Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 289 ... 481 482
kelderfan

'@jorco
Waar haal jij die onzin vandaan?
"En Capiot."
Die jongen heeft aardig wat malheur gehad toch; daarvoor heeft TLJ nu een nog betere optie Danny van Poppel gehaald.

On: Ik ben blij met het halen van die Laurens De Plus, die heel goed bezig was in Il Lombardia 2017; maar ik denk, dat hij 't rondewerk {zie de Giro 2017} nog beter verteerd.
Met Wout van Aert en Mike Teunissen erbij wordt 't voorjaarsblok van TLJ weer een stuk sterker en kunnen zij echt weer mee doen in de Vlaamse klassiekers.

SS3000NL

'@vlek Net zoals Bianchi Amerikanen en Italianen wilde, zal Jumbo nu meer Belgen willen. Als je al bijvoorbeeld 10 Hollanders hebt en je moet daarna kiezen tussen een Hollander en een Belg, zal de Belg de voorkeur krijgen. De supermarkten in Nederland zullen open blijven, maar als jij als sponsor een nieuwe markt op gaat zal deze niet gelukkig zijn met alleen Wynants en De Plus. En als je dan moet kiezen tussen Olivier en De Tier, lijkt me de keuze vrij makkelijk.

S. Morgenstern

Net zoals Bianchi Amerikanen en Italianen wilde, zal Jumbo nu meer Belgen willen.

Volgens mij willen ze een interessant uithangbord uit België. Vandaar de interesse in Van Aert en een toptalent als De Plus. Ik kan me niets voorstellen bij een wens vanuit Jumbo om 'meer Belgen' als dat zou gaan om renners als Wynants, Van Hoecke en De Tier.

De supermarkten in Nederland zullen open blijven, maar als jij als sponsor een nieuwe markt op gaat zal deze niet gelukkig zijn met alleen Wynants en De Plus.

Maar wel met De Tier erbij? Mij ontgaat de logica van de stelling dat kiezen tussen De Tier en Olivier op basis van hun nationaliteit zal gebeuren.

Laatst gewijzigd
KJP

Benieuwd naar de business case die aantoond hoeveel waarde De Tier aan exposure heeft in België als je al andere Vlamingen van het niveau van Aert en de Plus hebt aangetrokken...

Timothy12

Er wordt nu net gedaan of de sponsor Jumbo aan het bepalen is welke renners er mogen blijven en welke moeten vertrekken. Denk niet dat Jumbo dat allemaal mag bepalen. Ze hebben waarschijnlijk aangegeven dat ze zich op de Belgische markt richten en daar zullen Plugge/Zeeman etc rekening mee houden. Niet meer en niet minder.
Plugge en Zeeman gaan de sterkst mogelijke selectie bij elkaar proberen te krijgen en die keuzes gaan niet afhangen van de voorkeur nationaliteit van Jumbo. Ze gaan natuurlijk niet De Tier behouden alleen omdat Jumbo dat zou willen, terwijl Plugge/Zeeman iemand anders in gedachte hebben.

Yeez

Press release about next season & Wout van Aert (NL & ENG) 👇 Maar de link werkt niet

SS3000NL

Waalse Pijl gekeken op Sporza. Welke renner van Lottonl Jumbo werd het vaakst genoemd? Juist de Belg De Tier. Dat is wat je wilt als sponsor als je naar dat land uitbreidt. En Van Aert komt pas in 2020, dus daar hebben ze volgend jaar niets aan. Net zoals Powless en Kuss ondanks tegenvallende resultaten Bianchi exposure geven in Amerika. Net zoals (buiten dit jaar na zijn geweldige zege) Battaglin Bianchi exposure geeft in Italië.

In Nederland zal Olivier bij de gemiddelde kijker weinig oproepen, omdat hij wegvalt tegen de Nederlandse toppers, terwijl De Tier vaak wordt genoemd op Sporza.

FBahamontes

Nogal logisch dat een Belgische renner het vaakst wordt genoemd op een Belgische zender...
Bij de NOS werd Gesink een stuk vaker genoemd dan de Tier, dus het punt dat je probeert te maken gaat niet echt op.

