Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 241 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gardeyn goed gelezen.... blijft soms lastig voor sommige ;)

Jorco

Kelderfan.. ook de Tier gaat 100% zeker niet naar de Tour.. dus heeft rust nodig en rijd alleen nog een kleine Belgische koers.
De rest van de renners in Slovenië, op Eenkhoorn na, kunnen de Tour rijden. Dus rijden zich in vorm voor het hoofddoel. Eenkhoorn is, zeer waarschijnlijk, de aanvulling om te leren werken voor kopmannen en grof gezegd vulling. Dit had ook een klimmer kunnen zijn, maar die zijn blijkbaar meer aan rust toe.

kelderfan

'@jorco
Van die jongens zijn Groenewegen, Roosen en Jansen duidelijk voor de TdF; maar de overige zijn bezig zich te bewijzen of een leermoment.
Wat was 't probleem dan om nog een beschikbare klimmer in te zetten; ook al is hij vermoeid. Sam Oomen is ook vermoeid, maar rijdt toch zijn longen uit zijn lijf om mee te doen in de TdS.
@rahimns
Jij noemt toch Bennett in relatie tot 't budget.

S. Morgenstern

Wat was ’t probleem dan om nog een beschikbare klimmer in te zetten; ook al is hij vermoeid.

Ik weet niet of 'vermoeid' de oorzaak is, maar het probleem met dat plan is dus dat De Tier momenteel niet goed genoeg is om de selectie van een koers sterker te maken. Klimmer, of niet...

jvh93

zodan, dus toch Paul Martens! zal dit ten koste gaan van Jansen of van Boom? Over 2 dagen zullen we het waarschijnlijk wel weten

S. Morgenstern

Boom natuurlijk.

Adrianus en Patrick

'@johnny 7 Astana mag dan een grote selectie hebben maar daar rijden ook een paar Russen/Kazachen die echt niet te zoeken hebben in de grote wedstrijden. En er ook maar weinig rijden. Ik zie het hele jaar Zeyts, LL Sanchez Fuglsang in beeld rijden voor m'n gevoel.

Sam Oomen heeft van Team sunweb het meeste wedstrijddagen in de benen volgens PCS. echter zijn er jongens bij met nog veel meer koersdagen.

Wat valt er op te maken uit zo'n statistiek volgens onze kenners hier?

https://www.procyclingstats.com/seasonstats.php?code=seasonstats-most-racedays&year=2018

Laatst gewijzigd
nickdt

Paul Martens naar de Tour. 2de keer al dat de Telegraaf er naast zit, dus niks meer geloven van wat ze schrijven.

Sandy Casar

Moet zeggen dat ik de keuze voor Martens zeer verassend vind. Ik ga er vanuit dat Roosen en Jansen de laatste twee plaatsen krijgen. Je mist dan met de al dan niet gedwongen keuze voor Martens en Tolhoek ipv Clement en Boom veel tijdritpower in de TTT.

Laatst gewijzigd
jvh93

Ik ben zelf bang dat het ten koste gaat van Jansen, maar dat is slechts een voorgevoel

S. Morgenstern

Jansen is het hele seizoen (succesvol) met Groenewegen en Roosen opgetrokken, weet sinds het voorjaar dat hij naar de Tour de France gaat, is mee geweest op hoogtestage en laat momenteel een hele goede vorm zien.

Laatst gewijzigd
xistnc

Jansen heeft nog nooit een grote ronde gereden en sowieso nog amper etappekoersen van enig kaliber. Ik zou Tour-selectie een grote verrassing vinden. Roosen lijkt me een zekerheid, met Boom en Leezer voor de 8e en laatste plek.

Ik neem aan dat ze de gezondheid van Boom zorgvuldig monitoren. Ze hebben hem laten koersen, dus hij heeft weinig tijd gekregen om thuis op de bank te gaan zitten. Een gezonde en fitte Boom zal de voorkeur krijgen boven Leezer.

Timothy12

Martens en Jansen waren/zijn gewoon zekerheidjes. Gingen beide mee op hoogtestage

tendam

Ik zou zeggen: Roosen en Jansen zijn de laatste twee. Allebei mee op hoogtestage, allebei in vorm. De laatste en de voorlaatste man voor Groenewegen. En laten we eerlijk zijn: ook allebei momenteel beter dan Boom. Een goede Boom is beter dan beiden, maar de vraag is of Boom die vorm nog gaat bereiken richting juli.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Roglic doet 't weer met een prachtige zege in de Tour of Slovenia. Die zit op koers om dit rondje te winnen en natuurlijk om een sterke Tour de France te rijden. Chapeau Primoz Roglic.

Denkya

Boom niet meenemen is aan Kruijswijk en Roglic laten zien dat je de ploegentijdrit voor lief neemt nu Clement ontbreekt, ik zou altijd Boom meenemen nu hij laat zien in orde te zijn, dan volgend jaar maar de tour voor onze Noor.

tendam

'In orde' wil nog niet zeggen dat hij echt goed is natuurlijk. Het enige wapenfeit dat we van Boom hebben gezien is dat hij Tolhoek naar voren reed in een Dauphine-etappe. Misschien rijdt Jansen momenteel ook wel harder in een ploegentijdrit.

Denkya

Jij heb duidelijk niet de reacties na de ploegenrijdrit in dauphine gehoord waarin werd gezegd dat hij 1 en van Emden grote motoren waren die ontiegelijk hard reden.

S. Morgenstern

Waar werd gezegd dat hij ontiegelijk hard reed? Boom, Van Emden en Powless werden de motoren van de dag genoemd, wat weinig verwonderlijk was met verder Tolhoek, Kuss en De Tier erbij. Ik denk niet dat Jansen (of Roosen) daar in zijn plaats momenteel een achteruitgang zou zijn geweest.

Laatst gewijzigd
Poeksel

In dit lijstje doet TLJ het niet onaardig: https://www.procyclingstats.com/rankings/me/wins/teams

Chrys

Dat TLJ Tolhoek meeneemt is zoals men eerder al aangaf een mooi signaal dat goed rijden loont. Wat voor signaal geef je dan af aan Jansen als je hem niet meeneemt??

ghostwriter

Ik hoop persoonlijk dat Boom samen met Roosen de lead-out voor Groenewegen gaat doen en Martens zich voornamelijk richt op het veilig naar de finish brengen van Kruijswijk.

billi

Tour of Slovenia
Zo veel toeschouwers/fans met een LottoNL-Jumbo shirt, mooi om te zien :) .

Romāns Vainšteins

Zo'n Jansen is toch ook best een goede TTT'er ?

S. Morgenstern

Het treintje van Groenewegen blijft na vandaag nog een ruime week in Slovenië voor een trainingskamp. Jansen[/url] moet daardoor het NK missen, wat in Noorwegen blijkbaar een week eerder is.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 241 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.