Volgens mij is de uitkomst eerder een bevestiging dat de Raleigh-tactiek (Van Poppel laten spelen met het overtal erachter) een goede tactiek was. Ik zou namelijk niet weten op welke wijze meedraaien enig positief effect had moeten hebben op de kans die Van Poppel had om Van der Poel te verslaan.
Van Poppel is toch een topsprinter, ah nee...er is ook een veldrijder Van der Poel, die is in alles beter;) vermoedelijk had hij ook de nr.1 sprinter Groenewegen erop gelegd. Trouwens het zag er niet sterk uit van Groenewegen dat hij er hij niet bij zat, terwijl er toch geen giga hoogtemeters in het parkoers waren.
Dit gaat toch ook meespelen in een aantal sprints in de Tour. Het wedstrijdverloop zal dan misschien iets anders zijn, maar er zal zeker niet minder
hard gereden worden....
Kuurne is wel een heel ander soort koers natuurlijk dan dit NK. Daar is vooral het middenrif zwaar en komen daarna traditioneel bijna alle sprinters aansluiten op de lange stukken.
Hier ligt het zwaartepunt lager, en met het ook op meedoen in de klassiekers in de toekomst is dit dan ook wel teleurstellend vind ik. Met het oog op de Tour inderdaad niet, zal nauwelijks een etappe bij zitten die te vergelijken is met de rit van vandaag.
lag denk ik meer aan het parcours en het koers verloop dat Groenewege er niet bij was dan aan vorm. Het was een gek criterium parcours met veel draaien keren duwen trekken in een groep. Voor Groenewegen had het allemaal wat minder draaien keer mogen zijn dat het ook makkelijker te controleren was. NK is sowieso altijd een rare koers.
'@achtpuntzes
Dat is de vraag. Danny was echt goed vandaag en als hij gewoon had meegedraaid had hij zeker kans gehad.
Hij moest nu een wel erg lange sprint aangaan om 2e. te worden. Had Timo Roosen voor Danny de lead-out verzorgd, dan had ik 't niet geweten.
Die veldrijder mag er wat mij betreft per direct bij. Volgend jaar met De Tier naar de Strada; wauw#
@ghostwriter
Ja, waarschijnlijk wel, maar zeker niet minder. Nu zat hij te ver vanachteren om nog te kunnen winnen.
Had hij meegedraaid, dan had hij toch een betere kans gehad. Die veldrijder is natuurlijk wel erg goed.
'@ghostwriter
Het gaat om 't stukje daarvoor. quote:"Toen ik teruggepakt werd, begon ik wat te ver van achteren aan de sprint."
Dat heeft hem teveel kracht gekost, waardoor Mathieu wel met een krachtige versnelling alle sprinters 't nakijken gaf.
Dan is 't ook knap van Roosen en Teunissen, dat zij nog zo dicht bij kwamen. Want ook Roosen moest van ver komen.
Van Poppel was op gepaste afstand van Van der Poel de sterkste op die aankomst. Dat was onafhankelijk van hun beginpositie overduidelijk en zou met meedraaien in een groepje van vier alleen maar afgetekender geweest.
Verliezen van een wereldtalent staat niet gelijk aan een falende tactiek. De oorzaak hoeft dan ook niet met allerlei vreemde kronkels bij dat tweede gezocht te worden. Het eerste is al meer dan voldoende en kan zelfs uitstekend samen gaan met het toepassen van een goede tactiek.
'@ghost
Dat 't door concentratieverlies komt, dat weet ik natuurlijk niet, maar feit is, dat hij eerst 't contact verloor met de 1e. groep en zich pas daarna kon terugvechten. Dat je dan nog jus in je benen om toch nog de sprint aan te gaan, is op zich toch heel goed.
Mathieu van de Poel was zeker de te kloppen man.
Hopelijk kan TLJ die man zo snel mogelijk binnenhalen.
"Timocycling Als hij, wanneer dan ook, op de weg gaat rijden, moet dat eigenlijk wel bij een Nederlandse ploeg zijn, dus JUMBO. Gaat hij voor een buitenlandse ploeg rijden dan trekt hij alle media/aandacht naar zich toe en dus weg van de Nederlandse sponsoren, voor wie het sponseren dan veel minder aantrekkelijk wordt.
Das echt onzin. Van der Poel doet het goed, maar het is nu niet zo dat hij extreem veel meer in de spotlights staat dan een Gesink, Kruijswijk, Kelderman, Groenewegen, van Poppel ofzo. Laat staan Dumoulin die gewoon echt nog wel een stuk bekender is.
Daarbij valt op staat alles met prestaties, als Groenewegen 2 sprints wint in de Tour dan kan van der Poel doen wat hij wil, maar gaat de meeste aandacht gewoon naar Dylan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.