Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 322 ... 481 482
skylimit

'@vlek eerder niet kleiner bedoel je;) voordat dit nieuwsbericht kwam, was er geen discussie.

S. Morgenstern

Ik heb hier enkel een irrelevante discussie gelezen.

peerduell

'@8.6 "Maar er is ook geen aanleiding om dan maar geheel TLJ vrij te pleiten" ??? Waarvan?? Zijn ze ergens schuldig aan?Je insinueert schaamteloos ondanks de reacties van @Rahimns@Niklas@Vlek .Lees je die wel (en begrijp je ze ook ?) .Of zwelg je in je eigen gelijk en blijft daar aan vasthouden. Oliedom en afkeurenswaardig om specifiek mensen, ook nog met naam en toenaam, te beschuldigen op basis van een "general statement" over topsporters.

xistnc

Op zo'n moment wordt maar eens bevestigd wie vooral posten vanwege het effect daarvan. Hoe heet dat ook weer?

SS3000NL

'@8.6, net zoals je TLJ niet kunt vrij pleiten geldt dat ook voor Sunweb, Roompot, elk Nederlandse conti team en elke Nederlandse renner, onder contract bij buitenlandse ploegen anders dan Sunweb (bijv. De Maar, Koning, Hofland). En mocht Fred Rompelberg nog steeds zijn proflicentie hebben, zelfs voor hem. Echter, je insinuaties doe je enkel in het TLJ topic, waarom? Daar vallen anderen en ik over, de insinuaties zijn erg eenzijdig. Ik zie je niets roepen in het Sunweb topic.

achtpuntzes

'@peervaneynthoven:

Je hebt de verkeerde voor je, ik insinueer nergens.

@xistnc:
Inderdaad, je geeft daar al dan niet bewust een uitstekend voorbeeld van. En niet alleen nu, je hebt er echt een handje van. :p

@SS3000NL:
Inderdaad, het gaat eveneens op voor alles wat jij noemt.

Nogmaals, ik doe nergens insinuaties, ik ageer alleen tegen mensen die dit koste wat koste buiten dit topic willen houden.

Laten we dit doen, laten we niet meer dat doen

Hou het lekker bij jezelf wat je doet of laat

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

#windmolens

skylimit

#struisvogels

ghostwriter

Wat een kinderachtig gedoe vandaag in dit topic. Skylimit er is een topic speciaal voor dit soort zaken en daar kan je dus in alle rust uitleggen wat dit nieuws met LottoNL te maken heeft. Laten we hier weer on-topic gaan. Bijvoorbeeld door ons af te vragen of Wellens en Teuns als opties werden gezien in plaats van Van Aert of dat LottoNL naast een kopman voor de kasseienklassiekers ook een kopman voor de heuvelklassiekers zoekt.

Als het zo is dat LottoNL zowel Wellens als Van Aert wilde aantrekken welke andere potentiele kopmannen voor de klassiekers zouden dan misschien een optie zijn? Persoonlijk zou ik graag zien dat Mollema terug zou keren als kopman voor de klassiekers (en rittenkapende knecht in grote rondes) maar die wil zich waarschijnlijk jammer genoeg op het algemeen klassement in grote rondes blijven richten.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Een met Ghostwriter, als er direct renners van TLJ beschuldigd worden zouden we hier een discussie over moeten voeren, nu zou dit beter thuishoren in het daarvoor bestemde topic. Laten we het verder weer gewoon over relevante zaken hebben over de ploeg.

@Ghostwriter een renner vinden voor de heuvelklassiekers is inderdaad denk ik het lastigste wat er is. Zie op dit moment ook niet meteen een renner bij de WT ploegen die volgend jaar zonder contract is die daar potten zou kunnen breken, in dat opzicht was Wellens een prima aanwinst geweest.

Blaudzun

Alle zaken rondom Lotto Jumbo mogen hier besproken worden. Het is niet onlogisch dat een dergelijk bericht in de NL sport ook op dit forum wordt besproken.

Fans die dit niet aanstaat en hun kop in het zand willen steken leven waarschijnlijk in de naieve veronderstelling dat TLJ alleen op pindakaas en bietensap de tour rijdt.

tendam

'@ghostwriter
Ik denk eerder dat het Van Aert óf Wellens was. Van Aert won vandaag trouwens op een Wellens-achtige manier.

S. Morgenstern

Volgens mij is er besproken in welke mate het bericht over dat middel met TLJ te maken heeft. Door sommige
is met aardige argumenten aangegeven dat er weinig aanleiding is om aan TLJ te denken, door andere is aangegeven dat Kramer en Gesink Nederlandse topsporters zijn. Tamelijk oninteressante discussie, die hier verder toch weinig relevantie heeft? Volgens mij kun je uitstekend tot die conclusie komen zonder je kop in het zand te steken..

tendam

'@blaudzun
Nee, de hele TLJ-ploeg zit aan de hormonen. Dat is namelijk bewezen door het bericht dat er sommige sporters hormonen gebruiken :)

