Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 259 ... 481 482
Bulcke

Hoezo te laat? Isschien waren ze wel te vroeg en had hij er toen geen oor naar. Misschien waren ze wel op tijd, maar wilde hij niet.

ghostwriter

Jammer dat Vd Berg naar de ploeg van Vaugthers gaat. Daar ontwikkelen de meeste talenten zich totaal niet. Hopelijk komen Bol en De Vries dan wel naar de Jumbo ploeg.

defietser

'@bulcke: TLJ was met hem bezig.

kelderfan

Clement en Olivier doen kennelijk wel mee morgen bij 't NK.
@ghostwriter
Aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant is er kennelijk iets veranderd in de manier hoe neo's worden binnengehaald.
Julius van den Berg is niet de 1e. renner, die op deze wijze wordt ingelijfd.
Kijken hoe TLJ hier mee omgaat. Niermann heeft al gekeken bij de U23 jongens. Ik ben benieuwd hoe zich dat verder ontwikkeld.
Voor mij is die Stephen Williams een prima renner om erbij te hebben als neo. Die kan mee naar Utah lijkt mij.

S. Morgenstern

Vandaar waarschijnlijk dus de vraag van bulcke; waarom te laat? Volgens mij vergeet je (naast onze beperkte kennis over de gang van zaken) dat het hier beslissingen betreft die van twee kanten moeten komen.

tdola

'@kelderfan

Clement en Olivier stonden niet op de startlijst van tlj in de nieuwsbrief van tlj.

defietser

Je weet dat je tegenwoordig snel en adequaat dient te handelen op de transfermarkt. Ik ben van mening, dat TLJ beter Cees Bol en Julius v/d Berg een contract had kunnen geven dan Teunissen. Je investeert in de toekomst en met deze beide jongens was je waarschijnlijk voordeliger uitgeweest dan Teunissen alleen.

FBahamontes

'@defietser
Waarom ben je zo overtuigd dat TLJ van den Berg geen aanbieding heeft gedaan?

Volgens mij snappen veel mensen hier niet dat contractonderhandelingen geen computerspelletje is. Renners hebben gewoon een vrije wilen en hoeven niet elk contract te ondertekenen wat ze voorgeschoteld krijgen.

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Je kunt iemand wel een contract geven, maar als die het niet tekent schiet je daar niet veel mee op.

KJP

Ja zeker, in managerspelletjes werkt dat zo. Daar lossen talentjes altijd hun beloftes in en kun je gerust werken met een constante stroom van jonge talenten die nog niks hebben laten zien.

De werkelijkheid is wat weerbarstiger. Teunissen stond een jaar of 4 geleden op het punt waar Bol en van den Berg nu staan. En het heeft dus toch meer dan drie seizoenen geduurd voordat hij zich een beetje met de top kon gaan meten in het voorjaar. De kans is best behoorlijk dat zowel Bol als van den Berg dat niveau nooit gaan aantikken.

Bovendien, een sponsor wil ook op korte termijn wat resultaten zien. En Teunissen kan de komende jaren echt leuk mee gaan doen in het voorjaar. Het is een directe versterking waar
je resultaten van mag verwachten, bij Bol en van den Berg kun je dat zeker nog niet verwachten.

Al met al denk ik dat in verschillende sporten toch al vaak is gebleken dat teveel bouwen op jonge talenten en te weinig op gevestigde waarden ook zelden een succesformule oplevert.

defietser

De toekomst zal het ons leren.

kelderfan

'@tdola
Volgens PCS met vinkje akkoord ploeg stonden Clement, Gesink en Olivier erbij. Zie je ook bij de startnummers; maar
zoals eerder is gemeld, zijn die mannen niet van de partij.

kelderfan

'@KimJungPoels
Nu TLJ wat ruimer in 't budget zit, lijkt 't mij ook verstandiger om versterkingen te halen, waar 't nodig is.
Vlaamse klassiekers heeft duidelijk versterking nodig om mee te spelen en dan is Mike Teunissen een prima NL optie.
Teunissen met Roosen, Jansen en Lars Boom lijkt mij een sterk blok. Dan kun je ook meerdere pionnen uitspelen.
Ik ben 't met @Wielerfan1987 eens, dat het beter is om nu 1 neo erbij te nemen. Dan denk je al gauw aan De Vries, Bol, Jan Maas en Williams.
Als je een neo voor 't Vlaamse wil halen, dan is die Edoardo Affini een hele sterke pion.
SEG heeft nog een aantal prima kandidaten in zijn stal voor 2020: Daan Hoole {3e.ITT NLU23}; Ide Schelling {4e.LBL}.

