Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 172 ... 481 482
tdola

Laat die hoop op klassement in tour voor Roglic nou varen mensen. Zowel door Roglic en tlj ontkracht. 2020 is de planning, misschien dat ze na dit seizoen besluiten 2019, maar laat m eerst nou super presteren in deze rondes.

Wordt morgen nog lastig genoeg. Hopelijk ontploft het niet al op de 1e 1e categorie klim, maar pas later. Iig fijn dat kruijswijk ook goed is, dat kan zeker belangrijk zijn. Tankink en Clement op tijd in bed vanavond voor een lange en zware dag morgen.

Iedereen lijkt gekwalificeerd te zijn op pcs en morgen te mogen starten iig.

Laatst gewijzigd
Wildebert

Zo is dat. De winst is zeker nog niet binnen. Alle hens aan fron van het peleton en knallen. Tot nu toe gaat het top boys!

Floris

Als Roglic deze ronde ook weet te winnen, mogen we toch gaan spreken van een wereldtopper in het rondewerk. Voor een grote ronde lijkt hij me (zie Tour vorig jaar) echt nog te licht voor het Algemeen Klassement. Meer rittenkaper/kandidaat voor de bergtrui (wat dat betreft misschien min of meer zelfde profiel als Gesink, behalve dan dat Roglic ook tijdritten kan winnen, veel beter daalt en een sterker eindschot bergop heeft).

tendam

'@floris
Wat zegt de Tour van vorig jaar nou over zijn kansen in het rondewerk? Behalve dat hij in de laatste week nog een bergrit wint en bijna top-10 rijdt in de tijdrit met fietswissel, wat duidt op een goed herstelvermogen.

Hij lijkt natuurlijk op geen enkele manier op Gesink... maar dat zeg je zelf min of meer ook al :)

Floris

Die vergelijking ging vooral over het potentieel voor de bergtrui en om rittenkaper te worden.

De Tour van vorig jaar zegt wat mij betreft dat hij inderdaad in de derde week erg sterk was, maar dat is voor mij nog niet voldoende basis om te veronderstellen dat hij dit of volgend jaar al vol voor het algemeen klassement zou moeten/kunnen gaan. Dan heeft de ploeg met Bennett en Kruijswijk betere kansen (die hebben namelijk al aangetoond een goed Algemeen Klassement in een grote ronde te kunnen rijden).

tendam

Totdat hij het een keer heeft gedaan heeft hij het inderdaad nog niet aangetoond. En het kan inderdaad zijn dat hij een soort Richie Porte is die altijd wel eens ergens door het ijs zakt. Maar er is weinig reden om dat aan te nemen.

Het is eigenlijk zonde om met zo'n jongen voor ritzeges te gaan, dat deed hij vorig jaar immers al. Ik begrijp dat ze geen stappen willen overslaan, maar m.i. doen ze dat ook niet als hij probeert in de eerste week van de Tour geen onnodige tijd te verliezen. Sterker nog, dat is alleen maar leerzaam.

Floris

Die laatste zin ben ik het sowieso mee eens, maar ik denk dat dat pas echt zinvol wordt als hij in wat meer meerdaagse rondes heeft laten zien met de absolute top mee te kunnen. Dat hij er de capaciteiten voor heeft laat hij nu wel zien, maar ben benieuwd of hij dat vaker gaat kunnen. Nu heb je nog het risico dat hij toch min of meer een eendagsvlieg is. Als hij nou dit najaar en volgend voorjaar weer een aantal keer kort eindigt/de eindzege pakt in dit soort rondes, dan lijkt mij de tijd rijp voor de volgende stap, die jijzelf ook suggereert. Voor nu hebben ze, met Bennett en Kruijswijk, nogmaals voldoende ijzers in het vuur om vol voor een Algemeen Klassement te gaan en ook voldoende opties om een andere invulling aan een grote ronde te geven (zoals in de Tour van vorig jaar, waar het Algemeen Klassement geen rol voor ze speelde na het wegvallen van Bennett).

Laatst gewijzigd
horsm

Ik zou ook gewoon een klassement proberen met Roglic in de tour. Zeker in zo’n raar Froome-loos jaar weet je niet hoe dingen uitpakken. En als hij er doorheen zakt kan hij altijd nog gaan rittenkapen.

ti-raleigh

Het zal knallen worden vanaf de eerste berg denk ik om TLJ te verzwakken op het tussenstuk. Het zou me niet verbazen als na de 2e berg alleen Kruiswijk en Roglic nog over zijn. Het zal flink pokeren worden.

tdola

Wagner met aantal anderen toch buiten tijd.

Hopelijk komen de tier en boom beetje ongeschonden 1e klim over, mogen zij het za tot km 65 opknappen.
Dan tot km 110 de beurt aan tankink en Clement.
De laatste 40 km dan voor Roglic en kruijswijk.

Maar het kan zo maar eerder ontploffen en dan wordt t een ander verhaal en komen kruijswijk en Roglic mgl eerder aan bod. Hopelijk is er geen Sky vroeg mee, dan zullen die mee gaan controleren op gegeven moment wrs.

DemPolS

Ik snap niet goed de enorme drang om roglic a la minuut even voor de tour te laten gaan. Roglic heeft in het hooggeberte nog niet veel tegenover zijn directe concurrentie gedaan. De rondes die hij goed gereden heeft hebben of geen hooggebergte of maar 1 etappe. De etappes uit de tour wint hij vanuit de kopgroep. Verder is hij altijd nog ergens in 3 weken gevallen, volgens mij 2 of 3 keer per ronde, zelfs als rittenkaper en hij niet hoeft te dringen 3 weken lang voor de goede posities. De laatste etappe van het baskeland reed hij minder omdat hij viel das ook een kunst vraag maar aan kelderman. Je kunt van froome, quintana, nibali zeggen wat je wilt maar ze vallen verdomd weinig.