Zo hebben ze ook allemaal een motortje, hangen allemaal aan een bloedtransfusie en spuiten ze zich vol met EPO.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Blaudzun in hoeverre is dit TLJ gerelateerd dan, de ploeg heeft vorig jaar al aangegeven dat het een no go is voor hun renners, de ploeg wordt ook niet specifiek genoemd in de nieuwsberichten en het is vooral een probleem dat sportartsen dit voorschrijven voor gezonde renners. Dus ik zie niet in dat 'fans' hun kop in het zand steken.

skylimit

'@rahimns....dus omdat TLJ na buiten toe communiceert dat het een "no go" is voor hun renners, gebeurt het ook niet. Lijkt mij logisch dat ze hebben gezegd dat het een "no go" is, aangezien niemand openlijk vooraf zal zeggen dat ze daaraan mee doen. Maar ik snap het punt van discussie, dat je het alleen op een ploeg mag betrekken als die ploeg ook daadwerkelijk genoemd wordt, vanuit dag oogpunt was ik misschien wat te voorbarig zonder overigens iemand daadwerkelijk ergens van te betichten. Ik openende alleen een vertrekpunt voor een discussie en waarom niet ?
Als er in Engeland bij o.a. Sky van alles loos is en in Rusland en dan komt er dit soort nieuws in Nederland naar buiten, dan is het toch geen gekke insteek dat je vragen kunt stellen over TLJ o.a. En wat betreft TLJ, ja je kan best stellen dat fans hier niets over willen horen en dus een beetje de kop in het zand steken.

S. Morgenstern

Waarom wel? Misschien jezelf eerst die vraag stellen?

skylimit

'@vlek misschien dit stuk in de ad even lezen; deel gecopieerd:

Joling en Schouten hoorden in de afgelopen jaren verhalen over 'een handjevol' collega-schaatsers die ook schildkliermedicijnen slikten – namen willen zij niet noemen. Joling: ,,Het verbaasde me wel dat er zoveel waren, misschien naïef, maar ik geloof liever in hun onschuld.'' Schouten: ,,Er zitten grote namen bij, van mensen die veel gewonnen hebben. Ik snap niet dat je zo ver gaat om topsport te bedrijven. Als je hiermee loopt te kloten, speel je met je lichaam. Ik vind het al helemaal erg dat sommige artsen dit voorschrijven.''

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Skylimit maar waarover wil je hier dan komen discussiëren? Er is geen bewijs dat het binnen deze ploeg gebruikt wordt of door specifieke renners van de ploeg. Dat het gebeurt bij topsporters is al vastgesteld dus daar zijn we het met z'n allen wel over eens. Gaan we dan hier lopen gokken welke renners van de ploeg het wel of niet gebruiken?? Lijkt me een beetje zinloos en er is een speciaal topic waarover je dit soort zaken kan praten. Als er een renner van TLJ beschuldigt wordt of er bewijs gevonden wordt dat het breeduit binnen deze ploeg gebruikt is dan zal ik de eerste zijn om het aan de kaak te stellen... maar voor nu zie ik niet in waarom het hier besproken moet worden terwijl er een specifiek dopingtopic is(terwijl dit daar eigenlijk nog niet eens onder valt).

Laatst gewijzigd
SS3000NL

Skylimit, "hoorden" je bron van je insinuaties zijn insinuaties.

Ik las net in de krant, dat er in Nederland een gebouw in de brand staat, Skylimit woont in een gebouw, ergo het gebouw waar skylimit in woont moet wel in de brand staan.

cubie

Wat een gezeik hier. Alle topsporters zoeken de grens op van wat wel mag en wat niet. Wat voor sport ze ook beoefenen.

S. Morgenstern

Schaatsers lees ik daar opnieuw. Blijft het dus volkomen gezocht om dit hier serieus te bespreken.

Stel je even voor dat een grote Nederlandse wielerploeg bij deze kwestie betrokken was, dan was de berichtgeving echt heel anders geweest. Het verhaal gaat echter over schaatsers, wat zo vlak na de Tour de France echt zoveel minder sexy is.

Laatst gewijzigd
tendam

'@skylimit
Als er concrete aanwijzingen zijn dat men bij TLJ aan die hormonen zit zal niemand dat hier goedpraten. Echter, nu zijn die aanwijzingen er niet, en is het dus een loze discussie. Sterker nog, TLJ geeft expliciet aan dat ze dit niet tolereren. Waarom geloof je dat bij het slaapmiddel wel (toch ook geen goede publiciteit) en bij de hormonen niet?

UrbanSteel

Schijnen mensen hier te zijn die alleen willen lezen wat ze denken te lezen. Het verhaal gaat niet alleen over schaatsers.

Herman Ram, directeur van de Dopingautoriteit, noemt het misbruik verontrustend. Hij ziet schildklierhormonen steeds vaker terugkomen op dopingformulieren van Nederlandse topsporters.

Naast schaatsers betreft dat onder anderen wielrenners en (tri)atleten. "We vinden de signalen van dien aard dat we ons zorgen maken en vinden dat er iets moet gebeuren", aldus Ram. "Het gezondheidsrisico is voor ons reden om hier werk van te maken.''

Bron Herman Ram.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2244211-verontrustend-misbruik-van-schildklierhormoon-door-topsporters.html

tendam

Aldus Herman Ram. Als er nou iemand praat in nietszeggende algemeenheden en platitudes...

1 2 ... 322 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.