S. Morgenstern

Waalse Pijl gekeken op Sporza. Welke renner van Lottonl Jumbo werd het vaakst genoemd? Juist de Belg De Tier.

Waarom zou De Plus minder vaak genoemd worden?

Dat is wat je wilt als sponsor als je naar dat land uitbreidt.

Nee, ze willen dus een aantrekkelijk uithangbord. De huidige Belgische renners komen daarvoor niet in aanmerking, dus is er gezocht naar andere mogelijkheden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ook in het seizoen 2019 zal Sniper Cycling als procontinentaal team te zien zijn in het profpeloton, met Wout van Aert. Die is en blijft renner bij het team tot eind 2019.

Net als in de vorige en huidige jaargang zal Sniper Cycling ook komend wielerseizoen over een procontinentale ploeg beschikken. Wout van Aert doet zijn contract uit bij onze ploeg. Onderhandelingen over een verbeterde overeenkomst voor een verlengd verblijf werden eerder al door het teammanagement van Sniper Cycling (wegploeg Veranda’s Willems – Crelan en veldritteam Crelan – Charles) stopgezet.

Het teammanagement wilde van Aert graag langer aan boord houden en deed hem geruime tijd geleden een zeer aantrekkelijk voorstel, maar bijkomende onredelijke eisen van het management van de renner zetten uiteindelijk aan tot deze beslissing.

Sniper Cycling benadrukt dat het komend seizoen opnieuw als ambitieuze procontinentale ploeg te zien zal zijn in het profpeloton. Het vertrouwt daarbij zoals steeds op de professionele ingesteldheid van Wout van Aert om de gezamenlijke sportieve doelstellingen na te streven en te realiseren.

Wat een negatief bericht. Die jongen gaat in 2019 al de worldtour in. Tegen zijn zin in fietsen daar zie ik hem niet nog een jaar doen.

Witte Trui

Mijn verwachting / hoop:

Ploeg 2018:
01. Enrico Battaglin (2018)
02. George Bennett (2021)
03. Lars Boom (2018)
04. Koen Bouwman (2019)
05. Stef Clement (2018)
06. Floris De Tier (2018)
07. Pascal Eenkhoorn (2020)
08. Robert Gesink (2018)
09. Dylan Groenewegen (2020)
10. Amund Grøndahl Jansen (2020)
11. Steven Kruijswijk (2021)
12. Sepp Kuss (2019)
13. Tom Leezer (2019)
14. Bert-Jan Lindeman (2018) --> uit
15. Paul Martens (2019)
16. Daan Olivier (2018)
17. Neilson Powless (2019)
18. Primož Roglič (2020)
19. Timo Roosen (2020)
20. Bram Tankink (2018) --> uit
21. Antwan Tolhoek (2020)
22. Jos van Emden (2018)
23. Gijs Van Hoecke (2018)
24. Danny van Poppel (2019)
25. Robert Wagner (2018)
26. Maarten Wynants (2018)

Tankink stopt, Lobato is weg en Lindeman zou ik niet verlengen. Dat zijn 3 lege plekken in de ploeg, welke ingevuld zouden worden met De Plus, v. Aert en Teunissen (zoals het er naar uitziet) .

Ik zou Wagner en/of Van Hoecke sowieso verlengen: je gaat toch niet de hele trein van v. Poppel ontmantelen?
Sowieso v. Emden verlengen en Wynants nu er meer focus op het klassieke voorjaar komt. Battaglin verdient een verlenging, Clement wanneer hij fit wordt ook en de Tier vertoont potentie. Boom zou ik zeker een jaar houden (zeker wanneer v. Aert een jaar later komt). Persoonlijk vind ik Olivier een hele interessante, die ik gezien de malheur nog een verlenging zou geven.

Wanneer de ploeg iets zou kunnen / mogen groeien, zou ik nog één Nederlands talent toevoegen aan de ploeg komend jaar. Of dat Maas is, of een andere renner weet ik dan niet.

FBahamontes

De verhoudingen tussen Nuyens en van Aert zijn wel echt tot het nulpunt gedaald zeg, niet echt professioneel om als team zo over je toprenner en boegbeeld te praten..
Moet het ook nog maar zien of hij zin heeft om daar nog een jaar te blijven op deze manier.

