Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 260 ... 481 482
achtpuntzes

Het zag er niet zo mooi uit, die stalorders aan Danny van Poppel, maar als hij meegedraaid had hij t ook moeten afleggen tegen Mathieu.

Iets voor TLJ, die veldrijder? :p

S. Morgenstern

De tactiek is een beetje in ’t water gevallen. Danny mocht niet rijden volgens stalorders. Die had toch de meeste kans gemaakt met ’t vluchtgroepje van 4, waarbij ook de latere winnaar.

Volgens mij is de uitkomst eerder een bevestiging dat de Raleigh-tactiek (Van Poppel laten spelen met het overtal erachter) een goede tactiek was. Ik zou namelijk niet weten op welke wijze meedraaien enig positief effect had moeten hebben op de kans die Van Poppel had om Van der Poel te verslaan.

tdola

De tactiek was idd niet verkeerd, demarreren van van Poppel kan je nog over twijfelen.

Vooral zonde/tegenvallend (?) dat groenewegen het niet aankon, die heeft volgens mij geen werk hoeven verzetten.

skylimit

Van Poppel is toch een topsprinter, ah nee...er is ook een veldrijder Van der Poel, die is in alles beter;) vermoedelijk had hij ook de nr.1 sprinter Groenewegen erop gelegd. Trouwens het zag er niet sterk uit van Groenewegen dat hij er hij niet bij zat, terwijl er toch geen giga hoogtemeters in het parkoers waren.
Dit gaat toch ook meespelen in een aantal sprints in de Tour. Het wedstrijdverloop zal dan misschien iets anders zijn, maar er zal zeker niet minder
hard gereden worden....

tendam

'@skylimit
Je hebt nog niet gezegd wat jij tactisch anders had aangepakt...

Groenewegen won eerder dit jaar nog Kuurne, een koers die qua niveau hoger aangeslagen mag worden dan het NK. Met die inhoud is niet zoveel mis, het is de vraag of bv. een goede Kittel hier nog wel bij was geweest.

KJP

Kuurne is wel een heel ander soort koers natuurlijk dan dit NK. Daar is vooral het middenrif zwaar en komen daarna traditioneel bijna alle sprinters aansluiten op de lange stukken.

Hier ligt het zwaartepunt lager, en met het ook op meedoen in de klassiekers in de toekomst is dit dan ook wel teleurstellend vind ik. Met het oog op de Tour inderdaad niet, zal nauwelijks een etappe bij zitten die te vergelijken is met de rit van vandaag.

tendam

Gelukkig rijdt de een-na-beste renner vam de wedstrijd ook bij TLJ, en die kan klassiekers zeker wel aan. Volgens mij valt hij ook liever aan dan onderdeel te zijn van het sprinttrein-verhaal.

04398

lag denk ik meer aan het parcours en het koers verloop dat Groenewege er niet bij was dan aan vorm. Het was een gek criterium parcours met veel draaien keren duwen trekken in een groep. Voor Groenewegen had het allemaal wat minder draaien keer mogen zijn dat het ook makkelijker te controleren was. NK is sowieso altijd een rare koers.

Niklas

TLJ heeft tactisch een bekeken koers gereden. Geen fouten gemaakt en goed gecontroleerd. Van Poppel was de goeie man vooruit. Er was er vandaag eentje sterker!! Heerlijke koers gezien.

kelderfan

'@achtpuntzes
Dat is de vraag. Danny was echt goed vandaag en als hij gewoon had meegedraaid had hij zeker kans gehad.
Hij moest nu een wel erg lange sprint aangaan om 2e. te worden. Had Timo Roosen voor Danny de lead-out verzorgd, dan had ik 't niet geweten.
Die veldrijder mag er wat mij betreft per direct bij. Volgend jaar met De Tier naar de Strada; wauw#
@ghostwriter
Ja, waarschijnlijk wel, maar zeker niet minder. Nu zat hij te ver vanachteren om nog te kunnen winnen.
Had hij meegedraaid, dan had hij toch een betere kans gehad. Die veldrijder is natuurlijk wel erg goed.

ghostwriter

'@kelderfan
Als hij had meegedraaid was hij vermoeider geweest en had hij juist een mindere kans gehad. Van Poppel begon VOOR Vd Poel (en achter Sinkeldam) aan de sprint. Vd Poel was alleen VEEL sterker.

kelderfan

'@ghostwriter
Het gaat om 't stukje daarvoor. quote:"Toen ik teruggepakt werd, begon ik wat te ver van achteren aan de sprint."
Dat heeft hem teveel kracht gekost, waardoor Mathieu wel met een krachtige versnelling alle sprinters 't nakijken gaf.
Dan is 't ook knap van Roosen en Teunissen, dat zij nog zo dicht bij kwamen. Want ook Roosen moest van ver komen.

