Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 234 ... 481 482
Yeez

'@vlek @ghostwriter wat vlek net zegt als laatste...

KJP

Bij Pro Cycling Manager had ik op een gegeven moment ook vaak een team met Contador/Andy Schleck/Frank Schleck/Marc Cavendish en Tom Boonen.....

Yeez

'@kimjungpoels inderdaad. Wensen hebben is leuk, maar laten we alsjeblieft realistisch blijven. Zorg eerst maar eens voor verleningen van Bennett, Gesink, Tolhoek, Van Emden etc. Daar heb ik al een hard hoofd in (over sommige renners)

Laatste man

Ik zou ook niet teveel ervaren knechten inruilen voor allemaal jonge talenten. Liever elk jaar 1 of 2 toevoegen en die laten rijpen, dan 4-5 die zichzelf amper kunnen ontwikkelen door overal maar als knecht opgesteld te worden. Je hebt ook mannen nodig die 150 km zonder problemen in de wind kunnen fietsen of probleemloos door een peloton sturen.

kelderfan

"Bennett, Lindeman, Tankink, Lobato en Wagner zijn allemaal geen grootverdieners. Boom waarschijnlijk ook niet. Dat zijn geen renners die bij het tekenen van hun huidige contract in een geweldige onderhandelingspositie zaten. Genoemde namen allemaal wel."
McNulty, Philipsen, Bol en v.d. Berg zijn bij voorbaat al grootverdieners. Teuns zal zeker wat geld extra kosten; bij Dylan van Baarle was dat helemaal geen probleem, want TLJ had een extra potje. Ik kom niet meer bij van 't lachten.;)
Hoe verzin je 't allemaal.
@ghostwriter
Ik kan helemaal leven met Teuns, McNulty, v.d. Berg maar ik zou toch liever George Bennett behouden. 3 Kopmannen lijkt mij toch 't beste voor de verdeling over de GT's. Daarnaast lijkt mij die Williams van SEG een prima renner om te halen; als hij zich zo blijft ontwikkelen.
@KimJungPoels
Bij TLJ heb je bijna hetzelfde Roglic {Cont}, Bennett {Andy} en Kruijswijk {Frank} met Groenewegen{Cav} en Danny van Poppel {Tom}:)

simplex

Juist! @Laatste man.
De rol van degelijke ervaren knechten wordt de laatste tijd (zeker 2 jaren) hier door de TLJ volgers wat onderschat.
De toenemende scores/zeges/toptienen en puntenverzameling kan nooit alleen door bekende namen worden behaald.
Laat a.u.b. het succes de fans niet naar het hoofd stijgen.
Laat je ook niet gek maken door budgetstijgingen en zeker niet alleen bij TLJ.

S. Morgenstern

Genoemde renners zullen niet meteen allemaal grootverdieners zijn, maar zitten dus wel alledrie in een uitstekende onderhandelingspositie. De kans dat drie van de meest gewilde jongeren (Teuns is al wat ouder, maar toch relatief jong voor een kopman) bij een middenmoter tekenen is behoorlijk klein.

Maar lach er gerust om en voeg Williams ook gewoon toe aan je dagdroom..

Wielerfan1987

Williams kon vorig jaar al tekenen bij een profploeg (ik vermoed Sky, nadat Alex Peters alsog zijn contract daar inleverde) Maar Williams koos er zelf voor om nog een jaar bij de beloften te rijpen en zoals het er naar uitziet lijkt dit een goede keus.

