Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 173 ... 481 482
Jopie

Volgens mij heb ik dat ergens in de afgelopen weken op deze site gelezen. Waren de woorden van Zeeman als ik het goed heb. Maar misschien is er hier iemand op het forum die dat kan bevestigen of ontkrachten.

Jopie

http://www.wielerflits.nl/nieuws/343106/zeeman-roglic-gaat-voor-de-eindzege-in-romandie.html

ti-raleigh

Ik heb het ook ergens gelezen ja. Ik dacht Maassen maar kan ook Zeeman zijn.

S. Morgenstern

Zeeman heeft daar niet gezegd dat ze pas in 2020 voor een klassement willen gaan.

Laatst gewijzigd
Jopie

Het ligt er inderdaad aan hoe je zn woorden interpreteert, je zou het inderdaad ook als “in ieder geval in 2020 maar misschien ook eerder” kunnen interpreteren. Heel scherp vlek. 2020 is in mijn ogen echter wel heel laat. Zelfs dit jaar zou ik het klassement in de Tour op voorhand al niet laten lopen met Roglic.

S. Morgenstern

Dat zou ik ook niet doen, maar wanneer dat echt een doel zou zijn, dan had zijn seizoensopbouw er eigenlijk anders uit moeten zien. Wat dat betreft is het logischer om een eerste bloedserieuze poging te doen in een seizoen waarin alles vanaf de winter ook daadwerkelijk op dat doel gericht is. En dan eigenlijk ook eerder in de Giro of Vuelta.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern
Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zelf houdt Roglic inderdaad een slag om de arm om volgend jaar voor een klassement te gaan in een grote ronde...

https://www.youtube.com/watch?v=yNT372tCFXY&feature=youtu.be

Als ik deze man hoor praten moet ik toch altijd weer even denken aan Menchov, een renner waar Roglic wel wat van weg heeft

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Vlek
Waarom is het voor jou toch altijd zo moeilijk om iets te geloven van wat anderen schrijven.

*De ploeg wil op termijn nog hoger mikken met de 28-jarige allrounder. “We willen met Roglič in 2020 een klassement rijden in een grote ronde. Hij zal dit jaar dan ook niet voor het klassement gaan in de Tour de France, maar op jacht gaan naar etappezeges”, aldus Zeeman*

Voor mij is het duidelijk nl 2020.

In ieder geval dank voor het plaatsen van het interview met sportdirecteur/ploegleiderJantje Boven.

Vandaag een prachtige etappe gezien met Kruijswijk die een groot gedeelte van de etappe niet net vóór kopman Roglic reed maar er net achter.
Als knecht zou ik er toch voor gaan rijden.
Kruijswijk heeft nog niet de benen die nodig is voor de TdF.
Maar wat een klasbak, die Primoz Roglic.
Een topper in wording !
Als TLJ nog geld over heeft zou ik zijn contract nog verder verlengen na 2020.
Volgens mij zit hij nog lang niet aan zijn top.
Enig minpuntje van vandaag is dat de Tier en Boom niet zijn gefinisht.
Positief dat knecht good old Tankink nog steeds aan het racen is ondanks dat hij denk ik liever al naar huis was gegaan ivm de bevalling van zijn vrouw.
Gezien de geringe achterstand van Bernal en Porte wordt het morgen toch nog spannend want er kan natuurlijk al wel iets onvoorspelbaars gebeuren.
Maar normaal gezien niet want de overgebleven TLJ renners Tankink, Clement en Kruijswijk moeten het voor Roglic doen en dat zijn natuurlijk niet de minste knechten.

S. Morgenstern

Waarom is het voor jou toch altijd zo moeilijk om iets te geloven van wat anderen schrijven.

*De ploeg wil op termijn nog hoger mikken met de 28-jarige allrounder. “We willen met Roglič in 2020 een klassement rijden in een grote ronde. Hij zal dit jaar dan ook niet voor het klassement gaan in de Tour de France, maar op jacht gaan naar etappezeges”, aldus Zeeman*


Hetgeen daar geschreven staat is sowieso geen directe quote uit de video met Zeeman. Wat dat betreft is het dus vrij gezond om niet direct te geloven wat er geschreven staat.

Goed luisteren naar Zeeman leert je verder enkel dat ze een plan hebben richting 2020. Daar kun je dus op geen enkele wijze uithalen dat ze van plan zijn pas in dat jaar voor een klassement te gaan. Het zou zelfs eerder logisch zijn om op basis van die uitspraak te denken dat zo'n plan al een eerdere poging dan die in 2020 zal bevatten.

Als knecht zou ik er toch voor gaan rijden.

Kun je een reden bedenken waarom Roglic graag bij Bernal in het wiel wilde zitten?

Laatst gewijzigd
tdola

Zowel Roglic en boven zegt hier dat ze in de winter verder kijken, wellicht dat daar al uitkomt dat ze volgend seizoen voor een grote ronde gaan met Roglic, maar dat is afwachten. Welke ronde zal wellicht ook afhangen van het parcours (individuele tijdritkilometers zijn gewenst!). Dit jaar gewoon ritten kapen in de tour. En waarom zou dat niet kunnen in goede vorm!?

Benieuwd wat Roglic in najaar dan nog gaat rijden. Zou m wel samen met Gesink wellicht in Québec en Montréal willen zien.

Morgen met hulp van kruijswijk, Clement en tankink eerst maar eens buit binnenhalen. Hopelijk helpt Bahrein voor colbrelli.

