Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 176 ... 481 482
kelderfan

Die schouder van Bennett blijf toch een zorg. Bennett is zeker een aanwinst voor TLJ. Hij met Rogla en Kruijswijk zijn toch de mannen, die het goed doen.
Hopelijk heeft Bennett in de Giro met Bouwman, Gesink en Battaglin dezelfde steun als Roglic met Kruijswijk en Clement in Romandie.
Jammer dat Tolhoek door de knie niet mee kan gaan, want die komt hij toch een beetje te kort in de derde week.

Romāns Vainšteins

Roglic halverwege de tour uit nemen en vol op de vuelta zetten is ook een leuke piste natuurlijk. Zeker wanneer de rest zich aldaar te blubber rijdt,

Fanny

Leuk interview met ex TLJ renner Maarten Tjallingi die o.a. terugkijkt naar de Giro van 2016 en tevens vooruitkijkt naar de Giro van 2018.

http://hetiskoers.nl/podcast-cassette-maarten-tjallingii-blikt-vooruit-naar-de-giro/

kelderfan

'@Fanny
Dank voor de leuke bijdrage. Die Tjallingii was met "De Tank" toch 't cement onder/in 't team.

kelderfan

'@ghostwriter
Quote:"Of dat hij geen Porte is die geweldige kleine rondes rijdt maar in grote rondes nooit dat niveau vasthouden."
Lees ik dat goed, want je bijdrage is altijd heel goed te noemen, maar in deze zin zie ik toch iets wat niet klopt.
Want deze Porte reed naar een 5e. stek in de Tour de France van 2016. Mijn favo kon in 't geweld helaas niet wedijveren met de mannen {als Froome, Quintana, Valverde, Bardet en Adam Yates} als best geplaatste TLJ-renner.

ghostwriter

'@kelderfan
Misschien ben ik iets te critical over de prestaties van Porte in grote rondes maar een 5e plaats in een grote ronde is toch niet echt wat je van Porte zou hopen als je kijkt naar zijn prestaties in kleine rondes. In kleine rondes hoort hij vaak namelijk bij de absolute wereldtop (top drie) maar in grote rondes is hij op het niveau van Gesink blijven steken. Dat is zeker geen schande maar het is ook niet zo alsof je tijdens een grote ronde ooit het gevoel hebt gehad dat Porte een echte kans maakte om de ronde te winnen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Na zijn Sky-tijd met het rijden voor Froome had ik ook wel meer overwinningen verwacht. Dat Simon Špilak en Rui Costa de mannen zijn voor de kleine rondes en dan specifiek TdS en Romandie klopt natuurlijk wel, maar om Roglic daar aan te koppelen vind ik niet juist, omdat Roglic net daarvoor in Spanje een toch goed bezochte Pays Vasco had binnengehaald. Hij is voor mij, wat ook Clement aangeeft, een topper aan 't worden.
TLJ mag wat blij zijn, dat zij zo'n renner in hun stal te hebben. Derhalve snap ik echt niet, dat jij dat niet ziet. Zie ook je reactie op @Tendam.
Dat hij dit jaar nog geen kopman is/wordt in GT is aan TLJ en Roglic.
Maar volgend jaar mag hij wat mij betreft al aan de bak in de combi Giro/Vuelta; hij moet alleen nog een goede klimmer erbij hebben. Ik hoop dat TLJ zich als 1e. gaat uitsloven om zo'n renner te scoren. Mocht BMC geen sponsor kunnen vinden, dat zou ik 't wel weten met Dylan Teuns en het Belgisch talent Nathan Van Hooydonck.

Yeez

'@kelderfan noem mij 1 reden waarom roglic er nog een klimknecht bij moet? Wint 2 wt-rondes en zijn team was steeds op de afspraak.

achtpuntzes

'@jessevdalen
Volgens mij was de helft van roglic's team al buiten tijd naar huis nog voor de laatste rit van zijn laatste rondje dus kelderfan heeft wel een punt. Zeker als je je bedenkt dat ze met Kruijswijk nog een speerpunt hebben qua rondjes. Of wil je Kruijswijk blijven laten rondrijden als luxe-knecht van Roglic en omgekeerd? Dat is toch ook best zonde, niet?

Laatst gewijzigd
gardeyn

Als je bedenkt dat Tolhoek en Olivier in de lappenmand zitten en dat Powless (en Kuss?) volgend jaar weer een niveautje verder zijn, zie ik de noodzaak voor een extra klimmer niet zo.

Ik zou eerder voor een extra type clement/campenaerts gaan: kan tijdrijden, dus kan ook op kop van het peloton rijden als het moet en komt aardig een berg over. Wie dat dan moet zijn??

mooiman

'@ gardeyn

Maar die klimmers moeten zich nog wel allemaal bewijzen dus. Zou kunnen lukken maar ik zou toch graag een versterking zien die zich al bewezen heeft

achtpuntzes

De Gendt zou een uitstekende wegkapitein zijn, maar die gaat zijn cultstatus en tig overwinningen nog voor geen honderd jaar opgeven lijkt me.

