Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 236 ... 481 482
kelderfan

'@vlek
Koen Bouwman zat lange tijd bij zijn kopman en dat kun je moeilijk zeggen van Lindeman. Want het waren Maarten Wynants en Enrico Battaglin, die er nog bijzaten toen de weg omhoog ging bij Leuk naar Leukerbad toe.

S. Morgenstern

Lindeman komt binnen in een bus vol knechten. Ik zou denken dat hij daar als knecht dan uitstekend op zijn plek zit en er onmogelijk uit afgeleid kan worden dat hij niet in goede doen is.

Koen Bouwman zat lange tijd bij zijn kopman en dat kun je moeilijk zeggen van Lindeman.

Bouwman en Lindeman hebben dan ook volkomen andere functies binnen deze selectie. Bouwman zit bijvoorbeeld zo'n beetje de hele week bij de laatste tien van het peloton, tot het peloton nog een man of dertig groot is en hij met wat andere de rest moet laten gaan. Vandaag weinig tot niets van hem gezien dat als belangrijk werk voor zijn kopman kan worden aangeduid. Lindeman zit daarentegen al de hele week veelvuldig rond Kruijswijk om hem in een goede positie te brengen of houden. Ik verwacht dat dat vandaag niet anders was en dat Lindeman daarmee dus niet minder waardevol is geweest dan Bouwman.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als je nog eens goed naar Verhoeven luistert dan hoor je hem ook zeggen dat hii het niet uitsluit. Het kan morgen alle kanten op en met al die sprinters daar sluit ik zeker niet uit dat het op een sprint uitloopt. Verder werd Steven wel heel even opgehouden maar of hij daardoor nou echt veel hoger was geëindigd. Hij heeft totaal geen sprint in de benen en ik denk dat hij er niet veel mee had gewonnen. Het had voor het AK in ieder geval geen bal uitgemaakt. En Lindeman heeft gewoon zijn werk gedaan en het daarna laten lopen... morgen moet hij weer aan de bak om zijn kopman te steunen in het eerste deel van de koers. Ik begrijp niet dat jij elke keer de plek van een knecht in de daguitslag koppelt aan iemand zijn vorm. Volgens mij is je dat toch wel vaker uitgelegd.

kelderfan

TLJ moet 't verder zonder Bram Tankink doen, want die moest in de remmen knijpen door een rugblessure. Eerst Clement en nu Bram Tankink?
Wynants en Battaglin kwamen ook in een bus vol knechten binnen, maar wel 10 minuten eerder. Van Leezer kun je dat verwachten, maar Lindeman moet dit toch beter kunnen verteren, lijkt mij.

S. Morgenstern

Lindeman en Leezer zullen de eerste zijn geweest die aan het werk moesten. Waarom zou Lindeman daarna een wedstrijdje moeten doen met Wynants om te zien wie het minste tijd kan verliezen? Volgens mij leg je volkomen verkeerde accenten wanneer je je op dat soort dingen blijft blindstaren..

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Natuurlijk sluit hij 't niet uit, maar er liggen wel een paar pukkels onderweg en als daar wordt aangevallen, kunnen de sprinters 't vergeten.
Een pukkel op 50km voor de meet en nog een op 26 km voor de meet. Dan weet je bij voorbaat, dat er wordt aangevallen.
Steven werd niet even opgehouden, dan moet je nog eens terugkijken. Hij kwam door die actie van Padun bijna tot stilstand. Als je hebt gezien, dat hij zelfs een aantal keren probeerde weg te komen, dan weet je ook, dat hij goed was. Hij heeft nog geprobeerd om aan te sluiten, maar dat lukt alleen onze Froomy.

S. Morgenstern

Een pukkel op 50km voor de meet en nog een op 26 km voor de meet. Dan weet je bij voorbaat, dat er wordt aangevallen.

Ik zie zelden aanvallen op klimmetjes die zo ver van de finish liggen. Ik kan me wel voorstellen dat er ploegen zijn die er op die laatste wat sprinters af willen rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan kijk nog eens wat profielen terug van wedstrijden terug die Dylan de afgelopen 2 jaar heeft gewonnen daar zaten er een paar bij die een stuk lastiger waren dan die van morgen. Hij is zeker niet kansloos.

mus van de maasstad

Met dylan, kittel, cav en ewan zijn er sowieso 4 ploegen die willen sprinten morgen. Zie niet zo goed in waarom het geen sprint zou worden

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan de beelden nog maar eens teruggekeken, Kruijswijk werd nooit echt opgehouden, als hij had gewild was er nog ruimte genoeg geweest om eruit te komen, ipv daarvan trok hij zelf juist naar binnen om uit de wind te zitten. Dit was gewoon het maximale wat erin zat.

horsm

Is Maurits Lammertink niet einde contract? Dat lijkt me ook een prima ondersteunende renner die in de Ardennen voor eigen kans zou kunnen gaan.

