'@vlek
Ik hoop echt, dat Tolhoek en Eenkhoorn mogen blijven, omdat zij nog neo's zijn en pas komen kijken.
Maar als zij Gerts zouden halen, dan hoor je mij niet klagen, maar dan zie ik toch liever een Vermeulen terugkomen. Bol heeft een ploeg dacht ik.
Gezien 't programma hebben zij met 27 renners een goede bezetting. En er zit wel een renner van 19 bij, die je rustig moet brengen.
Dus te ruim lijkt mij niet.
'@vlek,
Wat heeft Vermeulen volgens jou gezegd dan om de deur dicht te gooien?
Het enige dat ik namelijk heb gelezen wat je negatief zou kunnen opvatten is dat hij het jammer vind dat hij pas laat in het seizoen te horen kreeg dat ze niet meer het talent in hem zagen waarvoor ze hem gehaald hadden terwijl hij voordien geen slechte beoordelingen of feedback had gekregen.
Verder heb ik in diverse interviews louter gelezen hoe blij hij was met de kans die hij had gekregen om op WT niveau te koersen en zoveel te leren van de ploeg en zijn ploegmaats en dat hij het jammer vond dat hij in de twee jaar niet meer van de Nederlandse taal had op kunnen pikken omdat het toch moeilijker voor hem bleek dan gedacht.
Verder was hij diverse keren lovend over het materiaal en de professionaliteit waarmee hij verder qua training etc werd begeleid.
Zoals ik het las in diverse interviews zou Vermeulen een tweede kans bij de ploeg ondanks het slechte nieuws van twee maanden terug gewoon weer met beide handen aangrijpen
Het is wel degelijk van belang hoe lang dit al gaande is. Dat is belangrijk voor een passende straf/begeleiding én voor het onderkennen van soortgelijke risico's in de toekomst. Dus is het helemaal niet raar om te kijken naar koersen die beide heren eerder samen reden en naar hun gedragingen. Niet voor 'ons' als buitenstaanders, dat klopt.
In de interviews en tweets die ik voorbij heb zien komen, was de waardering voor de mooie kans om twee jaar op WT-niveau steeds hooguit een terzijde. Mocht hij het over kunnen doen, dan zou hij twee jaar geleden zelfs een andere keuze hebben gemaakt. Daarmee is een eventuele herkansing op het laatste moment weinig realistisch, waar hij mij zonder die interviews zonder meer een reële optie had geleken.
Misschien hoeft niet Lobato als type renner vervangen te worden, maar een vervanger lijkt me toch wel handig. Zoals Secret Pro schreef: "Several WorldTour teams have cut the number of riders, citing smaller teams in Grand Tours. But the WorldTour calendar continues to expand. It feels like soon we’ll be racing from New Years to Christmas. Wouldn’t that be a show? So why do teams have 3, 4, or 5 riders less? Doesn’t really make sense to me. For me, it looks like the teams are trying to save money and think they can just keep racing the same guys every month. Let’s see how that works out for them. Sure, one year you can do that, but after three years, it’ll catch up to you and it won’t be pretty."
Ze hebben nu voor volgend seizoen slechts twee renners minder, terwijl er met de kleinere wedstrijdselecties in de WT een stuk minder koersdagen beschikbaar zullen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dat verhaal van toepassing is op de selectie van TLJ, ook niet wanneer er nog een renner ontslagen zou worden.
'@vlek,
Ik heb zojuist enkele interviews met Vermeulen teruggelezen en het enige qua bedenkingen wat ik er in lees is:
Dat hij bij nader inzien liever in 2016 bik BMC developmentbwas gebleven gezien de logische verklaring dat hij dan mogelijk in 2017 zou zijn opgepikt als neo en derhalve niet het slachtoffer had kunnen worden van de UCI regels mbt. grootte van de teams in UCI wedstrijden.
Dit met als doodeenvoudige reden dat iedere ploeg verplicht is een neoprof een contract van minimum 2 jaar aan te bieden.
Als dit zo had uitgepakt als hij zich achteraf afvraagt (Als hij daadwerkelijk een aanbod had gekregen van een profploeg voor 2017) zou hij dus voor komend jaar veilig zijn.
Zo redenerend had in ieder geval die eerste schifting die de meeste ploegen hebben doorgevoerd hem niet kunnen raken.
Dat is het enige dat ik er objectief uit kan opmaken.
Nog steeds lees ik daarin geen trap na richting TLJ, tenzij je het leest zoals kelderfan dingen leest met allerlei verregaande theorieen en verwachtingen natuurlijk.
Ik heb het nergens over een trap na. Ik heb het over een renner die niet zo te spreken was over de manier waarop de communicatie langzaam uitdoofde richting de mededeling dat hij geen nieuw contract kreeg en die achteraf liever niet op de WT-trein was gesprongen die hem twee jaar geleden een kans gaf en die daarmee dus de kleine opening die er eventueel nog was geweest, ook voor zichzelf, achter zich heeft gelaten. Een gepasseerd station dus..
'@poeksel
AD/Thijs Zonneveld zegt 't zo:"De Spaanse wielrenner Juan José Lobato zal vertrekken bij Lotto-Jumbo. Beide partijen zoeken naar de beste manier om het contract te ontbinden, zo bevestigen betrokkenen."
Dus 't is nog steeds een aanname; ja, dan moet WF nog even wachten en ik ook natuurlijk.;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.