Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 175 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zoals eerder gezegd is het lastig te vergelijken.... als je kijkt zijn er op dit moment 11 eendaagse wedstrijden geweest en maar 7 meerdaagse wedstrijden. Als je dan ook nog eens meetelt dat de meeste van die eendaagse wedstrijden meer punten opleveren dan die meerdaagse dan is het verschil wel makkelijk te verklaren. De een vooral een klassieke ploeg en de ander die het vooral van de klassementen moet hebben. Dat verklaart dan ook meteen de manier van koersen, natuurlijk komt die van Lotto-S dan een stuk aantrekkelijker over dan die van TLJ. Het is echt appels met peren vergelijken in dat opzicht.

De teams die echt wat meer op elkaar lijken en qua budget ongeveer in elkaars buurt zitten (verschillen in budget ontstaat ook door diverse belastingen die betaald moeten worden en daardoor in de praktijk soms gunstiger uitvallen dan bij andere. Zo heeft EF bijvoorbeeld een lager budget, maar door de lage belasting die ze betalen over bijvoorbeeld salarissen komen ze weer gunstiger uit, maar dat terzijde) zoals EF, AG2R en Trek zitten qua stand op de Worldranking bij elkaar in de buurt. Een team als UAE valt zelfs enorm tegen die heeft ongeveer dezelfde opbouw met Aru, Martin en Costa als klimmers en Kristoff als sprinter.

Ik denk dat TLJ het prima doet en dat er zeker nog rek in de ploeg zit met een aantal jonge talenten. Natuurlijk willen we altijd meer, maar dan zal er echt aanzienlijk meer geld bij moeten en zal er vooral in de 2e lijn misschien nog een flink tandje worden bijgezet. Maar ze gaan nooit een team worden zoals SKY, Quickstep of Movistar. Maar ik zou heel tevreden zijn als een keurige middenmoter worden met af en toe een uitschieter richting de subtop.

ghostwriter

'@kelderfan
Ik kleine rondes, in grote rondes heeft hij dat nog niet laten zien. Het zou me niet verbazen als hij het kan maar het is overdreven om nu al te zeggen dat hij een betere versie van Dumoulin is als klassementsrenner. Er zijn meerdere wielrenners te noemen die geweldig presteren in kleine rondes maar in grote rondes dat niveau nooit behalen of niet lang genoeg vast kunnen houden.

kelderfan

'@ghostwriter
Quote:"Ik kleine rondes, in grote rondes heeft hij dat nog niet laten zien. Het zou me niet verbazen als hij het kan maar het is overdreven om nu al te zeggen dat hij een betere versie van Dumoulin is als klassementsrenner. Er zijn meerdere wielrenners te noemen die geweldig presteren in kleine rondes maar in grote rondes dat niveau nooit behalen of niet lang genoeg vast kunnen houden."
Ja, dat klopt, maar bijv. Danny van Poppel heeft 2 jaar geleden de Vuelta gereden en mag nu de Giro en Vuelta rijden op basis van .....
En Roglic heeft inmiddels 2 GT's gereden voor TLJ. Dus waarom bij Van Poppel geen vraagtekens en bij Roglic, die nu in 2 WT-wedstrijden en niet de kleinste laat zien, dat hij o.a. Landa en Thomas {Skytrein} achter zich weet te houden.

gardeyn

'@kelderfan: zelfs voor jouw doen is dit een idiote post.... ik zou hem verwijderen, want nu ben je helemaal niet meer serieus te nemen.

ghostwriter

'@kelderfan

" Ja, dat klopt, maar bijv. Danny van Poppel heeft 2 jaar geleden de Vuelta gereden en mag nu de Giro en Vuelta rijden op basis van ...
En Roglic heeft inmiddels 2 GT’s gereden voor TLJ. Dus waarom bij Van Poppel geen vraagtekens en bij Roglic, die nu in 2 WT-wedstrijden en niet de kleinste laat zien, dat hij o.a. Landa en Thomas {Skytrein} achter zich weet te houden."

Dit begrijp ik niet, wat heeft een (semi-)sprinter te maken met een klassementsrenner?

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Was het voor WT ploegen niet verplicht te starten in WT koersen?? (Met uitzondering van de nieuw gearriveerde aziatische toevoegingen?)

