Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 272 ... 481 482
kelderfan

'@vlek
Gisteren moest die kleine Timo het voorwerk alleen. Hij kwam tot Cav en toen moest Groenewegen 't alleen doen.
Jansen was hard gevallen met Gesink bovenop. Die heeft 't wel geprobeerd, maar ja, daar had Groen niets aan toch.
Dus bij de volgende sprint kunnen die jongens 't voorwerk toch beter doen.
@8.6
Ja dat mag je wel hopen. Vandaag al wat voor mijn adoptiekind misschien?

S. Morgenstern

Ik denk dat je ook met Jansen erbij niet van Roosen mag verwachten dat hij die laatste kilometer beter in moet vullen.

kelderfan

'@vlek
Samen misschien een betere oplossing?
On topic:
Roglic, Kruijswijk en Tolhoek zaten lekker mee voorin, maar helaas was er geen TLJ-man mee in de debatten.
Hopelijk kan TLJ zich morgen wel mengen in de debatten. Tolhoek doet 't goed in 't klassement tot op heden. Plaatsje gestegen in 't jongerenklassement en in de GC zelfs nog 12 plekken; dus nu op plek 35.
Iemand had 't over de zichtbaarheid van de TLJ-mannen in 't peloton. Ik heb daar ook wel moeite mee.

S. Morgenstern

Ze zijn hier met een trein van drie man en moeten de strijd aangaan met enkele dik bezette treinen, dus dan kun je niet verwachten dat Groenewegen nog met twee van die drie de laatste kilometer in gaat. Het moet misschien het doel zijn, maar redelijkerwijs kun je dat niet verwachten en dus ook niet stellen dat die laatste kilometer anders ingevuld moet worden.

kelderfan

De enige trein, die ik zie, is die blauwe trein; maar ja, die knokgroep kun nauwelijks een trein noemen.
Net als vorig jaar zijn de sterke mannen de sleutel tot succes.
Zelfs sprinter Alexander Kristoff heeft aan zijn baas gevraagd om sterke klassieke renners te halen en zijn ploegleider is 't daar mee eens.

Tot nu toe had Dylan de pech van slechte benen en een valpartij en hopelijk is hij er de volgende gelegenheid gewoon bij met hulp van Jansen {die is kennelijk nog in herstelmodus} en Roosen.

SS3000NL

Het probleem van TLJ is, dat in hun treintje geen B/C sprinter zit. Gaviria heeft een Richeze, die zelf ook top 10 kan sprinten. Cavendish heeft BH en Renshaw. Kittel heeft Zabel. Ze worden geholpen door sprinters, die in kleinere koersen zelf kunnen winnen. De andere sprinters vinden zelf hun weg in het kielzog van de treintjes. Of TLJ moet afstappen van de trein en Groenewegenafzetten in het wiel van een trein, of in de toekomst DvP voor hem zetten in grote wedstrijden.

aru123

'@kelderfan
Ik heb inderdaad ook moeite met het herkennen van de tlj mannen. Ik weet van boven nooit of het nou tlj, scott of direct energie is.

Jotto-Lumbo

Heb ik ook last van. Kan ook komen omdat ze niet vaak gegroepeerd zitten.. even afwachten hoe het in de bergen is.

irriducibili

Ja jammer wel van de shirts. Dat geel is altijd heerlijk herkenbaar... maar goed, dat blijft een dingetje in de Tour.

Aan de helmen zie je nog wel onderscheid en hopelijk straks in de bergen allemaal wat overzichtelijker dan nu met 70 man zo'n heuvel opsprinten, zoeken naar de geel zwarte mannen die dan in t laatste wiel binnen rollen

Spaakje

Over de sprinttrein, QuickStep heeft een grote trein in dienst van een topsprinter, Lotto Jumbo heeft, net als een aantal andere teams, een topsprinter en een klassementsman en dus een kleiner treintje. Ze komen dus of laat en zetten hem goed af in de finale, met het risico dat ze (iets) te ver zitten achter een valpartij, of ze houden hem goed van voren maar kunnen dan in de finale geen rol meer spelen. Beide is te veel gevraagd maar lijkt soms wel verwacht te worden. De snelheid heeft Groenewegen wel maar in de Tour komt er meer bij kijken en elke etappe leidt weer tot meer ervaring op dat gebied. De man met de beste trein wint twee sprints en de man die zich het beste kan redden zonder trein pakt er ook eentje. Laten we niet vergeten dat de wereldtop hier aanwezig is en het is prachtig dat een Nederlander zich daar tussen probeert te knokken. Hij gaat zeker nog kansen krijgen en een of twee keer flink in de buurt komen. Maar ook als hij dat (net) niet redt is dat zeker geen schande in dit veld, Kittel, Greipel en Demare, om maar een paar te noemen, staan ook nog op nul.

S. Morgenstern

Exact! Het is bespottelijk om van een ploeg met een kleine trein te verwachten dat ze iedere rit perfect uit de strijd met die volledige treinen kunnen komen. Enkel mogelijk wanneer je jezelf eerst het fabeltje hebt vertelt dat kleine treinen de toekomst zijn..

Laatste man

De shirts zijn zeer matig te herkennen inderdaad. Had dan een gele Lotto bal of iets anders gedaan. Van zowel bovenaf als voor, matig te onderscheiden.

Snel terug naar het gewone tenue dit jaar en een betere oplossing voor de Tour.

