Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 19 ... 481 482
mooiman

Pff toch serieus verhaal, al snap ik er niets van. Wat bezielt die 3?

Yeez

De verleiding is groot bij slaapgebrek, maar vooral van Eenkhoorn, die net komt kijken, is dit zo ongelofelijk stom!

UrbanSteel

Moet gezellig geweest zijn daar , eentje helemaal out en niet wakker te krijgen, eentje totaal verward en eentje die nog redelijk bij zijn positieven is. Twee naar het ziekenhuis , is me daar wel een paniek geweest.
Ik zou er maar niet veel geld opzetten dat deze drie heren mogen blijven , dit is geen gewoon lormetazepam(tje) geweest. Vloeibare slaapmiddelen worden gebruikt bij hele zware gevallen.

kelderfan

Eindelijk duidelijkheid en het is ook heel begrijpelijk, dat de leiding in paniek heeft gehandeld.
Lobato heeft helaas echt wat uit te leggen in deze, want hij heeft zijn collega's en teamleiding goed aan 't schrikken gebracht.
Toch blijf ik van mening, dat die jongens al genoeg zijn gestraft en een waarschuwing moet toch voldoende zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik ga ervan uit dat je het anders bedoelt dan dat je het opgeschreven hebt. De leiding heeft juist niet in paniek gehandeld. Ze zijn zeer bezorgd geweest maar hebben juist heel overwogen gehandeld en ze vanuit de emotie op dat moment ze waarschijnlijk al op straat hadden gestaan. Ze nemen gelukkig even de tijd om een besluit te nemen. Maar het is zeker vrij heftig om te lezen dit en ben ook inderdaad benieuwd wat die jongens bezielde.

jvh93

Zo te lezen heeft er dus 1 van de 3 het spul meegenomen en de andere 2 meegedaan omdat ze niet konden slapen (ik was er niet bij dus ik kan dit eigenlijk helemaal niet zeggen) maar het is dus blijkbaar nog erger dan gedacht. Hoop dat dit niet tot ontslag zal leiden, maar ze moeten wel echt even heel erg goed achter de oren krabben

elrio

Ik moet TLJ wel complimenteren dat ze hier open over zijn. Ik had me ook kunnen voorstellen dat ze dit meer op de achtergrond hadden willen houden. Dat de reconstructie pas een beetje later is gekomen kan ik goed begrijpen anders waren er te veel dingen in emotie gezegd.

kelderfan

'@rahimns
Merijn Zeeman zegt niet voor niets, dat zij er voor hebben gekozen om na 't weekend er nog een keer over te gaan praten.
En misschien is paniek te zwaar in deze, maar als zij met 24 man aan 't bed van een collega staan, die niet bij lijkt te komen, dan is er echt sprake van paniek.
Gelukkig heeft de arts goed ingegrepen en derhalve zijn de heren naar 't ziekenhuis gebracht.
Ik heb meteen gezegd, dat als 't om 1 middel ging, dat 't middel door iemand is bezorgd en ik dacht daarbij aan Lobato.
Wat ik heb gevonden:"
't medicijn Noctamid, dat zij volgens de NOS hebben genomen voorkomt uitputting en 1 week rust is gezonder."

Laatst gewijzigd
Imbatido

Zo transparant vind ik het bericht van Lotto-Jumbo dan weer niet als dit allemaal klopt. Dat hadden ze dan zelf ook wel even naar buiten kunnen brengen, vroeg of laat komt het toch uit. Kennelijk werkt dat spul wel goed.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het staat ook gewoon in het artikel, het gaat om Lormetazepam

maklukzat

Tja, op het moment dat je in het ziekenhuis beland, moet je wel opening van zaken geven. Is wel wat heftiger dan zomaar betrapt worden op een slaapmiddeltje. Kan de ploegleiding geen ongelijk geven. Hopelijk voor de 3 renners, loopt het met een sisser af.

gardeyn

Heftig zeg!
Ik vrees toch een beetje voor die jongens.