Is die koers in Frankurt dan wel WT??

kelderfan

'@gardeyn
Jouw reactie mogen wat mij betreft ook in de prullemand; want wat jouw bijdrage?

kelderfan

Eschborn-Frankfurt (1.UWT)
Ja, die race UWT; ook een uitzondering op de regel!
@ghostwriter
"Dit begrijp ik niet, wat heeft een (semi-)sprinter te maken met een klassementsrenner?"
Wat is daaruit niet te begrijpen. Zij worden allebei voor een GT geselecteerd op basis van hun specifieke kwaliteiten.
Dat Roglic niet voor 't AK mag gaan in de TdF begrijp ik niet, want hij laat zien, dat hij met de grote jongens mee kan doen.
Dat hij dat nog moet tonen in drieweekse GT is bekend, maar voor iedere renner is er een 1e. keer.
Zelf zegt hij bij cyclingnews, dat zich nog elke wil verbeteren op onderdelen als positie kiezen om energie te sparen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@kelderfan
Dus? Elke wielrenner wordt geselecteerd op basis van hun specifieke kwaliteiten. Roglic heeft in grote rondes laten zien ritten te kunnen winnen. Hij heeft nog niet laten zien in grote rondes als klassementsrenner mee te kunnen strijden met de wereldtop.

"Zelf zegt hij bij cyclingnews, dat zich nog elke wil verbeteren op onderdelen als positie kiezen om energie te sparen."

Dat kan toch prima zonder dat hij direct de druk met zich meekrijgt om een klassement te rijden? Zo kan hij zich juist richten op zijn ontwikkeling in plaats van op directe prestaties.

achtpuntzes

Ik denk niet dat het Roglic verboden wordt om een klassement te rijden in de Tour. Wel is het geen doel, maar dat is toch net even wat anders.

SS3000NL

Een goede renner voor rondes van een week hoeft niet noodzakelijk een goede renner voor een Grand Tour te zijn: bv. Spilak en Rui Costa. Laat Roglic zijn grenzen opzoeken, ook al is het pas in 2020. En als hij geen GT renner wordt, blijft hij een goede renner.

kelderfan

'@ghostwriter
Quote:"Dus? Elke wielrenner wordt geselecteerd op basis van hun specifieke kwaliteiten. Roglic heeft in grote rondes laten zien ritten te kunnen winnen. Hij heeft nog niet laten zien in grote rondes als klassementsrenner mee te kunnen strijden met de wereldtop."
Kennelijk heb je nog niet 't vertrouwen in die Roglic.
Mijn punt is, dat hij 't wel kan en alleen de kans moet krijgen om 't te laten zien in een GT. Ja, dan moet er een team om hem heen worden gebouwd.
{Ik heb al eerder gezegd, dat dit jaar voor Kruijswijk en Groenewegen is gekozen als speerpunten van 't team.}
@SS3000NL
Ja, helemaal correct; maar dat heb ik nog niet vastgesteld bij Roglic. Hij wint in Spanje en nu in Zwitserland.

ghostwriter

'@kelderfan
"Ja, helemaal correct; maar dat heb ik nog niet vastgesteld bij Roglic. Hij wint in Spanje en nu in Zwitserland."

Het punt is nou juist dat NIEMAND dat nog kan vaststellen. We kunnen nog niet weten of Roglic ook geschikt is voor het algemeen klassement in grote rondes omdat hij dat nog nooit heeft gedaan. Dat hij kleine rondes kan winnen zegt natuurlijk wel iets maar er zijn genoeg wielrenners die kleine rondes kunnen winnen en in grote rondes nooit echt goede klassementen rijden. We moeten dus niet te hard van stapel lopen en afwachten hoe Roglic zich ontwikkeld. LottoNL en Roglic hebben duidelijk een plan en tot nu toe is de uitvoering van dat plan zeer geslaagd. Dat plan kan je ietwat versneld uitdraaien als Roglic zich sneller ontwikkeld dan verwacht maar LottoNL moet zeker niet van dat plan afstappen. Als meesterknecht van Kruijswijk kan Roglic komende Tour leren wat er van een klassementsrenner in een grote ronde wordt gevraagd. Hij moet namelijk elke etappe (behalve als hij in de aanval gaat) zo lang mogelijk bij Kruijswijk blijven. Als het blijkt dat hij drie weken lang het niveau kan halen wat nodig is om een goed klassement te rijden kan hij de volgende grote ronden van het algemeen klassement een doel maken.

Netraam

Rui Costa was geweldig in kortere rondes, maar toen hij zich op grote rondes ging toeleggen raakte hij heel snel zijn edge kwijt. Nu rijdt hij nog vaak top 10, maar niet meer zo dominant als zijn eerdere jaren.

Spilak bijvoorbeeld vorig jaar in Zwitserland, die ene klim. Dat is dat kleine beetje extra dat je in zo'n korte ronde moet hebben ten opzichte van een Froome, een Dumoulin of een Kruijswijk. In een grote ronde komt de consistentie van de laatsgenoemden weer naar voren. Roglic heeft dat op dit moment, maar als hij dat kwijt zou raken om een lagere top 10 te rijden in een grote ronde...

jerteg

Wat zijn jullie verwachtingen voor Bennett in de komende Giro d'Italia? Ik denk dat hij rond plek 6 gaat eindigen.

tdola

Goed gesproken ghostwriter. Met toevoeging dat hij zeker niet elke etappe bij kruijswijk hoeft te blijven. Zal op specifieke dagen zo zijn. Clement zal het wel elke dag zijn nog meer dan Roglic, en Roglic/Gesink kunnen ook nog afwisselen in bergetappes.

