Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 267 ... 481 482
Raafje

Vorig jaar moest Groenewegen er volgens mij ook nog inkomen de eerste week, toen liep het ook nog niet zo soepel. Ik denk dat het wel goed komt deze Tour.

rennerske

'@ raatje
Dat denk ik ook, zeker wanneer er weer pak sprinters naar huis gaat.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ rennerske
Met nuchter boerenverstand en de cijfers van dit jaar tot dusver kun je er niet omheen dat Dylan tot de wereldtop hoort qua sprinters.
Wie waren er tot aan de Tour hoger in te schatten dan volgens jou ?

Poeksel

Nu docu over Roglic op RTL 7.

rennerske

'@ ti- Raleigh
Excuses dat ik mijn mening omtrent het verschil in sprinten m.b.t. Slovenië of de Tour niet goed over het voetlicht kan brengen.
Natuurlijk heeft Groenewegen het goed gedaan in die rondjes maar de Tour met een Sagan, Kittel, Demare, Gaviria op de toppen van hun kunnen, is toch, met alle bijkomende hectiek, van een andere orde dan Kuurne? Begin door jullie zo langzamerhand te twijfelen aan mijn juiste inschattingsvermogen in deze Tour betreffende Groenewegen..................
Oké, ik geef me over: hij wint nog 3 ritten!

Laatst gewijzigd
KJP

'@Rennerske

Geef je zeker wel deels gelijk hoor, vlak voor de Tour de France heb ik eenzelfde discussie gevoerd waarbij ik ook aangaf dat Groenewegen voor mij nog niet de topfavoriet is in de sprints, ondanks dat ik wel denk dat hij de snelste sprinter is, misschien nog samen met Gaviria en Kittel.

Mijn mening daarover is gebaseerd op het verschil in koers tussen kilometer 10-1 in de Tour de France. Het verschil in power dat je volgens mij tijdens de Tour moet leveren tijdens die kilometers is anders dan in alle andere wedstrijden. Het komt zo vaak voor dat je ergens een gaatje moet dichten, of dat er een andere trein over je heen komt. En dat is eigenlijk op drie manier op te lossen:

1) Je moet je fantastisch kunnen positioneren, zoals een Sagan zich altijd weet te handhaven.
2) Je moet over enorm veel inhoud beschikken, wederom Sagan maar ik denk ook Demare bijvoorbeeld
3) Je moet een trein hebben die het voor je op kan lossen. Zoals Quick step eigenlijk alleen heeft de laatste jaren.

Op punt 1&2 is Groenewegen in mijn ogen gewoon nog steeds minder dan een aantal concurrenten hier en de ploeg van Quickstep hebben ze niet, daardoor moet hij onderweg naar de sprint gewoon minder tegen komen dan anderen om een echte kans te hebben. Neemt niet weg dat ik wel denk dat dat ergens in de Tour een keer goed gaat vallen. En dan is Dylan op basis van zijn snelheid ook wel met een bij de topfavorieten.

kelderfan

Volgens de reactie van Sagan, was 't vandaag: "Zo laat mogelijk aangaan"; dus volgens mij was de tactiek om bij Gaviria in 't wiel te blijven prima.
Alleen tegen pech is niets te beginnen. Nog vijf kansen te gaan.

@KimJungPoels
Hij is natuurlijk geen Sagan, maar inhoud heeft Groenewegen wel. Wat er aan ontbreekt zijn de goede benen van 't voorjaar. {hoogtestage}

ti-raleigh

'@ rennerske
Kittel WAS een topsprinter. Groenewegen kan jaloers zijn op het palmares van Kittel, maar dit jaar heeft der Marcel nog niks laten zien. Demare is heel zijn carrière al enorm wisselvallig. Je moet altijd rekening met hem houden maar echt beter dan Dylan vind ik hem niet. Dylan heeft vaak genoeg van hem gewonnen. Quickstepsprinters horen al jaren bij de top. Dus ja, Viviani en Gaviria zijn topsprinters, vooral ook dank zij de ploeg. En met Sagan moet je altijd rekening houden. Verder zijn Cavendish,Greipel en Kristoff vergane glorie. Op basis van die gegevens heb ook ik Dylan vooraf veel kansen toegedicht. Misschien wint hij wel niks, maar om nu na 2 dagen al cynisch te gaan doen...

Laatste man

Als je structureel zijn overwinning in Nice negeert en alleen maar roept dat bijna alle sprinters af moeten stappen voordat hij een kans heeft, helpt ook niet echt mee in de discussie.

