Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 174 ... 481 482
Hengacity1

Ik denk dat als het nodig is Kruijswijk, Clement en Tankink de zaak controleren waar nodig.. waarschijnlijk zal Bahrein de vluchters willen controleren om zo toch nog een zege binnen te halen met Colbrelli. Zorgen dat je een groepje weg laat rijden met enkel renners met 15 minuten achterstand en dan zullen er wel ploegen gaan helpen

Glorious

UIT:
van Hoecke
Tankink
Wynants
Wagner

IN:
J. Stuyven
B. van Poppel
D. Teuns
P. Bevin
J. Tratnik
M. Lammertink

Boom en Gesink mogen lager op de loonlijst.
Olivier nog 1 jaar kans geven.

ti-raleigh

Het is zeker nog niet gedaan. TLJ is nog maar met 4 man. BMC en Sky gaan zeker nog wat proberen. Te hopen is dat sprintersploegen meehelpen.

EmPeHa

Zoveel sprinters zijn er niet meer.

S. Morgenstern

Vandaag is in eerste instantie gewoon een strijd voor de dagzege en slechts in hele uitzonderlijke gevallen een dag waar voor de eindoverwinning een strijd verwacht kan worden.

Witte Trui

'@glorius; dan komt er alleen niet zoveel van de gedachte van talentontwikkeling. Ze zullen Olivier toch wel houden en ook Wynants is belangrijk. Verder zullen zeker niet zoveel “namen” aangetrokken worden verwacht ik.

tdola

'@glorius
Lammertink kan weinig resultaten overleggen, dus waarom zou je die aantrekken?
De andere namen zijn zeker interessant (wat totaal niet zegt dat ze gehaald gaan worden).

kelderfan

Mooi om te lezen, dat TLJ met Roglic wederom een mooie zege heeft gehaald in Romandie.
Het is wat Clement aangeeft, dat hij voor 't eerst meemaakt dat TLJ een wereldtourzege heeft gehaald. Dat doe je als renner niet elke dag.
Die Roglic heeft na de Pays Vasco nu zijn 2e. zege in 't AK binnengehaald. Chapeau, want die Roglic is echt een topper geworden.
Maar ook een compliment naar Kruijswijk, Clement en Tankink. Vooral die Tankink wordt elk jaar belangrijker voor 't team.;)

stephano

word een beetje moe dat iedereen elkaar maar aan het napraten is over Gesink. (dat hij teveel verdient) en passant wordt er vergeten dat hij de dag voor zijn val in de tour nog bijna een touretappe op zijn naam schreef.
Verder vind ik de namen tamelijk willekeurig en Stuyven lijkt me veel te duur. Lijkt me beter om nieuwe talenten te zoeken en te investeren in de ontwikkeling daarvan.

Laatst gewijzigd
tdola

Tlj zal idd blijven zoeken Naar talenten en die doorontwikkelen.
Neemt niet weg dat je tankink moet vervangen, gaat Clement door?
Dus iig renner als tankink (alle terreinen die bergje redelijk verteert) lijkt noodzakelijk en wellicht versterking in 2e lijn als je Roglic moet ondersteunen lijkt gewenst.

Stuyven zou super zijn, maar mgl te duur.

Afwachten maar, duurt nog wel even voor dit meer duidelijk wordt. Op naar toc en giro. Kijken wat powless en co in vs kunnen en Bennett en van Poppel in de giro.

Borsje

Twee jaar geleden na de door Roglic nipt van Dumoulin verloren openingstijdrit Giro in Apeldoorn was de reactie van de verraste ploegleiding TLJ 'We weten niet waar de grenzen van Roglic liggen'. Wat een weelde dat die nog steeds niet bekend zijn ................

Laatst gewijzigd
tendam

Roglic is m.i. een soort betere versie van Dumoulin, als ronderenner. Op een vlakkere tijdrit zal hij het afleggen tegen Dumoulin, verder is hij volgens mij in alle aspecten beter. Alleen zal z'n consistentie over 3 weken nog moeten blijken. De gedroomde Nederlandse Tourwinnaar heeft er in elk geval een geduchte concurrent bij, nota bene bij de Nederlandse WT-ploeg.

ghostwriter

Er lopen hier wat mensen wel heel hard van stapel. Roglic is een enorm talent en het zou me niet verbazen als hij zich ook tot een toekomstige wereldtopper als klassementsrenner in grote rondes ontwikkeld maar Roglic als klassementsrenner nu al een betere versie van Dumoulin noemen is belachelijk. Het is nog totaal niet duidelijk of Roglic in een grote ronde van drie weken het niveau kan halen wat Dumoulin vorig jaar in de Giro haalde. Daarbij staat Dumoulin ook pas aan het begin van zijn ontwikkeling als klassementsrenner.

