Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 177 ... 481 482
tdola

'@kelderfan
Lezen ook tussen de regels svp
Doorontwikkeling talenten gericht op ondersteuning voor Roglic.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik lees... lees je eigen tekst nog maar eens terug, jullie hadden het toch over ondersteuning voor Roglic in het klimwerk:

Maar volgend jaar mag hij wat mij betreft al aan de bak in de combi Giro/Vuelta; hij moet alleen nog een goede klimmer erbij hebben. Ik hoop dat TLJ zich als 1e. gaat uitsloven om zo’n renner te scoren. Mocht BMC geen sponsor kunnen vinden, dat zou ik ’t wel weten met Dylan Teuns en het Belgisch talent Nathan Van Hooydonck.

kelderfan

'@rahimns
Ja, Dylan Teuns zou zeker een aanwinst zijn. In bijvoorbeeld Parijs-Nice waar TLJ geen potten kon breken; behalve dan de sprintzege natuurlijk.
En ja Nathan Van Hooydonck als een talent, nu die Foss wat minder lijkt te zijn. Maar het is nog niet duidelijk of BMC gaat stoppen.

Romāns Vainšteins

So far niemand dus die Roglic' maatje binnen de groep aan weet te wijzen.

Heeft ie de grootste lol met van Emden ? Met Battaglin ? Wagner ? Tolhoek ?

Romāns Vainšteins

Boom ? Jansen ? Martens ? Eenkhoorn ?

Rahim Vlasblom
admin

Nu draai je er omheen... Teuns zie ik nog wel alleen nu niet denk ik de type renner die je haalt als klimknecht voor Roglic. Van Hooydonck slaat in dat opzicht nergens op. Heeft totaal zich nooit onderscheiden in het klimwerk en past niet in die discussie over de verstetking van de klimtrein.

simplex

'@RV. Schijnt redelijk goede relaties buiten de groep te hebben met Kelderman , pardon Kelderfan

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@RV als we het hadden geweten dan had je het gehoord. Het enige dat ik weet is dat het een aardige jongen is met een goed gevoel voor humor die blijkbaar goed in de groep ligt.

veld

Laat hem er zelf een uitzoeken, bv die Tratnik of een andere Sloveen.Dat mag wel een paar ton kosten lijkt me.

S. Morgenstern

TLJ heeft momenteel meer dan genoeg goede klimmers om Roglic mee te omringen (Kruijswijk, Bennett, Gesink, Clement, Powless, Tolhoek, Bouwman, Olivier en De Tier); zeker wanneer er de komende jaren nog meer de nadruk op Roglic komt te liggen en er dus mogelijk op bepaalde momenten op andere plekken wat ingeschikt of afgeroomd zal moeten worden. De huidige selectie biedt zulke mogelijkheden en bevat genoeg kwaliteit om Roglic goed te omringen in iedere koers waar je een sterke ploeg om hem heen wil zien. Zitten daar dan ook renners bij die op (veel) andere momenten zelf als kopman uitgespeeld worden? Ja, maar op welke wijze is dat een probleem? Wanneer je een wereldtopper in de ploeg hebt, dan ontkom je er nu eenmaal niet aan dat renners van het niveau van de andere kopmannen op momenten in dienst van Roglic moeten rijden.

Neemt niet weg dat er uitgekeken zal moeten worden naar mogelijkheden om hier en daar door te selecteren, maar om er een noodzaak in te zien om speciaal voor hem een klimknecht te halen is naar mijn mening een vreemde onderschatting van de (klimmende) renners uit de huidige selectie. Of een merkwaardig soort dogmatisme waarbinnen eenmaal op een bepaalde manier bestempelde renners niet met een ander manier aan de start kunnen verschijnen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Interviews:

Van Poppel[/url]

Robert Gesink

Bouwman

Laatst gewijzigd
horsm

Volgens mij moet Roglic zelf ook nog ontdekken welk type ondersteuning hij zoekt. Tot dit jaar was het vooral een renner met een vrije rol ipv absolute kopman. Het lijkt me niet een renner voor een trein, wellicht heeft hij graag een Leezer-achtige piloot in de kilometers voorafgaande aan een klim. Maar de combi met team Stevie ging ook goed. Ik zie hem als de ideale renner voor duo kopmanschap met Kruijswijk.

