Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 20 ... 481 482
kelderfan

'@rahimns
Niet alleen AD komt met dat bericht. En ik hoop echt, dat 't niet geldt voor die jonkies; die nu echt wel op hun nummer zijn gezet.
@Wielerfan1987
Een renner van 't zelfde type lijkt mij niet meer haalbaar; maar wat Alexey betreft, kan ik alleen maar ja! zeggen.
En voor dat salaris van Lobato kun je ook Vermeulen en Gerts nog een kans geven.

Laatst gewijzigd
gardeyn

Nieuwsbericht over ontslag Lobato van site verdwenen?

kelderfan

'@gardeyn
Bedoelde je onderstaande link.
Quote: AD Thijs Zonneveld; "Lobato weg bij Lotto-Jumbo na misbruik slaapmiddelen
De Spaanse wielrenner Juan José Lobato zal vertrekken bij Lotto-Jumbo. Beide partijen zoeken naar de beste manier om het contract te ontbinden, zo bevestigen betrokkenen. De aanleiding is het misbruik van medicijnen. Het zou gaan om de sterke slaapmiddelen Noctamid en Stilnoct."

gardeyn

Nee. Ik zie het bericht niet meer op deze site.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Blijkbaar is het bericht niet geplaatst via de normale procedure bij de redactie van WF en dus hebben ze het bericht weer verwijderd. Bron: Maxim Horssels

Adrianus en Patrick

Hoezo hoop jij dat het bij een waarschuwing blijft?

Omdat ze nederlands zijn? of omdat ze jong zijn? Weg der mee wat mij betreft.
Als je je geloofwaardigheid wil behouden als management TLJ kun je niet met 2 maten meten.
Doen ze dit wel, is het het zoveelste brevet van onvermogen wat mij betreft.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik weet niet of meten met één maat noodzakelijk betekent dat de drie betrokkenen allemaal moeten vertrekken. We weten namelijk niet welke rol ze exact hebben gespeeld en in welke mate deze uitspatting als eenmalig gezien zou kunnen worden.

Duidelijk is dat ze alle drie een groot probleem hebben en dat er intern goed naar gekeken moet worden. Extern bepalen welke maatregel er genomen moet worden lijkt me onmogelijk.

jvh93

Het zou wel zeer pijnlijk zijn ook voor de ploeg als ze alle 3 ontslagen worden, alle voorbereidingen voor programma's etc. Zijn dan voor niets geweest. Hoop nog steeds dat ze mogen blijven en verwacht eerlijk gezegd niet dat er nog een nieuwe renner komt als er toch 1 of meerdere zullen vertrekken

Wielerfan1987

Als het artikel van het AD (volgens Zonneveld in samenwerking met El Pais) klopt dan zou dat betekenen dat Lobato als ervaren prof de jonge knullen heeft beinvloed en indirect aangezet tot het gebruik van middelen die hij ze verschafte

Let wel,
Ik zeg duidelijk: ALS het artikel klopt.
Dit zou voor mij betekenen dat een zwaardere straf voor Lobato gerechtvaardigd zou zijn aangezien het niet ondenkbaar is dat de jongere renners tegen hem op keken en hij daarmede een voorbeeldfunctie vervulde.

Ik zeg niet dat de andere twee jongens niet gestraft hoeven worden, ik hoop alleen dat het niet tot een ontslag hoeft te komen en dat de ploeg hen een tweede kans geeft (onder voorwaarden uiteraard)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wielerfan1987 Ze hadden alle 3 middel(en) bij hun, dus ik blijf erbij dat ze alle 3 schuld hebben. Hoe het verder is gegaan met het nemen van deze middelen is het nog voor iedereen gissen. Hopelijk komt daar de komende tijd nog duidelijkheid over.

kelderfan

'@rahimns
Schuld en schuld is niet altijd gelijk toch. Het is Lobato als ervaren renner zwaarder aan te rekenen, dan een jonge beginnende renner als Eenkhoorn, die net komt kijken in de keuken van 't WT-gebeuren.

Fassa Bortolo

https://www.ad.nl/wielrennen/halve-peloton-verslaafd-aan-slaappillen-waarvan-je-gaat-hallucineren~a86acc19/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Deze column van 4 jaar geleden postte Thijs Zonneveld zojuist opnieuw. Ik vond het erg interessant.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan aan de andere kant kan je ook je twijfels hebben als zo'n jonge renner die net al komt kijken nu al dit soort middelen op zak heeft en gebruikt wat dat zegt over wat hij in de toekomst zou kunnen doen. Er zijn altijd 2 kanten. Daarom is het te makkelijk om maar even de hoofdschuld te leggen bij 1 persoon. Wij weten ondertussen heel veel maar nog steeds niet hoe deze 3 renners dit hebben gedaan en waarom, dus ook niet hoe ze elkaar hebben gevonden hierin. Hoe lang speelt dit al? Allemaal vragen waar hopelijk nog antwoord op komt.

mooiman

Enerzijds:
Onbegrijpelijk dat TLJ dit niet intern houdt. Communiceren daarover kan als er defenitieve beslissingen zijn genomen
Anderzijds:
Onbegrijpelijk dat deze renners dit blijkbaar doen. Dom, dommer, domst

klassementsrenner

Eenkhoorn komt net kijken bij een WTploeg. Wie weet doet hij er alles aan om bij de ervaren jongens te horen en dat hij opkijkt naar mensen als Lobato en Tolhoek.
Het zal best kunnen dat dit onzin is, maar sommige mensen doen het op deze manier. Je maakt fouten om er bij te horen.

