Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 332 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er staat een ingewikkeld verhaal op de site van TLJ over de nieuwe software die de ploeg gebruikt om renners te monitoren. Daar wordt Roglic aangehaald als vb. Veel bijzonders staat er verder niet behalve dat het WK zijn volgende doel is waarmee ik aanneem dat de Vuelta waarschijnlijk niet op zijn programma staat.

osca freire gomez

Of hij gaat de Vuelta rijden als voorbereiding op het WK. Dus in een ondersteunende rol of als rittenkaper

Poeksel

Als ik het goed begrijp betekent VLamax hoe snel je energie krijgt uit voedsel. Een hoge VLamax is dus snelle energie, handig voor een korte krachtsinspanning. Voor uithoudingsvermogen is juist een lage VLamax (langdurige energie) gunstig. Roglic had eerst een hoge VLamax en leek dus geschikt voor (korte) tijdritten; zijn VLamax is een stuk lager geworden en daarom kon hij een goed klassement rijden in de Tour.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Poeksel ik weet wat het is maar ik denk dat een hoop volgers niets van het verhaal op de site begrijpen. Dat had dus inderdaad beter uitgelegd kunnen wórden.

Niklas

Volgens Axel Merckx heeft TLJ interesse getoond in Jasper Philipsen, evenals QS en CCC.

kelderfan

"Ze maken echter andere keuzes; ze kiezen in de Vuelta voor twee topklimmers met twee goede knechten."
Op de rol staan Kruijswijk, Bennett, De Tier en Van Poppel; daarnaast staat Clement nog op de rol vlgs PCS dan.
Er van uitgaande dat Lars Boom toch nog een kans krijgt, dan gaat hij met Leezer/Van Hoecke mee om Danny van Poppel te ondersteunen.
Dan heb je de klimgroep en de sprintgroep ieder met drie renners.
Dus 2 topklimmers met 2 goede knechten dekt de lading niet.

Ik weet nog de Dauphine waar Tolhoek en De Tier 't met 2 jonge neo's mochten uitzoeken en in de TdS had Kruijswijk alleen de steun van Bouwman en Battaglin. Dus 't lijkt mij helemaal niet verkeerd om er naast De Plus nog een goede klimknecht bij te halen. Er altijd iemand ziek zijn of niet beschikbaar.

Met de geplande 27 renners is er echt wel ruimte om de klimploeg te versterken.

Rawolf

Geplande 27 renners? Lees ik voor t eerst

Poeksel

26 a 28 heb ik ergens gelezen. Gemiddeld is dat 27 ja...

S. Morgenstern

Dus 2 topklimmers met 2 goede knechten dekt de lading niet.

Klopt, je hebt daarnaast natuurlijk ook nog Van Poppel met zijn treintje die ook niet nutteloos zullen zijn voor Bennett en Kruijswijk.

Ik weet nog de Dauphine waar Tolhoek en De Tier ’t met 2 jonge neo’s mochten uitzoeken

Vier jonge klimmers dus die de kans krijgen om in een hele mooie WT-koers hun grenzen af te tasten. Mooi toch dat daar ruimte voor is?

TdS had Kruijswijk alleen de steun van Bouwman en Battaglin

Goede knechten toch? Kruijswijk zat in die hele ronde nergens verlegen om ondersteuning.

Dus ’t lijkt mij helemaal niet verkeerd om er naast De Plus nog een goede klimknecht bij te halen.

Het punt is niet dat het verkeerd zou zijn. Het punt is dat het niet nodig is op basis van dit seizoen en absoluut niet meer met de ontwikkeling die de renners maken en de nieuwe renners die er volgend jaar bij gaan komen.

Met de geplande 27 renners is er echt wel ruimte om de klimploeg te versterken.

Roglic, Kruijswijk, Bennett, Tolhoek, Gesink, De Plus, Clement, Bouwman, Olivier, De Tier, Battaglin, Kuss, Powless, Vingegaard en Maas.