Jari1977

Ik heb de naam Jan Tratnik horen vallen door o.a, Jose Been. Zou ik op zich wel een goede aankoop vinden. Heeft een goede tijdrit in de benen en kan nog een heuveltje over ook .

gardeyn

'@mooiman: in mijn beleving moeten scheve situaties vaak niet op de berg, maar in de vallei opgelost worden. Dan heb je meer aan een type clement dan aan een ervaren klimmer of iemand als Tolhoek of Olivier.

Laatst gewijzigd
xistnc

Ik heb de naam Jan Tratnik horen vallen door o.a, Jose Been.

Dan ging het vermoedelijk om heel iemand anders.

KJP

'@tendam

Ik zie dat speciale bij Roglic ook zeker, ik denk dat hij ook in GTs een wereldtopper kan worden, maar hij heeft voorlopig wel één mankement, en hij heeft voor mij nog niet bewezen dat hij daar overheen kan groeien.

Roglic komt wanneer er echt veel onrust in het peloton is enorm vaak wat tegen, valt dan ook geregeld. Buiten dat je in een grote ronde altijd 3x zo lang scherp moet zijn is de onrust in het peloton daar ook veel groter dan in Romandie/Baskenland. Je moet echt 21 dagen lang constant geconcentreerd blijven. Baskenland en Romandie zijn nu typisch van die koersen waar je dagen waarop iedereen van voren wilt zitten nauwelijks tegenkomt, maar ook daar wist Roglic al te vallen in het baskenland.

Anyway, het kan zeker goed komen, maar dat is wel een punt waar hij voor mij echt nog te kort op zou kunnen komen.

Romāns Vainšteins

Daar heb je nou een goede, persoonlijke piloot voor nodig die je als 2e man selecteert. Leezer is waarschijnlijk iemand die dat kan binnen dit team maar ik denk persoonlijk dat iemand als Boom (jaja, indien fit en tegen de juiste honorering) dat ook prima zou kunnen.

KJP

Zeker dat kan al een heel stuk compenseren, al hebben ze bij Quickstep met Keisse misschien wel de beste piloot en kan Gaviria je best vertellen dat dat niet altijd alles oplost. ;)

Romāns Vainšteins

Wat trouwens ook belangrijk is aan zo'n 'lijfwacht' is dat het iemand is waar ie goed mee kan. Nagenoeg elke topper heeft zo'n renner bij hem op de kamer.

Ik kan niet ontdekken wie dat binnen het team voor Roglic is en het is wel belangrijk wanneer hij idd je kopman wordt, any insider ?

Aankomen met 'hij kan het met iedereen goed vinden' wordt niet getolereerd als antwoord. Zo werkt de mensheid niet.

kelderfan

'@Jessevdalen
"noem mij 1 reden waarom roglic er nog een klimknecht bij moet? Wint 2 wt-rondes en zijn team was steeds op de afspraak."
Jammer dat jij 't zelf niet kunt bedenken, want in Romandie had hij toch alle steun nodig van team Kruijswijk/Clement.
Kruijswijk is in mijn ogen ook een kopman met recht op 2 ondersteunende mannen {hij heeft er nu 1 t.w. Clement}.
Derhalve mag Roglic toch ook wel minimaal 1 ondersteunende man erbij hebben.
Zie nu in de Giro daar heeft Bennett Bouwman en Gesink {dubbelrol?} om hem in de bergen {3e.week} te ondersteunen. Is dat genoeg?

tdola

Bennett zal er wrs wel genoeg aan hebben, of dat hoop ik iig. En vooral omdat tlj de koers daar niet hoeft te dragen. Bennett moet daar vooral volgen.

En daarom is wat extra sterke ondersteuning voor Roglic (en bijv ook kruijswijk toen ie giro had kunnen winnen) juist wel handig, omdat die in bepaalde races favoriet is en dan moet je koers in handen nemen.
T zou kunnen dat ze op doorontwikkeling van talenten hopen, maar of dat voldoende is, is de vraag. Natuurlijk ook afhankelijk wie beschikbaar is voor welke prijs en of die in bepaalde rol wil rijden.

kelderfan

'@tdola
Dat zij gewoon doorgaan met de doorontwikkeling van talenten blijft gewoon een feit; daarom noem ook Nathan Van Hooydonck {talent} als mogelijkheid, als blijkt dat BMC niet kan doorgaan. Daarnaast gaat 't zeker om beschikbaarheid en de prijs om een goede renner te halen.

SS3000NL

Nu Roompot door de aanwas van pro conti teams steeds minder startrecht krijgt, zou ik Taco van der Hoorn proberen aan te trekken. Liever Nederlands talent dan een Belgisch talent.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In wat voor opzicht is Van Hooydonck een aanwinst als het gaat om een geschikte klimknecht te zoeken ... die link zie ik niet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Lezen svp. @tdola heeft 't over doorontwikkeling van talenten bij TLJ; dan is Van Hooydonck een talent, die in dat plaatje past, mocht BMC gaan stoppen.
Trouwens hij en Eenkhoorn kennen elkaar ergens van.

1 2 ... 176 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.