Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 334 ... 481 482
KJP

Hij heeft zijn waarde vaker niet bewezen dan wel in mijn ogen. Dus dat constanter worden is dan wel heel welkom als we zijn allerbeste prestaties dan toch alleen mogen gebruiken om een oordeel te vormen.

ghostwriter

'@Vlek
Nee ik leg de grenzen ongeveer bij Bouwman die ik net goed genoeg vind om hem matig te noemen in het hooggebergte.

S. Morgenstern

We hebben het over knechten toch? En dan is Bouwman net goed genoeg om als matig bestempeld te worden? Dan zijn we wel klaar denk, want dan schatten we De Tier waarschijnlijk even hoog in, alleen geven we het hele andere namen...

ghostwriter

'@Vlek
Ja we hebben het over knechten maar als die in het hooggebergte nauwelijks kunnen knechten omdat ze dan zelf matig zijn kunnen ze ook weinig werk als knecht doen. In het hooggebergte heeft Bouwman nog nauwelijks een kopman kunnen bijstaan. In het middengebergte vind ik hem wel goed en doordat hij ook hard op kop kan rijden kan LottoNL tactisch met hem het een en ander proberen in de toekomst.

In grote rondes krijgen de klassementsrenners maar twee/drie klimknechten met zich mee en als De Tier daar een positie van opneemt blijft er weinig over om de klassementsrenners in het hooggebergte bij te staan. Ik denk ook dat er knechten te vinden zijn die in het heuvel- en hooggebergte net zo veel kunnen als De Tier maar daarnaast ook op het vlakke (en in een TTT) veel meer waarde hebben dan hem.

Laatst gewijzigd
tdcbolide

Wat denken jullie van James Shaw (Lotto Soudal) als versterking: kan een berg over, een stuk op kop rijden en zit in de juiste leeftijdscategorie en ondanks ik veel sympathie voor LottoSoudal heb ben ik er zeker van dat men nog niet alles uit die jongen heeft gehaald

S. Morgenstern

In het hooggebergte heeft Bouwman nog nauwelijks een kopman kunnen bijstaan.

...

ghostwriter

'@Vlek
Noem mij dan eens de keren dat Bouwman in het hooggebergte veel waarde heeft gehad als klimknecht? De keren dat hij veel waarde had was steeds in het middengebergte. Sowieso heeft LottoNL maar een paar klimknechten die ook in het hooggebergte veel waarde voor hun kopmannen hebben. Daarom moeten ze ook doorselecteren op mannen als De Tier.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vuelta, Alps, Giro, Zwitserland... If you can't respect that your whole perspective is wack...

Borsje

Gewoon maar even bezien wat een fitte De Tier deze ronde Polen kan brengen? Ik heb er wel vertrouwen in.

kelderfan

'@ghostwriter
Dat Tolhoek mee kan doen in hooggebergte is leuk en goed, maar daarnaast heb je jongens nodig, die mee kunnen tot in de finale. Jongens als Gesink zijn nodig en daar zijn juist Koen Bouwman, Floris De Tier en Battaglin ook heel geschikt voor.
Je zag 't vandaag, dat Boom en Van Hoecke bij de kopmannen zaten tot de laatste berg, maar daarna was er nog aankomst bergop en toen heeft Battaglin zijn kansen opgeofferd om Bennett goed af te zetten. Bennett heeft niet een echte punch in de benen, maar toch kwam hij als derde over de streep.

Daarvoor heb je renners als Bouwman, De Tier, Battaglin, Clement en Gesink nodig.

KJP

Alleen vinden een aantal mensen dus dat De Tier niet rechtstreeks in een rijtje met Bouwman en zeker Gesink genoemd moeten worden.

Als je het dan hebt over doorselecteren, dan zit van de potentiële 'klimknechten' voor mij de Tier echt wel aan de onderkant. Niet doordat hij niet voldoet in de koersen waarin hij zijn beste niveau wel haalt, dan voldoet hij op zich prima. Wel doordat hij in een heel behoorlijk percentage van de koersen die hij rijdt dat niveau bij lange na niet haalt. Maar goed, hij heeft nog een jaar om wel zijn constantheid te tonen, en anders kunnen ze iemand van het niveau Polanc aantrekken ipv hem misschien?

S. Morgenstern

Mijn rijtje liep van Roglic tot Maas.

Laatst gewijzigd
tdola

Als teunissen gecontracteerd gaat worden, zal hij helaas geen grote ronde van dit jaar in de benen hebben.
Gebroken nekwervel, sleutelbeen en ribben, dus die zal de Vuelta niet rijden.

horsm

Olivier vandaag goed! Na zo’n lange blessure.

kelderfan

Jammer dat Teunissen zo wordt geplaagd door een botsing op een ploegenauto.

KissMyAce

Bouwman in de top 10 vd etappe?! Wow!

gardeyn

http://www.cyclingnews.com/news/george-bennett-surprised-at-third-place-on-tour-de-polognes-first-summit-finish/

Een pluim van de kopman voor Boom. ;)

FBahamontes

Nu Teunissen zwaargeblesseerd is geraakt is de kans dat Boom alsnog een contractje krijgt wel een stuk groter geworden.

tendam

In januari is Teunissen wel weer fit hoor.

FBahamontes

Ik hoop het, maar bij een nekwervelbreuk moet je meestal een maand of 2 een brace dragen en daarna nog een paar maanden kracht opbouwen totdat je je nek weer volledig mag belasten.

Borsje

Toch wel een leuk gezicht dat jongerenklassement Utah met Powless, Eenkhoorn en Maas als top 3.....

KJP

De ene breuk is de andere niet. Hijzelf had het er over dat de Vuelta lastig ging worden, dus dan zal hij in Januari echt wel weer kunnen fietsen en al een stuk eerder op de rollerbank kunnen. Ik vind Teunissen echt heel constant geworden en verwacht volgend jaar zijn definitieve doorbraak, denk echt dat hij een heel goed klassiekerseizoen gaat rijden.

jvh93

De jonge ploeg rijd tot dusver zeker niet anoniem mee in Utah. Olivier zichzelf enorm goed getoond met die ontsnapping (was verreweg de sterkste van de 4 vluchters). Powless nog met een late uitval en 2 man in de top 5 tot dusver. Hoop dat ze dit door kunnen zetten tot in de Bergen. Olivier heft hier trouwens wel laten zien het niveau heel goed aan te kunnen en lijkt een nieuw contract bij elkaar te rijden (in mijn ogen), zelfde als Boom nu aan het doen lijkt in Polen

S. Morgenstern

Het rijden van een grote ronde is wel een belangrijke investering voor het voorjaar. Zeker voor renners die nog stappen vooruit willen maken. Teunissen is daarnaast een renner met een achtergrond in het veldrijden, met daardoor mogelijk niet de breedste basis. Het is in ieder geval een bekend gegeven dat hij regelmatig met kramp kwam te zitten in de finales van zijn koersen, zelfs dit jaar heb ik hem daar volgens mij nog over gehoord. Hoewel hij na zo'n rot najaar waarschijnlijk super gemotiveerd uit de winter zal komen, zou het me toch verbazen wanneer hij volgend voorjaar nog een grote stap zou zetten.

Timocycling

Hoop sowieso dat ze Olivier nog een kans gegeven. Hij is wegens motivatieproblemen destijds gestopt en nu weer terug, maar heeft ongelooflijk veel pech gehad met valpartijen dit jaar. Geef hem nog een jaar de kans zou ik zeggen, ik denk nog altijd dat hij een zeer talentvolle klimknecht is.

1 2 ... 334 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.