Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 252 ... 481 482
tdola

Zeker jammer, maar als gesink, kruijswijk en tolhoek nog een laatste hoogtestage doen voor de tour, dan is het nk daar ondergeschikt aan.

Maar 10 renners in totaal, wordt best lastig controleren. Groenewegen kopman, van poppel in beschermde rol? Boom of lindeman evt mee in vroege vlucht en de rest voor controle met Roosen als laatste man?

Roelien

'@jotto-lumbo Ik zag via het insta verhaal van Olivier dat hij alweer terug in Nederland is...

Laatst gewijzigd
Yeez

Olivier maakt zijn rentree pas in de US volgens zijn blog.

kelderfan

'@jessevdalen
"My goal is to make it back in the bunch before the American races, Tour of Utah and Tour of Colorado. So let’s make Colorado 2.0 a good one!"
Zoals ik 't lees nijg ik toch meer naar @roelien's bijdrage.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat het NK nog iets te vroeg komt... maar hij mag me verbazen

xistnc

Zo'n NK is dan toch altijd een goed moment om bij de groep te zijn. Een rugnummer opspelden en wat rondjes meepikken kan geen kwaad.

TLJCAMPS

Jos van Emden wordt toch gewoon Nederlands kampioen tijdrijden neem ik aan.

SS3000NL

Volgens Olivier zijn insta stories heeft hij Nederland al weer verlaten en verwacht voorlopig niet terug te komen.

Franco Bitossi

Zwak optreden TLJ op NK elite zonder contract: Sven 61e in Philippine.

xistnc

Geen schande, om achter Raas en Kelderman te finishen.

Sandy Casar

Sporza weet te vertellen dat Japser Philipsen vandaag wordt geholpen door Lotto Jumbo bij het BK. Zijn fiets staat op de auto en hij sliep vannacht in hetzelfde hotel en is met het team meegegaan naar de start.

Met oog op de toekomst een goede zaak :)

kelderfan

'@vlek
Goed gezien, die Yves Lampaert doet 't even en is BK op de weg.
@Casar
Zo, dat is zeker verrassend te noemen; misschien ook wel door de "goede samenwerking" met Hagens Berman Axeon.

aru123

'@Sephiroth
waarom? Omdat jumbo de Belgische markt op wil en philipsen een groot talent is.
Wat kan hij nog meer? Hij had zeer waarschijnlijk de beloften versie van roubaix gewonnen, kreeg echter diep in de finale 2 lekke banden maar alsnog 4e geëindigd.

kelderfan

'@Sephiroth
Wat @aru123 zegt.
Naast die Jasper Philipsen heeft ook Nathan Van Hooydonck vandaag goed gereden in 't BK. Met Sepp Vanmarcke reed hij ook mee in de finale.
Jasper Philipsen heeft nog wel een contract t/m 2019.

Poeksel

Er hoeft niet per se iets achter te zitten he. Philipsen was alleen op het BK; Hagens had wellicht geen mogelijkheid hem te begeleiden. Dan is het logisch om een bevriende ploeg (dus TLJ) te vragen hem onder de hoede te nemen.

En het kan geen kwaad alvast contact met hem gehad te hebben, want een potentiële aanwinst is hij wel.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Poeksel
Iemand wist te melden, dat TLJ een aantal Belgische talenten in 't vizier had of heeft. Dus 't hoeft niet, maar 't kan wel.;)

tight

'@ Casar
Vertel er dan ook even bij wat Sporza nog meer daarover meldde. Dat Philipsen een trainings- en streekgenoot is van Wijnants en dat er plek voor fietsen was op de auto van TLJ.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Is Koos Moerenhout geen ploegleider bij zijn ploeg, die zal nog wel wat contacten hebben bij TLJ. Zou hier ook niet meteen teveel achter zoeken.