S. Morgenstern

Van Poppel was op gepaste afstand van Van der Poel de sterkste op die aankomst. Dat was onafhankelijk van hun beginpositie overduidelijk en zou met meedraaien in een groepje van vier alleen maar afgetekender geweest.

Verliezen van een wereldtalent staat niet gelijk aan een falende tactiek. De oorzaak hoeft dan ook niet met allerlei vreemde kronkels bij dat tweede gezocht te worden. Het eerste is al meer dan voldoende en kan zelfs uitstekend samen gaan met het toepassen van een goede tactiek.

Yeez

Uitstekend gespeed door tlj, maar één iemand was helaas beter. Je had duizend keer iets anders kunnen doen, maar duizend keer had vd poel gewonnen. Met 2 en 4 doe je het heel goed. 1 iemand was helaas sterker.

ghostwriter

'@kelderfan
Vd Poel was zo veel beter dat zelfs als Van Poppel perfect had gereden hij niet van Vd Poel had gewonnen. Daarbij heeft dat niets met tactiek te maken en meer met een moment van concentratieverlies.

kelderfan

'@ghost
Dat 't door concentratieverlies komt, dat weet ik natuurlijk niet, maar feit is, dat hij eerst 't contact verloor met de 1e. groep en zich pas daarna kon terugvechten. Dat je dan nog jus in je benen om toch nog de sprint aan te gaan, is op zich toch heel goed.
Mathieu van de Poel was zeker de te kloppen man.
Hopelijk kan TLJ die man zo snel mogelijk binnenhalen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Poppel begon de sprint in een betere positie dan Van der Poel. Tweede is gewoon zijn plek, hoeveel onzin je er ook bij wil halen.

JothamvW

Laten we nou niet denken dat Mathieu ineens een betere sprinter is dan Danny, Danny had gewoon minder energie door zijn eerdere aanval.

Timocycling

'@Jotham: VDPoel was daarvoor al 40km volop in de aanval... Gewoon overduidelijk de sterkste en een wereldtalent. Eeuwig zonde dat hij niet op de weg wil rijden, bij welke ploeg dan ook.

veld

"Timocycling Als hij, wanneer dan ook, op de weg gaat rijden, moet dat eigenlijk wel bij een Nederlandse ploeg zijn, dus JUMBO. Gaat hij voor een buitenlandse ploeg rijden dan trekt hij alle media/aandacht naar zich toe en dus weg van de Nederlandse sponsoren, voor wie het sponseren dan veel minder aantrekkelijk wordt.

Loek de Rooij

Ja, want dat was vorig jaar niet het geval bij Dumoulin, waarna JUMBO een sponsorcontract voor onbepaalde tijd is aangegaan met de ploeg waar Dumoulin noet voor uitkomt...

KJP

Das echt onzin. Van der Poel doet het goed, maar het is nu niet zo dat hij extreem veel meer in de spotlights staat dan een Gesink, Kruijswijk, Kelderman, Groenewegen, van Poppel ofzo. Laat staan Dumoulin die gewoon echt nog wel een stuk bekender is.

Daarbij valt op staat alles met prestaties, als Groenewegen 2 sprints wint in de Tour dan kan van der Poel doen wat hij wil, maar gaat de meeste aandacht gewoon naar Dylan.

ti-raleigh

Ik waag me maar weer eens aan een voorspelling.
De Tour 3 etappes. 2 x Dylan, 1 x Primoz. Dylan wint 1e etappe en houdt 2 dagen geel.
Eindklassement. Steven 12e, Primoz 15e. Steven verliest te veel tijd in 1e week.

Yeez

2x groenewegen en 1x gesink. Roglic 4e en Kruijswijk 9e.

gardeyn

2x groenewegen, 1x Roglic, kruijswijk 8e, roglic 18e en Gesink 2x 3e in een etappe

1 2 ... 260 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.