Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 311 ... 481 482
Wielerfan1987

Ik hoop dat van die renners waarvan de status nog onbekend is zeker nog van Emden, Battaglin en Olivier blijven.

Olivier verdiend wat mij betreft zeker nog een jaar de kans om zich te bewijzen.

Het willen behouden spreekt voor zich en zou voor niemand een punt van discussie moeten zijn.

En Battaglin is gewoon een oerdegelijke knecht die af en toe uit zijn slof kan schieten, en tevens als hij weer dat niveau haalt van Giro 2016 een geweldige steun zijn in elke Giro de komende jaren.

ghostwriter

'@tdola
Dat is natuurlijk geen verrassing. Roglic zal een kanshebber voor het podium zijn en Groenewegen is momenteel de beste sprinter van de wereld. Ik vind het nog steeds jammer dat ze het contract van Bennett hebben verlengt en hem niet hebben vervangen met een klimmer die geheel in dienst van een kopman zou willen rijden. Ik vind drie kopmannen (twee klassementsrenners en één sprinter) per grote ronde te veel van het goede en als Kruijswijk en Van Poppel de Giro en Vuelta als kopmannen rijden en Roglic en Groenewegen de Tour blijft er (in mijn ogen) eigenlijk te weinig ruimte voor Bennett over. Zeker bij een ploeg met een laag budget (zoals bij LottoNL) moeten ze niet te top zwaar worden (met te veel kopmannen).

rennerske

Even mijmeren:
1. Dylan Groenewegen (Ned)
2. André Greipel (Dui) z.t.
3. Edvald Boasson Hagen (Noo) z.t.
4. Nacer Bouhanni (Fra) z.t.
5. Alexander Kristoff (Noo) z.t.
6. Borut Bozic (Slo) z.t.
7. Davide Cimolai (Ita) z.t.
8. Pierre Luc Perichon (Fra) z.t.
9. Rüdiger Selig (Dui) z.t.
10. Daniele Bennati (Ita) z.t.

ghostwriter

On a completely different note, ik zou het mooi vinden als LottoNL de Giro dell'Emilia, de Gran Premio Bruno Beghelli en de Tre Valli Varesine gaat rijden (voor Milano-Torino en Il Lombardia). Ik begrijp dat dit voor Lotto en Jumbo niet zo interresant is omdat deze wedstrijden nauwelijks aandacht krijgen in de Nederlandse media maar het zijn prachtige wedstrijden en Bianchi zal het waarschijnlijk wel mooi vinden als de ploeg ze rijdt.

Laatst gewijzigd
tdola

Kruijswijk dus naar Vuelta met niet per se klassement ambitie, rijdt ook san Sebastián volgende week.
Je zou zeggen geen san Sebastián en rust tot Vuelta, maar ok, zal over nagedacht zijn.
Het klonk alsof de ploeg voor de Vuelta al redelijk bekend was.

ghostwriter

'@tdola
Ach één zo'n klassieker zal waarschijnlijk geen verschil maken en Kruijswijk is altijd goed na een grote ronde. Het zou dus zonde zijn om hem niet te gebruiken. Zeker aangezien LottoNL met Roglic één van de favorieten in huis heeft en Kruijswijk (samen met onder andere Tolhoek) enorm van nut kan zijn als ondersteuning.

xistnc

Nog geen vier weken zit er tussen de finish van de Tour en de start van de Vuelta. Met supercompensatie kan Kruijswijk best een eind komen, maar mentaal lijkt het me een klus. Hopelijk pikt hij een rit uit in Asturië of Andorra, dan kan ik het van dichtbij meemaken.

kelderfan

'@ghostwriter
Als TLJ de Giro dell’Emilia, de Gran Premio Bruno Beghelli en de Tre Valli Varesine nog kunnen opnemen in 't programma, kan ik alleen maar toejuichen.

jarinboybro

Sky 2525
LottoNL 1490
Sunweb 1105
Quick-Step 890
Movistar 770
UAE 715
Bora 645
AG2R 620
BMC 530
Astana 490
Bahrein 410
Trek 335
FDJ 285
Katusha 255
Mitchelton 145
Education First 55
Dimension Data 45
Lotto Soudal 40

Hierboven het aantal WT-punten verdiend per ploeg. Geweldige tour van TLJ!!

wieler4live

Een super tour hebben we gezien

Sandy Casar

Echt een hele knappe tour van Lotto Jumbo. Ik heb genoten van de ploeg

S. Morgenstern

Totale deceptie toch?

