Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 193 ... 481 482
kjjl

Bennett zat vooraan.

Ik zag de lead-out die zo vroeg vertrok dat Dylan er niet achteraan ging en die op 350 meter voor de finish (100-150 meter te vroeg) stil viel.

Poeksel

De leadout van Groenewegen was toch gewoon goed vandaag?

Wat ik me wel afvraag: het verslag zegt "De Nederlandse ploeg wilde bovendien de samenwerking tussen Groenewegen en zijn lead-out verder afstellen met het oog op de Tour de France." maar de Tour is toch tien keer chaotischer?

kjjl

Ik heb hem nog maar een paar keer gekeken, maar ik zie maar één voordeel dat Groenewegen uit zijn lead-out haalt: hij zit vooraan. Hij zit niet op snelheid omdat hij min of meer op kop komt (omdat Roosen (denk ik) te vroeg vertrekt) en hij zit niet op snelheid op 200 meter omdat Roosen van 350-200 niet meer hard genoeg gaat en Dylan zijn benen stil moet houden.
Vervolgens komt er iemand uit de rug van Dylan die waarschijnlijk een topsnelheid heeft die 10km/u lager ligt dan die van Dylan, waardoor de overwinning een makkie is. In de tour, Parijs Nice of noem maar iets anders komen er op dat moment 4 of 5 overheen en kan hij zijn wagentje niet aanhaken.

Naar mijn mening een slechte lead-out en een mooie overwinning.

tendam

Beetje idiote laatste paar honderd meter, met die bocht erin. Groenewegen rijdt nog bijna een concurrent omver. De overmacht is wel duidelijk, maar dat mag ook wel met zo'n deelnemersveld. Sondre Holst Enger, heeft Plugge die niet nog eens geprobeerd binnen te halen? Het kan raar lopen.

Ik werd trouwens na de laatste km gezien te hebben naar een filmpje geleid met Nico Verhoeven over de Tour of Norway. Wat blijft dat toch een innemende spreker ;) Hij zal vast goed zijn in wat hij doet, maar om in hem een motivator en een tactisch meesterbrein te zien is wel moeilijk, moet ik zeggen.

S. Morgenstern

Waarom ligt De Tier op de weegschaal.

Omdat ze reeds hebben aangegeven met Bennett, Kruijswijk, Clement en Van Poppel daar naartoe te trekken. Waar je dan nog wat ondersteuning voor de klimmers en wat mannen voor Van Poppel aan toe zou moeten voegen. De Tier zou dan opgaan voor een van die eerste plekken; met de blessure van Olivier kun je De Tier zonder moeite achter Tolhoek plaatsen. Wanneer Olivier zijn niveau van vorig jaar zou halen, dan zou ik hem echter verkiezen boven De Tier en is die laatste afhankelijk van het afhaken van een van de andere klimmers.

tdola

Zag wat Vuelta selecties voorbij komen, maar dat is denk ik nog lastig te voorspellen. Hangt af van vorm, wie de tour rijdt en wie niet, en ook niet onbelangrijk, wie er wel of niet verlengt (denk aan de tier, Olivier ed)

Bennett en kruijswijk lijken vast te staan, maar dat ligt denk ik ook eraan hoe kruijswijk uit de tour komt. Ondersteuning dan denk ik van Clement, tolhoek en nog 1 (Olivier of de tier).
Als van Poppel gaat, wat idee was, maar nog niet zeker was zal hij toch minimaal 2 man mee moeten krijgen (de afvaller van de tour uit Jansen, boom, Leezer en dan nog 1 van Emden en van hoecke oid.

Groenewegen maakt favorietenrol lekker waar, weer overwinning de bij.
Bennett naar behoren in de giro.
Vanavond in toc hopelijk mooie resultaten.
Geen slechte tijd om tlj te supporteren.

pirazzi

Is Groenewegen verhuisd?
Volgens het nieuwsbericht is hij Amsterdammer maar vorig jaar woonde hij nog in Abcoude.

mus van de maasstad

Bennet blijkbaar zn ketting gebroken (of zoiets) op een slecht moment. Zonde zonde zonde

horsm

'@pirazzi, Amsterdammer ben je voor het leven. Of je nou in Abcoude woont of niet.

kelderfan

"Omdat ze reeds hebben aangegeven met Bennett, Kruijswijk, Clement en Van Poppel daar naartoe te trekken."; zoals zij ook hebben aangegeven met Boom naar de TdF te gaan. Clement gaat ook naar de TdF en die dubbelen met de Vuelta lijkt mij toch iets teveel van het goede.
Van Poppel laat nog niet zien, dat zijn Vuelta-deelname een uitgemaakte zaak is. Lars Boom staat gepland voor de TdF en die mag nu in Noorwegen laten zien, dat hij klaar is voor dat karwei.
Tolhoek had een afspraak met de Giro, maar helaas knie-problemen worden soms een probleem.
Dus het kan nog alle kanten op met de Vuelta-ploeg lijkt mij.
@mus
Ja Bennett had vandaag een beetje pech en dat kost kracht en daarbij zat hij alleen in de finale, want Battaglin zou voor de winst gaan.
Dat is zeker zonde te noemen.

gardeyn

'@kelderfan: want Bennett had op Gesinks fiets kunnen finishen? Of zn ketting kunnen lenen?