Vijftien renners; ik denk dat daar eerder renners vanaf gaan, dan dat er nog een renner bij zou komen waardoor ze de mooie kansen op WT-niveau van de jonge renners wat zouden beperken. Die 70 koersdagen van Polanc vullen namelijk veel meer plekken dan alleen die paar gaatjes die je dit seizoen (mede door blessures) hebt kunnen vinden..

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Vlek
Ik zou Battaglin en De Tier zeker geen klimmers noemen. Die zijn matig in het middengebergte en slecht in het hooggebergte. Daarbij is het maar de vraag of het contract van Clement wordt verlengt. Maas heeft vooralsnog alleen een stage plaats.

S. Morgenstern

Battaglin en De Tier zijn renners die absoluut bij die 'klimploeg' rond de kopmannen voor het klassement horen. Battaglin was dit jaar nog 34ste in de Giro. De Tier beleeft buiten die Spaanse koers aan het begin van het jaar en de aanval tijdens Amstel een heel matig seizoen, maar was vorig jaar in genoeg koersen beter dan andere renners uit het rijtje om hem in die groep op te nemen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Roglic, Kruijswijk, Bennett, Tolhoek, Gesink, De Plus, Clement, Bouwman, Olivier, De Tier, Battaglin, Kuss, Powless, Vingegaard en Maas."
Clement is een groot vraagteken en die jonge talenten Vingegaard en Maas worden m.i. voorzichtig gebracht in rondjes als Settimana.
Die Jan Polanc* zou heel wat gaatjes kunnen opvullen, die jij nu met Vlaamse types wil opvullen. {* het kan wat mij betreft ook een andere renner worden}
Je hebt toch ook wel meegekregen, dat Kruijswijk op gegeven moment een fiets nodig had. Hij moest toen op dat klimrek van Gesink verder.
Je onderschat het belang van goede klimknechten en je hoeft er geen tien te halen, maar 1 extra klimknecht is meer dan een goede zaak.

gardeyn

Maar de jonge gasten die dit jaar rustig gebracht worden zullen volgend jaar toch weer een stukje verder zijn?
Met al die klimmers vrees ik er eerder voor dat een Olivier of Kuss, in het geval er een leiderstrui verdedigd moet worden, ingezet moeten worden op het vlakke.

Ik zou eerder roepen om een hardrijder die redelijk een heuvel/middengebergte over komt.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Clement is een groot vraagteken

Hij heeft mij nergens de indruk gegeven dat hij vreesde voor het einde van zijn loopbaan.

die jonge talenten Vingegaard en Maas worden m.i. voorzichtig gebracht in rondjes als Settimana.

Uiteraard zullen dat soort jongens voorzichtig gebracht worden, maar ook zij zullen niet enkel dat soort koersen rijden (zie het seizoen van Kuss en Powless) en daarnaast betekent het inpassen van die jongens natuurlijk tegelijkertijd het doorschuiven van andere renners die dit seizoen zulke koersen reden.

Die Jan Polanc* zou heel wat gaatjes kunnen opvullen

Polanc (of een vergelijkbare renner) is te goed om gebruikt te worden om de gaatjes te vullen, die gaat enkel naar een andere ploeg wanneer ze daar ook een goed programma voor hem klaar hebben leggen.

Je hebt toch ook wel meegekregen, dat Kruijswijk op gegeven moment een fiets nodig had. Hij moest toen op dat klimrek van Gesink verder.

Heb jij meegekregen dat die rit in een massasprint is geëindigd?

Je onderschat het belang van goede klimknechten

Waar? Volgens mij onderschat jij de kwaliteit die de huidige selectie in huis heeft.

1 extra klimknecht is meer dan een goede zaak.