veld

Wat te denken van de volgende suggesties voor 2019 (nb, ik ben geen Vlaming, maar ik hou wel van ze) : Dylan Teuns voor Lobato, Lampaert voor Tankink, Mike Teunissen voor Boom, Cees Bol voor Wagner. Dat moet per saldo ongeveer budgetneutraal kunnen. En dan vooral niet vergeten een Sloveen erbij voor Roglic ( al naargelang de mogelijkheden Pogacar, Mohoric, Polanc of Tratnik) en als er dan nog een plekje vrij is inderdaad die Philipsen. Daarmee zou de Jumbo meteen een slag kunnen slaan op de Vlaamse markt en zoals het spreekwoord luidt, de eerste klap is een daalder ( in dit geval wel enkele miljoenen} waard.

De Zeboe van de Zoncolan

Waar komt eigenlijk het idee vandaan dat Roglic er graag een Sloveen bij wil?

Blaudzun

Veld heeft te veel PCM gespeeld!

gardeyn

'@veld: dat budgetneutraal? Teuns alleen zal al wel duurder zijn dan Lobato, Boom, Tankink en Wagner samen.

Lampaert wees op de streep expliciet naar de sponsornaam op zn shirtje. Dus die zal het daar wel naar zn zin hebben.

ghostwriter

Het zou goed voor de Jumbo ploeg zijn als Teuns er als kopman bijkomt maar ik zie persoonlijk eigenlijk liever dat ze proberen om Roche en Kangert als meesterknechten van Kruijswijk en Roglic aan te trekken. Het is misschien sowieso verstandig als Jumbo zich naast het sprinten en het rijden van algemene klassementen (in kleine en grote rondes) zich niet ook weer op de klassiekers gaat richten. Dan moeten ze naast Teuns dus ook niet voor Van Aert of Philipsen gaan. Tenzij ze de jonge Belg primair als sprinter (die ook goed klassiekers kan rijden) zien. Ik zou ook de contracten van Boom en Bennett niet verlengen zodat er zo veel moeilijk ruimte in het salarishuis wordt opgengehouden voor het versterken van de sprinttreinen van Groenewegen en Van Poppel en de klassementstreinen van Kruijswijk en Roglic.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Waarom een trein voor Van Poppel? Ik denk dat Danny van Poppel met 1 lead-out beter rendeert, dan met een trein.
Dylan laat toch ook zien, dat hij met zijn 2 loodsen zijn zegereeks bijeensprokkelt.;)
En nogmaals waarom moet Bennett weg, want een team als TLJ is toch sterker met 3 kopmannen. Nu heeft TLJ eindelijk weer 3 goede renners voor de GT's en dan moet er weer een weg. Ik begrijp niet waarom dat beter voor 't team is.
Laat Powless en Olivier eerst maar die kleine UWT's rijden.
Er zal wel een ondersteunende renner bij moeten komen, want Stef Clement kan dat niet alleen af en jongens als Koen Bouwman en Floris De Tier? moet je laten groeien in die rol.

ghostwriter

'@kelderfan
Waarom zou Van Poppel met één lead out beter presteren dan met een trein? Ook Groenewegen heeft normaliter meer dan twee loodsen. Bennett voegt in mijn ogen relatief weinig toe voor het hoge salaris wat hij nu zal gaan verdienen. Wat heeft een Nederlandse wielerploeg nou aan een Nieuw Zeelandse klassementsrenner die nooit een serieuze podiumkandidaat zal worden. Dan kunnen ze beter ervoor zorgen dat de klassementstreinen van Kruijswijk en Roglic met die van de topploegen mee kan strijden. Met Kruijswijk, Roglic, Groenewegen en Van Poppel als enige absolute kopmannen kan de ploeg talenten als Roosen, Bouwman, Jansen, Tolhoek, Powless en Eenkhoorn zo veel mogelijk ruimte geven om zich verder te ontwikkelen door regelmatig voor eigen kans te rijden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 252 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.