Die perschef Bierens heeft er, nu bezien, een heel ander verhaal van gemaakt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan alle 3 de renners hadden verschillende middelen bij hun die buiten de ploeg waren aangeschaft, waaronder dit medicijn. In dit geval hebben ze wel gezamenlijk dus deze medicatie genomen. Om dus nu de conclusie te trekken dat het Lobato was is weer te voorbarig. Je zou zelfs kunnen stellen dat vanwege de hoge dosis die hij blijkbaar heeft genomen hij juiste de minste ervaring had met dit medicijn. Dus laten we niet weer voorbarig zijn met onze beschuldigingen.

Wielerfan1987

'@elrio

Die reconstructie komt er nu natuurlijk pas omdat de ploeg en leiding pas vandaag weer yit Spanje is aangekomen in Nederland.

Ik neem aan dat de leiding de afgelopen 2 dagen zelf het een en ander heeft geprobeerd te reconstrueren en uiteraard de best heeft gedaan om voor de rest van de ploeg de laatste twee dagen van het trainingskamp zo goed mogelijk te benutten en laten verlopen.

De NOS heeft waarschijnlijk dus vanmiddag na aankomst van de ploeg in Nederland pas echt een interview met Zeeman en/of Plugge kunnen houden omdat zij de afgelopen twee dagen daar de mogelijkheid niet toe hadden.

Romāns Vainšteins

Ik kan me goed voorstellen dat je hier als ploegleiding de pan van uitflipt. Waarom heeft die Bierens er idd zo'n lulverhaal van gemaakt ?

Itt Kelderfan lijkt het mij eerder Tolhoek dan Lobato te zijn geweest die het in bezit had aangezien hij het wel juist doseerde. EDIT > Haha, ik zit op hetzelfde spoor als Rahims :) ... Als we dan toch wie van de 3 moeten gaan spelen. Juiste sanctie is de dealer buitentrappen en de andere 2 een fikse boete + laatste kans.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het verhaal van Bierens klopt wel hoor....

xistnc

Goed dat ze de ratio van de emotie willen scheiden en op zoek gaan naar het 'waarom' achter het verhaal. Maar daar moeten ze niet in doorschieten.

Een trainingskamp van 40 tot 50 mannen met wellicht een enkele vrouw in de buurt zorgt voor grotere en kleinere apenrotsen en allerlei soorten groepsdruk. Dat hoort er nu eenmaal bij in de levensfase waarin een flink aantal jonge renners zitten, inclusief uitspattingen van welke aard dan ook. Passend straffen en begeleiden moet dan hand in hand gaan. Ik blijf erbij dat wegsturen dan een te overtrokken primaire reactie is.

Laatste man

Best heftig. Goede begeleiding is ook zeker nodig de komende periode. En het kan natuurlijk ook net zo goed nieuweling Eenkhoorn zijn, daar valt niks over te zeggen.

stijnlah

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171216_03246892 Groenewegen als voornaamste kandidaat om Greipel op te volgen bij lotto-soudal.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lobato zal de ploeg gaan verlaten....

Fassa Bortolo

https://www.ad.nl/wielrennen/lobato-weg-bij-lotto-jumbo-na-misbruik-slaapmiddelen~a23f0ec7/

Krijgt Kelderfan toch nog gelijk!

Laatst gewijzigd
jvh93

Is dat officieel nieuws vanuit de ploeg rahim? Of is het gebaseerd op geruchten?

Wielerfan1987

Zo'n vermoeden had ik eigenlijk al zoals het nu in het AD gebracht wordt...

Ik hoop persoonlijk dat Tolhoek en Eenkhoorn gespaard worden en slechts een berisping zullen krijgen gepaard gaande met een boete en een jaar strenger toezicht.

De vraag is... als Lobato inderdaad zal vertrekken, komt er dan een nieuwe renner voor terug van mogelijk hetzelfde type?

Of zou het eventueel een mogelijkheid kunnen zijn om Vermeulen een jaartje een tweede kans te geven zich te bewijzen?

Laatst gewijzigd
klassementsrenner

Dat was het dan één jaar Lobato. Die zal dit jaar wel geen nieuwe ploeg meer vinden.
Als dit verhaal 100% klopt wordt lastig voor hem om zijn carriere een vervolg te geven.

Hopelijk blijft het voor Tolhoek en Eenkhoorn bij een laatste waarschuwing.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 dit is niet officieel nee... bron is AD

1 2 ... 19 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.