Jotto-Lumbo

Behoorlijke middelmaat.. niet beter dan de Tier en Battaglin en denk dat Tolhoek en Bouwman meer potentie hebben in dat werk.

horsm

Battaglin is natuurlijk idd veel beter, maar rijdt graag de Giro en daar heb je dus niet veel aan in de Ardennen

Poeksel

In Procycling (gekocht voor vaderdag, maar niet zelf geopend) een interview met Groenewegen over zijn training (en de kotsfoto). https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/nederlanders/173539/groenewegen-afgebeuld-tot-kotsen-toe-zoveel-pijn-dat-het-telkens-weer-spannend-is heeft een samenvatting. Hij doet het niet voor zijn plezier...

Yeez

Tlj meldt dat Clement niet fit genoeg is om te fietsen. Tour is dus uitgesloten. Er is een plan gemaakt om hem van zijn rugklachten af te helpen... wat zonde zeg.

Roelien

En de Telegraaf meldt dat Tolhoek door het afhaken van Clement toch mee gaat naar de Tour...

Roelien

Nu ook bevestigd door de ploeg...

Yeez

Wel een erg sterk klimblok zeg met Kruijswijk Gesink Roglic en Tolhoek. Met Tolhoek heb je bergop meer kracht dan Clement. Alleen de ervaring, De kracht in de ttt en op het vlakke gaan zeker gemist worden met de afwezigheid van Clement. Laatste plek nu dus Martens of Boom...

Hengacity1

Zal wel Boom worden ivm de TTT.. anders verlies je minimaal 2 minuten daar al.

horsm

Tja, Tolhoek. Op zich leuk, maar ik had echt gedacht dat Martens de rol van Clement over zou nemen. Hij kan toch een wat 'stevigere' ondersteuning bieden, en ik denk dat het voor Tolhoek's ontwikkeling ook goed was geweest als hij in de Vuelta misschien wat meer voor eigen kans kon gaan.

Ik hoop op Boom voor de laatste plek.

Laatst gewijzigd
Yeez

Groenewegen veruit de snelste. Wat een sprint! Zet hem goed af in de tour en hij harkt er 3-5 binnen. Ik durf het te zeggen. Ik zie niemand die op dit moment sneller is.

Laatste man

Rare beslissing Tolhoek. Martens en Boom zie ik veel meer in voor de Tour. Leuk hoor een klimmer erbij, maar de Tour ga je verliezen in de eerste anderhalve week. Niet door een klimknecht minder in het restant.

S. Morgenstern

Het is inderdaad behoorlijk opportunistisch om Tolhoek nu naar de Tour de France te sturen. Helemaal omdat er voor de ondersteuning van de kopmannen betere opties voorhanden zijn en voor Tolhoek zelf de Vuelta minstens zo interessant zou zijn. Desalniettemin wel heel leuk.

kelderfan

'@horsm
Martens kan die rol van Clement toch niet overnemen. Martens is een prima renner voor 't heuvelwerk en met Jansen en Roosen heb je drie renners, die de toppers in die ritten kunnen bijstaan.
@LM
Waarom een rare beslissing en waarom ga je de Tour verliezen in de 1e. anderhalve week.
Clement kan toch met geen mogelijkheid de TdF aanvangen. Die rugproblemen zijn nog niet opgelost.
Dan heb je op dit moment niet veel smaken om dat op te lossen. De overige klimmers zijn nog niet zover.
@jessevdalen
Ik dacht dat Groenewegen niet kon winnen vandaag. Daar zat ik helemaal fout. Boeh.;)
Groenewegen gefeliciteerd alweer met z'n 9e zege dit jaar.
Maar ik heb 't niet gezien. Volgens de WF-volgers kwam 't treintje in moeilijkheden en zat niet meer vooraan in de laatse 1,5 km en Groenewegen laat wederom zien, dat hij ook zonder trein kan winnen en hoe.:)

Yeez

'@vlek misschien denkt de ploegleiding er anders over. Wel een sterk klimblok zo

1 2 ... 236 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.