mooiman

Alexy Vermeulen: kom er maar in😎

kelderfan

'@rahimns
Ik wil niet te veel stoken, maar de vraag hoelang dit al speelt, heeft Thijs Zonneveld voor je opgezocht.
Je vroeg mij om namen, mocht de teamleiding besluiten tot ontslag van de betreffende drie. Dan hierbij mijn lijstje:
1) Brandon Mcnulty » Rally Cycling 19 jaar en tijdrijder;
2) Adrien Costa » Axeon Hagens Berman een door veel volgers als talent aangemerkt en een toekomstig kopman; wat bij Alexey werd verwacht en er niet is uitgekomen.
3)Daniel Felipe Martinez {vlgs PCS nog steeds vrij, maar andere bronnen noemen EF}

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik bedoel hoe lang het al speelt met deze renners... niet het gebruik van slaapmedicatie.'

Verder heeft Adrien Costa aangeven voorlopig even te stoppen met wielrennen. Martinez heeft zelf al bevestigd dat hij komend jaar voor EF rijdt, dus die kan ook van dit lijstje af. Mcnulty lijkt me nog wel erg jong voor een stap naar de WT.

Noud89

McNulty heeft zelf ook al bevestigd dat hij bij Rally blijft rijden volgend jaar. Mochten er vervangers moeten komen die nog transfervrij zijn en mogelijk aanwinsten zijn dan kom ik zelf uit op Zurlo en Gerts. Zurlo was ooit een super talent, en is de laatste tijd toch best een behoorlijke lead-out gebleven die ook zelf redelijk kan sprinten. Gerts zie ik ook nog steeds wel iets in.

PS: Rahims, denk je aan de neoverkoop opo Cycling Classics. ;)

kelderfan

'@rahimns
Gezien mijn lijstje begrijp je ook wel, dat het moeilijk wordt om nog goede betaalbare renners te halen en om jongens, die je net de wacht aan hebt gezegd, toch nog terug te halen is ook een moeilijke zaak. Ja, en met zo'n renner als Gerts win je ook de hoofdprijs niet.
Wat betreft 't gebruik van de betreffende renners, denk ik het volgende:
- Zonneveld geeft aan dat de helft van 't peloton slaapmiddelen gebruikt; dan heb ik toch gelijk met Lobato, die er niet voor niets als 1e. uitvliegt; die gebruikte al voor hij bij TLJ kwam, denk ik zomaar.
Misschien is 't wel gebeurd in Japan onder de ogen van hun baas, want Vermeulen, Tolhoek en Lobato waren daar wel heel lekker bezig.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dit zijn wel heel veel aannames die je nu doet.... ik hou het liever bij de feiten.

Wielerfan1987

'@Kelderfan

Nu ga je wel heel erg ver met speculeren en wijs je bovendien ook een renner als mogelijk schuldige aan die er op dit moment niets maar dan ook niets mee te maken heeft.

De feiten liggen op tafel, het gebruik van slaapmiddelen is geconstateerd gedurende het trainingskamp, hoe lang het al gaande is is op dit moment niet meer van belang en het is al helemaal belachelijk om een beschuldigende vinger naar Vermeulen te wijzen omdat hij nu eenmaal samen met Lobato die koers in Japan reed.

Je gaat nu echt een aantal stappen te ver wat mij betreft

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Mocht het nodig zijn om na het ontslag van één of meerdere renners extra renners te halen, dan zijn dat uiteraard geen renners waarmee je de hoofdprijs wint. Beetje vreemd om Gerts om die reden terzijde te schuiven. Renners als Gerts, Keizer en Bol zijn exact de soort jongens die je op dit moment nog in zou kunnen passen om eventuele plekken in 2018 op te vullen. Tamelijk overbodig om met zogenaamd interessantere namen te komen.

Mocht dat werkelijk nodig zijn, aangezien het mij niets zou verbazen mocht de huidige selectie reeds aan de ruime kant zijn voor het programma dat ze gaan rijden en het me wel zou verbazen wanneer er meerdere renners ontslagen worden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wielerfan1987
Rahimns vraagt mij wanneer 't is begonnen; dus ja 't is een aanname en ik zeg helemaal niet, dat Alexey erbij betrokken is; maar zij waren daar wel in heel goede stemming aan 't eind van 't seizoen. En nogmaals de 1e. die volgens AD moet verdwijnen is toch Lobato? Of is dat een aanname teveel.
@Rahimns
Het is goed hoor om je bij de feiten te houden. Maar vertel jij 't maar. De feiten tot nu toe zijn?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan De feiten zijn dat 3 renners betrapt zijn met middelen die ze niet hadden mogen hebben en dat ze alledrie op non-actief zijn gezet. Verder weten we dus om welke middelen het ging. Maar daar houdt het dus zo'n beetje wel mee op. En dat een aantal jongens aan het einde van het seizoen blij zijn dat het erop zit en op vakantie mogen is toch niet zo heel vreemd. Ik denk niet dat jij toen de conclusie trok van: nou die zouden wel eens aan de slaapmiddelen zitten. Dan maak je wel hele vreemde verbindingen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 20 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.