Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 22 ... 481 482
Klootje Kriekeljon

Als je de berichtgeving mag geloven is het wel duidelijk Jesse. Maar stand by your ploegske.

Yeez

'@klootje dat doe ik op een objectieve manier ja.

kelderfan

'@jessevdalen
Wat @Koel zegt is toch terecht. Ja, zij zijn in overtreding en er wordt met die jongelingen nog een gesprek gevoerd.
En als ca. 50% van 't peloton die middelen gebruikt om te kunnen slapen met pijn in de benen, moet je toch even vragen 't waarom?

Heb je 't artikel in 't AD gelezen, dat ca. 50% van het peloton slaapmiddelen gebruiken of hebben gebruikt.
Dat zou betekenen, dat van die boze collega's ook een aantal die slaapmiddelen gebruiken of hebben gebruikt. Hebben die wel om toestemming gevraagd.

Yeez

'@kelderfan daar gaat het niet over. Het gaat erover of het slim is door de ploeg om ze te ontslaan, omdat ze dit aan zouden kunnen vechten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan Je blijft wel continue verwijzen naar een column van 4 jaar terug.... dus of dat nu nog steeds zo erg is blijft dan weer giswerk. Er is de laatste jaren best wel veel aandacht geweest binnen ploegen over dit soort middelen.

S. Morgenstern

Wat de rest van de ploegen doet met zo'n middel maakt weinig uit, wanneer je binnen je eigen ploeg hebt afgesproken dit soort spullen niet te gebruiken zonder medeweten van de ploegartsen. De misstap van die drie jongens wordt er in ieder geval niets minder door. Welke gevolgen de misstap moet hebben is verder totaal afhankelijk van de interne afspraken; roeptoeteren over de consequenties heeft weinig toegevoegde waarde.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Denk jij, dat er veel is veranderd, want waar komt dit vandaan; opeens 3 man naar huis omdat zij zich niet hielden aan afspraken binnen de ploeg. Ik hoop echt dat na het gesprek met Eenkhoorn en Tolhoek duidelijk wordt, waarom zij zo'n risico hebben genomen. Ik heb ook al gezegd, dat zij m.i. voldoende zijn gestraft, want die hebben echt geen leuk weekend.
@vlek
Denk jij, dat andere ploegen niet dezelfde afspraken hebben gemaakt. Je ziet bij Froome, dat een astma-middel voor andere doeleinden wordt ingezet als bedoelt.
@jessevdalen
Ok of 't slim is, daar hebben zij advocaten voor. Je moet natuurlijk goede gronden hebben om tot ontslag over te gaan. Het zijn geen verboden middelen.
Maar ik las bij Lobato, dat zij in onderling overleg hebben besloten, dat Lobato de ploeg gaat verlaten.
@rahimns
Je hebt gezegd, dat elke renner iets heeft meegenomen, maar TLJ zegt nu iets anders.
cyclingnews heeft de laatste info.
Quote:"Lobato, 28, competed in Lotto colours for the first time in 2017 having moved across from Movistar. He had one more year left on his current contract. According to the Dutch media it was Lobato who distributed both substances."

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Denk jij, dat andere ploegen niet dezelfde afspraken hebben gemaakt.

Ik denk inderdaad dat er genoeg ploegen zijn waar ze veel milder om zullen gaan met dit soort middelen en/of dit soort uitspattingen. Ploegen die intern wel dezelfde afspraken hebben gemaakt, zullen dat overigens ook juist hebben gedaan omdat het misbruik van dit soort spul wat hun betreft een probleem is, niet om er tolerant mee om te gaan. Ik zie in ieder geval geen enkele goede reden om een verwijzing naar het gebruik van anderen, aan te kunnen dragen om milder om te gaan met deze overtreding van interne regels. Of andere ploegen nu dezelfde, of totaal andere regels hanteren, is wat dat betreft totaal irrelevant.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

'According to the Dutch media' < Kortom, totaal niet helder of Lobato de genius was, ongeveer van het type 'er zou nog een 2e schutter zijn'.

Van mij is het niet eens zozeer dat ze koste wat kost op de keien moeten maar wanneer ze met zijn 3tjes een fijne 'tase&share', american dope-party hebben gehad kan je niet er maar 1 ontslaan. LTJ heeft een bepaald (bij de braveren) beleid en dat moet dan toch ook op de hele selectie van toepassing zijn, wat zoals Vlek al zegt volkomen losstaat van hoe anderen ploegen dit ongetwijfeld wijdverspreide issue aanpakken.

klassementsrenner

Ben benieuwd of Lobato ooit nog aan de bak komt. Als hij nu ontslagen wordt.