Wanneer ze per saldo reeds extra klimknechten aan de selectie toe lijken te gaan voegen, zijn we dat punt van '1 extra klimknecht' dan niet gepasseerd?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@gardeyn
"Ik zou eerder roepen om een hardrijder die redelijk een heuvel/middengebergte over komt."
Ja, dat heb je goed gezien; alleen niet eerder. Daarom is de naam van McNulty gevallen, die dat goed kan.
@vlek
"Waar? Volgens mij onderschat jij de kwaliteit die de huidige selectie in huis heeft."
Jij bent altijd de 1e. die roept over door selecteren.
Nu jongens als Wagter, Lindeman lijken duidelijk de mannen, die daarvoor in aanmerking komen.

S. Morgenstern

Nu jongens als Wagner, Lindeman lijken duidelijk de mannen, die daarvoor in aanmerking komen.

Klopt. Dus?

tendam

'@rahimns
Het verhaal is niet zo ingewikkeld, maar wel slecht geschreven :)

Wat betreft de klimmers: de ondersteuning van Roglic in het Baskenland was beschamend, zeker als je die ronde als doel hebt. Sepp Kuss en Neilson Powless waren ook nog eens totaal uit vorm. Maar in principe hebben ze nu best veel goede (semi-)klimmers in dienst, de tijden van Brian Bulgac zijn voorbij.

kelderfan

"Er staat een ingewikkeld verhaal op de site van TLJ over de nieuwe software die de ploeg gebruikt om renners te monitoren. Daar wordt Roglic aangehaald als vb. Veel bijzonders staat er verder niet behalve dat het WK zijn volgende doel is waarmee ik aanneem dat de Vuelta waarschijnlijk niet op zijn programma staat."

Daarom wees Zeeman ook op de voetbalcoach van Ajax, die in een film over Amerikaans honkbal zijn eigen inschattingen zag bevestigd worden.
De coach van Roglic en Van Aert geeft daar uitleg over.
De meeste WF'ers hebben niet de inkijk en filosofie van de ploegen; daarom zit ook ik er vaak naast met conclusies.

Bij Roglic is 't allemaal sneller gegaan, dan menigeen had gedacht en verwacht. Hijzelf wilde nog de Dauphine opnemen in zijn programma, maar de coach zag dat niet zitten. Misschien maag goed ook, want hij heeft nu een geweldige TdF gereden. Ik begrijp een beetje uit 't verhaal, dat hij volgend jaar als kopman naar de Giro gaat en dan zou die Polanc/Mohoric een waardevolle knecht zijn.

S. Morgenstern

Powless werd daar volgens mij (net als wat anderen) ziek gedurende die ronde, maar was in de eerste ritten gewoon nog de beste knecht van die ploeg.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wanneer je uit het verhaal zou begrijpen dat hij volgend jaar als linksback bij Ajax wil gaan voetballen, zou je waarschijnlijk Polanc nog als waardevolle knecht zien..

AndriesW

"Ik zou eerder roepen om een hardrijder die redelijk een heuvel/middengebergte over komt."

Het is jammer dat ze zo iemand niet een mooi stageprogramma konden aanbieden en een eerlijke kans om zich te bewijzen. ;-)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Hoe jij uit dat verhaal haalt dat Roglic volgend jaar de Giro rijdt is dan weer zo'n onnavolgbare conclusie... leg uit?

S. Morgenstern

“Ik denk dat hij in de toekomst 1 tot 2 procent kan verbeteren”, aldus zijn coach. “Hij kan voor het podium gaan in de Tour of in een van de andere grote rondes.”

Duidelijk toch...

Timocycling

Waarom gaan jullie toch steeds weer in op Kelderfan? Het is als een ezel die zich 1000 keer aan dezelfde steen stoot. Rahim, stop met reageren en bewaar je gemoedsrust! :)

kelderfan

'@rahimns
wat @vlek zegt
@Timocycling
Heb je last van je gemoedsrust. Hij reageert altijd meteen en denkt, dan oh, je;)

1 2 ... 332 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.