Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 310 ... 481 482
S. Morgenstern

Wanneer je niet zeker weet of Tolhoek ook op kop van zo'n favorietengroep kan rijden, dan is het inderdaad nog maar de vraag of deze brede vertegenwoordiging in het peloton daadwerkelijk genoeg was geweest voor iemand in de gele trui...

Wielerfan1987

Ik denk dat als je bijvoorbeeld Martens zou vervangen door een van Emden je in een TTT en de voorbereiding van de sprint er wellicht iets op vooruit gaat, alleen in de heuvels weer iets op achteruit in dat geval.

Feitelijk is dat geen verbetering waar je klassementsman direct iets aan heeft

S. Morgenstern

Roglic zal een team willen waarmee hij om winst mee kan doen. Dat zijn de doelpalen..

KJP

Als je met voer echte kopmannen in je selectie zit (Roglic/Groenewegen/Poppel/Kruijswijk) en daarnaast nog mannen als Bennett, Gesink, Tolhoek, Teunissen etc. hebt ontkom je er niet aan dat je of dubbele programma's moet rijden of iemand moet laten vertrekken.

Groenewegen zal echt niet happy zijn als hij een Giro als afdankertje krijgt. Maar als je daar niet aan wilt is het een hele lastige discussie natuurlijk.

gardeyn

Roosen en Jansen zijn natuurlijk prima in staat om, naast de sprinttrein, op het vlakke en een eerste col op kop te rijden (zie Rowe en Stannard, al zijn die natuurlijk van Sky-niveau).

RoBinnn

We hebben een wat andere mening maar geen probleem uiteraard. Ik heb me lekker vermaakt tijdens deze Tour en kan er prima mee leven als elk jaar vergelijkbare prestaties geleverd worden. Kan me voorstellen dat de ambities van de teamleiding verschuiven maar die berichten zullen we dan wel zien.

RoBinnn

Rowe kan dat inderdaad, er is dan ook geen enkel team dat een tempo versnelling doet omdat er dan niet 8 maar 7 man van sky bij het peloton van 50 blijven.
Met de selectie als TLJ bij deze Tour kan Roosen inderdaad prima op kop rijden. Als Castroviejo dan een berg op kop gaat rijden, blijven er 50 man over en ben je direct Roosen, Jansen, Groenewegen en Martens kwijt. In mijn voorbeeld zouden dan Clement en Bouwman in de meeste gevallen wel bij kunnen blijven en hou je dus 6 man ipv 4 over ter controle.

tdola

Mooie afsluiting robinnn. Afwachten op selectie volgend jaar, parcoursen en doelstellingen.

Op naar London, vanmiddag Parijs, dan san Sebastián en de ronde van polen/BinckBank.
De jeugd nog wedstrijden in de vs en tweeluik in Canada komt er ook nog aan.
Vuelta selectie ook benieuwd, kan kruijswijk daar nog een keer pieken? Lijkt me niet dat ie dan san Sebastián al rijdt!?

S. Morgenstern

Uiteindelijk zullen er inderdaad altijd andere ploegen zijn die ook iets doen. Zaak is om zelf voldoende man te hebben om je trui te verdedigen en dat hadden ze dus met de huidige verdeling.

04398

Ik denk dat een combinatie ploeg zoals Lotto-Jumbo nu heeft gedaan niet eens zo'n slecht idee is, vooral niet als je al niet het allergrootste budget hebt. dan kan je gewoon op 2 goede paarden wedden. Mocht er dan onderweg iets gebeuren door een val of buitentijd finishen heb je nog altijd een optie over om voor te rijden. En dan krijg je ook niet zoals bij Michelton dat je een van de beste sprinters thuis laat en alles op klassement zet wat dan uiteindelijk niks oplevert. dan liever op 2 paarden wedden en profiteren van de grote ploegen dan met niks staan

kelderfan

Lol Groenewegen moet weg naar Sunweb?
Groenewegen heeft toch duidelijk laten zien, dat hij met 2 man {Roosen en Jansen/Teunissen} ondersteuning goed uit de voeten komt.

De klimtrein van Roglic met Bennett/Kruijswijk, Bouwman, Clement en Gesink kan 1) probleem TTT oplossen en 2) probleem {Roglic in de gele trui} op kop rijden van 't peloton in de bergen/heuvelop met drie man 3) op 't vlakke door afwisselend Bouwman en Clement daarmee te belasten. Dan kan Gesink zich richten op de ondersteuning van de kopmannen {Roglic/Kruijswijk of Roglic/Bennett}.

Dan zijn de volgers ook blij met een bijna volledige Nederlandse afvaardiging.
Kruijswijk met Tolhoek in de Giro lijkt mij ook niet verkeerd.

S. Morgenstern

Groenewegen had drie man en dat was al moeilijk genoeg. Daarnaast zijn de genoemde problemen niet bestaand.

tdola

'@rahimns: contract verlenging Gesink is nog niet bijgewerkt

Over de totale ploeg van volgend jaar, wat weten we:

Out: tankink, van hoecke

Nog niet bekend: battaglin, boom, Clement, Lindeman, Olivier, van Emden en Wagner.

Nieuw: Teunissen (nog niet officieel), de plus (nog niet officieel), van aert (pas 2020 zover nu bekend).