Laatst gewijzigd
Canabliz

Omdat er vaak commentaar is op de selectie van TLJ dacht ik dat het wel een leuk idea was om TLJ te vergelijken met Lotto Soudal, een ploeg met eenzelfde budget (beide rond de 15 miljoen), om zo te zien of al de kritiek terecht is. Ik heb zelf soms ook kritiek op bepaalde facetten van de ploeg. Tactisch vernuft ontbreekt nog wel eens. Het inzetten van bepaalde renners in bepaalde wedstrijden, of het ontbreken ervan, brengt soms vraagtekens naar boven. Maar wat de selectie betreft, denk ik dat TLJ naar behoren haar werk doet.

Team LottoNL-Jumbo (26 Renners) --- Lotto-Soudal (27 Renners)
*UCI Ranking: 11 --- UCI Ranking: 9

*Er zijn veel verschillende rankings te vinden, maar mocht er ooit een promovatie/degradatie systeem komen dan zal dat via de officiele UCI ranking gebeuren dus ik kijk vrijwel altijd naar de UCI ranking.

Gebaseerd op de selecties is het te verwachten dat TLJ (meer klassementsmannen) dichter bij rank 9 in de buurt komt in de Giro terwijl Soudal (zonder klassementsmannen) wat zal wegvallen. En als dat niet al in de Giro gebeurd, zal dat zeker na de Dauphine, Tour de Suisse en Ronde van Slovenie (de laatste gegarandeerd winst) het geval zijn.

Wins: 11 (5 WT) --- Wins: 10 (5WT)
2nd & 3rd: 17 --- 2nd & 3rd: 11

Note: renners van TLJ zijn niet gekoppeld aan zelfde soort renners van Soudal omdat dat vrijwel onmogelijk is

Absolute kopmannen:
ROGLIC Primoz --- BENOOT Tiesj
BENNETT George --- WELLENS Tim
KRUIJSWIJK Steven --- VANENDERT Jelle
GROENEWEGEN Dylan --- GREIPEL André

Ik denk dat, ondanks dat het voornamelijk volkomen verschillende renners zijn, de TLJ kopmannen hierboven van grotere waarde zijn. Roglic wereldtop, misschien wel de #1 momenteel, in 1-weekse wedstrijden. Groenewegen die momenteel beter is dan Greipel. Daarnaast geven de TLJ mannen meer amusementswaarde door mee te doen in GC waar de mannen van Soudal ~5 keer per jaar op kop rijden.

(Kop)mannen van tweede rij:

VAN POPPEL Danny --- DE GENDT Thomas
GESINK Robert --- MONFORT Maxime
BOOM Lars --- DE BUYST Jasper
ROOSEN Timo --- KEUKELEIRE Jens
VAN EMDEN Jos --- CAMPENAERTS Victor
BOUWMAN Koen --- VANENDERT Jelle

Veelal knechten:
CLEMENT Stef --- BAK Lars Ytting
JANSEN Amund Grondahl --- DEBUSSCHERE Jens
BATTAGLIN Enrico --- HOFLAND Moreno
POWLESS Neilson --- LAMBRECHT Bjorg
TOLHOEK Antwan --- ARMÉE Sander

WYNANTS Maarten --- HANSEN Adam
DE TIER Floris --- MARCZYNSKI Tomasz
LINDEMAN Bert-Jan --- MAES Nikolas
MARTENS Paul --- VAN DER SANDE Tosh
OLIVIER Daan --- FRISON Frederik
TANKINK Bram --- NAESEN Lawrence
EENKHOORN Pascal --- SHAW James
KUSS Sepp --- MERTZ Remy
LEEZER Tom --- SIEBERG Marcel
VAN HOECKE Gijs --- VANHOUCKE Harm
WAGNER Robert --- WALLAYS Jelle
--- WOUTERS Enzo

Zegt u het maar, welke selectie is sterker? Het zou ook leuk zijn mochten er wat Belgische kenners zijn die hun mening willen delen.

Laatst gewijzigd
Yeez

Die 15 miljoen is bij tlj de schaats- en wielerploeg, dus het budget is duidelijk lager dan dat van Lotto Soudal

Adrianus en Patrick

Pff lastig, maar wel een leuk idee, ik heb het gevoel dat TLJ de laatste jaren qua totale team sterkte onderin de WT hangt.
Dit lijstje plaatst wel het éen en ander in perspectief.