SS3000NL

Fbahamantos, je maakt juist mijn punt. In Nederland wordt Gesink het vaakst genoemd en krijgt de sponsor zijn aandacht. In België wordt De Tier vaker genoemd en krijgt de sponsor meer aandacht. Jumbo gaat supermarkten openen in België en wil juist dus daar vaker genoemd worden op televisie (ergo de hele reden om een ploeg te sponsoren is media aandacht). Als Gesink, Olivier en De Tier samen in 1 wedstrijd zouden rijden, krijgt Gesink de aandacht bij de NOS, De Tier op Sporza en zal Olivier de minste aandacht krijgen.

Laatste man

Gesink en De Tier zijn totaal niet te vergelijken renners. Zeker niet qua exposure.

S. Morgenstern

De Tier wordt echter niet genoeg genoemd om om die reden interessant te zijn voor een sponsor die uit wil breiden naar België. Dat maakt de interesse in een renner als Van Aert wel duidelijk..

mus van de maasstad

Het is leuk dat de tier op sporza genoemd word en zo jumbo exposure krijgt.

Maar het is natuurlijk nogal een verschil of je wynants en de tier in de jumbo reclame ziet op tv of v aert en de plus. Dat je met bepaalde acties in de winkels een levensgrote kartonnen "poster" (hoe heet dat ook alweer) met van hoecke hebt staan of van aert

ghostwriter

Van Aert en De Plus horen bij de grootste Belgische talenten en voor het bedrijf Jumbo is het natuurlijk geweldig dat ze naar de ploeg komen maar zelfs als het twee renners uit Nepal waren geweest was het geweldig dat ze naar de ploeg komen gezien hun potentieel.

Skele

En als supporter puur naar het potentieel kijkend, ben ik helemaal niet blij met de komst van van Aert.
Hij krijgt sowieso de hoofdprijs, maar op sportief vlak zal zijn bijdrage dat waarschijnlijk nooit verantwoorden.

tendam

Van Aert zal misschien geen veelwinnaar worden, of zelfs geen winnaar, maar hij kan voorin meespelen in klassiekers, waar TLJ nu helemaal niemand voor heeft. Je kunt daar een sloot WT-punten binnenhalen. Hij is wellicht duur, maar ze hebben wel zo iemand nodig. Ik zou ook niet direct weten wie ze anders moeten halen, met die potentie.

Skele

Je betaald alleen misschien wel dubbel zoveel voor een van Aert dan voor bijv een van Baarle/Naessen, terwijl die toch al een berg meer zekerheid brengen.

S. Morgenstern

Als supporter puur naar potentieel kijkend hoef je daar toch geen rekening mee te houden?

kelderfan

Wauw die Roglic doet 't weer; die wordt steeds beter. Hij is de beste van de top-vijf.
Die Tolhoek zag ik lekker brutaal meedoen op die klim; hij keek even hoe Froompy 't doet.

Laatst gewijzigd
SS3000NL

Helaas grote tactische fout van Steven. Op kop sleuren met Bardet in je wiel, alleen omdat Quintana iets bij je wegrijdt. Hij had Roglic een grotere voorsprong op Bardet kunnen geven. Zonde.

KJP

Toch wel erg leuk om te zien hoor, van een team waar ik jaren toch een beetje om heb moeten lachen met de "we zijn tevreden" interviews naar een team dat op alle fronten mee doet om de overwinningen zo langzaamaan. Ook nog eens met vrijwel allemaal renners die grote stappen hebben gezet bij de ploeg zelf.

Vandaag gewoon na 1,5 kilometer op de muur nog met 3 renners op de eerste zes plaatsen. Kruijswijk, de immer goede Roglic en dan ook nog Tolhoek erbij terwijl mannen als Jungels, Pozzovibo en Latour er al af vliegen. Chapeau.

tendam

'@skele
Van Baarle brengt meer zekerheid? Ik zou Van Aert toch wat hoger inschatten.

Kruijswijk maakt vandaag de fout om op kop te rijden voor Bardet. Roglic had nog iets meer tijd kunnen pakken.

1 2 ... 289 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.