Chrys

Bedankt @vlek!

Twee nieuwtjes uit het interview met Bouwman:

Robert en ik zijn streekgenoten en hij heeft wel een balletje bij de ploeg voor me opgegooid toen ik de Valle d’Aosta won bij de beloften.

Verder heb ik er niet zo’n moeite mee om deze ronde mijn eigen kansen op te offeren. In het seizoen zijn er kansen voor mezelf – zoals later ook nog in de Tour of Utah en de Tour of Colorado, waar ik samen met Neilson Powless zelf voor een klassement kan gaan.

Fanny

Nog een interview met Robert Gesink

https://www.wielerrevue.nl/magazine/robert-gesink-mijn-carriere-is-nu-al-geslaagd

Dank @vlek voor de geplaatste interviews.

Overigens staat Bouwman ook nog met een leuk interview en foto, over de komende Giro d'Italia, in de papieren versie van de Gelderlander die ik vandaag
tijdens mijn werkzaamheden in Gelderland onder de ogen heb gekregen.

Laatst gewijzigd
tdola

Na het interview van van Poppel ben ik niet meer zo zeker dat ze Wagner volgend jaar vervangen door Boy van Poppel, wat me eigenlijk wel een inkopper leek.

Romāns Vainšteins

'Laat hem er zelf een uitzoeken, bv die Tratnik of een andere Sloveen.Dat mag wel een paar ton kosten lijkt me'

Lijkt me een prima idee, zo investeer je.

Franco Bitossi

Ik zou even gaan buurten bij Julien Vermote. Die verpietert bij DD.

jvh93

'@tdola als je het interview zo leest verwacht ik het ook niet inderdaad. Wel verwacht ik dat Wagner zal vertrekken aangezien hij nu de Giro ook met Gijs en Jos gaat doen en Wagner ook niet gebruikt gaat worden voor Groenewegen, dus eigenlijk overbodig is geworden.

S. Morgenstern

Wagner valt in de rol die hij in de Giro zou vervullen hoger in te schatten dan Van Hoecke. Sterkere renners zoeken voor die rol lijkt me altijd nuttig, maar de interne vervanging voor de Giro op zichzelf maakt hem nog niet overbodig. De rest van het seizoen gaat Van Poppel tenslotte nog genoeg sprints rijden. Tolhoek is bijvoorbeeld ook niet overbodig nu hij in de Giro is vervangen door Lindeman..

Laatst gewijzigd
jvh93

Tolhoek is een ander verhaal. Die is niet fit. Wagner is volgens mij gewoon fit tenzij ik iets gemist heb

gardeyn

'@jvh: hij krijgt tijdens de giro een kind

Netraam

Wagner's vrouw is bijna uitgerekend.

@Franco
Vermote heeft een zware blessure opgelopen, maar rijdt ook nog niet zo lang bij DD rond. Gewoon wat tijd geven.

wieler4live

Koen Bouwman wilt voor de eerste witte trui gaan in de giro een mooie doelstellingen lijkt mij wie zijn de grootste concurrenten die ook een goede tijdrit hebben?

Rhohan

'@wieler4live
Flinke concurrentie voor die 1e witte trui hoor.
Pedersen, Hamilton, Schachmann, Haig, Grossschartner, Oomen en Cavagna zijn allemaal mannen met een goede (korte) tijdrit in de benen.

Rahim Vlasblom
admin

Ik denk aan Ryan Mullen, Sam Oomen, Ben O'Connor of Mads Pedersen

1 2 ... 177 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.