Dit jaar 26 man, hoeveel komend jaar?
Ervan uitgaand dat ze van hoecke als sprintaantrekker wilde verlengen, maar hij koos voor andere ploeg, moet er iig nog 1 sprintaantrekker bijkomen.

tendam

Die sprintaantrekker hebben ze al: Teunissen.

Ik vind het wel frappant hoe hier voornamelijk bij de eisen van Roglic wordt stilgestaan, terwijl Groenewegen toch ook mag vragen om betere steun. Het ging nu op zich wel goed, maar de leadout is niet top, terwijl de sprinter dat wel is.

Laatst gewijzigd
tdola

Ik denk niet dat Teunissen ipv van hoecke is gekomen, maar hij kan idd die rol mgl wel invullen, daar heb je gelijk in.
Maar omdat ik Teunissen dus niet als vervanger zag van van hoecke, ging ik er vanuit nog zo'n sprintaantrekker erbij.

futre

^
Eens. Groenewegen heeft als waarschijnlijk de beste sprinter ter wereld recht op meer en betere ondersteuning. Als de korte trein werkt, is het perfect, maar te vaak kom je als Groenewegen niet aan sprinten toe. En dan heeft hij, met alle respect voor Roosen, ook niet de beschikking over bijvoorbeeld een Richeze als lead-out. Over een gehele Tour kan dat, door het niet in positie worden gebracht, zo twee etappezeges kosten.

Een ander, niet sportief, element: Ik weet niet hoe bij Jumbo, dat zich neerzet als echt Nederlands merk, blij zal zijn als een ploeg vol Nederlandse klimmers (Gesink, Kruijswijk, Bouwman, Tolhoek) alles op alles zet om Dumoulin (als een van meest populaire Nederlandse sporters) van een mogelijke Tourzege af te houden.

Poeksel

Ik denk dat de renners die dit jaar de TTT reden best een halve minuut sneller hadden kunnen rijden. Te langzaam gestart, maar er zijn vast meer factoren waar nog winst op te halen is.

Yeez

Vandaag de laatste dag van de tour. Man, wat ben ik trots op dit team. 3 etappezeges en het maximale eruit gehaald met plaats 4 en 5. Iedereen komt fit uit de tour en ik ben benieuwd wat derest van het seizoen gaat brengen!

kelderfan

'@tendam
De lead-out is niet top, maar met Teunissen erbij wordt die lead-out een stuk sterker.
@vlek
Welke drie renners bedoel je? Ik zag toch meestal Jansen en Roosen in de weer voor Groenie en een keer zag ik Martens met Gesink de voorbereiding doen.
Martens heeft 't prima gedaan, maar als je in jouw optiek naar verbetering zoekt op TTT-gebied, bergondersteuning en sprintvoorbereiding, dan kun je zowel Roglic als Groenewegen beter helpen met mannen als Clement en Bouwman erbij.
Tolhoek kan zijn volgende stap doen in de Giro met Kruijswijk of Bennett.

S. Morgenstern

Martens heeft heel duidelijk zijn rol gehad in de trein. Dat het een zoektocht zal zijn hoe ze tot een nog betere ondersteuning voor de kopmannen kunnen komen is een feit. Dat die van Groenewegen er daarbij beter van wordt, door voor jouw voorkeur te kiezen is op geen enkele manier te onderbouwen.

tdola

Zou trouwens best een stunt zijn als in 2019 jumbo de giro zou rijden met
kruijswijk, Roglic, 3 bergknechten, van Poppel en 2 sprintknechten.
De tour met Bennett, kruijswijk of Roglic, 2bergknechten, groenewegen en 3 sprintknechten.
Vuelta met Roglic of kruijswijk, Bennett, 2/3 bergknechten, van Poppel (of groenewegen als er genoeg echt vlakke ritten zijn en 2/3 sprintknechten).

Dan kan je giro echt meedoen om plek 1 en maak je kans op ritten.
Tour pak je etappes en publiciteit met groenewegen, en kan de dubbelaar giro/tour misschien verrassen en Bennett top 10.
Vuelta kans op hoge klassering en ritten.

Zie t niet gebeuren, maar t zou een mogelijkheid kunnen zijn.

xistnc

Vergeleken met de Tour is de Giro commercieel toch echt een B-koers, dus het zou me verbazen.

Laatste man

De lead-out is vaak wel vrij goed, maar Dylan kon zelf niet volgen aan het begin. Daarnaast hebben ze meerdere keren aangegeven meerdere opties te hebben om hem te brengen. Soms is brengen in het wiel van een andere sprinter beter, dat spreken ze ook gewoon uit. De treintjes van vroeger zijn er amper, op Quick Step na wellicht.

ghostwriter

'@Laatste man
Inderdaad, in de etappes die Groenewegen won werd hij op het juiste moment in het wiel van een sprinter afgeleverd. In denk dat dit in een wedstrijd als de Tour (waarin een trein ongelofelijk sterk moet zijn om een gehele lead-out te kunnen verzorgen) ook tot meer succes zal leiden voor LottoNL dan een trein die zijn sprint aantrekt. Daarom denk ik dat Groenewegen in de Tour genoeg zou hebben aan Roosen en Jansen (waarbij net als dit jaar wielrenners uit de klassementstrein hun kunnen ondersteunen wanneer dat nodig is).

tdola

Nou we kunnen Nav interview plugge zonet iig 2 man opschrijven voor tour 2019: Roglic en groenewegen.

1 2 ... 310 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.