De kans lijkt mij dan ook het grootst dat hij alsnog voor komend jaar door Sky opgepikt gaat worden, hoewel ik andere engelstalige ploegen als Trek en Mitchelton ook niet uitsluit als door Williams zelf interessant gevonden ploegen.

kelderfan

Ja, dus die genoemde jongens zijn zeker te halen en daar heeft budget geen last van.
Bij Van Baarle was 't geen probleem, maar bij een renner als Teuns zijn er beren op de weg. Dus ja dan lig in een stuip.

kelderfan

'@Jessevdalen
"Bennett, Gesink, Tolhoek, Van Emden etc. Daar heb ik al een hard hoofd in (over sommige renners)"
Dat kan ik even niet volgen. Jij bent bang dat Bennett, Gesink, Van Emden niet gaan verlengen.
Tolhoek is blij, dat hij er bovenop is gekomen,
Gesink gaat naar Sunweb?,
VanEmden is een gevraagde renner?,
Ja, Bennett zal zeker wel een optie hebben, maar lijkt mij toch echt wel te verlengen.

S. Morgenstern

Het zal inderdaad wel toeval zijn dat de drie meest gewilde beloften bij de ploeg met het grootste budget tekenenden..

Van Baarle had uitstekend binnen de plannen van deze ploeg gepast. Teuns zou een nieuwe kopman zijn voor koersen waar ze momenteel totaal niet op inzetten. Het verschil lijkt me glashelder. Dat het simpel kijkend naar het budget vast mogelijk is om hem als extra kopman aan het budget toe te voegen, maakt nog niet dat je daarmee andere factoren kunt negeren. Laat staan dat je aan hem nog een rits aan andere begeerde renners toe kunt voegen.

Kunnen we de opmerkingen van Pluggen niet gewoon als leidraad nemen? Dus verwachten dat ze doorgaan op de ingeslagen weg en in blijven zetten op de kopmannen die zich binnen hun ploeg tot wereldtoppers hebben ontwikkeld. Waarbij 'in blijven zetten' naast een stevig nieuw salaris ook zal betekenen, dat ze investeren in de ondersteuning en mogelijkheden tot optimale begeleiding. De mogelijkheden om daarnaast een volkomen nieuwe kopman (die in zijn discipline wereldtop is) te halen, moeten sterk gerelativeerd worden.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ja, die Stephen Williams zal nu zeker door meerdere ploegen begeert worden. Misschien Sunweb wel.
Mitchelton-Scott zit intussen wel heel goed in de jonge talenten. Ik lees wel, dat zij de Yates-broers zouden gaan verlengen, maar dat hun sprinter Caleb Ewan een overstap zou gaan maken, naar die andere Lotto.
Dus is 't misschien toch wel een optie. Hij krijgt wel heel veel steun {zie Tolhoek en Kuss} van Jan Maas.

S. Morgenstern

Tolhoek is een interessante renner voor veel ploegen. Bijvoorbeeld voor een ploeg als Trek, waar ze met een behoorlijke stijging van het budget voorlopig een tegenvallend seizoen draaien met hun klimmers en daarnaast een ploegleider hebben die Tolhoek ooit veelbelovend stage zag lopen bij zijn vorige ploeg. Van Emden zou binnen iedere ploeg in de WT passen. Gesink ook en Bennett met zijn huidige ontwikkeling helemaal.

Ik verwacht ze zelf allemaal volgend jaar bij TLJ, maar om te doen alsof deze renners wel even te verlengen zijn, zonder invloed op de mogelijkheid om andere renners te halen, is een grove onderschatting van de kwaliteit van die renners.

kelderfan

'@vlek
Natuurlijk is de input van Plugge veel belangrijker, dan waar de volgers mee komen.
En natuurlijk begint 't eerst met het verlengen of niet-verlengen van de huidige rennersbestand. Ik zie daar echt geen grote problemen.
Maar dat genoemde renners gehaald kunnen worden is ook gewoon mogelijk, want die jonge renners kijken ook naar de ploeg en wat die doen met hun jonge talenten. Powless, Kuss zullen inmiddels echt wel met die andere jonge Amerikaanse talenten hebben gesproken.

