Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 179 ... 481 482
Netraam

Mollema wordt op 1,5 miljoen per jaar geschat. Na een slecht jaar iets inleveren tot 1 miljoen?
Bennett heeft het in een interview uit 2017 over "...then there is the bulk of us earning between 70,000 and 120,000." en "...there is a big step down to the potential winners who have made one really big result. They can push near a million."

Dat zou een heel goede Giro moeten zijn voor Bennett en een heel slecht seizoen voor Bauke, imho.

xistnc

'@Netraam
En dan is de NZL roebel ook nog maar 0,60 euro, kun je nagaan!

Maar zonder gekheid, die uitspraak betekent natuurlijk niet per se dat hij zelf onder die 'us' zit. Ik schat zijn niveau, prestaties en punten op een jaarsalaris van 400.000-450.000 euro. Een top-Giro (top-5) doet daar nog een schepje bovenop. Dan moet je je als ploeg inderdaad gaan afvragen, of een renner dat in het totaalplaatje waard is.

kelderfan

'@ghostwriter
Lijkt mij echt een goed idee om die sprinttrein thuis te laten in de TdF om volgend jaar met de klimploeg weer mee te kunnen doen in 't AK.
Kruijswijk en Bennett voor 't AK met als ondersteuning Clement, Bouwman, type "Konrad" en Powless. Daarbij dan Jos Van Emden en Lars Boom? als hardrijders.
Roglic met Gesink kan dan met de jonge garde {De Tier, Olivier en Tolhoek} en een kleine klimploeg met Groenewegen, Jansen en Roosen naar de Giro.

S. Morgenstern

Groenewegen naar de Giro sturen en dan ook nog met enkel Jansen en Roosen? Sure..

ghostwriter

De vraag is of het niet verstandiger is om Bennett (die waarschijnlijk een hoog salaris zal eisen) te laten gaan. Zeker als Roglic volgend jaar wel voor het algemeen klassement in grote rondes gaat is het misschien handiger om het salaris wat Bennett zou verdienen te investeren in een paar sterke mannen voor de tweede lijn (mannen als De Kort, Roche, Pauwels, Frank, etc.) die een kopman bij kunnen staan maar in geval van nood ook voor zichzelf kunnen rijden.

kelderfan

'@vlek
Yes Sure, waarom niet? Ook in de Giro heb je meer aan sterke mannen, dan trein met lead-out.
@ghostwriter
Waarom moet Bennett gaan. Hij moet dan wel erg zijn best doen om bij 1e. vijf te eindigen in de Giro. Hij zal best wat meer salaris krijgen.
Dat lijkt mij niet meer als billijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan de vraag is niet dat hij moet gaan... eerder dat hij zelf misschien wel wat anders wilt.

ghostwriter

'@kelderfan
Bennett zal waarschijnlijk een enorme salarisverhoging eisen en ik denk dat Jumbo zich daarom misschien beter op Kruijswijk en Roglic kan richten. Door bijvoorbeeld het geld wat ze anders aan Bennett zouden besteden te gebruiken om klimknechten als Roche en Pauwels aan te trekken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ook in de Giro heb je meer aan sterke mannen, dan trein met lead-out.

Wat bedoel je met sterke mannen? Ik denk dat dit voorjaar een aantal keer duidelijk is aangetoond dat een sterke trein van drie tot vier man voor Groenewegen heel belangrijk kan zijn. Ik zie geen aanleiding om te denken dat dit in de Giro anders zou zijn en je daar net zo goed met een minder goede ondersteuning kan starten. Althans, niet wanneer dat de belangrijkste wedstrijd van het seizoen zou zijn van een van de drie belangrijkste speerpunten van deze ploeg. Je 'goede idee' valt dus onmogelijk serieus te nemen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Wat bedoel je met sterke mannen? Ik denk dat dit voorjaar een aantal keer duidelijk is aangetoond dat een sterke trein van drie tot vier man voor Groenewegen heel belangrijk kan zijn. Ik zie geen aanleiding om te denken dat dit in de Giro anders zou zijn en je daar net zo goed met een minder goede ondersteuning kan starten. Althans, niet wanneer dat de belangrijkste wedstrijd van het seizoen zou zijn van een van de drie belangrijkste speerpunten van deze ploeg. Je ‘goede idee’ valt dus onmogelijk serieus te nemen."
Roosen, Jansen en Boom bedoel daarmee en niet de door jou gevierde Leezer en Wagner.

S. Morgenstern

Volgens mij zijn dat vijf renners van verschillend niveau, maar wel met dezelfde soort kwaliteiten voor een sprintvoorbereiding op het hoogste niveau; qua plek en rol zijn ze redelijk inwisselbaar. Een sterke trein bestaat bij alle ploegen uit in ieder geval een man of drie of vier van dat type. Ploegen die het met minder proberen zijn te afhankelijk van andere factoren en gaan te weinig uit van de eigen kracht. TLJ heeft dit voorjaar getoond dat ze sterk genoeg zijn en dat laatste wel kunnen doen. Roosen, Jansen en Leezer als laatste drie zijn naar mijn mening daarbij de beste trein waarmee je Groenewegen momenteel op pad kunt sturen.