Yeez

Lobato gaat lachend met een zak geld weg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waar zeggen ze nu wat anders... doe er dan even een linkje bij want ik ben niet van plan het halve internet af te zoeken om te weten wat je bedoelt.

Vanuit de ploeg is aan mij gezegd dat alle 3 renners product(en) bij zich hadden en dat ze gezamenlijk 1 van die producten hadden gebruikt. Als er nu ergens wat anders wordt gezegd moet je maar even weten door wie en waar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nog een leuk artikel over hoe de ploeg zijn jaarplanning maakt klik

kelderfan

'@rahimns
Je bent leuk, maar ik heb de quote van cyclingnews erbij gezet, dus je hoeft niet te zoeken.
quote: cyclingnews;"According to the Dutch media it was Lobato who distributed both substances."

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan en waar staat dan dat die informatie van de ploeg komt?? ... er staat: volgens de Nederlandse media. Dus ik blijf bij mijn vorige reactie. Alle 3 hadden producten bij hun die niet waren toegestaan.

Yeez

'@rahimns volgens het ad en de nos had lobato het aan eenkhoorn gegeven (tabak) en had tolhoek zelf een slaapmiddel bij (net als lobato dus, die daarnaast ook tabak bij had).

kelderfan

'@rahimns
Dus cyclingnews heeft niet gecheckt met TLJ Quote:cyclingnews;"There's very little chance that he stays," a team spokesperson told Cyclingnews."

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan vriend, lees nu gewoon het hele artikel een rustig terug: er staat dat Lobato de medicatie heeft rondgedeeld, dat zou prima kunnen. Maar dat wijkt niet wat de ploeg al de tijd gezegd heeft. De 3 hadden verschillende producten bij zich. En ze hebben gezamenlijk 1 product gebruikt. Dat ze dus gezamenlijk het product gebruikt hebben wat Lobato heeft meegenomen zou dus kunnen kloppen, maar nergens wijkt dit dus af van het verhaal van TLJ en wat ik hier al dagen zeg.

Laatst gewijzigd
Benito

Pfff, wat een flutstukje is hier nu over geschreven. Vond het eerder verwijderde bericht stukken beter. Waarom wordt dit nu wel geplaatst, omdat Cyclingnews meldt dat ze een woordvoerder van TLJ hebben gesproken? Waarom niet gewoon een stuk, zoals eerder, waarin verwezen wordt naar de artikelen van het AD en El Pais als bron? Gebeurt vaak genoeg dat er stukken worden geplaatst zonder dat er wordt gecheckt bij officielere kanalen, zie bijv. stuk over ploeg van Aert en fietsproblematiek van laatst.

kelderfan

'@rahimns
Beste Rahimns,
Het is nu wachten op de berichtgeving van de leiding van TLJ en dat zal moeilijk genoeg zijn/worden.
Ad Bierens moet nog steeds alle kranten/newssites overtuigen, dat alcohol en meer renners niet in 't spel zaten. Want quote:"Carlos Arribes;"There are more sources than the official one, dear Ard."

Yeez

Gewoon wachten op her persbericht van vandaag, dan zal de uitkomst bekend zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan het lijkt me dat de opmerking van Ard wel een punt maakt niet? Als er echt meer renners of andere zaken zouden zijn dat dit nooit boven tafel zou komen. Kan me niet voorstellen dat de ploeg na zoveel transparantie alsnog dingen zou proberen te verbergen.

S. Morgenstern

”Carlos Arribes;”There are more sources than the official one, dear Ard.”

Het zou wel heel merkwaardig zijn wanneer ze zo (overdreven) open zijn over dit serieuze voorval en dan vervolgens zouden proberen alcoholgebruik onder tafel te schuiven. Totaal onlogisch toch? Ik zou in ieder geval niet weten hoe je juist daarin een aanleiding zou kunnen zien om te twijfelen aan de mededelingen die er vanuit de ploeg zijn gedaan.

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

via interne bronnen.. kan ik "bevestigen" dat Castelijns het niet goed kon vinden met Merijn Zeeman.
Mannen als Van Emden, Boom en Tankink hadden zelfs gebeld/gemaild naar ploegleiding , van hoe/wat/waarom, want hoewel je Castelijns niet veel ziet deed hij altijd zijn taak voortreffelijk.

Blijkbaar had Zeeman bepaald dat Castelijns -> exit was.
Nu schijnt er weer contact te zijn ... mogelijke terugkeer??

Yeez

Ondertussen plaats lobato gewoon vrolijk een tweet dat hij in Andorra aan het trainen is met motorcoureur Aleix Espargaro (ook in lotto-jumbo kleding). Alles lijkt koek en ei.

1 2 ... 22 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.