Imbatido

Ik denk dat er op de Nederlandse markt op het moment niet echt wat voor Lotto-Jumbo rondrijdt. Bol en Hartthijs de Vries lijken me in eerste instantie meer renners voor Roompot. De Vries rijdt dit jaar door omstandigheden dan op clubniveau, maar naar de WorldTour is wel een enorme stap. Rijdt dit jaar ook een nationaal programma wat hij goed doet, maar zonder internationale rittenkoersen wordt het wel moeilijk. Het zou ook niet meer dan logisch zijn dat hij alsnog naar Roompot gaat, maar misschien zien beide partijen een nieuwe samenwerking niet zitten. Van den Berg had ik ook eerder bij Roompot verwacht, ik denk dat hij daar beter uit de verf komt dan in de WorldTour waar zo iemand al snel tot knecht verwordt.

Ik vermoed dat ze qua talent zullen mikken op Pogacar, ook gezien die samenwerking met Slovenië. Dat is wel echt een talent dat geschikt is voor de WorldTour. En Stefan Küng zou een topaankoop zijn. Als er dan een Nederlander bij moet zou Maurits Lammertink een leuke aanwinst zijn, die een vrije rol in de heuvelkoersen kan krijgen. Maar jonkies kunnen ze beter eerst aan Roompot laten om eventueel later vast te leggen als ze verder zijn in hun ontwikkeling zoals ze met Groenewegen of Tolhoek hebben gedaan, of Sunweb met Tusveld.

Laatst gewijzigd
defietser

Pogacar heeft al een voorcontract getekend. En niet bij TLJ.

kelderfan

Wat een sterke Danny van Poppel heb ik gezien, helaas wint M. v.d. Poel.

Yeez

Goede koers gereden door tlj, maar er was er eentje beter.

skylimit

'@kelderfan ik eigenlijk alleen, een linke bal van Poppel gezien, gelukkig werd hij teruggepakt en kon hij de sprint ook niet winnen. Alle respect voor van der Poel. TLJ heeft toch eigenlijk weer tactisch slap gekoerst met hun "topfavoriet".

Jotto-Lumbo

Helaas wint van der Poel? Van der Poel heeft constant mee gedraaid in de kopgroep, waar van Poppel kon sparen.. als je dan ziet hoe gemakkelijk van der Poel iedereen er nog oplegd op het einde, niet meer normaal en 100% verdiend. Iemand moet hem echt verplichten op de weg te gaan koersen. Die man is gewoon te goed om het wielrennen links te laten liggen. En dan maakt het me niet eens uit bij welke ploeg.

ghostwriter

Vd Poel is natuurlijk de terechte winnaar maar Van Poppel maakte wel degelijk een sterke indruk. Ik denk dat hij volgend seizoen een grote stap gaat zetten en een volwaardige kopman voor zowel de klassiekers als sprints zal worden. Met Teunissen, Roosen, Van Poppel en Janssen heeft de Jumbo ploeg straks een goed kwartet voor de klassiekers. Laat ze daar aanvallend mee koersen in de hoop dat de topfavorieten de slag een keertje missen.

tendam

'@skylimit
Welke tactiek had jij dan voor ogen?

kelderfan

'@skylimit
Helemaal gelijk. Hij mocht niet meerijden {stalorders}, omdat Groenewegen erachter zat met Roosen. Maar toch is hij voor dit werk de beste renner van TLJ met ook een sterke Timo Roosen en Mike Teunissen in zijn wiel. Ook die ex. Rabo Piotr Havik deed 't heel goed, dat was ook die renner met 't stage-contract bij Katusha.
@Jotto-Lumbo
Bij wijze van spreken dan. Danny is de Jumbo-renner. Die Mathieu is een kanjer en die zie ik wel bij Quick-step aansluiten. Hij begint al te twijfelen.

kelderfan

'@tendam
De tactiek is een beetje in 't water gevallen. Danny mocht niet rijden volgens stalorders. Die had toch de meeste kans gemaakt met 't vluchtgroepje van 4, waarbij ook de latere winnaar.

KJP

Inderdaad, uiteindelijk is het gewoon een goede tactiek van Jumbo om de een na snelste man van wie je weet dat hij inhoud heeft mee te laten schuiven. Poppel deed dat super goed, zat ook constant mee vooraan en ging zelf nog mee, dus reed echt een nagenoeg perfecte race, maar Mathieu was gewoon sneller.

Wel teleurstellend dat Groenewegen nog de inhoud mist om hier mee te zijn.

ghostwriter

'@kelderfan
Van Poppel had precies net zo veel kans gemaakt als dat groepje weg was gebleven. Vd Poel zal namelijk gewoon in dat groepje en Van Poppel werd tweede achter?

1 2 ... 259 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.