Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 266 ... 481 482
kelderfan

'@jvh93
Op 't NK was onze Dylan ook niet fris en gezien zijn interview heb je wel degelijk een punt. Dat je niet wint kan gebeuren, maar gezien de beelden {achteraf} had hij geen goede benen in de finale. Of dat komt door de hoogtestage weet ik niet, maar het kan ook zomaar zijn, dat hij te weinig km's heeft gereden, voorafgaande aan de TdF.
Het zal wel hele omzwaai zijn, als hij er morgen wel bij zit. Er zijn gelukkig 8 sprintaankomsten. In de Tour of Slovenia ging 't de 1e. rit ook mis.
Gelukkig hebben Roglic en Kruijswijk geen tijd verloren, want met die valpartijen kun je zomaar achter de feiten aanlopen.

Het is gelukkig ;) nu Froome, die weer op achterstand wordt gereden.

ghostwriter

Mooi dat Kruijswijk en Roglic zonder tijdsverlies deze etappe door zijn gekomen. Na één dag al meer dan 50 seconden voorsprong hebben op Froome, Porte, Quintana en Yates is heel mooi meegenomen. Zeker aangezien Froome, Porte en Yates nu de tijd die ze in de TTT op Kruijswijk en Roglic zullen pakken nu al hebben verspeeld.

tendam

Het is pas etappe 1, Kruijswijk en Roglic komen ook nog wel aan de beurt met onnodig tijdverlies. Pas na de 9e rit kun je de balans opmaken.

Groenewegen was vlak na de hoogtestage, in de Tour of Slovenia, heel erg goed. Wat Merijn Zeeman hem daarna heeft laten doen weet ik niet, maar hij lijkt er niet bepaald beter van te zijn geworden. Maar ook voor hem geldt: het was pas rit 1.

Wielerfan1987

Is het niet bij de meeste renners zo dat ze een x aantal weken na de hoogtestage een dip hebben waarna de weken beginnen waar ze door de hoogtestage hun hoogste rendement in gaan? Of was dat heel vlak na terugkomen van de hoogtestage?

Ik meen dat Gesink daar destijds eens last van had op het NK toen hij terug was van hoogtestage...

Hoe dan ook, buiten dat Dylan van veel en veel te ver moest komen vond ik het er niet direct heel slecht uitzien, hij kwam in de laatste 200 a 100 meter voor de meet nog goed opzetten naar mijn idee....

rennerske

Groenewegen gaat gewoon nog 4x top 10 rijden hoor. Misschien wel 5x. En als Sagan, Cav, Kittel en en Demare net als in 2017 uitvallen en Gaviria tegen een koutje op loopt kan hij misschien wel weer winnen in Parijs.

Laatst gewijzigd
HVDV

Vanavond op RTL7:

Zondag 8 juli
20.00 uur: ‘Roglic: Van Schans Naar Tour De France’
Portret van de Sloveense wielrenner Primož Roglic. De coureur van het Nederlandse Team LottoNL-Jumbo verraste in 2017 de wielerwereld door een zware bergetappe in de Tour de France te winnen. Dit deed hij slechts enkele jaren nadat hij zijn loopbaan als schansspringer inwisselde voor een leven op de fiets. In zijn thuisland Slovenië zet hij de puntjes op de i voor de komende Tour de France en vertelt hij uitgebreid over zijn opmerkelijke verleden.

rennerske

Gelukkig hadden de volgers op WF na de ronde van Slovenië die druk niet zo hoog opgeschroefd. Vrijwel niemand voorspelde toen meer dan 4 zeges in deze Tour.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@koel

Ik denk niet dat de ploeg alles heeft afgestemd op die eerste etappe maar eerder op de eerste anderhalve week als we het hebben over Dylan.

Maar zo'n eerste sprint is altijd een loterij, het blijkt wel uit de cijfertjes dat kittel en Sagan een hogere topsnelheid hadden ten opzichte van Gaviria, die laatste heeft zich alleen beter geplaatst (mede met dank aan zijn ploeg) waardoor hij won.

Dylan geeft zelf aan de kracht niet te hebben gehad, echter kwam hij wel opzetten in de laatste 200 meter van plek 20 a 25 naar plek 6, slecht was hij dus niet en alleen degenen die inzage in zijn cijfers en wattages zullen weten hoe goed of slecht Dylan echt is.

Feit is dat hij met een hoogtestage als voorbereiding dit jaar een voorbereiding kent die heel anders is als vorig jaar, en volgens mij is het zelfs zijn eerste hoogtestage ooit geweest.

Dan is het altijd moeilijk om dingen exact te plannen, in tegenstelling tot jongens als Kruijswijk en Gesink die al 7 a 8 jaar lang op hoogrestage gaan en waarvan de trainer dus een betere planning kan maken wanneer zij top zouden moeten zijn, puur omdat je 7 jaar ervaring hebt om op terug te vallen en te kunnen zien hoe zo'n renner zijn lichaam en vormcurve reageert op het een en ander.

En wellicht is Dylan wel wat ziekjes geweest in de voorbereiding? Who knows...

Verder is er echt geen man overboord en was gister gewoon een sprint net als iedere andere, die gele trui komt gerust nog weleens in de toekomst.