Yeez

'@vlek volgensmij heeft de ploeg ook meerdere malen gezegd dat een kleine trein in de hectiek van de tour beter tot zijn recht komt.

skylimit

Het regent hier weer excuses en uitwegen om het tot nu toe matige optreden van Groenewegen te vergoeilijken. Vooraf werd hij als de topfavoriet voor de massasprints in de Tour gezien, we zullen even afwachten tot aan de eerste rustdag hoe de vlag er dan voorstaat.

S. Morgenstern

@vlek volgensmij heeft de ploeg ook meerdere malen gezegd dat een kleine trein in de hectiek van de tour beter tot zijn recht komt.

Ja, dat was hun conclusie na vorig jaar. Ik ben het daar nooit mee eens geweest; de sprints gingen toen bijvoorbeeld ook beter lopen vanaf het moment dat Leezer in de finales weer zijn werk kon doen.

RoBinnn

Een wat kleinere trein zoals ze in deze Tour hebben is denk ik niet het grootste probleem, wel dat deze mannen al te veel moeten doen gedurende de rit.
Als je met drie kopmannen start kom je gewoon mannen te kort als je ook nog eens een sprintvoorbereiding moet doen.
Als Jansen, Roosen en Groenewegen zich enkel op de laatste twee kilometer focussen zou het al een stuk beter kunnen gaan. Door deze selectie ontkom je er niet aan dat Jansen en Roosen onderweg ook al te veel werk moeten doen.
Mogelijk een goede les voor de toekomst, dit accepteren in aankomende rondes of per ronde toch een duidelijke keuze maken of je voor je sprintkopman of AK-kopman gaat rijden.

S. Morgenstern

De sprinttrein hoeft onderweg niets te doen voor Kruijswijk en Roglic.

RoBinnn

Maar misschien wel voor Groenewegen?
Of wil je zeggen dat Kruijswijk, Roglic en Groenewegen in de juiste positie gebracht worden door Martens en Tolhoek, ze dan ook proberen op de juiste positie te houden en dat deze mannen ook nog eens eten en drinken halen? Gesink doet zijn werk in beeld, namelijk op kop van het peloton dus zijn bijdrage kunnen we met zn allen zien.

Joaquim86

Klopt maar dat is iets anders dan dat Kruijswijk en Roglic iets voor de sprinttrein kunnen doen, zoals Jungels en Ala wel doen. Daar zit al een groot verschil. Als hij een keer uit het wiel van Sagan of Gaviria kan sprinten geef ik hem best een goede kans. Nu komt hij toch echt van te ver in de twee sprints die hij wel mee kan doen.

Op zich niet erg, tenzij je even 4 overwinningen verwacht van hem.

Laatst gewijzigd
RoBinnn

Ik vind het ook niet erg hoor, het is alleen aan het team om keuzes te maken. Wil je mee doen op beide vlakken dan weet je gewoon dat je ergens iets in moet leveren. Het werk van Jungels, ook al is het vaak maar een stevige aflossing, zal hij ook merken in de rest van de Tour, al is het maar voor 1%.

Vooraf zei men dat ze op elk terrein mee wilde doen, en ook al is er nog niets gewonnen, in twee van de drie sprint is ook mee gedaan. Alles valt echt nog wel een keer goed en dan is een overwinning echt mogelijk. De klassementsmannen doen voorlopig ook nog mee dus het idee om elke dag en op alle vlakken mee te doen wordt prima gehaald.
Ben je een keer zo ver dat je echt sprints wilt domineren dan zal je het hele team daarop moeten afstemmen.

rennerske

'@Spaakje, Sephiroth,skylimit
Eens.
De verwachting , op grond van overwinningen in de Ronde van Slovenië en Norway, dat Groenewegen in de Tour wel even de regie zou nemen en met overmacht enkele zeges zou binnen harken heb ik altijd wat prematuur gevonden.
Groenewegen behoort ontegenzeggelijk tot de sprinttop 7 maar in de Tour gelden andere wetten ( en treinen) dan in voornoemde rondjes , edoch, met wat mazzel gaat hij ook dit jaar zijn ritje pakken en heeft hij het gewoon weer goed gedaan.

skylimit

'@joaquim86 waren of worden die overwinningen dan niet verwacht van de snelste topsprinter?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Bijna alle sprintetappes verliepen tot nu toe enorm chaotisch of werden al enkele malen ontsiert door valpartijen in de finales waar TLJ renners bij betrokken waren. Echt een goede finale hebben ze tot nu toe niet kunnen rijden waardoor Dylan het in de finale kilometer het eigenlijk alleen moest opknappen. Dat is geen excuus maar wel de realiteit. Dat kan misschien in Slovenië zonder problemen maar hier ben je dan eigenlijk al kansloos. Hopelijk zal het de komende dagen wel meezitten en zijn ze wel in staat om met 3 man de laatste kilometer in te gaan. Bij TLJ moet gewoon alles meezitten om hier mee te doen om de knikkers.

rennerske

'@rahimms.
En zo is het. Amen!

defietser

Wat een gezeur en gezever allemaal. Er zijn tot nu toe 2 etappes geweest met een goed profiel voor DG. En ja, je kan een keer verliezen.
Laten we wachten tot dat de TdF is afgelopen. Fijne dag voor een ieder.

1 2 ... 272 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.