Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 186 ... 481 482
defietser

Uiteraard geen Boom in de TdF

Borsje

Eens met Canabliz. Bennett oogde echt heel sterk . Streven top 5 lijkt me reëel.

Fanny

Ontzettend genoten van de etappe naar de Etna met de mannen van TLJ.
Vanaf het begin van de start wilden TLJ renners Bouwman en Gesink in een vluchtgroep zitten.
Uiteindelijk kwam de in mijn ogen steeds beter wordende Gesink in deze Giro uiteindelijk in de definitieve vluchtgroep.
Hij probeerde de aanval te zoeken op steeds meer steil oplopende Etna.
Maar er waren voor hem teveel springveren in deze vluchtgroep en hij moest deze lichtgewichten uiteindelijk laten gaan.
Klasse van hem dat hij Bennett ook nog even op sleeptouw nam en deze terugbracht bij de kopgroep maar helaas was Chaves al gevlogen.
Daarna heb ik een uitstekende Bennett zien koersen samen met Pozovivo waarbij Pinot aan het linkeballen was en niet mee wilde werken om Froome en Dumoulin op afstand te rijden want dat had toen wel gekund als hij ook mee had gedraaid.
Bennet lijkt voor het eerst tijdens een grote ronde in goede doen te zijn na zijn blessures en ziekte in andere jaren.
Dat stemt mij zeer hoopvol voor een plaats tussen 5-10, maar wie weet zit er nog meer in.
De volgende afspraak voor hem is zaterdag en zondag wanneer er weer flink geklommen moet worden.
Hopelijk kan Bouwman dan ook wat langer bij hem blijven want die moest er in de laatste 5km vanaf.
Maar eerst morgen.
Dan zijn er ook weer mogelijkheden voor zowel de in vorm zijnde Battaglin en Van Poppel.
Tot nu toe een mooie en goede Giro gezien door de mannen van TLJ.

mus van de maasstad

Lol

Bennet in een interview op de site van TLJ

I rode like a f*cking idiot

(Vond zelf dat hij te vaak de aanval koos)

horsm

'@mus, idd, leuk interview met Bennett op de site. Geestige kerel. Met zelfspot.

S. Morgenstern

Bennett moet lekker een idioot blijven! Heerlijke renner.

tendam

Slimme en grappige gozer is die Bennett inderdaad. Deze opmerking nadat hij een paar weken terug was aangereden vond ik wel mooi: "For anyone under the illusion god had any influence in me walking away alive or not paralysed you should know it was an 85 year old priest driving the car.."

wouter

Voor wat het waard is: Timo Roosen rijdt Tour of Norway (met sprinttrein), hoogtestage, Tour of Slovenië (met sprinttrein en Roglic), hoogtestage, NK en tour als het komende programma. Bron: Timo zelf tijdens de Klimclassic gister.

horsm

Ook een sympathiek Nederlandstalig interview met Bennet bij de NOS. Hij komt relaxed en zelfverzekerd over. Geen idee waar hij gaat eindigen, maar ik vond hem gisteren na de Micheltonmannen en Pinot het beste uitzien.

Yeez

Van Poppel wacht 1 seconde te lang met aangaan en raakt ingesloten. Jammer. Hele goede lead-out van met name Van Hoecke

Canabliz

'@Horse Pinot had het toch erg lastig op een paar momenten, die momenten van zwakte zag ik bij Bennett niet. Dat hij hem dan op het einde nog voorbij poeft, OK, maar Pinot had ook alleen maar wieltjes zitten zuigen de hele beklimming.

Wat een slechte sprint van Poppel... Wel goed werk van de ploeg, zeer matig van de kopman...

S. Morgenstern

Van Poppel moet gewoon zelf aangaan, maar om zo'n uitgebleven beslissing om 'gewoon' vroeg aan te gaan nu meteen matig te noemen? Hij wordt hier vijfde in de sprint, wat 'gewoon' een redelijke uitslag is.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wouter
Roosen met Roglic naar de Tour of Slovenië lijkt mij een goed plan. Vorig jaar 1 bergrit maar met nu 5 etappes zal er wel een bergrit bijkomen.
Dus Roglic zal ook wel een ondersteunende renner meekrijgen.

Yeez

'@vlek ik denk dat je jezelf nu redelijk voor schut zet. Er zal nu vast wel weer een hele redenering met veel te moeilijke woorden komen waarom dit een redelijke uitslag is en je standpunt hier ook daadwerkelijk op gaat, maar gezien de lead-out was dit gewoon bagger. Van Poppel moet gewoon op 300 meter aangaan uit Van Hoecke zijn wiel, maar wacht een kleine fractie en derest vliegt erover. Bonifazio met pech sprint zelfs nog hoger, al leek Van Poppel nog iets van overschot te hebben. Gezien zijn lead-out had hier veel meer ingezeten, maar verprutst hij dit door te wachten en vervolgens niet meer tot echt sprinten kunnen komen. 5de gezien de situatie is dus gewoon erg matig.