Laten we hopen op doorontwikkeling Roglic naar grote ronde topper, afhankelijk van parcours in 2019 wellicht een mooie ronde uitzoeken. (Als het beste parcours de tour is, dan de tour, hoeft niet per se eerst giro of Vuelta lijkt me).
Maar meerdere grote bergetappes is idd iets wat hij nog moet bewijzen. Aan zijn daalkwaliteiten heeft ie in ieder geval een voordeel, daar lijkt weinig mis mee.

En ghostwriter, als Kelderfan iets niet wil begrijpen of anders ziet lijkt discussie onmogelijk, dan is er sprake van een kokervisie zonder mogelijk bijsturen van mening. Althans, dat is mijn mening en ervaring hier op het forum.

Edit: met mogelijk wt punten promotie-degradatie systeem moet je er misschien ook wel voor kiezen om Roglic ook juist nog kortere etappe koersen punten te laten scoren voor tlj.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jerteg ik heb geen flauw idee wat te verwachten... hij gaat nu voor het eerst volledig fit (in ieder geval daar ga ik vanuit) zonder zij-klachten zich kunnen richten op een AK. Ik vond hem bergop, zeker de laatste dagen in de TofA echt heel goed. Hij zou zomaar eens kunnen verrassen met een top 5 notering maar zie ik hem in dit veld sowieso wel top 10 rijden.

kelderfan

Quote:" Als het blijkt dat hij drie weken lang het niveau kan halen wat nodig is om een goed klassement te rijden kan hij de volgende grote ronden van het algemeen klassement een doel maken."

Nogmaals ik heb gezegd, dat er nu gekozen is voor Kruijswijk en Groenewegen. Dat hij nu de hulp van Kruijswijk kan terugbetalen in de TdF is op zich niet verkeerd. Dat wil niet zeggen, dat Roglic geen 3-weekse GT aankan als klassementsrenner. Roglic heeft in de Giro mogen proeven en heeft in de TdF 2017 al laten zien, dat hij een renner is om rekening mee te houden.

tendam

'@netraam, ghostwriter
Soms kun je het potentieel gewoon zien... bij Kruijswijk zag ik dat ook al jaren, tot hij ineens bijna de Giro won. Je werd hier voor gek verklaard als je durfde te beweren dat als hij een keer van pech gevrijwaard bleef hij daar heel dicht bij zou komen. Inmiddels kunnen we concluderen dat hij die potentie inderdaad heeft.

Bij Roglic heb ik hetzelfde, maar dan nog een niveautje hoger. Die jongen heeft iets speciaals, iets wat Costa en Spilak niet hebben. Bij Kruijswijk was het z'n fenomenale herstelvermogen, bij Roglic is het z'n koffiemolentje. Geen wonder dat de jaloerse Fransen hem gelijk al betichtten van het gebruik van een motortje, die jongen rijdt zo makkelijk.

ghostwriter

'@tendam
Waar ziee jij dan precies aan dat Roglic iemand is die niet als Poels in een grote ronde altijd wel één zwakke dag heeft waarin hij een goed klassement verspeelt? Of dat hij geen Porte is die geweldige kleine rondes rijdt maar in grote rondes nooit dat niveau vasthouden.

ti-raleigh

Het lijkt er op dat Roglic te allen tijde koel blijft. Dat is een groot pluspunt om ook in een grote ronde te kunnen presteren. Meer nog dan fysieke kwaliteiten.

Komi

Bij Roglic is het gewoon de vraag of hij het drie weken kan. Romandie was een dag goed klimmen en dat deed hij geweldig, maar om een derde week van een grote ronde met meerdere dagen klimmen aan te kunnen is toch een ander jasje. Maar volgend jaar proberen! Het liefst in de vuelta, kan die het in het voorjaar nog even huishouden in de korte rondjes.

kelderfan

Grisha Niermann is onderweg naar de Giro, volgens de TLJ-site.

Yeez

Interview met Bennett waar hij aangeeft geen last meer te hebben van zijn val, behalve een pijnlijke linkerschouder die moeilijk te bewegen is. Is duidelijk fitter dan in de Tour of the Alps zegt hij.

Hengacity1

Ik gok dat Bennett podium gaat rijden. Helemaal als ze die schouder even los wrikken. Prachtrenner vind ik het.

1 2 ... 175 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.