Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 178 ... 481 482
Yeez

Schachmann of pedersen gok ik.

ti-raleigh

Giro: 2 etappes. Bennett 7e.

Fanny

Als Bouwman die 1e witte trui ophaalt in de proloog zal dat voor mij een hele grote verrassing zijn gezien de grote tegenstand van de betere tijdritrenners die hier genoemd worden als kandidaat voor de 1e witte trui.
Bouwman kennende in de afgelopen koersen Coppi Bartali (zwaar gevallen en toch nog een goede tijdrit) en een uitstekende Tour of the Alp zal hij het zeker proberen als de benen goed zijn als goede tijdrijder.
Na deze proloog zal hij in eerste instantie vooral moeten knechten voor vooral Bennett en in mindere mate misschien voor Gesink.
Het jongerenklassement (witte trui) leiden zal dan ook in mijn ogen niet haalbaar zijn zolang hij moet knechten voor Bennett alhoewel hij wel ver kan komen als hij lang met Bennett meekan in de grote bergetappes.
Daarnaast zal hij best wel een etappe hebben uitgekozen om een keer in de aanval te gaan wat hem toch wel het ligt met die aardige sprint die hij in een klein groepje heeft.
Dus die 1e witte trui in het jongerenklassement zal denk ik zijn voor Pedersen, voor Mullen en Schachmann.

Yeez

'@fanny wordt die trui 3 keer uitgereikt dan? ;)

Fanny

'@jessevdalen
Grapjas !
Wel 21 maal denk ik Haha.

Rahim Vlasblom
admin

iemand nog een vraag aan Koen Bouwman ;)

https://twitter.com/TLJ_supporters/status/991386207358717952

jarinboybro

Hoe hoog denken jullie dat Bennett gaat eindigen in het AK?
Het podium lijkt me met mannen als Froome, Dumoulin, Aru en Pinot toch wel uitgesloten... Wat denken jullie hierover?

Markjow

'@ Jarinboybrp, Als de genoemde mannen (+ Lopez) allemaal goed zijn en de Giro uitrijden, dan rest voor Bennett plek 6 a 7. Lijkt mij wel de meest realistische schatting zo. Al heb ik ook wel de hoop dat we een Bennett gaan zien in zijn beste vorm, dan rest de vraag nog of hij mee kan met de eerder genoemde namen. Zou wel uit het oogpunt van TLJ een zeer leuke Giro kunnen worden dan.

Loek de Rooij

Lees net op Strava dat Tolhoek baar Californië gaat. Ik ga er dan vanuit dat hij verlost is van zijn knie pijn? Weet iemand hoe hij er voor staat?

Rahim Vlasblom
admin

'@Luckyloek hij heeft de afgelopen weken vooral in Nederland getraind maar heeft in ieder geval weer wat trainingsritten kunnen maken. Ook al wat langere maar of hij in de TOC alweer helemaal top is betwijfel ik. Maar als hij daar weer wat ritme kan op doen en in ieder geval wat knechtenwerk kan leveren zou het alweer een hele stap vooruit zijn. Verder verwacht ik er nog niet heel veel van.

kelderfan

Volgens PCS is hij ook weer pijnvrij. Goede zaak dat Antwan Tolhoek weer in wedstrijdverband kan meedoen. De ToC is altijd een leuke tour om te volgen.
Dus go, go Antwan.

Fanny

Eerste prijs voor TLJ morgen in de proloog van de Giro d'Italia ?
Nee, alle gekheid op een stokje.
Het zou zeer verrassend zijn als Bouwman die witte trui pakt en het zou nog mooier zijn voor TLJ als Van Emden ook nog de rose trui pakt in de proloog van de Giro d'Italia.
Maar beiden zullen, denk ik, geen waarheid worden.
Mocht het toch zo zijn dan is voor TLJ de Giro al meteen geslaagd en kunnen ze zonder de druk van een verdere overwinning fietsen voor een sprintzege voor van Poppel bv al in de 2e rit.

http://www.wielerflits.nl/nieuws/346839/koen-bouwman-vol-ambitie-beginnen-met-de-jongerentrui-zou-gaaf-zijn.html