S. Morgenstern

De wereld stopt niet bij TLJ; genoemde renners kijken naar alle ploegen en hetgeen ze jonge talenten kunnen bieden (qua begeleiding, kansen, salaris, enz.. ).

kelderfan

Tolhoek is zeker een interessante renner, maar hij komt net tot bloei. Dus ik denk niet, dat Sky al op de deur klopt.
Trek zal net als TLJ lonken naar die Amerikaanse ploeg in de problemen. Trek zal echt wel bezig zijn met Richie Porte e/o Damiano Caruso.

jarinboybro

Voor de mensen die het leuk vinden.

WT punten dauphiné

Sky: 820
Mitchelton-Scott: 570
AG2R La Mondiale: 503
UAE: 430
BMC: 275
Bora-Hansgrohe: 245
EF Education First-Drapac: 135
Quick-Step Floors: 125
Astana: 120
Katusha Alpecin: 120
LottoNL-Jumbo: 105
Dimension Data: 55
Groupama-FDJ: 53
Lotto Soudal: 53
Movistar: 35
Trek Segafredo: 33
Bahrein-Merida: 30
Sunweb: 0

KJP

Met Roglic en Groenewegen is volgens mij wel degelijk ingesprongen op een gedeelte van het verhoogde budget. Verder zullen Bennett, Tolhoek een stap(je) willen maken qua salaris, en wellicht van Emden ook wel.

Daarnaast, met welk verhaal kun je bij McNulty, Philipsen, Bol en van den Berg terecht. Met Roglic, Kruijswijk en Bennett zijn de meeste kansen voor klassementen wel vergeven, en zelfs als je Bennett kwijt raakt is er al veel vergeven. Tolhoek, Bouman, Powless moeten hun kansen krijgen. Gesink wil af en toe vrijbuiten. Groenewegen en van Poppel verdelen de meeste sprintkansen en als je Teuns aantrekt dan krijgt hij het kopmanschap in de heuvelkoersen + wellicht wat rondes van een week.

Waar zit dan het perspectief voor McNulty en Philipsen bijvoorbeeld. Of als je die twee aan weet te trekken voor Bol en van den BERG? Vier jonge jongens en een kopman erbij zorgt met de huidige selectie gewoon voor een ongezonde balans tussen kopmannen/knechten/talenten die klaargestoomd moeten worden voor het kopmanschap.

Poeksel

"De kans is overigens klein dat Battaglin voor een vierde maal op rij als zevende zal finishen, want morgen staat er een aankomst bergop op het programma naar Leukerbad." aldus WF.

Is de etappe van vandaag echt ongeschikt voor hem? Het zijn geen superzware klimmen.

Yeez

Volgens Verhoeven gaat Roglic naar de tour (geen verrassing) en Groenewegen met de trein Roosen Jansen en Martens. Dit zei hij in de preview op de ronde van Slovenië. Laatste plekje dus Boom of Clement (die niet fit is)

Yeez

Update 13 juni
De rugblessure van Stef Clement zal deze week nader onderzocht worden. Het is nog steeds niet bekend wat de oorzaak is van de problemen en hoe het te verhelpen. Zolang de oorzaak niet gevonden is, blijft het kwakkelen voor de ervaren renner.

Het betekent ook dat de kans op Tour-deelname steeds kleiner wordt, want de Ronde van Frankrijk start al over iets meer dan drie weken. LottoNL-Jumbo houdt echter hoop. 'We houden de mogelijkheid nog steeds open', laat een woordvoerder weten aan In de Leiderstrui. Door de rugblessure miste Clement in ieder geval de Ronde van Zwitserland, waardoor de voorbereiding van de wegkapitein sowieso niet optimaal is.

horsm

'@jarinbroyo - TLJ nu tiende in de WT ranking.

Yeez

https://www.indeleiderstrui.nl/s/173689

jvh93

Mooi dat hij meer ambitie toont, al verwacht ik eigenlijk toch stiekem wel dat roglic hoger gaat eindigen. Kruijswijk dan maar voor de top 5 en roglic voor de top 3

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 als Roglic voor een klassement gaat schat ik hem daar ook hoger voor in.. maar dat is nog maar steeds de vraag. Gaat Roglic wel voor een klassement

1 2 ... 234 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.