Als ie daadwerkelijk in de VS is, dan is het vrij raar dat ie niet meedoet aan de nationale kampioenschappen inderdaad.
En inderdaad wat @tendam en @jessevdalen, Powless reed de afgelopen 2 jaar(en eigenlijk ook begin dit jaar) veel beter dan nu, dus het lijkt me toch wel waarschijnlijk dat er fysiek iets niet helemaal goed is.
'@Timocycling
Is 't nu ah of auw. Ik probeer nu en dan wat uit te leggen, maar als dat te moeilijk is, dan zal ik dat niet meer doen.
@FBahamontes
Dat Powless wat minder rijdt is ook wel te begrijpen, want Vermeulen had daar ook een beetje last van.
In Amerika wordt er wat minder gekoerst en in Europa wat meer gekoerst en daar moet 't lichaam weer aan wennen. Dan wordt je kennelijk ook sneller ziek. Maar misschien staat hij er weer bij de wegwedstrijd. Het kan soms snel gaan.
Waarom zou een renner van 21 jaar die voor het eerst een WT-programma rijdt niet 'onder zijn niveau' kunnen rijden, zonder dat er meteen een 'probleem' moet zijn? Ik vind het volkomen normaal dat zo'n jongen na een sterk begin, een wat mindere periode doormaakt. Zelden zie je zo'n talent meteen een seizoen draaien zonder koersen waarin hij 'onder zijn niveau' presteert.
Powless valt een beetje tegen maar dat is natuurlijk niet vreemd voor een talent wat voor het eerst in de WorldTour rijdt. Het belangrijke is dat hij bijna alles uitrijdt en daardoor veel wedstrijdkilometers maakt. Hetzelfde geld voor Kuss en Eenkhoorn. Al valt Eenkhoorn zeker niet tegen dit jaar.
Ik was ook wel benieuwd naar de bron van Jesse over de startlijst van het NK toen ik die lijst zag, Roelien. Maar ik kan me niet voorstellen dat Clement (rug) en Olivier (net in Girona en opbouwende) daar gaan starten. Dus dan kan ik mij ook voorstellen dat Tolhoek, Gesink en Kruijswuijk had NK laten passeren. Wat ik heel zonde zou vinden want die mannen kunnen zeker hun steentje bijdragen bij een eventuele overwinning van de ploeg. Al is het maar in het begin de boel controleren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.