Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 333 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek... duidelijk, dat ik daar helemaal overheen heb gelezen ;)

kelderfan

Een sterke George Bennett die net te kort komt maar met een keurige 3e. plaats. De Plus keurig 11e.
Floris De Tier heeft een keurige 20e. plek gescoord.

Laatst gewijzigd
Lebbes

En de tier 20ste

kelderfan

'@ghostwriter
"Ik zou Battaglin en De Tier zeker geen klimmers noemen. Die zijn matig in het middengebergte en slecht in het hooggebergte."

Vandaag zag ik toch een Foris De Tier, die wel kon klimmen en ook nog heeft meegedaan op een steile aankomst.
Hij kwam in een groepje met Simon Yates over de streep. Volgens de TLJ site heeft Battaglin zich ook goed geweerd.

KJP

Dit is geen klimmen, dit is een punch aankomst.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Mooi onthaal voor Primoz in Slovenië

https://www.instagram.com/p/BmLqz1GhvXO/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=61yrc6817vph

S. Morgenstern

Dit is echter een vermogen dat zich ook uitstekend laat uitspelen in een klimtrein rond een kopman. Hopelijk kan De Tier dit niveau eens voor lange tijd vasthouden.

wieler4live

Battaglin zette Bennett toch redelijk af bij ongeveer de eerste 10 al liet hij zich daarna wat weg drukken. Maar Bennett is over het al gemeen niet echt explosief dus een prima resultaat

kelderfan

'@KimJungPoels
Vandaar dat Sky er zo'n hoog tempo heeft opgelegd, want zij hadden hun klimmers thuis gelaten.
Ik ben toch blij, dat De Tier zijn klimmersbenen weer heeft ondergedaan.
Goede klimmers zoals George Bennett hebben zich goed staande gehouden in dit geweld.
Voorafgaande aan deze punch-aankomst hebben zij wel drie bergjes moeten beklimmen en afdalen.

kelderfan

'@rahimns
Die Primoz Roglic is een goudhaantje en 't onthaal loog er niet om. Hij had 't ook verdiend, na zijn bijzondere TdF.
Zijn winnende rit was ook om in te schalen. Het is ook stuk leuker om te zien en ik had 't Kruijswijk ook gegund. Als 't was gelukt, dan had hij ook een "helden" onvangst gekregen.

kelderfan

"Dit is echter een vermogen dat zich ook uitstekend laat uitspelen in een klimtrein rond een kopman. Hopelijk kan De Tier dit niveau eens voor lange tijd vasthouden."
Ja, dat vasthouden {probleem bij voetbal} is ook een beetje zijn probleem. Na een goed voorjaar dan wat minder om in 't najaar zich weer te tonen.
Het geeft wel aan, dat 't met zijn vorm goed is gesteld; dus een plus voor de Vuelta, die ook veel van dit soort aankomsten heeft.

Als Clement 't niet kan halen, dan hoop ik, dat Koen Bouwman terugkomt na Utah om die plek in te nemen.
Ik denk, dat Colorado Classic goed kan worden gereden met Powless, Kuss, Eenkhoorn, Maas, Olivier en Wynants.
TLJ is blij met Jan Maas.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bouwman heeft toch al aangegeven welk programma hij gaat rijden?

ghostwriter

'@Kelderfan
Dit was geen echte beklimming maar een aankomst voor punchers. Zodra ze in het midden- of hooggebergte komen komt De Tier te kort.

S. Morgenstern

Tekort voor wat? Om een belangrijke rol te spelen in de ondersteuning van een kopman? Vorig jaar heeft Bennett in het Baskenland zijn klassement nog kunnen redden door de aanwezigheid van De Tier en ook bij de overwinning in Californië speelde hij bergop een belangrijke rol.

KJP

De Tier heeft al vaker laten zien dit soort aankomsten prima aan te kunnen, dat betekent niet dat ie nu opeens weer kan klimmen. Er zaten nog wel 50-60 man bij elkaar voor die punch aankomst.

Het kan, mits fit, een prima knecht zijn, maar dan nog is hij geen klimmer.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Welke sticker je op hem wil plakken maakt mij weinig uit, maar wanneer er hier gesteld wordt dat het een matige renner is voor het middengebergte, dan is er gewoon iets goed mis met de lat waar zo'n knecht langs wordt gelegd.

Kelderman Rules

Wie kan mijn vertellen waarom TLJ de etappes tot nu niet in het ploegenklassement staat vermeld in de ronde van Polen? Niet dat dit zo belangrijk is, maar vraag het me af.

KJP

Ik hoef geen sticker op hem te plakken, ik geef alleen aan dat je niet op basis van deze uitslag kunt zeggen dat het een klimknecht is.

Bij middengebergte lijkt het me afhankelijk wat je er onder verstaat. Dat is nogal een term die voor interpretatie vatbaar is. Als Ghostwriter het type parcours bedoeld waarbij er vanuit een goed bezet veld nog een mannetje of 30-40 overblijven dan geef ik hem gelijk, dan zit de Tier er vaak niet meer bij.

S. Morgenstern

De Tier heeft vaak genoeg bij de laatste veertig renners gezeten in typische middengebergte koersen.

ghostwriter

'@Vlek
Te kort om een klimknecht te worden genoemd.

S. Morgenstern

Prima! Zo'n kopman zal er verder niet om malen hoe hij zijn knechten moet noemen, die heeft meer belang bij de waarde die ze voor hem hebben binnen de klimtrein en De Tier heeft daarbinnen meer dan genoeg potentie laten zien. Nu alleen nog wat constanter worden.

ghostwriter

In welke etappes in het hooggebergte heeft De Tier tot op de slotklim zijn kopman kunnen bijstaan? In de Ronde van Californie van vorig jaar moest hij op de paar echt zware beklimmingen er ook vroeg af. Ik weet zeker dat als je Bennett vraagt of hij liever De Tier of Tolhoek als knecht voor een grote ronde wil hebben hij voor Tolhoek kiest.

Rawolf

En als je hem vraagt te kiezen tussen Olivier en de Tier? ;P

ghostwriter

Waarschijnlijk De Tier maar Olivier heeft door blessures geen moment in topvorm kunnen zijn. Als zijn contract wordt verlengt komt dat door het potentieel wat hij heeft en niet het niveau wat hij bij LottoNL heeft gehaald. Dat je voor Olivier moest gaan als voorbeeld zegt eigenlijk al veel.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De Tier of Tolhoek? Heb je de grens voor matige middengebergte en slechte hooggebergte renners bij Tolhoek gelegd?

Mocht je Bennett trouwens vragen wie er vorig jaar tijdens de koninginnerit van Baskenland van die twee het belangrijkst was, dan is het antwoord sowieso De Tier. Het is mede die potentie (!) als belangrijke knecht in zware ritten die hem een jaar extra heeft opgeleverd.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 333 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.