Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 242 ... 481 482
mus van de maasstad

Blijft Boom daar dan bij? Anders is het wel duidelijk wie vd twee naar de tour gaat.

S. Morgenstern

Groenewegen, Roosen, Jansen en Martens, met een trainer en een masseur.

KJP

Dan lijkt het me inderdaad dat Boom zijn plekkie verloren heeft aan Martens eigenlijk, anders is dat trainingskamp vreemd. Roosen en Jansen leken me sowieso wel zekerheidjes. Laat het speculeren beginnen, is dit het eerste teken dat Jumbo niet verder gaat met Boom?

mus van de maasstad

Dan is boom zn plek kwijt. Zal dan wel nog niet 100% op niveau zijn lijkt mij. Jammer. Hopelijk nu alle pijlen op de bink bank tour en dan vuelta.

Pfffff. Aderlating hoor voor de ttt dat zowel boom als clement er niet bij zijn.

KJP

Toch vraag ik me af hoe groot die aderlating precies is. Boom en Clement kunnen individueel een behoorlijke tijdrit afwerken, maar bij een TTT heb ik toch al heel vaak het gevoel gehad dat Lotto-jumbo tegenviel, ook als die twee opgesteld stonden.

Met Roglic, Kruiswijk, Gesink, Jansen, Roosen heb je in principe ook gewoon voldoende motoren in de ploeg, Tolhoek kan dan in het begin wat heuvels pakken en Martens en Groenewegen zijn ook gewoon jongens die aardige kunnen rijden.

Een TTT wordt te vaak gezien als de som van de ITT van de deelnemende coureurs. Maar dat werkt gewoon niet zo.

tendam

Op papier wel, maar als je ziet hoe Jansen en Roosen nu rijden moeten die ook aardig wat vermogen kunnen leveren in de TTT.

mus van de maasstad

Nee. Maar renners met een goede ITT zijn wel de basis voor een goede TTT

kelderfan

Boom heeft zich kunnen testen in de Tour of Slovenia toch. Hij staat ook op de rol van Halle Ingooigem.
Boom is echt een stuk beter, dan enkele maanden geleden, maar ik denk, dat hij zich moet richten op de Vuelta.
Zelf zegt hij bij de proloog van de Dauphine.
Quote: happy with the power on the bike. If I look at a few months back this was not possible. So still making progress and coming back to my old level from last year.
Dus geef hem nog even de tijd, dan is hij weer goed in Binck Bank Tour.

KJP

'@Mus

Klopt zeker, en toch als ik de track records van Boom en Clement op TTT gebied bekijk, kan ik zeker niet concluderen dat dit onmisbare schakels zijn. Ik denk dat ook het huidige team gewoon netjes tussen plek 6-10 gaat eindigen en dat was met Boom en Clement denk ik niet anders geweest.

S. Morgenstern

Boom in vorm hoort in de WT absoluut bij de allerbeste renners voor een ploegentijdrit; zou binnen deze Tour de France selectie op die dag de belangrijkste renner zijn. De inhaalrace sinds zijn operatie aan zijn hart is echter een realiteit waar je niet omheen kunt. Het is daardoor onmogelijk om hem op dit moment op enige wijze als onmisbaar te zien, ondanks dat het weer de goede kant op lijkt te gaan. Hij heeft gewoon nog niet de vorm om die laatste plek in de sprinttrein terug te veroveren op renners die momenteel ontzettend sterk rondrijden.

Ik had hem zelf overigens wel meegenomen in plaats van Tolhoek.

Laatst gewijzigd
KJP

Over welke vorm hebben we het dan? Zijn absolute topvorm? Want dan is hij inderdaad wereldtop, op heel veel vlakken. Maar die hoogvorm heeft hij de afgelopen 5 seizoenen misschien 10 wedstrijddagen gehad...

kelderfan

Dat begrijp ik weer niet. Tolhoek is in vorm en Lars Boom is een vraagteken. Paul Martens moet die rol gaan invullen, lijkt mij.
Je gaat toch geen renner meenemen, die niet 100% ok is. Dan vraag je om brokken.

robertowilco

Waarom zijn hier sommige alsmaar negatief over lars Boom, vorig seizoen was de voorbereiding een mislukking, daardoor door kwam hij pas in Augustus in vorm, hij reed toen sterke wedstrijden, ok op het WK liet hij zich zien, dus op naar 2018, maar toen kwamen de hartproblemen, ook nou viel het voorseizoen in duigen, maar daar kon hij medisch tegen niks tegen doen, dat overkomt je, dus gaat in voorbereiding voor de Tour, hij is sterk verbeterd en heeft nog een paar weken. Het zou me niet verbazen als hij een heel sterk NK rijdt, zoals hij daar altijd goed is. Hij moet gewoon mee naar de Tour, heeft veel meer ervaring dan Jansen, die dan voor het eerst een grote Ronde zal rijden, met de ploegentijdrit en de kasseienrit en ik denk dat hij de man gaat worden, die tijdens de etappes bij Roglic of Kruijswijk moet blijven, hij kan als geen ander iemand naar voor brengen door het peloton. Dus laat het maar Roosen en Boom worden als 7 en 8 ste. Rahimns jij weet het toch al of niet?

S. Morgenstern

Dat begrijp ik weer niet. Tolhoek is in vorm en Lars Boom is een vraagteken.