Het blijft verder ridicuul om te stellen dat je hem net zo goed met slechts twee renners op pad kunt sturen in de belangrijkste koers van zijn seizoen. Kritiek hebben op inhoudelijk onjuiste diskwalificaties van bepaalde renners moet je verder overigens niet verwarren met het bewieroken van desbetreffende renners.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
"Bennett zal waarschijnlijk een enorme salarisverhoging eisen en ik denk dat Jumbo zich daarom misschien beter op Kruijswijk en Roglic kan richten. Door bijvoorbeeld het geld wat ze anders aan Bennett zouden besteden te gebruiken om klimknechten als Roche en Pauwels aan te trekken."

Bennett zal ´t in deze Giro natuurlijk moeten laten zien. Hij heeft de potentie, maar zelf schat hij zich niet zo hoog in om bij Dumoulin en Froome in de buurt te blijven. Hij hoopt zelf op een sterke 3e. week om in de toptien te komen.
Ik hoop, dat zij deze kiwi kunnen behouden, want juist hij en Kruijswijk lijken mij een sterk duo, met Kruijswijk als de kopman.
Voor Roglic zou ik een Roche als een welkome versterking zien.
Roglic met Roche of Konrad en jongens als Bouwman, De Tier, Daan Olivier, Tolhoek lijken mij goed voor mooi klassement.
Want anders krijgen wij weer ´t verhaal, dat als TLJ een sterk team heeft, de ploeg 1 van de kopmannen moet laten gaan.
Dat spelletje is al vaker gespeeld met o.a. Mollema, Kelderman en Ten Dam.

S. Morgenstern

Want anders krijgen wij weer ´t verhaal, dat als TLJ een sterk team heeft, de ploeg 1 van de kopmannen moet laten gaan.

Precies, waarom zou het niet allebei kunnen!? Gewoon Bennett behouden en zo'n klimknecht als Roche of Pauwels halen!! En als we dan toch bezig zijn doen we Konrad er toch ook gewoon bij? Die is hier tenslotte al vaker genoemd en als je alle kopmannen houdt, dan moeten ze natuurlijk ook allemaal hun eigen knechten hebben.

Beetje een reëel dilemma schetsen... Dat is toch niet leuk..

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Het blijft verder ridicuul om te stellen dat je hem net zo goed met slechts twee renners op pad kunt sturen in de belangrijkste koers van zijn seizoen en kritiek hebben op inhoudelijk onjuiste diskwalificaties van bepaalde renners moet je verder niet verwarren met het bewieroken van desbetreffende renners."
Ja het zal in jouw ogen-visie altijd ridicuul blijven, maar je hebt ook zelf een aantal keren kunnen zien, dat Roosen en Jansen de mannen zijn die Groenewegen in stelling brengen. Als je uitgaat van ideale groep voor de Giro 2019 met Roglic en Groenewegen, dan heeft Roglic met Gesink en genoemde Roche, Olivier en Tolhoek een klimtrein. Groenewegen heeft dan met Jansen, Roosen en Olivier, Gesink zijn sprinttrein, want hoeveel kansen krijgt de sprinttrein om zich te tonen.

S. Morgenstern

je hebt ook zelf een aantal keren kunnen zien, dat Roosen en Jansen de mannen zijn die Groenewegen in stelling brengen.

Roosen en Jansen waren dit voorjaar de laatste twee mannen in zijn vaste trein, nooit de enige.. Het is zelfs zo dat Roosen bij de overwinning van Groenewegen in Parijs-Nice uit het treintje raakte en daarna nooit meer vooraan kwam. Martens, Jansen en Leezer hebben hem toen alsnog in een uitstekende positie afgezet, in de sprint van dit voorjaar die de meeste overeenkomsten had met een sprint in een grote ronde.

Dat is het voordeel van een sterke trein; daarmee zijn zaken die mis gaan (en dat gaan ze onherroepelijk in een sprint) vaak nog recht te zetten. Ik vraag me af of dat ook lukt met twee man minder (dus in bovenstaande koerssituatie met enkel Jansen) of dat je dan vaker een sprintkans mis zal lopen. Ik weet in ieder geval zeker dat we het antwoord op die vraag niet gaan krijgen in de Giro van volgend jaar, aangezien een 'ideale ploeg' rond Roglic en Groenewegen nooit zo onevenwichtig zal worden samengesteld.

