Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 187 ... 481 482
UrbanSteel

'@rahimns

Ik herinner me nog vaag de Tour of Hainan 2013 met één WT ploeg, waar jij verkondigde je moet het maar doen.

Wielerfan1987

Ik heb al vaker gezegd dat ik het vermoeden heb dat van Poppel bij Sky eerder achteruit is gegaan in zijn ontwikkeling dan vooruit hoewel hij dat zelf stellig blijft ontkennen en zijn oude ploeg niet zal afvallen.

In dat opzicht kijk ik naar van Poppel alsof hij bij TLJ als neo binnenkomt.

Ze hebben met Danny echt op het nul punt moeten beginnen en dat het dan niet direct loopt mag geen wonder heten.

Danny is zich pas recent weer in sprints aan het tonen met nota bene een nieuwe trein/piloot en leert dus elke sprint weer bij over zichzelf en zijn trein/piloot en ik hoop dan ook dat men hem hiervoor de tijd geeft.

Ik persoonlijk zal pas de balans opmaken als we eind seizoen 2019 zitten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@UrbanSteel ik zeg ook niets over de overwinning van Tratnik maar om op basis van die zege meteen vast te stellen dat hij maar naar TLJ moet komen vind ik weer iets te ver gaan. Hij is 28 en de CCC-tour is toch wat anders dan L-B-L. Dus of je nu moet investeren in deze renner om zo kans te maken in de heuvelklassiekers vraag ik me af. Ik zie geen meerwaarde in deze renner.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dus met 6 naar de TOC

Ons team voor Amgen Tour of California (13/05-19/05)

Neilson Powless
Sepp Kuss
Floris De Tier
Antwan Tolhoek
Maarten Wynants
Tom Leezer

Ploegleiders: Merijn Zeeman & Frans Maassen

UrbanSteel

'@rahimns

Mijn fout dan , ik haakte pas in op de laatste pagina hier en daar las ik "@kelderfan CCC rijdt daar als enige PCT in de rondte. Ze hebben 6 man bij de eerste 10… die uitslag kan je toch nooit serieus nemen..in ieder geval de tegenstand niet. " vandaar mijn reactie.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Ik zie geen meerwaarde in deze renner.
Tratnik is een goede heuvelrenner met goede ITT capaciteiten.
Ik heb even de resultaten bekeken van de laatste jaren en die zijn niet slecht.
Daarbij is het denk ik ook een goedkope renner voor TLJ.
Dus lijkt hij mij geen verkeerde renner om te testen.
Het enige wat misschien tegenspeelt is zijn leeftijd van 28 jaar.
Dit jaar wel de Volta Limburg met niets zeggende heuvels gewonnen Haha.
Ook was hij vorig jaar nog 10e op het WK in Bergen met de ITT.
Nee, alle gekheid ik vind het een interessante renner voor TLJ die ook een grote ronde (Giro met 2 uitstekende ITT) heeft gereden.
Heeft in het begin van zijn carrière ook nog bij Quickstep gereden.

Top results
GC Tour de Slovaquie ('17)
Volta Limburg Classic ('18)
2x
GC East Bohemia Tour ('16, '15)
2x
stage Tour de Slovaquie ('17, '16)
stage Settimana Internazionale Coppi e Bartali ('18)
stage National Championships Slovenia - ITT ('15)
National Championships Slovenia - Road Race ('16)
3rd
GC Czech Cycling

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik vraag me gewoon af of dit een renner is waar je nu meteen in moet gaan investeren. De plaatsjes binnen een WT ploeg als TLJ zijn schaars. Kijkend naar het team waar hun kracht nu ligt vraag ik me serieus af of je zo'n type renner nodig hebt. Maar dat kunnen ze bij de ploeg het beste bepalen. Waarom heeft hij de afgelopen jaren dat stapje niet kunnen maken, waarom moest hij weg bij QS.

S. Morgenstern

Tratnik heeft nu in ieder geval een stap gezet en laat een niveau zien dat best thuis zou passen in de WT. Uiteraard is het voor iedere geïnteresseerde WT-ploeg wel zaak goed na te gaan hoe hij die recente stappen heeft gezet. Mochten ze bij TLJ volgend jaar weer echt werk willen maken van de ploegentijdrit op het WK, dan zou dat de specifieke kwaliteit kunnen zijn waarom hij ook voor hun interessant is. Mochten ze een redelijk klimmende allrounder zoeken, dan denk ik niet dat een 28 jarige renner van CCC het eerste antwoord gaat zijn. Hij zal bij TLJ hoe dan ook zeker op een uitgebreid lijstje staan, wat hem zo interessant maakt om hem hier met regelmaat te pluggen ontgaat me echter een beetje.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Je noemt keurig Capiot, die op weg was voor de aansluiting met WT. Hij is na langdurig blessureleed nog niet op niveau, dat is een feit en jammer voor zo'n talent. Hij is wel op de weg terug, zoals zelf hebt kunnen vaststellen.
@rahimns
Tratnik is toch geen grote investering lijkt mij; hij is in beeld gekomen, omdat Roglic zo goed bezig is. TLJ is natuurlijk wel bezig met talentonwikkeling en dan is zo'n jong talent als Tadej Pogacar een betere optie.