ghostwriter

'@Canabliz
Twee punten. Ten eerste, zoals jessevdalen al schreef is het budget van LottoNL aanzienlijk lager omdat van die 15 miljoen zo'n 4 miljoen naar de schaatsploeg gaat. Volgend jaar zal het budget van de Jumbo ploeg beter vergelijkbaar zijn met dat van Lotto-Soudal. Ten tweede, zoals je zelf ook al aangeeft, maakt Lotto-Soundal in tegenstelling tot LottoNL van de voorjaarsklassiekers een prioriteit en het is dus logisch dat ze op dit moment hoger in de UCI WT ranking staan. Als het Bennett en Kruijswijk lukt om in respectievelijk de Giro en Tour in de top 10 van het algemeen klassement te eindigen zal LottoNL waarschijnlijk over Lotto-Soudal heen wippen. Naar de ranking kijken om de twee ploegen te vergelijken kan dus eigenlijk pas aan het einde van het jaar en gezien het verschil in budget (dit jaar) is het eigenlijk pas echt mogelijk eind volgend jaar. Trouwens denk ik dat als het mogelijk was geweest Lotto-Soudal graag hun prijzenlijst van dit jaar zou omruilen met die van LottoNL.

Laatst gewijzigd
xistnc

Lotto Soudal, een ploeg met eenzelfde budget (beide rond de 15 miljoen)

Ik mis een vergelijking tussen de prestaties van beide ploegen op de ijsbaan. Hoe zit het met de olympische medailles en kampioenschappen van Lotto Soudal, vergeleken met Kramer, Nuis en consorten?

gardeyn

En een vergelijking van social media-content en reach van TLJ in vergelijking met Puck Moonen

tendam

'@ghostwriter
Ik zeg: een verbeterde versie van Dumoulin als ronderenner, niet als grote ronderenner want dat weten we natuurlijk nog niet. Maar als Dumoulin en Roglic beiden aan de start staan van een Tour de Suisse oid weet ik wel op wie ik m'n geld zet.

Ik zeg nota bene dat z'n consistentie over 3 weken nog moet blijken. Maar hij is van nature een betere klimmer dan Dumoulin, dus zou hij meerdere etappes in het hooggebergte in principe ook beter moeten kunnen verteren.

Wouter1998

Is het niet erg raar dat tlj niet in Frankfurt rijdt? Is een wt koers en dus weer punten te halen. Met Groenewegen een goede kans op een overwinning en deze week is er verder niks te beleven.

gardeyn

'@wouter: Alle renners die Romandië en de Giro niet rijden zullen na Parijs-Roubaix/Ardense klassiekers wel rust genomen hebben (of nog hebben) en nu weer opbouwen richting de koersen in Californië en Noorwegen en de doelen die verder weg liggen in het seizoen. Ze zullen dus niet echt fit zijn.
En met maar de helft van de WT-ploegen aan de start is dat een gedachte die meerdere ploegen hebben.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@wouter1988 deze paste niet in het programma aangezien je een team hebt wat net uit Romandie komt, renners uit het voorjaar een rustperiode wilt geven en wilt laten voorbereiden op de periode naar de Tour en een team wat in Amerika zit in voorbereiding op de TOC. De ploeg rijdt op 2 koersen na alle WT koersen alleen deze en Turkije rijden ze niet. Er zijn ploegen die er nog minder rijden..

kelderfan

'@ghostwriter
Quote:"Er lopen hier wat mensen wel heel hard van stapel. Roglic is een enorm talent en het zou me niet verbazen als hij zich ook tot een toekomstige wereldtopper als klassementsrenner in grote rondes ontwikkeld."
Roglic laat nu al zien, dat hij met de toppers mee kan draaien toch. Als hij mag van de ploegleiding, dan doet hij volgens mij gewoon mee met de AK-jongens in de TdF. Alleen voor dit jaar zijn kopmannen al genoemd met Groenewegen en Kruijswijk. Dan gaat 't er alleen maar om hoeveel klimmers en hoeveel sprinttrein mannen je selecteert. Nu Boom lijkt af te vallen kun je er ook voor kiezen om een klimmer extra mee te nemen om Kruijswijk en Roglic te ondersteunen.

Canabliz

'@ghostwriter
Dat het budget momenteel lager is maakt het eigenlijk alleen nog maar knapper van TLJ om zo'n selectie bij elkaar te hebben (naar schatting met 11 miljoen) die in mijn ogen beter is van die van Soudal (naar schatting met 15 miljoen).
Wat betreft de zomer verwacht ik ook wel dat TLJ beter gaat presteren zoals ik aangaf en jij ook verwacht. In het najaar, na de Vuelta waar ook TLJ betere kaarten heeft, zullen ze zo'n beetje gelijk op gaan denk ik.

@Sephiroth
Daar heb je wel gelijk in maar bij Soudal zijn er dan ook geen klassementsmannen die beschermd/voor gewerkt moet worden.

@xistnc
Zie Ghostwriter's commentaar

1 2 ... 174 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.