Laatst gewijzigd
gardeyn

In de Tour is het m.i. mogelijk om sprint en klassement te combineren, omdat de belangen te groot zijn voor andere ploegen.
M.a.w. in sprintetappes nemen 5 andere ploegen ook de verantwoordelijkheid om de vluchters terug te halen, terwijl een ploeg, met een sprinter met de status van Groenewegen, in de Giro waarschijnlijk een van de twee ploegen is die voor een sprint moet zorgen. Daar heb je dan, buiten de specifieke sprinttrein, ook wat mannetjes voor nodig, waardoor de klimtrein in de verdrukking komt (n.b. V Poppel heeft niet de status van Groenewegen en de ploeg hoeft dus niet de koers alleen te dragen)
In de Tour is er voor het klassement ook veel minder ruimte voor een coupe/speculeren, want de nummers 2 tot 8 laten hun ploeg daar toch voor rijden (en daarbij, de kans op de gele trui is voor TLJ normaal gezien kleiner), dus zijn minder knechten nodig om evt de leiding te verdedigen.

Laatst gewijzigd
Adrianus en Patrick

Wel mooi om te lezen dat Roche al zo goed als getekend heeft voor volgend jaar...
Hij heeft bij SKY en BMC gereden en zal ongetwijfeld meer verdienen als Bennet op dit moment.
Maar zou een mooie versterking zijn.

Yeez

Alleen Van Emden, Bouwman en Bennett zullen voluit gaan vandaag.

Niklas

Hé, @kelderfan, die Dumoulin lijkt me ook wel een leuk rennertje voor TLJ! ;-)

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Niklas
Je neemt mij de woorden uit mijn mond. Maar om hem een leuk rennertje te noemen, foei. Die Tom Dumoulin is een hele meneer.;)
@jessevdalen
Die mannen kwamen wel te kort om mee te doen.
Dus die Bennett gewoon bij TLJ in dienst laten blijven.

kelderfan

'@vlek
Dat jij altijd de sprinttrein de voorkeur geeft boven de klimploeg weet ik inmiddels wel.
Nu TLJ met mannen als Roglic, Kruijswijk en in mindere mate Bennett goede tot redelijk goede kopmannen heeft voor 't AK lijkt mij dat de klimploeg de voorkeur moet krijgen en dat gaat nu eenmaal ten koste van de sprintploeg. Groenewegen en zeker Danny Van Poppel willen afgezet worden in de laatste km en hebben derhalve geen hele sprintploeg nodig.
Enkele rappe mannen van de klimploeg kunnen op die dagen, dat het op de bekende sprint uitloopt zeker van dienst zijn.
Als je uitgaat van Roglic in de Giro dan mag hij toch wel goed omringd worden door berggeiten en heuvelmannen. Dan kun je Groenewegen niet laten meedoen met eigen trein. Dan zal hij 't moeten doen met Jansen en Roosen {die jongens zijn volgend jaar ook een stuk sterker}; als je denkt dat hij meer man nodig heeft, dan zou ik hem geen Giro laten rijden. Dan lijkt mij Danny Van Poppel toch de aangewezen man.

S. Morgenstern

Ik geeft helemaal niet de voorkeur boven de sprinttrein. Dat hele sprinten kan me zelfs gestolen worden. Ik volg echter een ploeg die er een van zijn speerpunten van heeft gemaakt en daarmee ontkom ik er niet aan te onderkennen dat ze die discipline serieus zullen nemen. Helemaal nu ze een wereldtopper uit eigen land hebben. Die werkelijkheid onderkennen bij het bespreken van mogelijke opstellingen lijkt me het minste wat we van elkaar mogen verwachten.

Canabliz

Toch wel een beetje teleurstellend voor TLJ vandaag. Te zwaar voor Jos, Bouwman nog niet goed genoeg op dit niveau, en Bennett toch ook zeer matig (als je ziet dat bijvoorbeeld pozzovivo top tien rijd). Goed, t'is nog 3 weken.

Fanny

Interview met Jos van Emden en Koen Bouwman over de proloog.
Bouwman heeft dus erg veel geluk gehad dat het niet weer mis ging net als in d Coppi Bartali.
Dat is denk ook de reden dat hij niet de ITT reed die ik van hem verwacht had.
Van Emden kwam dus tekort op die klimmetjes.
Volgens mij hadden beiden ook last van de warmte.
Zeker Bouwman kan daar niet goed tegen (Tour Down Under).

https://youtu.be/SXHzzTzbl4U

https://youtu.be/BQA0UQLP3tY

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Ik vond Bennett niet echt slecht. Het zal niet zo zijn dat Pozzo krediet verdient voor zijn top10 plek hier of wel dan? Die rijdt gewoon echt een hele sterke tijdrit. Veel beter dan verwacht. Bennett niet goed en niet slecht wat mij betreft. Zoals Dumoulin ook al zei is dit een explosieve tijdrit, constant interval. Laat dat nou niet het sterkste punt van Bennett zijn.

De enige man van TLJ die dit had gekund was Roglič. Campenaerts ook erg sterk trouwens (die kan dit ook). Die snoert wel de monden van een aantal wielerflitsers.

1 2 ... 179 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.