Poeksel

Ze zijn nu Sunweb en AG2R voorbij in de Worldtourranking en staan in het linkerrijtje!

xistnc

Don't worry, assen vindt heus nog wel ergens een rechterrijtje dat hem uitkomt.

kelderfan

Gezien 't interview lijkt 't mij ook niet meer als logisch, dat Roglic en Groenewegen de speerpunten Tour de France 2019 gaan zijn.
Hoe de ondersteuning wordt is aan de ploeg, maar gezien de exposure lijkt 't mij, dat TLJ met Roglic een goede kans heeft om op 't podium te komen in Parijs. Derhalve denk ik, dat de ondersteuning van Roglic heel belangrijk gaat worden.

skylimit

'@kelderfan deze tour was de onverwachte kans om op het podium komen, de volgende tour moet je altijd maar weer afwachten of je weer zo'n kans krijgt
c.q. zo dichtbij komt. het is geen a-b-c-tje. dagdromen mag natuurlijk;)

Wielerfan1987

Ik hoop dat TLJ volgend jaar met Gesink, Bouwman, Kruijswijk naar de Giro gaat.

Maar dat is puur ingegeven uit het feit dat ik denk dat de Giro als wedstrijd het best bij Steven past met die traditioneel loodzware laatste week.

En daarbij komt dat ik als liefhebber de Giro gewoon de mooiste wedstrijd van het jaar vind en ik Steven daar graag zie presteren.

mus van de maasstad

Ik ga er eigenlijk van uit dat steven naar de giro gaat. Geen idee waarom, onderbuik gevoel denk ik.

Voordeel is dan wel dat Roglic dan 3 mannen mee krijgt die puur voor hem rijden in de bergen ipv 2 mannen die voor hem en steven rijden.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Ik hoop dat Kruijswijk naar de Giro gaat maar dat komt omdat Kruijswijk mijn favoriete Nederlandse klassementsrenner is en Giro mijn favoriete grote ronde. Misschien dan Bennett akkoord zou gaan met een rol als knecht in de Giro als hij in de Vuelta als kopman wordt uitgespeeld. Met Clement (mits zijn contract wordt verlengt), Gesink, Bennett en Bouwman als ondersteuning van Kruijswijk en Van Emden en Leezer als ondersteuning van Van Poppel zou de Jumbo ploeg dan een geweldige selectie voor de Giro hebben.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Battaglin gaat sowieso naar de Giro als z'n contract word verlengd

Borsje

TLJ op mooie derde plaats qua gewonnen prijzengeld (190.000 euro).

ghostwriter

'@Random wielerliefhebber.
Omdat hij een Italiaan is? Dat zou een slecht beleid zijn. Trouwens vraag ik me af of LottoNL zijn contract wel moet verlengen. Ze kunnen in mijn ogen beter voor een extra klimknecht voor Kruijswijk en/of Roglic gaan. Damiano Caruso zou ideaal zijn geweest (als Bianchi er per se een Italiaan bij wil hebben) maar die gaat waarschijnlijk naar Bahrain Merida. Verder zou Felline mij ook een optie lijken maar dan heb ik liever een niet Italiaan die ook in het hooggebergte zijn waarde heeft als knecht. Felline is meer iemand voor het heuvel- en middengebergte.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Omdat Battaglin altijd zijn beste vorm in de Giro vertoont, ghostwriter.

Laatste man

Daarnaast ook wel een leuke renner zo af en toe. Lijkt me leuk dat Lotto een beetje de ploeg blijft die het is. Alleen focussen op een klassement met allerlei knechten hoeft van mij niet persoonlijk.

Wielerfan1987

Van Poppel mocht dit jaar Giro rijden, en vermoedelijk straks ook nog de Vuelta.

Wellicht dat hij volgend jaar met een rol in de voorjaarsklassiekers en 1 grote ronde (Vuelta) ook tevreden zal zijn.

Dan kan Jumbo proberen om vol voor de Giro te gaan met een klassement alsmede een aanvallend ingesteld team een beetje zoals we dit jaar in Giro en Tour hebben gezien maar dan nog wat intensiever.

Je zou dan met de volgende opstelling kunnen komen;

Kruijswijk
Gesink (die die Giro rit nog wil)
Bouwman (gaf aan de Giro geweldig te vinden)
Tolhoek (Giro zou hem beter moeten liggen)
Battaglin (doet het altijd goed in Giro)
Powless/Kuss
Olivier/Eenkhoorn/ de Plus?
Martens / Emden / Leezer als koerskapitein.

Ik verwacht dat Sky volgend jaar Thomas als kopman naar Italie zal sturen met eventueel Bernal als schaduwkopman.

Het zou voor Jumbo een mooie uitdaging zijn om in die wedstrijd te proberen de overmacht van Sky te breken.

1 2 ... 311 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.