Wat betreft aankopen voor het budget maakt deze ontwikkeling van Roglic het denk ik waarschijnlijker dat er ronde (week/3 wkn) ondersteuning gezocht wordt, ipv klassieker knallers. Kruijswijk, Clement en tankink hier van reuze waarde voor roglic. Of je zou de klimmers op moeten stellen in giro en Vuelta, en de tour volledig op sprint met 1 of 2 vrijbuiters in de bergen.
Grote ronde met Roglic, schaduwkopman kruijswijk/Bennett, ondersteuning Bouwman, powless, Clement (als ie doorgaat), tolhoek, van Emden en battaglin. Dat vind ik met huidige selectie wel een aardige.
Gesink met andere klimmer in tour.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Heb het interview met Zeeman inderdaad nog eens terug geluisterd en hij zegt daar inderdaad nergens dat ze pas in 2020 een klassement in een grote ronde gaan rijden met Roglic, alleen dat ze een plan hebben gemaakt naar 2020 (het jaar dat zijn contract afloopt) en dus niet dat ze dan pas een gooi gaan doen naar een klassement in een grote ronde. Het zou dus kunnen zijn dat ze een plan hebben om hem volgend jaar een klassement te laten rijden in de Giro of de Vuelta en dan in 2020 de Tour... dat zou net zo goed het plan kunnen zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begin me wel serieus af te vragen of Lars Boom op tijd fit geraakt voor de Tour. Het lijkt er nog niet op dat het heel veel beter gaat in vergelijking met zijn afgelopen koersen. Het zijn in ieder geval hele kleine stapjes. Had echt gehoopt dat hij in ieder geval deze week uit zou rijden.

Jopie

De Tour lijkt me bijna onmogelijk met zo’n smalle basis. Denk eerder dat de vraag is of Boom überhaupt ooit nog op z’n oude niveau(of enigszins daar in de buurt) gaat komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jopie dat geloof ik wel... zou kunnen dat dit een verloren jaar gaat worden of dat hij met nog een goed trainingsblok in het najaar nog op zijn niveau kan komen. Maar hem afschrijven vindt ik echt nog te voorbarig.

tendam

Boom gaat in elk geval niet op het niveau komen om die kasseienrit te winnen tegen de Sagans van deze wereld. Ik zou lekker die Groendahl Jansen meenemen (als dat al niet het plan was).

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam daar zat ik ook aan te denken, maar @Vlek had laatst wel een goed punt. Die jongen heeft nog nooit een grote ronde gereden en om hem dan meteen te laten debuteren in de Tour is misschien iets teveel van het goede. Aan de andere kant heeft Dylan ook zijn debuut gemaakt in de Tour en die was zelfs nog iets jonger dan Jansen nu is. Lijkt me eventueel wel een goed alternatief als men binnen de ploeg denkt dat hij dat aankan.

tdola

De tour wordt kruijswijk, Clement, Roglic, Gesink, groenewegen, roosen, dan denk ik ook leezer. Laatste plekje zal voor Jansen zijn of evt Martens. Ervan uitgaande dat boom niet genoeg op niveau komt. Hoop stiekem toch wel. Romandië is natuurlijk niet zijn parcours.

Is er bekend wat boom gaat rijden behalve Noorwegen zoals er nu staat?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Tdola in ieder geval die 2 koersen in Noorwegen en dan denk ik nog op een stage.

Spruch

'@Fanny
Kijk eens naar de klassementstreintjes in het moderne wielrennen, het valt mij op dat er vaak nog 1 renner van dezelfde ploeg achter de kopman zit, de schaduwkopman. Lees bijv ook het artikel met Poels over zijn schaduwkopmanschap. Dat deed Kruijswijk dus ook vandaag lijkt mij. Roglic beschermen. Sky was in principe gewoon de trein voor Roglic. Dat Sky dat doet, begrijp ik persoonlijk niet zo goed, maar dat is blijkbaar hun tactiek.

Jotto-Lumbo

Ben ik de enige die zich nog een beetje zorgen maakt over de etappe van morgen nu er 4 man over zijn? Kan iemand mij geruststellen?

Spruch

'@J-L
Het ziet er toch vrij vlak uit morgen. 3 colletjes vab de 3e categorie en na het laatste colletje nog 100 km naar de eindstreep. Als Lotto-Jumbo slim is laten ze een kleine kopgroep met weinig gevaarlijke mannen de ontsnapping van de dag maken.

S. Morgenstern

Hoeveel man moeten ze in de gaten houden bij het ontstaan van de kopgroep? Hoeveel man moeten ze in het oog houden in de finale? Ik denk niet dat er meer dan een goede Tankink of Clement nodig is om de belangen van Roglic te verdedigen. Ik denk eigenlijk dat de kans groter is dat ze minder nodig hebben.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Okee gelukkig.. maar ze kunnen niet vanaf het begin de etappe in handen nemen. Dan kom je op het einde waarschijnlijk iemand te kort als SKY / BMC nog iets gaan verzinnen. Hopelijk wordt het gewoon een sprinters etappe en controleren andere teams de etappe.

S. Morgenstern

Ik denk dat het voor Sky en BMC veel moeilijker is om iets voor elkaar te krijgen, dan dat het voor TLJ is om de koers van morgen te controleren. Wat betekent dat laatste tenslotte met de belangen die ze hebben? De meeste kopgroepjes die in het eerste uur ontstaan, zullen ze zonder probleem kunnen laten rijden. Het is daar enkel zaak te zorgen dat degene die uiteindelijk ontstaat een van die ongevaarlijke groepen is. Het laatste uur moeten ze vervolgens nog alert zijn, maar valt er voor de concurrentie ook weinig te bedenken om nog verschil te maken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 173 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.