Canabliz

Inderdaad Jesse, als op 300 meter van de streep van Hoecke afgeeft moet je als sprinter er vol voor gaan en niet wachten om een wieltje te pikken. Helaas pindakaas, volgende keer beter. Zal wel met vertrouwen in eigen kunnen te maken hebben. Wel weer wat ervaring rijker van hoe het niet moet.

kelderfan

Ja, Van Poppel wil nog even wachten om zich te laten zien. Hij gokt op de derde week. Hij is nog niet op niveau; dus 2 x 5e. is leuk meegenomen.
Maar anderzijds een goede test weer voor de "sprintmannen".

@Fanny
Jij riep Jan Tratnik en wat doet die rakker. Hij wint meteen de 1e. rit 53rd CCC Tour - Grody Piastowskie (2.2)
Stage 1 (ITT) » Polkowice › Polkowice; dus een ITT.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan CCC rijdt daar als enige PCT in de rondte. Ze hebben 6 man bij de eerste 10... die uitslag kan je toch nooit serieus nemen..in ieder geval de tegenstand niet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Daar zeg je wat, klopt hoor, maar toch doet hij 't niet verkeerd en lijkt mij geen dure aankoop voor de 2e/3e. lijn. Hij was 9e. in Frankfurt en 1e. in de Volta Limburg Classic en ook in de Settimana Internazionale Coppi e Bartali pakte hij de 1e. plaats in de ITT.
Ik heb toch liever die Robert Power met Pogacar & McNulty; daarnaast heeft @xistnc eens Bol {SEG} genoemd en ook die laat zich zien.
Dus TLJ kan die jongens in de gaten houden voor 't volgende seizoen.

kelderfan

Quote: Cyclingnew; George Bennett;"I actually seem to struggle on the steep, short, punchy stuff, or at last I'm not as good as I am on the really long efforts like yesterday. That was an hour of climbing, and that's where I'm good," Bennett said. "If I lose a bit of time on the short, steep, punchy stuff, well that happens a lot with me. I'm probably looking more to the third week, with those really long climbs, multiple ones."
Voor George Bennett lijkt deze Giro ook een leermoment. Hij verwacht zichzelf beter tot zijn recht komen in de Alpen; dus de 3e. week.

S. Morgenstern

Van Poppel moet gewoon op 300 meter aangaan uit Van Hoecke zijn wiel, maar wacht een kleine fractie en derest vliegt erover.

Dat is volgens mij precies wat ik zeg, waarbij ik echter dat 'gewoon' graag van de nodige nuance voorzie. Het is tenslotte makkelijk voor ons om vast te stellen dat hij daar gewoon had moeten aangaan, maar in de positie van zo'n sprinter is niets gewoon en hangt het juiste moment altijd aan een zijde draadje.

5de gezien de situatie is dus gewoon erg matig.

Bullshit! Vijfde is voor de sprinter die Van Poppel is altijd gewoon een redelijke uitslag. Ook gezien de situatie? Ja, natuurlijk. Behalve wanneer je de uitgangspositie overschat en denkt dat aan deze snelheid afgezet worden op 350meter geweldig is voor een sprinter; dan kun je deze uitslag inderdaad matig noemen. Het is echter niet moeilijk om op 350meter meer dan een handvol renners aan te wijzen die minimaal even goed zaten. Vanaf de kop vroeg aangaan is daarbij altijd een onzekere uitgangspositie.

De sprinttrein deed het vandaag uitstekend, maar laten we niet doen alsof de uitgangspositie van Van Poppel daarmee meteen geweldig was. Hij zat gewoon redelijk (!) goed om een een gok te nemen door vroeg aan te gaan, deed dat niet en rijdt vervolgend een uitslag die je zonder enige moeite (en zonder moeilijke woorden) ook redelijk mag noemen. Wanneer je werklijk een probleem hebt met die conclusie, dan maak je je wat mij betreft enigszins belachelijk.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

'@ kelderfan; Hoe gaat het met Capiot? Waarom is die opeens weer in ongenade gevallen?

simplex

'@vlek geeft nu samengevat op eerdere posts een ook m.i. redelijke toelichting op zijn meer dan redelijke zienswijze. Diegene(n) die dit anders (willen) zien, omdat een TLJ renner niet hoger scoort dan gewenst, zijn niet zozeer belachelijk maar eerder wat onredelijk in visie. Beide kan natuurlijk ook!

Laatst gewijzigd
Bulcke

We zijn natuurlijk ook een beetje verwend met de successen van groenewegen. Dat schept blijkbaar ook verwachtingen. En iedereen hoopt natuurlijk ook dat van Poppel net als groenewegen echt mee gaat doen voor de winst

stephano

Van Poppel is vooralsnog een sprinter uit de subtop. Minder sterk als bv gaviria, groenewegen, greipel en Viviani. Voor zo,n renner moeten alle puzzelstukjes passen. Dat deed het gisteren niet. Dat is wielrennen. Je verliest 10x en je wint er eentje. Bennett heeft hem binnen. Modolo, Van Poppel en Mareczko nog niet.

ti-raleigh

Van Poppel zal vaker rond 5e plek eindigen. Dus die uitslag mag je best gewoon noemen. Maar de sprint an sich was gewoon erg matig. Geeft hij nota bene zelf toe met iets andere woorden.

1 2 ... 186 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.