S. Morgenstern

Dus het kan nog alle kanten op met de Vuelta-ploeg lijkt mij.

Precies, zoals de haast zekere deelname van Olivier nu dus ook een nagenoeg onhaalbare piste lijkt. Waardoor andere renners, zoals De Tier, ondanks de verschuiving van Tolhoek, dus weer op kunnen schuiven in de verwachte opstelling en een grotere kans maken. Ik zou niet weten waarom ik daarmee iets merkwaardigs zou hebben gezegd.

en dat kost kracht

Dat belangrijke moment in de finale relateren aan het 'alleen zitten' na dat moment komt niet in je op?

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Dat belangrijke moment in de finale relateren aan het ‘alleen zitten’ na dat moment komt niet in je op?"
Dat Gesink met Lindeman toen al op ca. 09:00 achter de feiten aan reden heeft niets te maken met 't alleen zitten, maar dat kwam natuurlijk wel bij je op?;)

xistnc

Ik hoor Bennett in het interviewtje na afloop zeggen dat hij goed afgezet is. Maar kelderfan zal daar natuurlijk allicht een betere kijk op hebben.

S. Morgenstern

De uitslag aan de finish is je houvast? Bennett stond aan de kant van de weg op een moment dat het peloton net met het slot van de stormloop richting die pittige klimmetje bezig was; Van Poppel zat toen ook nog net aan in het peloton.

kjjl

Bennett zat letterlijk in wiel van Yates toen Yates aanging, Tom moest om Bennett heen en miste (mede daardoor) net het wiel. Nee, onze Kiwi zat uitstekend, goed afgezet, maar had het gewoon net niet vandaag. Geen nood, voor zijn plaats in de top 10 (zo hoog mogelijk) is het geen ramp om af en toe wat tientallen seconden te verliezen als je op andere momenten met de 4-5 renners omhoog gaat. Veel van zijn plek in de top 10 hangt denk ik af van zijn tijdrit, als die op het niveau Californië is kan hij hele goede zaken doen.

Romāns Vainšteins

'Amsterdammer ben je voor het leven'

Amsterdammers zijn uitgestorven, alles weggekocht door de yuppen, hipsters en carrieremakers die ervoor zorgen dat het kroost van de rasechte, volkse Amsterdammers allemaal naar het buitengebied moeten verkassen. Die ontwikkeling is bijna zo ver rond dat ze binnen no-time allemaal weg zijn.

Met afstand de meest ontheemde stad van Nederland, zonde eigenlijk.

tendam

Dank voor deze interessante wielergerelateerde bijdrage.

De Noorse pers is er zeker van: Groendahl Jansen gaat naar de Tour. Lijkt me ook wel vrij logisch eigenlijk.

Adrianus en Patrick

'@ Romans Vainstains, al die carriere makers yuppen zorgen wel voor een nieuwe fiets cultuur in Amsterdam. Ik zie meer wielrenners dan ooit, reed gister naar huis op de scooter en zag elke 20 meter een wielrenner.. hoezo ontheemd?

horsm

'@RV , buitengebied zoals Abcoude?

(Maar sorry voor het aanslingeren van deze discussie. Ik bedoelde: Dylan blijft Amsterdammer, waar hij ook woont, net als Dumoulin Maastrichtenaar en Gesink Varssevelder en Mollema Groninger blijven. Dat hoort bij de folklore van het wielrennen).

Laatst gewijzigd
Janitjoe

Bericht uit de Telegraaf

De toekomst van de BMC-wielerploeg is verzekerd. De WorldTour-formatie heeft met Deloitte een nieuwe hoofdsponsor terwijl Giant als materiaalsponsor groot instapt. Door het overlijden van BMC eigenaar Andy Rihs werd de geldkraan richting het team van onder anderen Greg van Avermaet, Tejay van Garderen en Rohan Dennis dicht gedraaid. Nu kan teammanager Jim Ochowitz weer verder bouwen. Giant had nog een doorlopend contract met Team Sunweb, maar besloten vorige week definitief uit elkaar te gaan. Giant sprak vervolgens met Jumbo, maar het Taiwanese fietsenmerk wil zich verbinden aan een meer internationaal team. Deloitte was eerder al cosponsor bij Dimension Data.

Hermannmg

Wellicht stapt Lotto-Jumbo dan over op de fietsen van BMC?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zoals gisteren al gezegd Bianchi blijft gewoon bij TLJ.

Poeksel

Heeft Kelderfan Mikkel Bjerg al eens genoemd als mogelijke aanwinst voor TLJ?

kelderfan

'@Poeksel
Nee, maar ik denk, dat Bjerg een betere aanwinst voor TLJ is, dan de eerder genoemde Foss {niet door mij}. Hij komt dan uit dezelfde ploeg als Powless en die ploeg blijft 't goed doen. Nu ook weer in de ToC. Bij die ploeg rijdt ook een Christopher Blevins. Die mag je ook in de gaten houden.
@rahimns
Goed om te lezen, dat TLJ gewoon met Bianchi verder wil en gaat. De kleur zag ik net ook weer voorbij fietsen, maar dat blijft wennen. Maar ja, geel is ook niet alles.

1 2 ... 193 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.