Zijn er niet genoeg voorbeelden om eens rustig aan te doen voor een gt. Dumoulin heeft ook een paar jaar gewacht. Roglic overtuigt mij voornamelijk in de kleine rondes maar het hooggeberte heeft hij dat echt nog nergens gedaan. Mocht hij vandaag goed meedraaien dan is dat de eerste echte bergetappe dat hij dat laat zien. De alpen/Pyreneeën bergen 10/20 km aan 8/9 procent, meerdere op een dag en 2 a 3 dagen op een rij is echt even wat anders. Daar zijn er een paar van en laat Kruijswijk daar nu 1 van zijn.
Het zijn toch echt scorenbord reacties om hem dan gelijk nu al voor de tour te laten gaan, trouwens je mag er vanuit gaan dat Kruijswijk roglic vanaag gaat helpen maar op de laatste klim echt niet op hem gaat wachten als hij eraf wordt gereden. Ze gaan neem ik aan, dan geen 2 klassementen laten vallen.

Laatst gewijzigd
tdola

Roglic gaat ook niet voor klassement, is ook al meerdere keren gezegd door zowel Roglic als tlj.
Ze hebben een traject ingezet en dat zullen ze volgen (mgl wat versneld als het heel goed gaat).
Wat we daar nu het meest van zien is dat die enorm dikke turbo dijen van begin vorig seizoen nu nog steeds turbo hebben (zie de tijdritten), maar wel al stuk slanker zijn, om nog beter bergop te gaan. Of zie ik dit verkeerd?

@rahimns
Heeft tlj nog bezwaar gemaakt bij koersleiding over situatie castroviejo/bernal (kansloos zeer wrs, maar je kan zeggen wat je wilt, t was een marginal gain).

DemPolS

'@tdola dat was mij ook opgevallen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola ik heb er niets over gehoord... en ik vind óók dat de ploeg daar geen energie in moet leggen. Gewoon bezig zijn met jezelf. Ze hebben het gewoon top gedaan in de tijdrit. Nu zelf vandaag knallen met de ploeg. Als het vandaag niet lukt dan maken die paar seconden waarschijnlijk ook niet meer uit want dan is Roglic er denk ik helemaal doorheen gezakt. Het zal alles of niets zijn vandaag.

Glorious

Het blijft hopen dat Jumbo de 2e en 3e lijn sterk gaat verbeteren plus een wereldtopper voor de klassiekers aantrekt. Minimaal 28 renners lijkt me ook een must zodat er ook gewoon gereden kan worden in b.v. drenthe, nokere, hanzame en de panne.... plus dat je overal genoeg reserve renners kunt aanmelden en eventueel inzetten.

Ook een beloftenteam maakt de ploeg Jumbo een echte wielerorganisatie plus meer keuze en goed voor de ontwikkeling van de Nederlandse jonge renners.

tdola

'@rahimns
Niet dat die paar seconden het verschil gaan maken, maar je loopt wel een evt etappe overwinning mis.

En zou het zoveel moeite kosten als 1 vd teamleiders even langs de wedstrijdleiding loopt (evt zelfs samen met bmc leiding) en vraagt van: goh, wat vinden jullie van de situatie en had dat niet op ingespeeld moeten worden, is er gekeken of er niet gestayerd werd en zo ja, hebben jullie over tijdstraf nagedacht?

Nogmaals, denk weinig kans en misschien was het ook niet zo (we hebben het niet gezien), maar de situatie was er verdacht genoeg voor.
En tuurlijk hebben Roglic en kruijswijk het prima gedaan, die moet je er ook niet mee vermoeien.

ghostwriter

'@Glorious
Met één of twee extra wielrenners erbij kan de Jumbo ploeg echt niet "gewoon" die wedstrijden rijden als ze verder hetzelfde programma aanhouden.

Poeksel

Dilemma voor Tankink:

https://twitter.com/bramtankink/status/990163936174583808

ti-raleigh

Tankink en Clement op kop vh peloton. Die wapperen er straks gelijk af. De 2 kopmannen zullen het alleen moeten opknappen tegen een roedel hongerige wolven.

Bulcke

Is een goeie oplossing voor tankink dan. Afstappen zodra hij lost en dan door naar het vliegveld ;-)

tdola

Morgen ook nog een rit, weliswaar beduidend minder zwaar, maar toch.

Spruch

Lotto-Jumbo weer heel sterk in Romandië. Voor het bescheiden budget wat ze hebben, spelen ze echt goed mee.

ti-raleigh

Die Roglic is een koele kikker. Hoe hij die aanvallen van Bernal pareert en hoe hij nog ff het sprintje wint... grote klasse. Hij heeft de fysieke maar vooral ook mentale eigenschappen om een grote jongen te worden.. voor zover hij dat al niet is.

Jopie

Als ik Plugge was zou ik wel weten wat ik met het extra budget zou doen de komende jaren. Een team volledig om Roglic gaan bouwen. Wat een talent en wie weet zit er nog veel meer progressie in. En ik zou de beslissing om pas in 2020 voor een klassement te gaan in een grote ronde met Roglic nog eens heroverwegen. Geleidelijkheid is opzich prima, maar soms ontwikkelt iemand zich sneller dan op voorhand te verwachtten was. Ik denk dat Roglic daarvan een goed voorbeeld is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

de beslissing om pas in 2020 voor een klassement te gaan in een grote ronde

Ik heb nog nooit gelezen dat dat het plan is. Jij wel?

1 2 ... 172 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.