'@Kelderfan ik lees... lees je eigen tekst nog maar eens terug, jullie hadden het toch over ondersteuning voor Roglic in het klimwerk:
Nu draai je er omheen... Teuns zie ik nog wel alleen nu niet denk ik de type renner die je haalt als klimknecht voor Roglic. Van Hooydonck slaat in dat opzicht nergens op. Heeft totaal zich nooit onderscheiden in het klimwerk en past niet in die discussie over de verstetking van de klimtrein.
TLJ heeft momenteel meer dan genoeg goede klimmers om Roglic mee te omringen (Kruijswijk, Bennett, Gesink, Clement, Powless, Tolhoek, Bouwman, Olivier en De Tier); zeker wanneer er de komende jaren nog meer de nadruk op Roglic komt te liggen en er dus mogelijk op bepaalde momenten op andere plekken wat ingeschikt of afgeroomd zal moeten worden. De huidige selectie biedt zulke mogelijkheden en bevat genoeg kwaliteit om Roglic goed te omringen in iedere koers waar je een sterke ploeg om hem heen wil zien. Zitten daar dan ook renners bij die op (veel) andere momenten zelf als kopman uitgespeeld worden? Ja, maar op welke wijze is dat een probleem? Wanneer je een wereldtopper in de ploeg hebt, dan ontkom je er nu eenmaal niet aan dat renners van het niveau van de andere kopmannen op momenten in dienst van Roglic moeten rijden.
Neemt niet weg dat er uitgekeken zal moeten worden naar mogelijkheden om hier en daar door te selecteren, maar om er een noodzaak in te zien om speciaal voor hem een klimknecht te halen is naar mijn mening een vreemde onderschatting van de (klimmende) renners uit de huidige selectie. Of een merkwaardig soort dogmatisme waarbinnen eenmaal op een bepaalde manier bestempelde renners niet met een ander manier aan de start kunnen verschijnen.
Volgens mij moet Roglic zelf ook nog ontdekken welk type ondersteuning hij zoekt. Tot dit jaar was het vooral een renner met een vrije rol ipv absolute kopman. Het lijkt me niet een renner voor een trein, wellicht heeft hij graag een Leezer-achtige piloot in de kilometers voorafgaande aan een klim. Maar de combi met team Stevie ging ook goed. Ik zie hem als de ideale renner voor duo kopmanschap met Kruijswijk.
Bedankt @vlek!
Twee nieuwtjes uit het interview met Bouwman:
Nog een interview met Robert Gesink
https://www.wielerrevue.nl/magazine/robert-gesink-mijn-carriere-is-nu-al-geslaagd
Dank @vlek voor de geplaatste interviews.
Overigens staat Bouwman ook nog met een leuk interview en foto, over de komende Giro d'Italia, in de papieren versie van de Gelderlander die ik vandaag
tijdens mijn werkzaamheden in Gelderland onder de ogen heb gekregen.
Wagner valt in de rol die hij in de Giro zou vervullen hoger in te schatten dan Van Hoecke. Sterkere renners zoeken voor die rol lijkt me altijd nuttig, maar de interne vervanging voor de Giro op zichzelf maakt hem nog niet overbodig. De rest van het seizoen gaat Van Poppel tenslotte nog genoeg sprints rijden. Tolhoek is bijvoorbeeld ook niet overbodig nu hij in de Giro is vervangen door Lindeman..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.