Ik als fan had mij nog absoluut niet rijk gerekend met de rit van gister en alleen de hoop dat alle TLJ renners zonder schade door de dag zouden komen (Dylan incluis) en dat is gelukt.

jvh93

Alleen tolhoek heeft even op de grond gelegen gisteren, maar die zat snel weer op zijn fiets. Hoop dat ze allemaal netjes op de fiets blijven zitten de komende weken, zal nog hectisch genoeg worden allemaal

tendam

'@rennerske
Kom je nu even je gelijk halen ofzo? Een blinde zag dat Groenewegen niet op z'n niveau zat gisteren. Dat jij slechts top-10 plekken van hem verwacht is onrealistisch op basis van de rest van het seizoen.

Jotto-Lumbo

Heb de finale van vandaag bij tour de jour gezien. Dat wordt een grote chaos.. alleen maar draaien, keren, vluchtheuvels en loopt de laatste 800m nog aan 2 procent. Niet ideaal voor Dylan, zou vandaag ook niet zoveel van hem verwachten. Vooral hopen dat het team ongeschonden blijft.

robertowilco

Als Groenwegen bij de eerste 10 de sprint aanzet, heeft hij gewoon een goede kans, hij heeft daar al vaker moeite mee gehad om zich voorin te handhaven en moet altijd veel goed maken, hij zegt ook niet zo veel over het treintje of het wel of niet functioneerde, maar ze zaten toch ver naar achter, als QS dan de laatste kilometers aangaat probeer dan nog maar eens op te schuiven, je zag dat QS niet meer afgaf, trouwens grote kans dat Terpstra de gele trui pakt na de rit naar Roubaix, met de ploegentijdrit van Maandag kan hij in de kasseienrit de gele trui pakken.

Jotto-Lumbo

'@robertowilco, Dylan heeft zelf in een interview gister aangegeven dat hij niet de power had om mee schuiven in de trein. Als dat al niet lukt kan je als treintje er weinig aan doen. Uiteindelijk is hij zelf door te schuiven vooraan belandt, maar miste hij de power nog steeds.

waggie

Welk treintje? Gister zat Dylan veel te vroeg alleen. Blijkbaar had hij wel de macht om langzaam mee te schuiven met een ander treintje, maar hij zat gewoon al te ver.

Jotto-Lumbo

Als je de finale terugkijkt zie Martens Jansen en Roosen bij elkaar zitten en Groenewegen bungelt een beetje in het midden alleen. Hij gaf aan dat hij niet mee kon om naar voor te schuiven. Ik denk dat uiteindelijk Roosen of Jansen hem nog zo ver mogelijk naar voor heeft gebracht.

rennerske

'@tendam
Mijn gelijk halen?
Beetje flauwe reactie, had ik van jou niet verwacht en bovendien gaat het helemaal niet om gelijk halen maar de mening hebben dat overwinningen in Noorwegen, Kuurne en Slovenië lang geen garantie zijn voor zeges in de Tour wanneer alle grote sprinters gaan pieken.

tdola

Vandaag Gesink/tlj niet aan kop peloton op dit moment.
Dat lijkt me prima met oog op ttt morgen.
Laatste 10 km zullen ze aan de bak gaan voor groenewegen.

kelderfan

'@tdola
Dat was niet nodig, want Groenewegen zat achter de breuk in 't peloton door de valpartij met Gaviria.

kelderfan

Jammer dat de 2e. kans om te sprinten ook niet werd verzilverd. Door de valpartij kon Dylan Groenewegen het sprinten vergeten; alhoewel Gaviria wel weer snel op de fiets zat.

Laatste man

Ik zou nooit afgaan op het commentaar van Dijkstra..

rennerske

'@laatste man
Verstandig, hoewel hij het in dit geval wel juist zag.

tendam

'@rennerske
Ik begrijp dat je met alle geweld die Groenewegen tot een B-sprintertje wilt maken, maar vorig jaar werd hij een keer 3e, een keer 2e en een keer 1e. Hij leek dit jaar alleen maar beter te zijn geworden, dus mocht je er wel iets van verwachten.

Maakt mij verder niet uit hoor, mijn favoriete renner is het ook niet, maar dat bagatelliseren van alle prestaties die niet stroken met je beeld is een beetje een zwaktebod.

xistnc

Groenewegen: "I was behind the crash and I wasn't able to sprint".

Beide correct. Het oorzakelijke verband mag je er desgewenst zelf bij bedenken ;)

Laatste man

Ze roepen van alles, vaak niet geremd door de huidige ontwikkelingen. Gesink zat volgens de mannen ook in de groep favorieten..

Laatst gewijzigd
rennerske

'@tendam
Het staat je vrij om mijn woorden onjuist te interpreteren, edoch, vind Groenewegen beslist geen B-sprinter. Echter, al dat gehosanna op grond van resultaten dit jaar in Noorwegen , Kuurne en Slovenië vond en vind ik nogal prematuur. Dit is wel de Tour hè! Dat hij vorig jaar in Parijs won, zonder Kittel, Sagan, Demare, Cav, etc, bewijst dat hij geen b-sprinter is. Maar de overmacht die hij volgens velen in deze Tour zou etaleren kwam op mij een beetje potsierlijk over. Daar is toch niet zoveel mis mee?

1 2 ... 266 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.