Fanny

Nog een nterview met Bouwman in de Gelderlander.

https://www.gelderlander.nl/sport/koen-bouwman-in-topvorm-naar-de-giro~a24f0032/

Fanny

Ook Robert Gesink heeft weer eens de krant gehaald met een interview in de Gelderlander.

https://www.gelderlander.nl/giro/gesink-gaat-voor-een-etappe-in-de-giro-welke-rit-het-is-maakt-me-niets-uit~a5e99b69/

ghostwriter

Ik zou bij het verlengen van het contract van Gesink afspreken dat hij in grote rondes gaat knechten voor een kopman als primaire taak en dat hij daarnaast twee/drie ritten mag uitzoeken waarin hij in de aanval gaat. Aan maar "een beetje [een kopman] helpen", zoals Gesink in het interview met De Gelderlander zegt, heeft de Jumbo ploeg volgend jaar weinig. Zeker als Bennett zijn contract verlengt heeft de ploeg een aantal klimknechten nodig die tot diep in de finale hun kopman kunnen bijstaan. Ik zou graag zien dat de Jumbo ploeg zich volgend jaar in de Tour geheel op het algemeen klassement van Kruijswijk zal richten en dus geen sprinttrein meeneemt. Ik zou Bennett de Giro als kopman laten rijden om vervolgens in de Tour te knechten en Roglic eerst in de Tour laten knechten om vervolgens de Vuelta als kopman te rijden. Als dan ook Clement, Gesink en Bouwman of Tolhoek aan de klassementstrein van Kruijswijk worden toegevoegd heeft de Jumbo ploeg een prachtige klimploeg. Dan kunnen er daarnaast twee hardrijders (bijvoorbeeld Wynants en Boom) aan de ploeg worden toegevoegd om Kruijswijk de vlakkere etappes zonder schade te laten doorkomen.

S. Morgenstern

Bennett wil volgend jaar als kopman naar de Tour de France.

xistnc

Ja, dat zal goed kunnen. En dat zou meteen ook roet in het eten kunnen gooien qua contractverlenging.

Er zijn genoeg ploegen zonder ook maar iets van een AK-kopman, dus dan is het logisch dat hij om zich heen gaat kijken.

Rahim Vlasblom
admin

Zou kunnen, hoeft ook niet... ligt eraan of hij alleen kopman wilt zijn of die eventueel wilt delen met Kruiswijk of Roglic (al zou ik die niet meteen als kopman in de Tour laten starten) dan heb je ook met Bennett nog opties om hem wat te bieden. Maar dit maakt het er inderdaad niet makkelijker op.

Tinkerbell

Ik weet ook niet hoe het met Kruijswijk zit maar die kan volgend jaar toch ook weer kopman zijn in de Giro ipv in de Tour?
Misschien vindt hij die hele Tour maar niks dit jaar en dan kan Bennett gewoon kopman zijn in de Tour.

xistnc

Misschien wel. Maar misschien telt niet, als een renner opties heeft qua voortzetting van zijn carrière.

Adrianus en Patrick

Ik zou bennet lekker laten gaan en zijn budget herinvesteren in Nederlandse renners met een grote PR waarde voor TLJ.

Wat heeft sponsor Jumbo aan een kiwi die voor een prima wedde 5e kan worden in een GT?

tdola

Dat klinkt aardig lb117, maar welke nl renner is beschikbaar, wil naar tlj en kan een Bennett rol vervullen voor tlj. Ik zie ze niet zo 1-2-3

Rahim Vlasblom
admin

Dat lijkt me inderdaad een lastige zoektocht... de enige Nederlandse renner die daarvoor in aanmerking komt is dan Bauke. Zijn contract loopt af maar of die te paaien is voor een terugkeer naar deze ploeg vraag ik me serieus af.

Netraam

Bauke verdient bij Trek ook een stuk meer dan Bennett bij TLJ. Zelfs als Bauke een minder seizoen draait vanaf nu, zou hij nog steeds een significante prijsstijging zijn...

S. Morgenstern

Bennett gaat volgend jaar ook meer verdienen. Ik betwijfel zelfs of dat na een hele goede Giro zoveel zou verschillen met Mollema.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 178 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.