Morgen tussen plek 8 en 4.

tendam

'@rennerske
Een renner kan ook simpelweg niet echt in vorm zijn. Hij geeft zelf ook aan dat hij z'n vermogens niet haalt. Maar als jij denkt dat hij hier op de toppen van z'n kunnen acteert, be my guest.

tdola

Ik schat voor morgen Sky, bmc, qs, michelton, movistar en bora hoger in. Denk tussen plek 7-10.
Maar ze mogen me natuurlijk altijd verrassen!

Aan de finish met Roglic, Gesink, kruijswijk en ? Denk door klim op 25 km met Martens en tolhoek (de laatste mag zich eerste 23 km sparen en gaat daarna vol meedraaien).

rennerske

'@tendam, ti-Raleigh
Krijg het blijkbaar niet goed verwoord, maar hoop oprecht dat Groenewegen mijn mening loochenstraft en Sagan, Gaviria, Kittel en co er in deze Tour nog een paar keer op legt.

Laatst gewijzigd
Jean Dumas

Lees net op Twitter (Raymond Kerckhoffs) dat TLJ ver is met Van Aert voor volgend seizoen. Uiterst opvallend.

Janitjoe

Ook in de Telegraaf i know niet de meest betrouwbare bron staat dat van Aert voor 4 jaar gaat tekenen. Alleen nog de vraag rijd hij per 2019 al bij Jumbo dan zullen ze flink in hun buidel moeten tasten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als ze dat weten te realiseren dan slaan ze echt een reuzeslag... maar voorlopig eerst maar afwachten. Er zijn wel meer dingen geroepen de afgelopen weken.

mus van de maasstad

Dat zou wel een hele vette vis zijn zeg. Gelukkig hebben ze hun talent ontwikkeling (o.a. groenewegen, roglic) als grote stok achter de deur. Ze zullen voor die 4 jaar vast een heel mooi traject voor WvA hebben uitgestippeld. Ik hoop dat hij toe hapt.

DemPolS

Dat zou exit voor Lars zijn en Mike die aangekocht zou worden met een vrije rol(?) Ik denk eerlijk gezegd dat hij echt niet komt. Ik hoop het eerlijk gezegd ook niet, dat zou betekenen geen echte versterkingen voor de kopmannen. Dus qua kwaliteit zal de ploeg dan stil blijven staan. Om alleen een kopman te halen voor een paar (4) voorjaarsklasiekers wat niet eens het doel van de ploeg is, net als 13 andere worldtour teams overigens. Maarja.. als de sponsor een belgische renner wil......

Imbatido

Volgens HLN zou Van Aert zijn contract bij Veranda's Willems dan weer uitdienen tot eind 2019. En de concurrentie is groot.

DemPolS

Net als Sep leuk voor een paar overschatte kasseien maar verder, had/heb je er niet veel aan als beschermde renner/knecht.

Utrecht19

Leuke docu over rogliz gisteren op tv.

Niklas

HLN meldt 'alleen' dat het management van Van Aert niet aanstuurt op de afkoop van zijn contract. Dat zou ik ook zeggen. Wel zo sympathiek tegenover de ploeg die alles doet om je te houden.

jp.vanoosterhout

heb net de documontaire van roglic gezien van schans naar tour de france !ik vond hem erg mooi en ben nog meer onder de indruk gekomen van Primoz roglic..ik denk dat hij ook een grote ronde kan winnen !misschien deze tour al????

horsm

Voor de sponsor is dit natuurlijk wel de beste renner die je kan hebben als je 30 supermarkten in België wil openen. Nu begrijp ik de Van Avermaet en Wellens geruchten wat beter.

Als het niet lukt met Van Aert, misschien kunnen ze dan eens kijken of Boonen zin heeft in een come-back bij TLJ?

Yeez

'@horsm boonen? Die is gestopt hoor die gaat niet meer fietsen. Mocht Van Aert inderdaad komen, al is het maar na het crosseizoen, dan maakt TLJ een goede slag! Anders zijn de topbelgen allemaal weg op de markt. Teuns gaat naar Bahrein en Van Avermaet naar DD. De enige die dan overblijft is een talent als Philipsen.

RoBinnn

Wat mij betreft een fantastische aanwinst, zowel uit sportief als commercieel oogpunt.
Hopelijk gaat dit samen met Teunissen en niet ten koste van maar zullen de officiële berichten maar even rustig af moeten wachten.

1 2 ... 267 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.