacht op een Tourrit dan een jaar later moet, zou dat kunnen.

kelderfan

Dat Kruijswijk bij kleine rondes in dienst van Roglic kan rijden is m.i. op zich niet verkeerd, maar als Kruijswijk kiest voor de Giro e/o de TdF dan heeft hij toch zijn eigen traject daar na toe. En hoe te handelen mocht Roglic zich ook thuisvoelen in de GT's?
Ik denk gewoon nogmaals dat Roglic, Bennett en Kruijswijk hun eigen klimtrein zouden moeten hebben. In ieder geval 1 vaste maatje; zoals Kruijswijk het met Clement heel goed doet. Dan kan die jonge klimgroep zich rustig ontwikkelen, waarbij Bouwman al de stap heeft gemaakt. De Tier, Olivier en Tolhoek leken op weg om die stap te maken. Maar dat zie je dan weer gebeuren, dat blessures en luchtwegenproblemen soms de boel verstoren.
Olivier voelde zich al weer aan de betere hand en mag nu met Powless en Kuss de ToC gaan doen. Powless is voor mij de man voor deze ronde.

S. Morgenstern

maar als Kruijswijk kiest voor de Giro e/o de TdF dan heeft hij toch zijn eigen traject daar na toe.

Waarbinnen hij dus koersen zal rijden waarin hij ook een andere kopman van dienst kan zijn. Deze week is een uitstekend voorbeeld.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, dat klopt, maar dat zal in andere koersen niet altijd het geval zijn. Deze week past toevallig goed in hun programma toch.

S. Morgenstern

Ze zullen inderdaad nooit volledig hetzelfde programma rijden. Dat is ook nergens voor nodig.

tdola

Ik vind dat de huidige etappe en wellicht gaat die zaterdag dat ook aantonen, dat wat al eerder gezegd is hier op dit forum, dat 1 of 2 extra klimknechten geen overbodige luxe is.
En dat komt volledig omdat je met een favoriet aan de start staat. Geen favoriet dan hadden tankink, Clement en kruijswijk bij Roglic prima en genoeg geweest.

En ja, door giro/toc mis je renners, maar daar zal je vaker last van hebben. Baskenland had wat extra krachten ook geen overbodige luxe geweest.

kelderfan

'@tdola
Ik ben 't met je eens, dat 1 maar 't liefst 2 klimknechten geen overbodige luxe zou zijn. In deze koers wordt 't toch wel duidelijk.

1 2 ... 169 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.