Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 18 ... 481 482
Noud89

Neemt iemand dat Anglo Saksische promo praatje nog steeds serieus? Volgens mij is wel duidelijk dat het tijdrit materiaal van Bianchi bijvoorbeeld gewoon echt erg goed is.

Laatst gewijzigd
Netraam

'@Poeksel
Hij noemt specifiek Vittoria (Sunweb, TLJ) als slecht maar verbeterend en de Continental (Movistar, Sky) als de benchmark.

@Wielerfan
Road.cc en Bikeradar zijn niet de meest objectieve sites, een superbike moet bij hen ook een bijbehorend imago hebben bijvoorbeeld...
En slechte fietsen zie je er ook weinig, hoewel er geen bewijs is voor het kopen van reviews.

Yeez

Feit is dat Bianchi de laatste 2 jaar gewoon topmateriaal levert.

kelderfan

'@Poeksel
De banden zijn echt wel een discussie waard. TLJ had 't afgelopen seizoen wel erg vaak renners op de grond.

Poeksel

Ja, en de vraag is of dat puur aan de renners ligt, of dat de banden ook een rol spelen. Dat de tijdritfietsen goed zijn geloof ik wel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hebben we ergens een staatje welke ploegen de meeste valpartijen hadden, of is het puur op gevoel hier. Ik heb de renners in ieder geval nooit horen klagen over de banden.

kelderfan

'@rahimns
Ik heb een tijdrit gezien, waarbij een van de kanshebbers van TLJ hard onderuit ging en toen was er geen discussie over de banden?
@poeksel
Het kan aan de rijder liggen, maar naar mijn indruk had 't ook met de banden te maken. {bandenspanning of ...}

Netraam

We hebben de discussie over banden ook hier toen gehad, maar feit is dat Movistar het grootste slachtoffer was in die tijdrit. En zij reden wel op de benchmark: Continental.

Daarnaast hebben veel bandenmerken naast hun normale assortiment ook 'pro-only' banden. Hier worden vaak grammen gespaard door latex te gebruiken of de lekbescherming weg te laten. Immers: morgen toch nieuwe banden. Ik heb het gevoel dat bij sommige merken meer marge gehouden wordt, soms met inachtneming van een minder 'fijn' gevoel, om valpartijen of lekke banden te voorkomen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan volgens mij gingen er wel meer kanshebbers onderuit... het waren ook wel extreme omstandigheden (zeker als je zoals Roglic altijd de randjes opzoekt, daarom is hij zo goed) en dan is het risico op valpartijen altijd groter, maar om die wedstrijd nou als benchmark te gebruiken over de kwaliteit van de banden, vindt ik persoonlijk niet heel sterk. Toen niet en nu nog steeds niet.

Romāns Vainšteins

Gaan we het nu over banden hebben terwijl de halve LTJ-selectie aan de prozac zit ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@RV wiskunde was vast niet je sterkste vak .... maar life goes on en blijkbaar zijn nu de banden aan de beurt voor een volledige evaluatie.

kelderfan

'@rahimns
Ja, juist bij die omstandigheden zijn de banden van extra belang. Het ging over de fietsen en banden horen daar toch echt bij.
Er was eens een veldrit, waarbij een oud stel banden werden gebruikt en met succes.
Bij Roglic aangeven, dat hij altijd de randjes opzoekt, vind ik niet heel sterk.
Roglic heeft juist in de Giro laten zien, dat hij juist goed kan omgaan met die omstandigheden.
Maar #RV wil 't liever over slaapmiddelen hebben en dat {slapen en rusten} is ook belangrijk voor de wielrenners van TLJ.
Mogen die jongens wel thuis gebruik maken van slaapmiddelen?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Bij die omstandigheden en met de manier van rijden van hem is de kans op een valpartij groter. In de Giro reed hij juist onder droge omstandigheden, het begon pas te regenen na zijn tijdrit. Van Emden, Gesink en Roosen reden bij de eerste 26 van de tijdrit, als die band zo slecht zou zijn dan zou dat toch ook niet kunnen, en Van Emden wint zelfs de tijdrit in de Giro op die banden... er zijn zoveel factoren die een valpartij veroorzaken, lijkt me lastig om dan te bepalen dat de oorzaak ligt in het rubber.

En nee, ook thuis mogen ze niet zomaar medicatie gebruiken buiten de ploeg om.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Je bedoelt drogere omstandigheden. De wegen waren reeds glad door de regen en Roglic had 't geluk {hij niet alleen}, dat de regen heftiger werd, toen hij had gereden toch.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan alleen het laatste deel was natter, daarnaast was deze natuurlijk minder technisch dat die tijdrit in Duitsland. Maar ondertussen is het wel heel dun aan het worden om op die basis de kwaliteit van de banden te beoordelen, vind je zelf ook niet

skylimit

Waarom gebruiken de jongens van TLJ geen salbutamol, is toch beter dan een slaapmiddel ? Ohhhh wacht, dat gebruiken ze natuurlijk allemaal al tot aan de max. hoeveelheid.

Loek de Rooij

Volgens mij is er iemand gefrustreerd.

Netraam

Onsuccesvolle trol is onsuccesvol.

ghostwriter

'@skylimit
Inderdaad, behalve Froome (en nog een paar) die meer gebruiken dan is toegestaan. Valsspelen heet dat.

Roelien

NOS heeft een reconstructie op hun site staan van de drie die geschorst zijn. ‘Lobato werd in eerste instantie niet eens wakker’...

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Linkje naar NOS stukje: https://nos.nl/artikel/2207812-als-lobato-niet-wakker-wordt-slaat-de-schrik-bij-lotto-jumbo-toe.html

Roelien

Dank Verweggistan. Het lukte zo niet met mijn telefoon!

Fassa Bortolo

Eindelijk meer duidelijkheid! Lijkt er nu toch op alsof het om 1 en het zelfde middel gaat in plaats van afzonderlijke gevallen met ieder andere medicatie

mollemarijden

Interessant artikel van NOS over het slaapmiddel incident bij TLJ : https://nos.nl/artikel/2207812-als-lobato-niet-wakker-wordt-slaat-de-schrik-bij-lotto-jumbo-toe.html

klassementsrenner

Zo het was nog heftiger dan ik dacht.

1 2 ... 18 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.