S. Morgenstern

Tratnik is toch geen grote investering lijkt mij

De andere goede mogelijkheden om zo'n plek binnen een WT-ploeg op vergelijkbare wijze mee in te vullen zijn ook geen grote investeringen. Dat wordt bedoelt met de uitspraak dat plekken in een WT-ploeg duur zijn; je kunt iedere plek maar een keer invullen, in tegenstelling tot de vrijheid die wij hier hebben om iedere week weer een nieuw trosje snoepjes van de week te droppen..

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Je hebt gelijk met de "man minder" ploeg voor de ToC. Opmerkelijk wel met 2 ploegleiders en niet de minste. Met Merijn Zeeman en Frans Maassen als ploegleiders is TLJ wat van plan. Er rijden daar direct wel een stel leuke talenten rond. Gaat Merijn Zeeman mee voor de talentonwikkeling?

S. Morgenstern

Jan Boven was na alle successen van de eerste seizoenshelft vast even toe aan wat rust..

tdola

Weet niet of Tratnik hier in beeld is, of bij ploegleiding TLJ, LOL.

Maar misschien moeten we niet alleen naar hem kijken als heuvelrenner, maar ook als renner die heuvel kan verteren en Roglic kan helpen (Tankink of iets sterker), dat is wellicht meer een aandachtspunt dan heuvelrenners.

Dat ie wellicht een goede uitslag kan rijden in heuvelklassiekers is dan mooi meegenomen.

kelderfan

'@vlek
Dus ook geen Noorwegen voor Jan Boven?

kelderfan

Jammer dat Koen Bouwman 1 km te kort komt. Battaglin is weer goed bezig met zijn 4e. stek.

jvh93

Enorm zonde dat ze de kopgroep niet lieten strijden om de overwinning, Bouwman was de sterkste uit die groep. Had misschien iets eerder moeten gaan achteraf, maar al met al weer een prima dag voor tlj

tendam

'@jvh93
Op zo'n loper is het slim om zo lang mogelijk in de kopgroep te schuilen. Bouwman deed het tactisch perfect, niet laten zien dat je sterk bent en op het moment supreme ervandoor gaan. Helaas reed een aantal ploegen in de achtervolging zonder enig doel op kop (wat deed Katusha daar?)

Wielerfan1987

Het is gewoon doodzonde dst Katusha op strafexpeditie was, zonder die perioden van Katusha op kop van het peloton was de voorsprong een stuk verder opgelopen en een stuk minder snel teruggelopen.

Canabliz

Ook balen van Sky hoor.. MTS reed gewoon tempo maar omdat Froome niet in een peleton kan rijden moeten ze als een gek op kop gaan rijden. Vervolgens pakt een grote concurrent van ze 6 seconden, en Carapaz 10+7. Hadden ze de kopgroep de bonis laten pakken had het beter geweest voor en MTS en Sky... En dus ook voor Koen. Heel jammer voor TLJ.

Fanny

Man, wat een mooi etappe en weer ontzettend genoten van de jonge All-rounder TLJ renner Koen Bouwman.
Die maakt dit jaar echt grote stappen als jonge renner en leverde bijna een topprestatie om deze zware bergrit te winnen na meer dan 200km in de aanval te zijn geweest.
Daar moet TLJ de komende jaren heel erg zuinig op zijn.
Het was hem echt gegund na deze topprestatie om een rit in de Giro te winnen.
Hij had het vooraf aangekondigd en maakt dat dan ook waar ondanks dat hij niet wint.
Hij leverde allereerst al een hele goede prestatie om toch in het eerste uur toen het echt "oorlog" was om in überhaupt in een vluchtgroep terecht te komen.
Dat heeft hem op laatst denk ook net teveel kracht gekost.
Daarna in een vluchtgroep ook nog eens Katusha van je af houden die op 40 sec van de vluchtgroep kwam.
Uitstekende prestatie van Bouwman en heel erg sneu om na ruim 200km in de laatste km voorbij gereden te worden door Carapaz.
Ik denk trouwens dat op dat moment Battaglin ook achter Carapaz had moeten aangaan om te sprinten voor de overwinning.
Gezien de uitspraken van Bouwman had hij nog niet eens de beste benen (ze worden steeds beter) en daarom verwacht ik heb nog wel een keer in een van de komende bergritten.
Ik kijk er naar uit en kan bijna niet wachten op morgen wanneer denk ik Gesink weer in de aanval gaat en Bennett zijn top 10 voorlopig veilig gaat stellen.

ti-raleigh

Koen moet in de les bij Terpstra en leren niet om te kijken. Vertrouwen in jezelf en gas geven.

tdola

Bouwman is denk ik weinig te verwijten.
Zoals boven geschetst, als katusha niet op straftraining moet wint hij uit de kopgroep.

En waarom mts gat zo goed als dichtrijden kan je je ook afvragen.

Denk dat batta niet de benen had om carapaz te remonteren

mollemarijden

Gesink op 2:11, natuurlijk gisteren mee in de aanval geweest en vandaag harde koers. En dan ook nog de natte koerssituatie waarin die vaak toch paar procentjes minder is. Dat zal wel de reden zijn i think, zijn jullie het eens?

tdola

Gesink op 2.11 is logisch. Hield Bennett lang van voren tot op 3-5 km vd finish en heeft toen laten lopen.
Heeft weer goed geknecht vandaag. Daar voelt hij zich dus echt niet te groot voor.

Rawolf

Gesink doet goed werk voor Bennett inderdaad.

Katusha is deze Giro een raar team met rare acties. De tijdrit is de enigste rit waar katusha een favoriet/outsider heeft.

1 2 ... 187 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.