'@rahimns
Dat heb ik ook gezien, maar ik heb ook gehoord, dat Clement nog steeds niet fit is.
Dat betekent, dat Kruijswijk na een zware TdF een rol gaat krijgen in de ondersteuning van Bennett, want die ondersteuning kun je niet alleen van De Tier verwachten. Lindeman lijkt een stuk minder geworden.
De ploeg heeft een uitstekende tour gereden, waar je op kan bouwen. maar op een gegeven moment zal je wel keuzes moeten maken denk ik. Wil je echt met Roglic en/of Kruijswijk voor het podium gaan zal je wel je hele ploeg daar op moeten aanpassen. en ik zou het ook geen vreemde eis vinden van deze twee mannen en Groenewege zal ook wel eens een trein van 6 man willen hebben die voor hem rijd, wat ook geen vreemde eis zijn van hem.
Battaglin had een vrije rol in de Giro, Lindeman heeft de halve ronde zijn kopman door het peloton geloodst. Dat laatste is knechten, de eerste deed dat zelden. Lastig waarneembaar in de uitslagen, maar het verschil zal voor Bennett zelf vrij duidelijk zijn. Qua wat makkelijker waarneembare momenten kijk je bijvoorbeeld naar de potentieel cruciale ondersteuningsmomenten in die ronde en wie er toen belangrijk waren; de verrassingsaanval van de mannen van Aru (waarbij Lindeman zijn kopman in hun wiel had gebracht), de wielwissel met Gesink en de dag dat Chaves op achterstand reed (waarbij Bouwman en vooral Gesink het verschil maakte). Ik betwijf dus of Battaglin duidelijk een betere knecht is voor de selectie die naar de Vuelta gaat.
Nu alweer zin in de Vuelta. Wie zijn de ploegleiders van dienst?
Ik neem aan dat de ploeg lijkt op de volgende:
Bennet – Kruijswijk – van Poppel – De Tier – Boom – Battaglin/Lindeman – Leezer/Wynants – Wagner.
Zelf zou ik graag Bouwman of Olivier nog aan het werk zien i.p.v. Leezer/Wynants, zeker in geval zowel Kruijwijk als Bennet goed gaan in het klassement.
Ik ga bij de Vuelta uit van de volgende selectie:
Bennett (kopman), Kruijswijk (vrije rol), van Poppel (sprinter), de Tier (klimknecht), Boom (wegkapitein/sprinttrein), Wagner (lead-out), Lindeman (knecht/sprinttrein) en dan een van de mannen Clement/Olivier/Bouwman/Powless gezien de ondersteuning bergop. Wat betreft Clement en Olivier is het natuurlijk afwachten hoe zij uit hun blessure komen en of ze het niveau al aan kunnen.
Is er al iets meer bekend over het programma van Roglic?
Zou het heel gek zijn om hem ook bij het lijstje mogelijke Vuelta deelnemers te zetten?
Met twee tijdritten en enkele serieuze bergritten kan dat wel eens de beste voorbereiding zijn op het wk, uiteraard zonder klassementsambities in deze Vuelta voor Roglic zelf.
Dat lijkt mij ook de meest logische route voor hem, al is een Vuelta met als doel voorbereiding op het wk/Lombardije een vaak gekozen weg, zeker met het wk van dit jaar kan je de klimkilometers uit de Vuelta goed gebruiken. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om eventueel na de laatste tijdrit af te stappen al ben ik daar persoonlijk nooit zo'n fan van.
Zou tankink niet naar de vuelta gaan? Geen grote ronde gereden dit jaar en een mooi afscheid.
- bennet
- kruiswijk
- de tier
- van Poppel
- boom
- tankink
- leezer
- Clement/olivier/batagin/lindeman/powless
Wagner teveel DNF dit jaar en ik hoop op Olivier mits in vorm, maar dan wel van de startlijst in Amerika
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.