'@Poeksel
Hij noemt specifiek Vittoria (Sunweb, TLJ) als slecht maar verbeterend en de Continental (Movistar, Sky) als de benchmark.
@Wielerfan
Road.cc en Bikeradar zijn niet de meest objectieve sites, een superbike moet bij hen ook een bijbehorend imago hebben bijvoorbeeld...
En slechte fietsen zie je er ook weinig, hoewel er geen bewijs is voor het kopen van reviews.
We hebben de discussie over banden ook hier toen gehad, maar feit is dat Movistar het grootste slachtoffer was in die tijdrit. En zij reden wel op de benchmark: Continental.
Daarnaast hebben veel bandenmerken naast hun normale assortiment ook 'pro-only' banden. Hier worden vaak grammen gespaard door latex te gebruiken of de lekbescherming weg te laten. Immers: morgen toch nieuwe banden. Ik heb het gevoel dat bij sommige merken meer marge gehouden wordt, soms met inachtneming van een minder 'fijn' gevoel, om valpartijen of lekke banden te voorkomen.
'@Kelderfan volgens mij gingen er wel meer kanshebbers onderuit... het waren ook wel extreme omstandigheden (zeker als je zoals Roglic altijd de randjes opzoekt, daarom is hij zo goed) en dan is het risico op valpartijen altijd groter, maar om die wedstrijd nou als benchmark te gebruiken over de kwaliteit van de banden, vindt ik persoonlijk niet heel sterk. Toen niet en nu nog steeds niet.
'@rahimns
Ja, juist bij die omstandigheden zijn de banden van extra belang. Het ging over de fietsen en banden horen daar toch echt bij.
Er was eens een veldrit, waarbij een oud stel banden werden gebruikt en met succes.
Bij Roglic aangeven, dat hij altijd de randjes opzoekt, vind ik niet heel sterk.
Roglic heeft juist in de Giro laten zien, dat hij juist goed kan omgaan met die omstandigheden.
Maar #RV wil 't liever over slaapmiddelen hebben en dat {slapen en rusten} is ook belangrijk voor de wielrenners van TLJ.
Mogen die jongens wel thuis gebruik maken van slaapmiddelen?
'@Kelderfan Bij die omstandigheden en met de manier van rijden van hem is de kans op een valpartij groter. In de Giro reed hij juist onder droge omstandigheden, het begon pas te regenen na zijn tijdrit. Van Emden, Gesink en Roosen reden bij de eerste 26 van de tijdrit, als die band zo slecht zou zijn dan zou dat toch ook niet kunnen, en Van Emden wint zelfs de tijdrit in de Giro op die banden... er zijn zoveel factoren die een valpartij veroorzaken, lijkt me lastig om dan te bepalen dat de oorzaak ligt in het rubber.
En nee, ook thuis mogen ze niet zomaar medicatie gebruiken buiten de ploeg om.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.