Boom rijdt momenteel gewoon degelijke koersen en zou zeker over enkele weken goed genoeg moeten zijn om een goede Tour de France te rijden. De afgelopen maanden heeft er duidelijk een vraagteken boven zijn hoofd gehangen, en dat heeft hem de Tour de France gekost, maar uiteindelijk zou hij hooguit met een klein vraagteken boven zijn hoofd aan de Tour de France beginnen. Tolhoek is wat dat betreft net zo goed een klein vraagteken; heeft in de eerste maanden van het seizoen met een hele vervelende blessure geworsteld, heeft heel knap snel weer een absolute vormpiek behaald waarvan je niet weet of daar een maand later nog veel van over is en zal starten met een takenpakket dat mogelijk zijn huidige kwaliteiten enigszins overstijgt.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@robertowilco ik weet van niets... Ik krijg geen spoilers als het gaat om selecties van grote rondes. Maar alles wijst erop dat Jansen gaat en niet Boom hoe zeer ik dat ook betreur. Niet dat ik het Jansen niet gun trouwens. En ik begrijp het wel... Jansen heeft al het hele jaar laten zien dat hij zeer goed is in wat hij doet. Groenewegen zal gewoon zijn vaste 2 lead-out mannen willen en gisteren heeft Jansen nogmaals laten zien ook op ander terrein nuttig te kunnen zijn, dus ja die heeft het zelf afgedwongen. Het blijven lastige keuzes. En Boom heeft er hard voor geknokt...

KJP

Nu pak je de laatste twee jaar van Boom en lees ik al meerdere kerende termen als mislukking, in duigen etc. Trek je dat nog meer seizoenen door dan komen die termen nog vaker voor.

Dan komt hij ook nog regelmatig vreemd in het nieuws door slaan, rare gebaren bij overwinningen e.d. tsja dan ben ik gewoon niet echt positief over je. Het mooie teamgevoel wat ik op dit moment krijg bij Lotto Jumbo heb ik nog niet in het minste of geringste bij Boom. Ondanks dat ik wel degelijk zie dat Boom fantastisch kan zijn als alles een keer wel op zijn plaats valt.

Wielerfan999

De ploegleiding van TLJ zou ongetwijfeld hetzelfde denken als wij, echter hebben zij de beschikking over data en kunnen zelf met de renner spreken over hoe hij zich voelt. Ik denk dat zij in Boom ook een voordeel zien in de kasseienrit en TTT, maar Jansen behoort weer tot de vaste trein van Groenewegen. Over een paar dagen weten we het en kun je ook gelijk concluderen wat de data zegt. Als Jansen mee is, kun je er vanuit gaan dat Boom gewoon nog niet in zijn absolute topconditie is. Gaat Boom mee, kun je er ook vanuit gaan dat hij goed gaat zijn.

kelderfan

"Boom rijdt momenteel gewoon degelijke koersen"
Ja dat klopt helemaal, maar degelijk is geen topvorm toch en Tolhoek heeft wel die topvorm laten zien.
Natuurlijk hangen boven elke renner kleine vraagtekens.
Maar Lars heeft zich kunnen testen en is nu onderweg in de ITT. Kijken hoe hij er voor staat?

Denkya

Lijkt me de bevestging op twitter van de ploeg

https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/1008304569498112000?s=19

S. Morgenstern

Natuurlijk hangen boven elke renner kleine vraagtekens.

Boven degene die de plek van Clement over ging nemen wel, gezien het feit dat de voorbereiding die voor degenen die daarvoor in aanmerking kwamen (Boom en Tolhoek) door blessures niet ideaal was. Hij was in het geval van Tolhoek zelfs nooit afgestemd op de Tour, waardoor het nog maar de vraag is wat zijn topvorm van de Dauphine straks nog waard is.

Ik denk dat er verder zeven renners starten met een vlekkeloze voorbereiding, die reeds in het voorjaar op de komende maand is afgestemd.

Laatst gewijzigd
tendam

'@kimjungpoels
Ik weet niet op basis waarvan je concludeert dat Boom en Clement niet onmisbaar zijn in TTTs, maar ik kan me van beiden herinneren dat ze hun ploeggenoten bijna stuk reden omdat ze zo sterk waren. Clement op het WK in Valkenburg, die moest inhouden op de Cauberg omdat bv. Gesink en Luis Leon niet konden volgen, terwijl Kelderman allang was gelost. Dat zegt toch wel iets.

S. Morgenstern

Clement op het WK in Valkenburg, die moest inhouden op de Cauberg omdat bv. Gesink en Luis Leon niet konden volgen

Dit klopt niet helemaal.

kelderfan

'@vlek
Lars Boom geeft zelf 't antwoord met z'n ITT tijd van 28:11 terwijl de snelste tijd 25:13 bedraagt {Jan Tratnik}.
Lars is onderweg, maar hij moet zichzelf niet over de kop gaan rijden, omdat jij hem er graag bij hebt.
Ik ook maar de realiteit is anders. Die tweet van Denkya spreekt voor zichzelf.

tendam

'@vlek
Excuus als een van de twee misschien wel in z'n wiel kon blijven. Maar uiteraard ging het daar niet om...

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Ook Amund Grondahl Jansen gaat mee naar de Tour. Dan blijft er nog één plekje vrij. Ik denk dat het Timo Roosen gaat worden die meegaat.

1 2 ... 242 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.